« Föregående · 280749 · Nästa »
Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.
Sv: Målvaktsfrågan
Huge: "Skulle klubben alltid ta fel beslut, som många tycks tro, då vore vi knappast ett ES-lag på länga vägar...". Vi är inte ett elitserielag så länge till heller, min vän...
Sv: Brynäs fortsätter jaga målvakt
bradberry: Tyvärr, ingen verklighet är f ö r hård när det gäller oss BIF-anhängare. Vi har ännu ett förvärv att vänta som inte platsar i det lag han kommer ifrån (det har blivit några st nu i vår...), i det här fallet den som är tänkt ska bli förstemålvakt 03-04, Korhonen från vårt östra broderland. Nu är det bara en sidsteppad forward till som den nya och ack så skickliga värvningsstaben har att presentera. Sen inbillar sig en del att vi har ett lag som ska göra kommande säsong bättre än den senaste. Fan trot...
Sv: Brynäs fortsätter jaga målvakt
aphac:
Jag håller med till viss del om att målvakten ska ha varit 1:a målis. Skulle dom värva Korhonen borde dom kunna fixa någon slags prestations baserad lön liknande Hasse Blomqvist har i IFK Göteborg.
Jag håller med till viss del om att målvakten ska ha varit 1:a målis. Skulle dom värva Korhonen borde dom kunna fixa någon slags prestations baserad lön liknande Hasse Blomqvist har i IFK Göteborg.
Sv: Målvaktsfrågan
Aspen klar för Nyköping enligt HM nu. Jag hoppas det går riktigt bra för honom för det är han värd. Nyköping är väl farmarlag till LHC. Kanske spelar han mot Brynäs i vinter.
Sv: Brynäs fortsätter jaga målvakt
NEEEEEEEJ! Har varit borta en vecka och varit helt avskärmad från verkligheten. Kommer nu hem och kastar mig framför skärmen för att se alla spektakulära nyförvärv. Vad får jag se? En finsk Hulken vars filosofi verkar vara att få sina polare att praktisera box play under 90% av matcherna. Vad värre är: Det enda positiva, d.v.s. de öronmärkta sponsorpengarna till en toppmålvakt har förvandlats till att knyta till sig en finsk andremålvakt som ej erbjuds nytt kontrakt av sin nuvarande klubb. Säg att Korhonen är ett skämt eller åtminstone ett missförstånd, snälla!!!!! Säg annars att detta är min sista dag på jorden så jag åtminstone uppnår tillstånd av frid......
Sv: Målvaktsfrågan
Huge: En sponsor vill att klubben sticker ut, uppmärksammas, har profiler som för respekt och förtroende med sig, hur intressant och attraktiv är dagens ledning egentligen? Klubben har anor ja, men det räcker inte för att en sponsor ska vilja satsa pengar i föreningen...
Sv: Brynäs fortsätter jaga målvakt
wesleyjah:Det är alldeles för mycket medelmåttiga finnar i Sverige med åt h-e för höga löner.
1.8 milj/år kan Norrena leta på annat håll, så bra är han inte.
Det viktiga i målisfrågan är att den som värvas ska ha haft en ordinarie plats som 1:e keeper, inte nån bänknötare som söker lyckan i BIF.
1.8 milj/år kan Norrena leta på annat håll, så bra är han inte.
Det viktiga i målisfrågan är att den som värvas ska ha haft en ordinarie plats som 1:e keeper, inte nån bänknötare som söker lyckan i BIF.
Sv: Brynäs fortsätter jaga målvakt
aphac:
Du har helt rätt.
Vad ska alla fans säga om EK signar Norrena t ex och ger honom hans 1.8 mille om året och det visar sig att han inte är lika bra som han var i Frölunda? typ han är bara snäppet bättre än Ram var.
Vad skulle vi få se för målvakt nästa år...jo M. Petterson skulle tvingas hoppa in igen med sin materialf lön. Usch! för det.
