1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 778952 inlägg · 7967 ämnen
« · 275468 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.


Sv: Björk
Makkan: Anti Bruun har stora möjligheter att bli en klasspelare inom några år så icke Jesper Brunk.

Sv: Björk
Lilljanne:

Jag tror inte det blir ngn överraskning för spelarna i laget. Dom har ju, till skillnad från dig, mött Björck på isen, och Sjödda/Djoos har nog bra koll på hans kapacitet. Tror knappast man köpt ngn gris i säcken.
Jag säger inte att det är ngn jättestjärna men en stabil ES-back som kommer att göra mer nytta än vad Rehnberg gjorde.
Pengarna skall räcka till ytterligare minst 1 back, helst i Tuulolaklass, samt ngn/några forwards plus målvakt.

För övrigt:

"Jimmy från Timrå centrum" hade helt klart för sig hur det ligger till. Läs och begrunda, mkt kloka ord....

Sv: Björk
70 Rodrigues: Javisst ja, det glömde jag...

Sv: Björk
Clarence: De e lungt grabben, våran hockeyguru har ju sagt att det ordnar sig........:-)

OCH FOPPA SOM LÄNGTAT SÅ......
.....efter en X-box. Som han tjatat på pappa Kent på födelsedagar och inför julen. Nu uppfyllde TV 3 hans största önskan och gav honom en X-box då han blev framröstad av svenska folket som matchens lirare. Han har inte haft råd med en sån tidigare. Men nu är han så tacksam mot alla svenskar som röstade på honom och framförallt TV 3 som skänker honom denna gåva.

Pinsamt TV 3..................

Sv: Björk
Lilljanne: Det kommer att blåsa storm i BIF-zonen även kommande säsong...

Sv: Björk
Annti Bruun.........Du är förlåten.........Vill du komma och spela hos oss.....?

Sv: Björk
Hade laddat å det grövsta för att kommentera Björckryktet men ser nu att han är klar och tänker inte såga nån i den vackra Brynäströjan. Aldrig! Men det måste vara årets blåsning EK åkt på. Jag har sett JB ett fyrtiotal ggr under dom senaste 5 åren och kan lova att här blir det inga överraskningar, Huge och alla andra drömmare.

Jag hade tänkt avsluta med nåt åt det här hållet: En backplats kvar och nu kan inte ens en Niklas Lidström lyfta backbesättningen till elitserienivå.

Sv: Björk
Huge: Fan vad skönt det är att du alltid har koll på läget så att vi andra slipper att oroa oss!

Sv: Wågström
Mygel: en spelare som besitter mer kvaliteér än han visade i Brynäs tröja. Bra spelsinne.. hyffsat kvick på grillerna men liten till växten och därför inget för elitserien. Saknar det där extra lilla..

Men han kommer säkert göra mycket nytta i Rögle.

Gratulerar!! =)

Wågström
Något intressant att berätta om denna spelare? Klar för Rögle idag.

Sv: Brynäs 03-04
Jimmy: Mera Jimmy mera! :-) Kan rapportera att jag blir grymt glad om vi klarar en slutspelsplats.

Sv: Brynäs 03-04
Clarence: Blandade känslor hos SSKs fans ang Björck.

"Jesper Björck hade stort hjärta och var en av få som verkligen vågade ta för sig. Han och Carlsson.
SSK kommer ångra att vi släppt denna Jesper Björck......."

"Kan nog vara sant, jag kan kanske såga Jeppe lite mer för han gjorde enligt mig fler indianare än Rohlin.
Skulle dock gärna se att tex Larsson hade samma kämparanda som Jeppe hade."

"Att Björk lämnar är ingen förlust. Är det någon som har varit darrig så är det väl han."

Sv: Brynäs 03-04
Ta det lugnt kära Brynäsare! Det ordnar sig!

Eran ekonomi är precis som för mitt lag Timrå IK begränsad. Bara för att det är billiga spelare man tar in i ett lag så behöver de inte vara dåliga. Det gäller att hitta rätt karaktärer bara.

