Tommy Jonsson - Årets coach 2011/2012
Zappaholic: Hur vet du det? Tänk om det är jag som är Bengtzén.
Redigerad kommentar
De andra frågorna behöver du isf inte svara på, dom var ju bara naturliga följdfrågor som är relaterade till det jag trodde du ville få fram.
Rent konkret är det omöjligt att svara på om vi kan ta in nåt bättre än Vernace, men spontant känns det sannolikt iom att BZ rimligtvis haft honom på agendan, då lediga backar överlag som helt plötsligt blir lediga borde vara kända för alla sportchefer i behov av sådana.
Personligen tror jag att BZ valt att vänta då vi i första hand behöver en defensivt stabil back och inte en offensiv dito, som Vernace uppenbarligen är.
I övrigt tror jag att han inte skulle göra bort sig i ett SHL-lag då han verkar ha bra spelsinne, nåt man i regel klarar sig långt på.
Huge:Spontant så känns det som att Brynäs behöver en back med ett bra skott och offensiva egenskaper med. Med endast 10 av 77 gjorda mål är gjorda av backar. Djoos kan inte axla den mantel som det var tänkt. Så mycket speltid, även i PP och endast 3 mål gjorda.
Så det skulle behövas både en offensiv och en defensiv back.
Peja: Gävletidningarna är övertydligt negativt inställda till Brynäs. Men det speglar ju bara läsekretsens - gävlebornas - inställning till föreningen. Hur skulle dom annars kunna sälja skiten.
Fotbollsmobben håller sakta men säkert på att etablera sej i stan. Senast manifesterat med obstruktionen mot kommunbeslutet om pengar till Brynäs. Vore det inte för Brynäs skulle jag aldrig sätta min fot i stan.
Redigerad kommentar
Jajjen: Ordbajs!
Visst lämnar den lokala sportjournalistiken i Gävle anno 2014 mycket övrigt att önska. Men att GD/AB skulle driva någon slags negativitetskampanj mot Brynäs är ju ren bullshit. Och detta tröttsamma ständiga klankande på gävleborna... Visst- Gävle har en godtemplarfalang, kanske en strömsbrofalang....? Något som gått i generationer... Men dessa är utdöende... Jag lovar att hockeyintresserade Gävlebor till stor del älskar sitt Brynäs. Problemet är väl att man kanske blivit lite mätt med åren... (13 sm-guld) Jag tror du m.fl. är ute å cyklar rejält i era teorier om brynäsföraktande Gävlebor.
Jag är väl knappast den första som upptäckt gävlepublikens allmänna ointresse för laget? Det är väl närmast ökänt i hela landet. Inte minst genom media. Har du missat det?
HAHAHA !
Jag har missat inledningen
Är man påläst om man skriver att Brynäs spelar mediokert och tappar publik pga av det? #4ihemmatabellen
Killen måste verkligen sluta fokusera på vad media skriver (Sundlöv tycktes ha samma problem) o fokusera på att det 3:e o sista året sätta ett grundspel
Varje hemmamatch har ju också ofta föregåtts av dyngtorsk i senaste matchen...