« Föregående · 293860 · Nästa »
Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.
Sv: HV 71-Brynäs IF
El Aka Ali: Det där kanske stämmer nånannanstans. Brynäs var bäst i Sverige 1993 och 1999. Brynäs omsättning var sämst i alla fall. Det är inte Brynäs som är problemet.
Sv: Skilda världar
I DN (pappersversionen) står att läsa om Lhc:s satsning på Cloetta Plopp Center. Kommunen lägger ner ett par skolor samtidigt som man hyr en loge i hallen för 200.000 kronor. Uppslutningen från stan är total. T.o.m. kyrkan sponsrar laget!
I präktiga Gävle går givetvis skola och dagis först. Är det nån som tror att dagis och skolor är bättre i Gävle än i Linköping?
I präktiga Gävle går givetvis skola och dagis först. Är det nån som tror att dagis och skolor är bättre i Gävle än i Linköping?
Sv: www.fyllefemman.com öppnar nu!
HF: Lyyyysande initiativ! Jag har varit inne och klickat på allt.
Sv: Skilda världar
lindberg: Håller med dig, man måste ju ha i minne vilken typ av hockey han spelat dom sista åren, att tro att han ska bli en offensiv frälsare då direkt vansinnigt
Sv: Skilda världar
67Noden: Exakt, hna kommer göra mkt nytta för LIF om de har förtroende för honom och han spelar med rätt spelare. När han spelade i BIF med Luovi och Kivelä, delade väl Westlud och Kivelä på centerspelet. 5 säsongers defensivgnuggande i NHL/AHL försvinner nog inte över en natt.
Sv: Skilda världar
lindberg: Är väl sant att skadeglädjen är den enda sanna, men kan inte hjälpa att tycka synd om killen.........en spelare kan vara hur bra som helst men med fel killar bredvid sig så kanske man inte kommer till sin rätt.........finns många exempel på spelare som växt med andra forwards på sidan om sig......kanske det är där som Leksand skulle börja inte såga Westlund direkt
Sv: Skilda världar
67Noden: Jag tror att han skulle tillföra Brynäs en del men eftersom han inte spelar här så gör det inget om det inte går så bra i LIF. Skadeglädjen är den enda sanna glädjen eller?!
Sv: Skilda världar
Gusten: Men lite skadeglädje kan vi ju unna oss, och om inte jag minns helt fel så var det många av oss som var sur för att Westlund gick till Leksand och inte till oss........sen tycker jag ju att det är vansinne av Masken att såga honom efter en match i serien, i och för sig så har han inte varit så bra som jag trodde i dom matcher som jag sett med honom på försäsongen, men att såga killen med fotknölarna redan efter en match kan ju inte göra att han känner mindre press på sig
Sv: Skilda världar
Gusten: Masken är ju värre än vissa dysterkvistar på denna sida, 1 spelad match för de nya spelarna innan sågning. Westlund var duktig på brynästiden men att 200 matcher i nhl och 20 poäng senare tro att han direkt kliver in och ersätter poängkungen Karlberg?!
Skilda världar
Det är inte utan att man blir lite avundsjuk på Leksand...nu öppnar dom den aldrig sinande skattkistan igen.....
www.fyllefemman.com öppnar nu!
God Morgon Brynäsvänner!
Då var det dags att inviga vår nya fina site. Du når den på www.fyllefemman.com. Där kan du bland annat läsa våra krönikor, matchrapporter, reseberättelser mm. Det är för tillfället rätt så tomt på siten, men det kommer att fyllas på undan för undan. Dessutom har vi ett litet trevligt forum som ni gärna får kika in på.
Den kanske viktigaste delen av vår sida är den där vi gör vår insats för BIFSupport. Vi har lagt upp en del banners där alla ni kan gå in och klicka på för att generera pengar till just BIFSupport insamlingen. Alla pengar går oavkortat till insamlingen. Bara genom att tex registrera sig på tre ställen så har ni tjänat in 13,05 kr till insamlingen. Köper ni dessutom lite cd-skivor eller några andra varor ökar intäkterna markant. Är det sen 1000st som gör detta kan det bli en ansenlig summa, detta utan att er egen ekonomi drabbas. Så kika in och var med att hjälpa oss att stödja BIFSupport.
Väl Mött,
HF, FylleFemman
Då var det dags att inviga vår nya fina site. Du når den på www.fyllefemman.com. Där kan du bland annat läsa våra krönikor, matchrapporter, reseberättelser mm. Det är för tillfället rätt så tomt på siten, men det kommer att fyllas på undan för undan. Dessutom har vi ett litet trevligt forum som ni gärna får kika in på.