Men sedan har det väl lite med att göra vad man kan ha för krav också. Som Timråsupporter så var man ju självklart hur stolt och nöjd som helst med den gågna säsongen. I Brynäs är traditionen en annan. Det är en klubb med 12 SM-Guld i bagaget. Här är det inte ett sånt där jättejublande över en 3:e plats i Grundserien och ut 2-4 mot bilvande svenska mästarna.

Ni är är vana att vinna, att alltid vara ett lag som är att räkna med då det drar ihop sig. Men med dagens klimat så får ni kanske vara nöjda med om ert lag tar en slutspelsplats nästa år. För att sedan nu med sportchef och allt såsmåningom bli bättre och bättre. Tålamod är viktigt att ha för den nya Elitkommitén. Det kommer kanske ta några år men Brynäs kommer att komma tillbaka och vinna SM igen, ge dem bara lite tålamod.

Sedan tycker jag inte laget erat nu ser så dåligt ut ändå. Micke Lind är den bästa värvningen något lag gjort under denna silly season. Centersidan är viktig och den ser stabil ut nu med Lind, Kyrö och Miettinen. Bland ytterforwards så är ju Ove Molin alltid Ove Molin. Niklas Anger spelar i Tre Kronor och bra potential finns även i Soling, Malmström, Danielsson.

Backsidan börjar också bli klar där Tommy Sjödin kommer få dra ett tungt lass och Adam Andersson kan nog komma att kliva fram än mer nästa säsong. Nya backarna Casselståhl och Björk är duktiga stabila backar som håller ES-klass och spelar med mycket hjärta.

Lyckas ni bara hitta en riktigt bra målvakt och fyller upp truppen bra så är ni ett slutspelslag nästa år. Det lovar jag.

Sv: Brynäs 03-04
70 Rodrigues: Don´t worry! Huge lovar ju heligt att Björck blir en stor överraskning, precis som Malmström. Då kan vi lita på att det blir så, eller hur..?

Sv: Björk
Ford Prefect:

saxat från SSKs hemsida

"Efter 5 säsonger i SSK lämnar Jesper Björck laget för att nästa säsong spela i Brynäs. Hemsidan tackar Jeppe för sin härliga inställning både på och utanför isen och önskar honom lycka till i BIF-tröjan! "

Det där med inställning behövs verkligen, en spelare som alltid ger allt drar med sig fler. Med tanke på hur inställningen såg ut vissa matcher i år kanske Björck är den injektion laget behöver med betoning på LAGET.

Sv: Brynäs 03-04
Ford Prefect: Tomback e oxå en back!

Sv: Björk
Huge: Har ingen klagat på Rehnberg? Jag har gnällt mig blå! ;) Ärligt talat; vi behöver ingen ersättare för Rehnberg eftersom han inte varit bra. En spelare som kan smälla på ja, men till det krävs att man kan åka skridskor och enligt utsago är inte det Björcks starka sida. Vi behöver inte en spelare som är stor och tar lite längre tid att åka runt, och vi behöver inte en spelare som vevar med klubban för att han inte hänger med och därför tillbringar all tid i utvisningsbåset. Vi behöver en skridskostark fysisk back. Hur som helst, nu är han tydligen klar och då får jag hälsa välkommen och önska lycka till.

Björk
Till alla som gnäller över vår senaste värvning, kan jag bara säga att ni har noll koll.
Björk som spelartyp är vad vi behöver nu när Rehnberg lägger av.
Kanske inte ngn flashig värvning men med tanke på ekonomin vill jag påstå att det är ett klipp, tillsammans med Malmström.Den senare kommer att att bli en riktig överraskning för många, tro mig. I ärlighetens namn har Rehnberg pga skador inte kunnat göra sig riktig rättvisa, ändå har ingen klagat på honom.
Jag rankar Björk som en bättre back än Rehnberg. Att han varit 6-7 back i SSK, som ngn påstod, säger egentligen inte mycket.
SSK har haft ett av ES absolut bästa försvar, mkt jämna backar på varje position. Det vi framförallt behöver är en fysisk back som kan smälla på och som ger allt. Hur många av våra egna backar kunde förra året räknas in i den kategorin?
Mkt möjligt att man siktar på 2 backar till eftersom P3 verkar vara ett osäkert kort. Ytterligare 1 back återstår iaf och då utgår jag från att det blir en riktig högklassdito.