Då är det bättre att signa en målvakt med normal lön och ha kvar lite pengar för värvningar efter jul.
Du har helt rätt.
Vad ska alla fans säga om EK signar Norrena t ex och ger honom hans 1.8 mille om året och det visar sig att han inte är lika bra som han var i Frölunda? typ han är bara snäppet bättre än Ram var.
Vad skulle vi få se för målvakt nästa år...jo M. Petterson skulle tvingas hoppa in igen med sin materialf lön. Usch! för det.
Då är det bättre att signa en målvakt med normal lön och ha kvar lite pengar för värvningar efter jul.
Sv: Junisar
Ford Prefect: Hockeymagasinets policy är att juniorer som avslutade säsongen i A-laget ej är att betrakta som nyförvärv.
Har för mig att det var det svar jag fick för ett par år sedan.
Huge har helt rätt i att Brynäs inte har några som helst möjligheter att storsatsa så länge de ekonomiska förutsättningarna inte finns.
Om de nu skulle vara idiotiska nog att försöka låna pengar för att köpa ihop ett lag vem skulle förse klubben med pengarna ?
En kommun som går 110 miljoner back eller banker som i konjunkturläget inte gör annat än kontrollera kreditvärdighet och med Helsingsborgsfallet på näthinnan.
Grunden måste byggas genom att spetsa organisationen och det kommer ta år. Nog finns det progressiva krafter där också men tyvärr alldeles för många personer som lever kvar i 70-talet och de gamla framgångsrika åren.
Nya tider nu, upp till bevis valberedningen !
Har för mig att det var det svar jag fick för ett par år sedan.
Huge har helt rätt i att Brynäs inte har några som helst möjligheter att storsatsa så länge de ekonomiska förutsättningarna inte finns.
Om de nu skulle vara idiotiska nog att försöka låna pengar för att köpa ihop ett lag vem skulle förse klubben med pengarna ?
En kommun som går 110 miljoner back eller banker som i konjunkturläget inte gör annat än kontrollera kreditvärdighet och med Helsingsborgsfallet på näthinnan.
Grunden måste byggas genom att spetsa organisationen och det kommer ta år. Nog finns det progressiva krafter där också men tyvärr alldeles för många personer som lever kvar i 70-talet och de gamla framgångsrika åren.
Nya tider nu, upp till bevis valberedningen !
Sv: Brynäs fortsätter jaga målvakt
wesleyjah:Vad skönt det måste vara för typ, Frölunda,Färjestadfans.Som inte varje morgon måste kasta sig framför skärmen i en förtvivlad jakt på nyheter om nyförvärv(som dom ändå inte har råd med). En brynäsares vardag i korthet.
Målvaktstjatet börjar bli skitsegt. Honken går ruskigt bra i Aeros, jag tror det är mer eller mindre omöjligt att han kommer hem.Det borde inte vara lika svårt att signa en målgörare som att hitta en målis.
Målvaktstjatet börjar bli skitsegt. Honken går ruskigt bra i Aeros, jag tror det är mer eller mindre omöjligt att han kommer hem.Det borde inte vara lika svårt att signa en målgörare som att hitta en målis.
Brynäs fortsätter jaga målvakt
Från arbetarbladet:
Brynäs målvaktsjakt går vidare. Tränare Gunnar Persson har tidigare sagt till Arbetarbladet att han gärna ser Johan Holmqvist eller Fredrik Norrena i Brynäs-målet nästa säsong. Janne Larsson, elitkommitténs ordförande, bekräftar att det är två av de namn som man jobbar på, men att det finns flera intressanta målvakter.
- Men jag vill inte kommentera enskilda namn innan det är klart med någon, säger han.
Sean Gauthiers agent, Mika Rautakallio, var i förrgår i kontakt med Janne Larsson, men fick beskedet att Gauthier inte är intressant.
