1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 779022 inlägg · 7967 ämnen
« · 278608 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.


Sv: Välkommen Mikko
Tha Bear: ehh.... har du sett mikko spela? och varför fick han prova i nhl om han var värdelös? hänger inte mä...

Sv: Rädda Brynäs !
Strozzi: Håller med, synd att vi värvar en materialare som aldrig varit materialare.

Sv: Rädda Brynäs !
Hittade följande info om Mikko på prospectsiten Hockeys future. Verkar inte som dom tycker han har någon lysande future direkt
;-)

"History
Originally drafted by the Tampa Bay Lightning in 1999, Kuparinen was traded to Atlanta in October for future considerations. Future considerations ended up equating to Tampa’s acquisition of Steve Matins from the waiver wire. Kuparinen was then traded back to Tampa in March of 2000 for defenseman Chris McAlpine. He has bounced around the IHL through the 1999-00 season. He was acquired to add depth to Tampa Bay’s defense.

Talent Analysis
Kuparinen doesn’t have many outstanding skills. He is a big guy and a good skater. Yet he fails to use his size when he plays. He is more of a puck mover than a people mover.

Future
Kuparinen is expected to spend his career in the minor leagues possibly serving as an occasional call up"

Sv: Välkommen Mikko
mastigers: Haha, vore ju jävligt kul om BIF löst honom från kontraktet. I såna fall kan det ju vara en av de sämsta värvningarna någonsin i Brynäs historia.

Sv: Rädda Brynäs !
Lunkan: så sant..

satt just och kollade hur det har gått för de andra lagen i deras värvarcirkus.. upptäcker att det inte alls är så illa som många här vill få det till. på papperet ser vi ut att ha gjort de näst bästa värvningarna efter linköpng.. är lite trött så ja kan ha fel, men det ser inte så dumt ut..

Sv: Brynäs 03-04
Clarence: Jag tycker inte att det är nåt fel med att ta chansen att åka över till NHL när man får den för vem vet man kanske aldrig får en till chans. Det jag menar är att NHL har för mycket makt. Så fort det dyker upp någon bra spelare i Europa så plockar NHL-klubbarna upp dem.
NHL klubbarna har en massa pengar men ändå vill de inte betala för spelarna. Det tycker jag är fel. Inte att unga spelare tar sin chans när de får den.

Sv: Rädda Brynäs !
Strozzi: Som Djoos var 99 och frisk finns inte en chans att Cassel är lika bra men handen på hjärtat hur bra var en skadad Djoos i fjol?

Sv: Rädda Brynäs !
Ford Prefect: Vill bara trösta dig med att, bortsett ekonomiska aspekter, så presenteras våra nyförvärv(RBK) på rätt så bra på Off. 1:a sidan, förutom den information vi får från HD/NST dagen innan med tränarens kommentarer om spelaren i fråga (för det mesta)
Dessutom så går ordförande in i GB o besvarar frågor när han tycker det behövs samt ger sin syn på saker o ting, han har egen sign och kan även nås per mail som han för det mesta besvarar.
Det kallas för supportervård tycker jag. Så några av dina krav är klart befogade tycker jag!

Sv: Rädda Brynäs !
Lunkan: hmm..

ist för Djoos - Casselståhl
ist för Pekkala - Kuparinen
ist för Rehnberg - Björck

ganska lika förutom på djoosen då. har svårt att tänka mig att cassel har samma spelförståelse...

Sv: Välkommen Mikko
Om jag fortfarande behärskar "finskan" något så när !! Så menas det med följande rader att Mikko har/hade kontrakt till och med 2004 med sin finska klubb. Se och läs själva (Kuparisen sopimus on voimassa kevääseen 2004). Har Brynäs löst denna "bjässe" från sitt nuvarande kontrakt, månne! Har jag fel så får du rätta mig 33 Laitinen.. Kiipis sinulle!

Sv: Rädda Brynäs !
70 Rodrigues: Den ser väl iaf inte sämre ut än i fjol!?

Sv: Rädda Brynäs !
Ford Prefect:Vilken backuppsättning! Kuparinen, Björck, P3, Sjödin, Laitinen, Andersson, Casselståhl och Johansson.......:-)

Sv: Rädda Brynäs !
Ford Prefect: Har du märkt att någon förening arbetar med att lämna informationen som du frågar, efter utan att närvara på något möte?

Sv: Rädda Brynäs !
70 Rodrigues: Hyvvääääää Mikko!

Sv: Välkommen Mikko
O här får nu uttalet... =)

Sv: Välkommen Mikko
Strozzi: Ser såååå bra ut, vilken puckkontroll han har..

Sv: Rädda Brynäs !
Bright: De e lungt, vi går lätt till slutspel, nu har vi ju fått en andra kanonback med lika bra puckkänsla som Björck.....:-) Trodde faktiskt att nya SK/EK skulle prestera bättre. Men vi måste väl ge honom en chans, halleluja!!!!

Sv: Välkommen Mikko
Fler bilder på karln.. jäääla fiin kille!