Sv: Brynäs 03-04
Ford Prefect: Förvisso, men inte lika bekväm som första

Sv: Brynäs 03-04
Sylf: Andraklass är också en klass.

Sv: Brynäs 03-04
70 Rodrigues:Ambition ? vad menar du ? Björk är väl den typen av klasspelare vi får vänja oss vid,herregud !!!! Det ser ut att BLI hockey i april nästa år.

Sv: Gick ni på den?
Klippt från hockeyligan: "Brynäs fortsätter att knyta till sig duktiga ishockeyspelare inför nästa säsong."

Undrar vilket Brynäs dom menar?

Sv: Brynäs 03-04
70 Rodrigues: Nope! (Anti)elitkommitten har tydligen fått ett rent exekutionsuppdrag. Ett snabbt nådaskott rakt ner i allsvenskan.

Sv: Brynäs 03-04
Igor: huvudvärkstabletter till fansen alltså...

Sv: Brynäs 03-04
svedas: Eller en liten Iprenman. Tycker Brynäs skulle ordna sponsring av läkemedelsföretag och fixa gratis huvudvärkstabletter under silly season.

Sv: Brynäs 03-04
Clarence: Återigen har Brynäs visat sin oförmåga.Hur fan kan man signa Björck, Finns det inga ambitioner kvar i föreningen?

Sv: Brynäs 03-04
Clarence: Finns det ingen som heter Medizin. Det vore ju det allra bästa

Sv: Mezin
Paneb: Kattungar

Sv: Brynäs 03-04
svedas: Mezin kanske vore rätt Medizin för Brynäs...

Sv: Mezin
svedas: tio vadå?

Sv: Mezin
Paneb: Jag har tio redan. Jag vann. Synd grabbar. och tjejer

Sv: Mezin
svedas: Mezin är kusin med Björck, dom ljuger allihop.

först till tio vinner, två kvar

Mezin
Usäkta jag glömde ändra rubrik!!

Sv: Gick ni på den?
Igor: va fan, ljuger karln för mig!!

först till tio vinner, tre kvar

Sv: Brynäs 03-04
Clarence: Jo då! Mezin går till Brynäs och blir 10 ggr bättre än Kapanen. Då gör Brynäs en "Vitryssland" varje match. Upp med giporna. Dom i munnen altså.

Ny tråd
Jag tycker att det är många som är dåliga på att ändra rubrik. Det bollas fram och tillbaka och till slut stämmer inte rubriken alls.

Skärpning! Tycker jag i a f

Sv: Brynäs 03-04
svedas: Ja, den där Mezin är faktiskt riktigt bra. I övrigt håller jag med dej, det vore helball att förvandlas från en gnällpetter till en riktig muntergök här på HS. Tyvärr finns det väl inte mycket som pekar på att vi kommer att få anledning till nån sån personlighets-förvandling...

Sv: Gick ni på den?
Igor: Ja där ser man! Vi får ge honom en chans att visa sig! Jag tycker att det för övrigt fattas en riktig figther i Brynäs! Kanske är han svaret på det. Kanske rent av en publik favorit inom kort? :)

(Nu vet jag ju inte hur han är som spelare utan litar på det som sagts här tidigare)

Sv: Gick ni på den?
Tomas HOCKEY: Paneb är en liten lögnare. Nu är det klart även enligt hockeyligan, se länk.

Sv: Gick ni på den?
Igor: Ja va fan nu vet man varken in eller ut! Fast det är klart, det är ju precis som vanligt :)

Vi måste ge SK en chans i alla fall att bevisa vad dom kan! Att en spelare presterat få poäng behöver ju inte betyda att det blir samma i ett nytt lag.