- Han spelar inte för Brynäs nästa år. Det är säkert, säger Rautakallio.
"Honken", Norrena eller någon annan. Svaret kommer snart.
Brynäs målvaktsjakt går vidare. Tränare Gunnar Persson har tidigare sagt till Arbetarbladet att han gärna ser Johan Holmqvist eller Fredrik Norrena i Brynäs-målet nästa säsong. Janne Larsson, elitkommitténs ordförande, bekräftar att det är två av de namn som man jobbar på, men att det finns flera intressanta målvakter.
- Men jag vill inte kommentera enskilda namn innan det är klart med någon, säger han.
Sean Gauthiers agent, Mika Rautakallio, var i förrgår i kontakt med Janne Larsson, men fick beskedet att Gauthier inte är intressant.
- Han spelar inte för Brynäs nästa år. Det är säkert, säger Rautakallio.
"Honken", Norrena eller någon annan. Svaret kommer snart.
Sv: Målvaktsfrågan
jorka:
Dom har kvar Niklas Bäckström.
Korhonen fick inget nytt kontrakt, men ville ändå röra på sig.
Om du går in på Länktips kommer du till Kärpäts hemsida.
Dom har kvar Niklas Bäckström.
Korhonen fick inget nytt kontrakt, men ville ändå röra på sig.
Om du går in på Länktips kommer du till Kärpäts hemsida.
Sv: Målvaktsfrågan
wesleyjah: Hej hur får man kotakt med kärpät fans i finland
håller ju på dom i finska ligan är född i oulu. Finns det nån internationel chat ?????
håller ju på dom i finska ligan är född i oulu. Finns det nån internationel chat ?????
Sv: Målvaktsfrågan
wesleyjah: Om vi tar kärpäs målvakt vad har dom då kvar ???
eller skulle han bli utan kontrakt i kärpät ändå ????
eller skulle han bli utan kontrakt i kärpät ändå ????
Sv: Målvaktsfrågan
Huge: Som vanligt ett förbannat bibelinlägg! Ja eller nej hade räckt alldeles perfekt! När tror du att ekonomin är i balans o Brynäs återigen är ett topplag??? Snälla du, inget svammel den här gången!
Sv: Målvaktsfrågan
70 Rodrigues: Så här skrev jag i ett tidigare inlägg idag:
". Arbetet med att förbättra ekonomin kommer att ta tid, det görs inte på en kafferast.
Att man jobbar på saken är väl ganska självklart, tror knappast att man sitter med armarna i kors."
Hur tolkar du detta?
Som läraren sa till eleven: Läst, men inte förstått....
". Arbetet med att förbättra ekonomin kommer att ta tid, det görs inte på en kafferast.
Att man jobbar på saken är väl ganska självklart, tror knappast att man sitter med armarna i kors."
Hur tolkar du detta?
Som läraren sa till eleven: Läst, men inte förstått....
Sv: Målvaktsfrågan
P J Davydjoos: Det där låter som en politiker som inget har att säga, men som får det att låta som man har ngt viktigt att förmedla.
Sponsorsbiten funkade ju uppenbarligen inte så bra när Berg satt vid rodret. Nu är han borta och nytt blod kommer förhoppningsvis att förbättra läget. Analysen om varför det inte funkade med Berg drar man säkerligen sina slutsatser av, och dom slutsatserna bör väl visa hur man inte skall gå tillväga.
Profillösa eller inte, huvudsaken är att dom gör ett bra jobb.
Vad är det som säger att de gamla stofilerna dels vill, och även är lämpade för sysslan?
Att ALLT inte är bra trodde jag framgått sedan länge av mina inlägg.
Skillnaden är väl att jag inser att det för det mesta även tas korrekta och riktiga beslut, ngt jag också försöker påpeka.
Skulle klubben alltid ta fel beslut, som många tycks tro, då vore vi knappast ett ES-lag på långa vägar...