Sv: Rädda Brynäs !
LUNDSTRÖM 6: Men det är det jag menar. Varför inte göra informationen lite mer lättillgänglig?

Sv: Rädda Brynäs !
Ford Prefect: Då får du nog komma till Gavlerinken den 12 juni,
där får du svar på alla dina frågor.
Jag tror inte att styrelsen kommer att lämna några svar på denna sida.

Sv: Rädda Brynäs !
gojoh: Jag förstår din synpunkt, även om jag antagligen tillhör gnällspikarna. Det jag personligen efterlyser är öppna kort. Gå ut och berätta hur ekonomin ser ut. Förklara varför det inte frigjorts pengar när dyra spelare försvunnit. Förklara var pengarna tog vägen efter förra säsongen då Rudslätt och Christer Olsson gick för utbildningsbidrag och NHL betalade en sudd för Mårtensson. Förklara en strategi, gärna en långsiktig sådan, hur Brynäs ska bli ett topplag igen. Förklara var förväntningarna ska läggas till nästa år. Förklara vad man jobbar på just nu. Presentera nyförvärven ordentligt, berätta varför just de värvats och så vidare. Men lägg upp korten på bordet istället för att smyga och smita undan som så många gånger förr. Då ska jag sluta klaga också...

Sv: Rädda Brynäs !
Bright: ja ni är för härliga grabbar! =) ni har aldrig sett karln spela hockey och ändå är han redan sågad.. *suck* skäms!!

Sv: Rädda Brynäs !
Clarence: Precis som jag misstänkte. För dig (och en hel del andra Brynäs Whiners här på HS) så är det den vanliga pöbel-retoriken som gäller: strunt samma vilka som styr bara det är några andra. Då blir allting genast mycket bättre.

Men då kanske du får det du efterlyser, en ledning som istället försöker få dig och andra Whiners tro att allting ska bli sämre. Det måste väl bli slutsatsen av ditt resonemang?

Sv: Rädda Brynäs !
Clarence: Bäste själsfränd, du vet väl att vi blir "halshuggna" om vi tror att Brynäs med det här laget blir 12:a i elitserien nästa säsong. Så det tipset gör vi väl klokast i att behålla för oss själva, du och jag...

Sv: Välkommen Mikko
Ford Prefect:

Och har är bilder på den ödmjuka Kupan, följ Länktips

Sv: Rädda Brynäs !
Monty: Så är man "kombinerad" med denne Bright också. Intressant... Det visar väl att inte bara jag tycker som jag tycker. Sen är det oförskämt att kalla mej "anti Brynäs", klubben jag älskar! Uppfattar ni mej så negativ till Brynäs så beror det faktiskt på en enda sak: Jag vill inte se Brynäs spela i någon lägre division än elitserien. För att kunna fortsätta göra det krävs att man har ett bra hockeylag. Sen din fråga vad jag har gjort "för att förbättra saker och ting?". Vad j a g har gjort?! Är det j a g som bestämmer och styr i Brynäs??

Sv: Välkommen Mikko
wesleyjah: Jag är inte bara ett geni, jag är ödmjuk så inihelvete också! ;)

Sv: Välkommen Mikko
Lilljanne: Frågan är ju vad man gillar i den frågan också. ;)

Sv: Välkommen Mikko
Ford Prefect:

Du är ett geni, entligen en spelide för Brynäs :-)

Sv: Välkommen Mikko
Lilljanne: Det här plus en målis och en till Forward är vad dom menar ska leda svensk hockeys utveckling.Ehhhh.

Sv: Välkommen Mikko
Ford Prefect: Frågan är väl om han är A- eller D-kupa!

Sv: Välkommen Mikko
Lilljanne:

Jag påminner ännu engång om en visst ladugårdsdörr som spelade i Färjestad förr ett par säsonger sen (kort inhop den här sässongen också), som inte var bra på något...Men endå var han en av deras viktigaste backar..........

Sv: Välkommen Mikko
wesleyjah: Perfekt! Och så kan Björck och Kupan (killen har redan fått ett smeknamn!) få varsin kälke och tolka bakom Molin och Björn Danielsson. Efter torpedhockeyn lanserar nu Brynäs "trupptransporthockey". ;)

Sv: Välkommen Mikko
Ford Prefect:

Hehehe!

Jag tror att Molin mest har varit rädd om skridskorna, efter som det är en hybrid mellan slalompjäxor och skridskor. Men nu har dom hittat en låda med samma sort som skickades till gamla sovjet någon gång på 80-talet som han kan ha i reserv :-)

Sv: Rädda Brynäs !
Clarence/Bright:

Kan man vara mer anti Brynäs? Vad har du själv gjort för att förbättra saker och ting?

Sv: Välkommen Mikko
aphac: Jag minns ett byte hösten -01. Då var Pekkala skitbra. Men allvarligt talat. Nu har vi ersatt Pekkala, Rehnberg, Jobs och Floberg. Vem ska axla Bergqvists och Wågens fallna mantlar? Vi måste åtminstone upp på förra säsongens nivå.

