Tommy Sandlin RIP
Mitt bästa minne av Tommy Sandlin är inför sista perioden i SM-finalen '93.
Hasse Norberg i Luleå intervjuas (han ser redan uppgiven ut) och utbrister; "Tommy Sandlin har en räv bakom varje öra"
Vila i frid!
Vi skyller på masarna, och i förlängningen alltså på Leksand. :-)
Som man hade på dagis ibland.. :-)
Vem han yrat om en "tyst stund"?
Det uttrycket existerar ju inte, sas. Men man får väl utgå ifrån att vederbörande menar "en tyst minut".
Annars är det illa...
Ett exempel på att våra resonemang håller:
Jag har ju alltid respekterat dina hockeykunskaper, trots att jag vet att du är en riktig dysterkvist.
Men om du får ngn byst på Kastvallen, det vete fan... ;-)))
Men min känsla är att svarta sorgeband kanske främst används när det gäller en ledare eller spelare som representerat den klubb som står närmast den avlidne, dvs i detta fall Brynäs. Svarta sorgband mot LHC utgår jag således ifrån att det blir, men att muppförklara förbundet pga att man istället valde en tyst minut (vilket jag tycker var mer passande i detta läge), känns lite väl omotiverat och onödigt kritiskt.
Dessutom så är ju uttrycket "en tyst minut" mer en målande beskrivning av ngt som oftast inte ska tas bokstavligt. Minuten blir som regel högst en halv. Varför vet jag inte, men så är det iaf och ingen verkar reagera nämnvärt på det. Det känns nästan mer som att man reagerar mera när den tilltänkta minuten börjar gå upp mot två.
Så även om dåvarande ledning eller delar av ledningen nu skulle ha betett sig dumt mot Sandlin, så behöver man ju inte anklaga nuvarande ledning för dubbelmoral. Man kanske resonerar som Fagerlund, om det nu finns ngn i nuvarande ledning som har anledning att känna sig lite kluven vad gäller hyllningarna.
65selander:Läste i dagens Sportblad(Pappersvarianten)att Mora IK hade fixat med en låda med svarta sorgband som kunde användas till matchen igår,men förbundet med Christer Englund i spetsen tyckte det räckte med "en tyst minut",men minuten blev till en tyst stund.Jävla muppar på förbundet.
Vi får se hur Brynäs hedrar Tommy vid Tisdagsmatchen,svarta sorgeband,tyst minut o flaggor på halv stång tar jag för givet.Men sen skulle man ju gärna se att man hedrar honom framöver med nåt minne inne eller straxt utanför Läkerolen i form av ngn stay,minnessten eller ngt dylikt.
Men han är en legend bland oss Brynäsare och skall vara ihågkommen som en sådan, i alla fall av oss "vanliga". Att det är för mycket prestige och annat från ledningen som gör att handlingen känns lite oäkta är tråkigt.
Var oxå på plats och reagerade över det....väldigt kort minut var det.....Tyckte de kunde talat om det även på engelska och spelat med sorgband.
Metal Guru: Fast herr ordförande sade ju bara "en tyst stund" eller något sånt, och orkade inte vara tyst längre än maximalt 15 sekunder.
Nog var väl Tommy Sandlin värd mer än så.
http://www.hv71.se/blogg.asp
Att du sedan tippade BIF som vinnare inför 5:e semin mot moDo 2000-01 (var det väl?)spelar ingen roll, då syndes inget i dina ögon.
3-6 mot Sedins den gången...
Du var bland de största.
Du lämnar ett stort tomrum efter dig.
Det är jag som ska tacka för ett bra inlägg av dig.
Intervjun hittade jag av en slump,
så den är ska jag inte ha någon ära av.
Vila i frid Sandlin. Du var och är störst!
Ja, vi mosade dem med utklassningssiffrorna 3–3 och 2–2.
Härliga texter, hellge!
Träna i frid, Tommy!
Vila i frid Tommy Sandlin....
Jag glömmer dig aldrig och allt du gjort för Brynäs IF..
Extra ledsamt känns det att Brynäs och Tommy skildes som ovänner, vad jag vet så återförenades man aldrig efter uppsägningen. Rätta mig om jag har fel.
Vila i frid, Tommy!
Är övertygad om att det finns plats i himlen för en riktig coach.
Tack för guldet -87!
Dom hade ju sina duster.
Saxat från Skvallerbladet
"Rickard Fagerlund var ordförande i Svenska ishockeyförbundet under åren 1983-2002 och under den tid då Tommy Sandlin var förbundskapten för andra gången.
– Han ledde Tre Kronor till, enligt mitt förmenande, den största framgången hittills, säger Fagerlund till TT.
– Med all respekt för bland annat årets framgångar, så tycker jag att VM-guldet 1987 är den mest meriterande framgången vi har haft. Sovjet fanns fortfarande, Tjeckoslovakien fanns fortfarande, Kanada hade väldigt bra lag på den tiden. Det var en väldigt stor famgång."
www.aftonbladet.se/vss/sport/story/0,2789,963866,00.html
1987 slog vi dem... STORT!
Synd att man inte får vara med när en sån här man lever, utan bara får veta när han dör!:(.
Var på vemdalsskalet åsså går man åh sätter sig i bilen, det första man får höra är,"-Tommy Sandlin är död". -Tråkigt, men sant!