Viktigt att presentera en riktigt bra målvakt då jag hoppas att det kan hjälpa till att locka andra spelare till Brynäs.

Sv: Gick ni på den?
Paneb: Jag hoppas att det inte är du som driver med oss bara ;-)

Sv: Brynäs 03-04
Clarence: En sån kille borde ju vara billigare än Norrena

Sv: Brynäs 03-04
svedas: Ja, om vi nu inte kommer att ha några backar att skriva hem om så skulle det i alla fall sitta bra med en österländsk vägg längst bak.

Flyt med värvningarna.
Tänk om alla blommar ut i Brynäs nästa år och Brynäs blir som Timrå var i år. Det vore skönt att slippa sitta och gnälla en hel säsong till.

Sv: Brynäs 03-04
Clarence: ja det vore perfekt att få en målis som är van att bli tillbakapressad för det är väl det Brynäs kommer att bli =)

Sv: Brynäs 03-04
Vitrysslands målvakt imponerar mycket. Han vore något att försöka få för Brynäs, istället för att gå och vänta på "ingenting", dvs en Fredrik Norrena som ändå aldrig blir BIF´s...

Sv: Backarna
Den där Bjarne Hurtig var ju Brynäs ute efter förra året, Var tog han vägen. Är han värdelös?

Backarna
Det känns inte riktigt som vi har förstärkt på backsidan.
Ut med Rehnberg in med Björck sammalika.
Ut med Pekkala in med Casselståhl . Möjligtvis ett litet +
Sjödin ett år äldre
Vi behöver en riktigt bra back istället för Djoos.
Vad har vi mer då? Danne, P3, Adam. Nej man får nog se på hockey i april igen och då menar jag inte sm-slutspel.

Sv: Brynäs 03-04
Det är inte klokt att Brynäs slösar frigjorda pengasummor från utgående tränarlöner och avslutade spelarkontrakt på nyförvärv som inte platsar i andra klubbar. Istället för att kosta på sig 2-3 meriterade namn som verkligen kan lyfta laget ur misären från den gångna säsongen. Är Björck från SSK en sådan spelare? Hör ni, jag tror faktiskt inte det! Och jag fattar ingenting av hur värvarna tänker...

« · 275468 · »

Att tänka på innan du skriver inlägg:
- Vänligen notera och respektera Hockeysnacks regler.
- Moderatorerna kommer att vara extra uppmärksamma på regelbrott som personangrepp, olämpligt språkbruk (t.ex könsord) och hot.
- Personangrepp gäller inte bara andra forumanvändare utan även spelare, ledare, domare etc.
- Om en skribent skriver ett inlägg som bryter mot reglerna kommer denne att få en varning.

- Om en skribent skriver flera inlägg som bryter mot reglerna kommer denne att bli avstängd från att skriva i Brynäsboken under en viss tidsperiod.

- Om en avstängd användare återkommer under nytt användarnamn kommer det resultera i en permanent avstängning av det nya kontot.
- Om en skribent skriver fler än 5 inlägg under samma dag kan denne stängas av för spam om inläggsmönstret är av spamkaraktär.

- Motståndarfans som kommer in och hetsar under match kommer tilldelas matchstraff på en dags avstängning.

- Klagomål och ifrågasättanden om modereringen i gästböckerna skall inte förekomma på Hockeysnack och raderas omedelbart av tillgänglig moderator. Att bryta mot denna regel kan innebära avstängning från gästboken. 

- Moderatorerna ger alltid skribenterna chansen att editera inlägg i 5 minuter.

Sv: A proposito de nada
{Tommy}: Vore tråkigt om du lämnade Tommy. Många som uppskattar dig härinne
  • 0x40-hv71logosvg.png Senast: Förlust mot HV71
    Monitor ERP Arena, 3-4 (0-1,1-2,2-0,0-1)