Sponsorsbiten funkade ju uppenbarligen inte så bra när Berg satt vid rodret. Nu är han borta och nytt blod kommer förhoppningsvis att förbättra läget. Analysen om varför det inte funkade med Berg drar man säkerligen sina slutsatser av, och dom slutsatserna bör väl visa hur man inte skall gå tillväga.
Profillösa eller inte, huvudsaken är att dom gör ett bra jobb.
Vad är det som säger att de gamla stofilerna dels vill, och även är lämpade för sysslan?
Att ALLT inte är bra trodde jag framgått sedan länge av mina inlägg.
Skillnaden är väl att jag inser att det för det mesta även tas korrekta och riktiga beslut, ngt jag också försöker påpeka.
Skulle klubben alltid ta fel beslut, som många tycks tro, då vore vi knappast ett ES-lag på långa vägar...
Sv: Målvaktsfrågan
Clarence:
Trodde jag gjorde det klart i mitt inlägg:
När man har mycket pengar kan man satsa stort.
Har man en mindre börs, blir satsningen därefter.
Trodde jag gjorde det klart i mitt inlägg:
När man har mycket pengar kan man satsa stort.
Har man en mindre börs, blir satsningen därefter.
Sv: Målvaktsfrågan
wesleyjah: Man kan tydligen skylla på allt! Har dom lovat en toppmålis så vill jag inte se någon medelmåtta!
Sv: Målvaktsfrågan
70 Rodrigues:
Jo, men det måste finnas toppmålvakter lediga också, pluss att dom ska ha viljan att spela i sverige.
Norrena var ingen toppmålvakt när han spelade i AIK t ex.
Kapanen var inte det heller innan han kom till Timrå..
Gerber var inte det innan Färjestad.
Jo, men det måste finnas toppmålvakter lediga också, pluss att dom ska ha viljan att spela i sverige.
Norrena var ingen toppmålvakt när han spelade i AIK t ex.
Kapanen var inte det heller innan han kom till Timrå..
Gerber var inte det innan Färjestad.
Sv: Målvaktsfrågan
wesleyjah: Korhonen är inte den toppmålvakt det har talats om!!! Dom öronmärkta stålarna måste inbringa någon bättre???
Sv: Målvaktsfrågan
wesleyjah: Vi får hoppas på att alla lyfter sig till oanade nivåer samtidigt då ;-)
Sv: Målvaktsfrågan
Clarence:
Jag har sett Korhonen spela flera gånger, och personligen och även flera av kärpatfansen tycker att han var/är bättre än Bäckström.
Korhonen har inte nämvärt sämre statt en vad t ex Kapanen och Norrena hade i Finska ligan.
Korhonen spelar stabilt, han gör sällan tavlor som t ex Asplund och Bäckström är bra på att göra. 28 år är heler ingen ålder för en målvakt. Kapanen är 29, Norrena 30. Så åldern kan ingen klaga på.
Och varför skulle inte Korhonen kunnna lyfta sig som t ex Kapenen gjorde.
Jag har sett Korhonen spela flera gånger, och personligen och även flera av kärpatfansen tycker att han var/är bättre än Bäckström.
Korhonen har inte nämvärt sämre statt en vad t ex Kapanen och Norrena hade i Finska ligan.
Korhonen spelar stabilt, han gör sällan tavlor som t ex Asplund och Bäckström är bra på att göra. 28 år är heler ingen ålder för en målvakt. Kapanen är 29, Norrena 30. Så åldern kan ingen klaga på.
Och varför skulle inte Korhonen kunnna lyfta sig som t ex Kapenen gjorde.
Sv: Målvaktsfrågan
gordo: Det går fort i hockey... Man slutar satsa tack vare ett missvisande positivt resultat (guldet -99) och vips tre år senare hänger man på gärsgårn.