Sv: Rädda Brynäs !
gojoh: Brynäs nuvarande ledning försöker få oss att tro att allt ska bli bättre. Jag tror t o m att de försöker lura sig själva att tro det. Jo, en helt igenom ny styrelse skulle faktiskt behövas. Först då tror jag skutan Brynäs vänds åt rätt håll. Alla som styr nu verkar ju helt hjälp- och idélösa när det gäller knäckfrågan hur Brynäs ekonomiskt ska bli välmående igen.

Sv: Välkommen Mikko
65 Selander, Ford Prefect: Yes I have seen him play, he played with Laitinen in HPK:s junior team. At those years he was still a forward.

Nowadays he is a pretty good defender in own side. It`s not going to be easy to get past him. The minus is that he has no hands... at all. If I have understanded right Björck is same kind of player, just that Kuparinen could even fight...

But where is our defender who has some skills???? Tell me, please.

Sv: Välkommen Mikko
wesleyjah: En Molin på rören... Det enda Molin använder rören till är ju att hinna undan och gömma sig, inte att hinna fram och tackla. Vad sägs om att låta stora, tröga backar haka Molin och använda hans fart? Sen släpper de, kör över ett par motståndare medan Molin tar pucken och åker åt ett annat håll. Allternativt kan vi köra den gamla sovjetiska taktiken från andra världskriget då man skickade ut soldater som kanonmat och de som försökte vända sköts ner av sina egna. Om Molin vänder hemåt så åker han på en råsop av en finne på hundra pannor! In på mål! :D

Sv: Välkommen Mikko
Lilljanne: Pekkala var väl aldrig bra eller? Här sitter en BIFsupporter i Finland och säger:No,no,no,no det kan man ju ha olika tankar om. Har bara 33 Laitinen hyfsat omdöme om hockey så känns det ju inte sådär jättekul precis i det han säger.

Sv: Välkommen Mikko
Puffen:

Det finns inte en chans att han kommer att bli.
Tull Ola kunde hålla i pucken och leverera passningar.
Det kan inte Mikko tyvärr.

Sv: Välkommen Mikko
Bright: nejrå ja tror han kan vara en ny tuulola (vet inte hur det stavas) hoppas iallafall....

Sv: Välkommen Mikko
Ford Prefect:

Han är tyvärr ingen Molin på rören, men ändå stabil

Sv: Välkommen Mikko
Lilljanne: Borde vi ha varit positiva till Pekkala menar du? ;)

Sv: Välkommen Mikko
Lilljanne: :)

Sv: Välkommen Mikko
Sylf:

Kuparinen kommer inte att göra bort sig i ES.
Han är dock ingen spelare som syns under matcherna så länge det inte handlar om lite fighter.
Han är djävligt bra på att hålla rent framför eget mål.
Jag kan tänka mej att dom vill ha honom brevid cassel så att Cassel kan spela lite mer ofensivt

Sv: Välkommen Mikko
aphac: Nedmonteringen av Brynäs som elitserieklubb fortsätter...

Sv: Välkommen Mikko
Jag tror det här kan bli bra. Känner det på mej. Björck och Kuparinen bakom Malmström, Lind och Johansson och vips så har vi en förstafemma. Ni som dissar Kupan var säkert lika negativa till Pekkala.

Sv: Välkommen Mikko
33Laitinen: have you seen him play? Can he skate at all or is he just one more of those huge. slow guys that just takes a little bit longer to get around?

Sv: Välkommen Mikko
33Laitinen: More info please!

« · 278608 · »

Att tänka på innan du skriver inlägg:
- Vänligen notera och respektera Hockeysnacks regler.
- Moderatorerna kommer att vara extra uppmärksamma på regelbrott som personangrepp, olämpligt språkbruk (t.ex könsord) och hot.
- Personangrepp gäller inte bara andra forumanvändare utan även spelare, ledare, domare etc.
- Om en skribent skriver ett inlägg som bryter mot reglerna kommer denne att få en varning.

- Om en skribent skriver flera inlägg som bryter mot reglerna kommer denne att bli avstängd från att skriva i Brynäsboken under en viss tidsperiod.

- Om en avstängd användare återkommer under nytt användarnamn kommer det resultera i en permanent avstängning av det nya kontot.
- Om en skribent skriver fler än 5 inlägg under samma dag kan denne stängas av för spam om inläggsmönstret är av spamkaraktär.

- Motståndarfans som kommer in och hetsar under match kommer tilldelas matchstraff på en dags avstängning.

- Klagomål och ifrågasättanden om modereringen i gästböckerna skall inte förekomma på Hockeysnack och raderas omedelbart av tillgänglig moderator. Att bryta mot denna regel kan innebära avstängning från gästboken. 

- Moderatorerna ger alltid skribenterna chansen att editera inlägg i 5 minuter.

Sv: A proposito de nada
Välimäki presenterad!!! Härligt
  • 0x40-hv71logosvg.png Senast: Förlust mot HV71
    Monitor ERP Arena, 3-4 (0-1,1-2,2-0,0-1)