1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 779044 inlägg · 7967 ämnen

Sv: derby-grupper


Sv: derby-grupper
jag tycker de e lite dåligt att brynäs inte är i samma grupp som Mora och Leksand doom lagen är ju mycket närmara varann än Modo och Luleå iaf.

Sv: Sv: derby-grupper
21olsson: Det va ju så att de va nära att Leksand hamnade i den södra gruppen med LHC , Frölunda och Hv71....men då fick SSK ta den platsen å leksand tog brynäs plats i mellan gruppen med FBK , Mora och DIF och ni fick Luleå , Timrå och Modo.... de gick ju inte å göra på så många andra sätt...

Sv: Sv: derby-grupper
Db_04: kan ha gjort ett fel i föregående inlägg... har noll koll om ni var i den norra gruppen året då leksand låg i Allsvenskan ....under lockouten

Sv: Sv: derby-grupper
Tabelljumbon Falu IF vann oväntat borta mot Lilla Brynäs (Valbo) med 3-1 .... (Jocke Lundström vaktade Valbo kassen)

Samtidigt så paserade Uppsala valbo nu.... och ligger på kvalplats till allsvenskan tillsammans med serieledande Borlänge som vann i dag hemma mot seriefyran (serietrean innan denna omgång) Tierp..

Sv: Sv: derby-grupper
Db_04: Nu är det väl i alla fall Hille/Åbyggeby som är tabelljumbo ;)

Sv: Sv: derby-grupper
Db_04: På grund av att det endast varit tre lag från norra sverige i ES så har nödlösningen varit att placera Brynäs i denna. Jag hade hellre sett att Mora hamnat i den då de ligger mer norrut rent geografiskt.

Sv: Sv: derby-grupper
GävleLasse: fel av mig :) falun ligger nu 3a från slutet.....Valbo saknade iof Simon Östlund men borde vunnit i alla fall

Sv: Sv: derby-grupper
GävleLasse: de va väll på väg så ett tag men dom skickade väll er norr på grund av dessa daladerbyn ....ja hade hellre sett er i vår grupp ... inte för ja tycker ni är sämre utan för att ja ser Leksand -Brynäs mer som ett riktigt derby....

Sv: Sv: derby-grupper
Db_04: Ja Leksand - Brynäs är väl en av de få riktiga derbyna numera när AIK befinner sig i AS.

Sv: Sv: derby-grupper
Db_04: Vi har legat i Norrgruppen innan Mora kom upp eller har jag missuppfattar er två nu?

Sv: Sv: derby-grupper
65selander: de va de ja undrade .... de va alltså så att under tidernas säsong med lockoutade NHL spelare

så såg derbygrupperna ut som så
Modo-Luleå-Timrå-Brynäs
Mora-SSK-Djurgården-Färjestad
Linköping-HV71-MIF och Frölunda

eller är ja ute å cyklar?

Sv: Sv: derby-grupper
Db_04: Norrgruppen har vi iaf spelat i ett par år iaf

« · 649860

Att tänka på innan du skriver inlägg:
- Vänligen notera och respektera Hockeysnacks regler.
- Moderatorerna kommer att vara extra uppmärksamma på regelbrott som personangrepp, olämpligt språkbruk (t.ex könsord) och hot.
- Personangrepp gäller inte bara andra forumanvändare utan även spelare, ledare, domare etc.
- Om en skribent skriver ett inlägg som bryter mot reglerna kommer denne att få en varning.

- Om en skribent skriver flera inlägg som bryter mot reglerna kommer denne att bli avstängd från att skriva i Brynäsboken under en viss tidsperiod.

- Om en avstängd användare återkommer under nytt användarnamn kommer det resultera i en permanent avstängning av det nya kontot.
- Om en skribent skriver fler än 5 inlägg under samma dag kan denne stängas av för spam om inläggsmönstret är av spamkaraktär.

- Motståndarfans som kommer in och hetsar under match kommer tilldelas matchstraff på en dags avstängning.

- Klagomål och ifrågasättanden om modereringen i gästböckerna skall inte förekomma på Hockeysnack och raderas omedelbart av tillgänglig moderator. Att bryta mot denna regel kan innebära avstängning från gästboken. 

- Moderatorerna ger alltid skribenterna chansen att editera inlägg i 5 minuter.

Sv: A proposito de nada
Välimäki presenterad!!! Härligt
  • 0x40-hv71logosvg.png Senast: Förlust mot HV71
    Monitor ERP Arena, 3-4 (0-1,1-2,2-0,0-1)