Jag förstår att inte många vill lira i Brynäs längre men det handlar väl till största delen om de låga lönerna. Nog skulle man kunnat få en mer meriterad målis än Korhonen t.o.m. till ett bottengäng som Brynäs om bara sponsorpengarna funnits. Resultaten tror jag kommer i andra hand. En stjärna i ett sämre lag får ju dessutom mer fokus på sig och kan imponera mer på scouter på det viset.
Man blir ju bara så grymt frustrerad när en hyfsad målis och en riktig målskytt skulle kunna innebära skillnaden mellan kval och kanske t.o.m. en åttondeplats.
Jag förstår att inte många vill lira i Brynäs längre men det handlar väl till största delen om de låga lönerna. Nog skulle man kunnat få en mer meriterad målis än Korhonen t.o.m. till ett bottengäng som Brynäs om bara sponsorpengarna funnits. Resultaten tror jag kommer i andra hand. En stjärna i ett sämre lag får ju dessutom mer fokus på sig och kan imponera mer på scouter på det viset.
Man blir ju bara så grymt frustrerad när en hyfsad målis och en riktig målskytt skulle kunna innebära skillnaden mellan kval och kanske t.o.m. en åttondeplats.
Sv: Målvaktsfrågan
Huge: Men, viktigare än då är att förstå varför sponsorbiten inte funkar... Dagens ledning är ju ganska profil-lösa, in med gamla profiler som också har hjärta för klubben, och även folk med gediget kunnande i krävande områden inom verksamheten...
Själva föreningen måste få en starkare integritet, vara en uppstickare och visa att man åter vill leda utvecklingen inom svensk hockey...
Huge - börjar du se klarare och inser att allt inte är så himla bra i skötseln av klubben?
Själva föreningen måste få en starkare integritet, vara en uppstickare och visa att man åter vill leda utvecklingen inom svensk hockey...
Huge - börjar du se klarare och inser att allt inte är så himla bra i skötseln av klubben?
Sv: Målvaktsfrågan
Clarence: Nänä, försök inte... ;-)
Naturligtvis håller jag med om att det inte får fortsätta, men inget tyder väl på man i ledningen inte tycker detsamma.
Tyvärr verkar Berg ha ställt till det med sponsorerna och nu får man börja jobba från ett minusläge. Det är den bistra verkligheten just nu. Några genvägar finns tyvärr inte, om inte ngn jättesponsor skulle dyka upp och hiva in ett antal miljoner. Arbetet med att förbättra ekonomin kommer att ta tid, det görs inte på en kafferast.
Att man jobbar på saken är väl ganska självklart, tror knappast att man sitter med armarna i kors.
Ekonomin baseras ju inte enbart på sponsorer. Biljettintäkterna är också mkt viktiga, det är väl dom som håller igång den löpande verksamheten, med löner etc.
Förhoppningsvis har Gävlepubliken fått sig en liten tankeställare om att laget inte är odödligt, och att man ställer upp lite bättre nästa år. Fullt hus (6000) i varje match tycker jag är ett minimikrav. Kan HV71 fylla sin lada trots mediokert spel, så borde väl vi också kunna göra detsamma.
Naturligtvis håller jag med om att det inte får fortsätta, men inget tyder väl på man i ledningen inte tycker detsamma.
Tyvärr verkar Berg ha ställt till det med sponsorerna och nu får man börja jobba från ett minusläge. Det är den bistra verkligheten just nu. Några genvägar finns tyvärr inte, om inte ngn jättesponsor skulle dyka upp och hiva in ett antal miljoner. Arbetet med att förbättra ekonomin kommer att ta tid, det görs inte på en kafferast.
Att man jobbar på saken är väl ganska självklart, tror knappast att man sitter med armarna i kors.
Ekonomin baseras ju inte enbart på sponsorer. Biljettintäkterna är också mkt viktiga, det är väl dom som håller igång den löpande verksamheten, med löner etc.
