Tommy Jonsson - Årets coach 2011/2012
Skulle jag tro att jorden är universums centrum?
Det är ju för fan jag själv, Huge, narcissisten, det stora oraklet som är världsaltets absoluta mittpunkt.
Så det så....
Zappaholic: Nörstebö gick bort sig flera ggr sådär mot HV, illavarslande!
Brynäs måste kamma till sig, annars går det åt helvete!
OK, rubriken var "totalt kaos". Inte total kris.
Gurra88: Ja, det är som sagt via EN spelare som läckan kommer. Och det är väldigt tydligt när man läser artikeln. Det skrivs inte om källor i plural. Det skrivs om en källa med god insyn i laget.
"Något som nu bekräftas av flera av varandra oberoende källor som Sporten varit i kontakt med. Samstämmiga uppgifter bekräftar bilden av ett inre kaos."
Så står det också i samma artikel du länkar
Redigerad kommentar
Peja:
Men snälla...har du överhuvudtaget läst artikeln?
Eller tycker du bara en massa ändå?
tjugo8: Jag har läst artikeln och funderar över ett par saker.
Hur man ex väljer att formulera sig, i avsikt att förstärka ev meningsskiljaktigheter i laget när det gäller ex val av taktik och spelsätt (nåt som inte är speciellt ovanligt oavsett lag...)
"Spelarna ska redan i december ha slagit larm"
Spelarna?
Nu är det helt plötsligt alla spelare som gjort uppror och velat "slå larm" (säljer förstås mer än att skriva nåt om olika åsikter i laget när det gäller taktiken)
" Efter förlusterna mot Skellefteå och Rögle verkar det vara totalt kaos,"
Det förrädiska lilla ordet "verkar" används frekvent i såna här lägen.
Ger skrivaren alibi att antyda att totalt kaos faktiskt råder, även om det bara gäller nån anonym källa som uppfattat olika åsikter om taktiken som totalt kaos.
Såvitt jag kan se har väl Peja bara påstått att han VET vem den läckande spelaren är, och det är väl inte osannolikt att den spelaren är identisk med "en källa med god insyn i laget".
I övrigt kan jag inte se att han tycker vare sig mer eller mindre än nån annan härinne, som förtjänar att ifrågasättas.
Min poäng var dock att laddningen i uttrycket "slå larm" använts medvetet för att förstärka fullt normala meningsskiljaktigheter när det gäller vilken taktik man ska använda när materielat för offensivt spel har tunnats ut och skadorna kommit.
Peja:
Ok, tänkte iom att du missade pluralis i artikeln
Men du vet ju då bara vem en av källorna är...?
Rent generellt kan avståndstagande från förmedlaren vara ett ganska vanligt agerande när jobbiga sanningar avslöjas, inte alltid ett bevis på osanningar
Peja:
Så artikelförfattaren ljuger när han skriver att han har KÄLLOR?
Och när GD ringer runt till spelare så tror du att alla öppnar sitt hjärta och säger exakt vad de känner? (i detta ämne kan jag rekommendera filmen The invention of lying)
Ordet kaos kan ju också variera i betydelse för olika individer, men du tror väl inte på allvar att det var en harmonisk grupp spelare+ledare efter 1-9 och Rögle-torsk samt tungt bagage?
Redigerad kommentar
"Elias Lindholm inte allvarligt skadad, enligt säkra uppgifter. En säkerhetsåtgärd att han inte spelade vidare i går, vad det verkar."
Där drog man en liten suck av lättnad....
Peja:
Du svarade inte om KÄLLORNA?
Totalt kaos är ju en direkt återgivning av källans ord, därav citattecknen
Tyckte vidare att du angav övriga spelares tystnad som ett bevis på att källorna har fel...men så var det alltså inte?
Tror inte vi kommer längre, bara lite intresserad att få svar på mina frågor
Vi har våra uppfattningar...
Peja:Jag väntar fortfarande på något som styrker din tes. Det brukar ju skrikas efter bevis här från vissa håll närhan inte gillar det som sägs. Inte överaskande att han köper din version med hull och hår ;-)
Jag finner det väldigt märkligt att Stisse mfl. riskerar relationen till Brynäs på grund av EN missnöjd spelares åsikter.
Så fram med bevis...
Relationen till Brynäs har journalisten som skrev artikeln definitivt sumpat, men Gävle Nyhetsbyrå har ju andra journalister också.
Redigerad kommentar