Förhoppningsvis har Gävlepubliken fått sig en liten tankeställare om att laget inte är odödligt, och att man ställer upp lite bättre nästa år. Fullt hus (6000) i varje match tycker jag är ett minimikrav. Kan HV71 fylla sin lada trots mediokert spel, så borde väl vi också kunna göra detsamma.
Sv: Målvaktsfrågan
Huge: Jo, såpass klarsynt är väl jag också att jag inser att det inte blir några drömvärvningar. Jag tycker bara det är för j-ligt att horisonten aldrig ljusnar för Brynäs finansiellt sett. På mej verkar det som om klubbledningen inte har någon som helst lösning på mde ekonomiska krisen utan faktiskt gett upp och finner sig i att det ska fortsätta så här år efter år. Det är ohållbart att i längden kunna behålla elitstatusen om den här fattiga verkligheten ska få fortsätta för Brynäs. Det kan väl även du hålla med om? Snälla!
Sv: Målvaktsfrågan
Clarence: Ett gott råd:
"Always look at the bright side of life".....
Och då menar jag inte den "bright" som brukar husera här på HS.
:-))
Jag förstår vad du tycker, enbart av den anledningen att du verkar vara en pessimistiskt lagd person.
Man värvar väl efter den börs man för tillfället förfogar över.
Ser man till andra ES-lag så verkar det isf som att många andra också fegvärvat..
"Always look at the bright side of life".....
Och då menar jag inte den "bright" som brukar husera här på HS.
:-))
Jag förstår vad du tycker, enbart av den anledningen att du verkar vara en pessimistiskt lagd person.
Man värvar väl efter den börs man för tillfället förfogar över.
Ser man till andra ES-lag så verkar det isf som att många andra också fegvärvat..
Sv: Målvaktsfrågan
Huge: Det kliar i fingertopparna varje dag, det ska du veta. Dock är det ju så att tystnad kan säga mer än alla ord. Så jag hoppas du förstår vad jag tycker och känner just nu när Brynäs-ledningen med sitt fegvärvande är på väg att definitivt köra skutan i sank på elitserienivå...
Sv: Målvaktsfrågan
MacGYverNH90:
... för att inte prata om Harald "bäst i världen på undanflykter" Lückner.
Moooahhahhahha.
Lûckner.
Mora-Nisse.
... för att inte prata om Harald "bäst i världen på undanflykter" Lückner.
Moooahhahhahha.
Lûckner.
Mora-Nisse.
Sv: Målvaktsfrågan
MacGYverNH90:
Bra för Aspen!
Bra för Nyköping!
Spela honom i alla matcherna så har ni en plats i Kvalserien... skulle inte förvåna mig om det blir matcher mot Brynäs i så fall :-(
Och så kan han ju kombinera målvaktsjobbet och extraknäcka som materialare enligt Brynäsmodellen. Det blir billigare så.
Har i och för sig hört rykten om Mora också, men hur roligt är det med Mora-Nisse på heltid...
Bra för Aspen!
Bra för Nyköping!
Spela honom i alla matcherna så har ni en plats i Kvalserien... skulle inte förvåna mig om det blir matcher mot Brynäs i så fall :-(
Och så kan han ju kombinera målvaktsjobbet och extraknäcka som materialare enligt Brynäsmodellen. Det blir billigare så.
Har i och för sig hört rykten om Mora också, men hur roligt är det med Mora-Nisse på heltid...
Sv: Målvaktsfrågan
Huge: vi hade stora målvaktsproblem förra säsongen men om Asplund skriver på så är ju det problemet löst.
Sv: Målvaktsfrågan
Clarence: Bortsett från igår så har du varit lite tyst ett tag.
Har det varit jobbigt med ett par klagofria dagar? ;-)
Har det varit jobbigt med ett par klagofria dagar? ;-)
Sv: Målvaktsfrågan
MacGYverNH90: Grattis. Det AS-lag som lyckas signa Aspen får seriens bäste målvakt.
« Föregående · 280749 · Nästa »