Den kanske viktigaste delen av vår sida är den där vi gör vår insats för BIFSupport. Vi har lagt upp en del banners där alla ni kan gå in och klicka på för att generera pengar till just BIFSupport insamlingen. Alla pengar går oavkortat till insamlingen. Bara genom att tex registrera sig på tre ställen så har ni tjänat in 13,05 kr till insamlingen. Köper ni dessutom lite cd-skivor eller några andra varor ökar intäkterna markant. Är det sen 1000st som gör detta kan det bli en ansenlig summa, detta utan att er egen ekonomi drabbas. Så kika in och var med att hjälpa oss att stödja BIFSupport.
Väl Mött,
HF, FylleFemman
Sv: Brynäs IF-Djurgårdens IF
HF: Det var ifrån Krönikor inför Elitserien..så ska du läsa hela gå ner på krönikor och klicka "Fler Krönikor" så hittar du den om BIF där...
Sv: Brynäs IF-Djurgårdens IF
RavenLord: Lyckades inte hitta texten där, rörig sida! En liten rolig detalj stötte jag dock på. Leksand har placerats på 7:e fast de har sämre målskildnad än både Brynäs och MIF, slump eller inte? =)
-HF
-HF
Sv: Brynäs IF-Djurgårdens IF
Saxat från www.sportzonen.com/ om BIF....Kupan har inte han handleder i Foppa klass ;)
Värt att hålla ögonen på
Jonas Soling, en målskytt av toppklass som i år får chans till revansch för fjolårssäsongen.
Simon Östlund, mycket talangfull 83:a som troligtvis etablerar sig i Elitserien i vinter.
Mikko Kuparinen, vill ni se en spelare med dålig puckkontroll så är det bara att titta och njuta
Värt att hålla ögonen på
Jonas Soling, en målskytt av toppklass som i år får chans till revansch för fjolårssäsongen.
Simon Östlund, mycket talangfull 83:a som troligtvis etablerar sig i Elitserien i vinter.
Mikko Kuparinen, vill ni se en spelare med dålig puckkontroll så är det bara att titta och njuta
Sv: Brynäs IF-Djurgårdens IF
Jompe: Visst kostar det att försöka komma ikapp, speciellt om man toppar. Nu skall man nog ändå inte dra för stora växlar på att en del spelare kände sig trötta. Får man ingen utdelning på jagandet så känns tröttheten mkt mer än om det trillar in en och annan balja.
Lägg dessurom till att det nog var lite spänt på en del händer tack vare premiärnerver. Då är det även lätt att man "tjurrusar" och går sig stinn av mjölksyra, ngt man får betala i slutet av matcherna.
Sanningen att säga så är det nog bara 2 juniorer som håller måttet för tillfället: Danielsson och Rönnkvist.
Tycker därför att det inte är ngt större fel på GP:s coachning, iaf inte för tillfället.
Ny tuff match mot DIF idag, som säkert kommer taggade efter några väl valda ord av Wikegård efter förlusten mot LHC.
Frågan är om det hjälper mot våra tigrar?
Jag tror det inte...
Lägg dessurom till att det nog var lite spänt på en del händer tack vare premiärnerver. Då är det även lätt att man "tjurrusar" och går sig stinn av mjölksyra, ngt man får betala i slutet av matcherna.
Sanningen att säga så är det nog bara 2 juniorer som håller måttet för tillfället: Danielsson och Rönnkvist.
Tycker därför att det inte är ngt större fel på GP:s coachning, iaf inte för tillfället.
Ny tuff match mot DIF idag, som säkert kommer taggade efter några väl valda ord av Wikegård efter förlusten mot LHC.
Frågan är om det hjälper mot våra tigrar?
Jag tror det inte...
Sv: HV 71-Brynäs IF
Jompe: Brynäs måste börja vinna igen. Finns ingen, absolut ingen sponsor som vill ses tillsammans med en looser. Kan inte hjälpas men det är kalla fakta. När trenden vänder o Brynäs vinner, då skall du se att det är lätt att få sponsorbidrag från både höger o vänster. Ju mer Brynäs vinner ju enklare är det att få stöd för sin verksamhet.
Sv: Brynäs-Djurgården
Tja!
Var på J-20 matchen mellan Brynäs-Mora. Brynäs vann äntligen,seger-siffrona skrevs till 3-2.
Brynäs mål gjordes av Erik Lundin,Mattias Karlsson och Johan Wackfeldt.
Noterat:
Patrik Eriksson stog i BIF-buren hans agerande var ingav ingen säkerhet. Fumlig med vissa puckar, en puck gick rakt genom benskydden när han satt ner på isen då fick Mora ett väldigt enkelt mål.
Tempot verkar Herr Eriksson också har vissa svårigheter med.
En otroligt störrade sak är de ideliga småbråken med motståndarna som laget jämt har i varje match. Har man bli vitt rappad på benen av en motstånadare,då behöver man INTE markera tillbaka lika fult. Specielt INTE under avblåsningar!
Mycket negativt...
Men de bästa var Mattias Karlsson härliga skott från blålinjen som gjorde att Brynäs tog ledningen med 2-1 i power play i andra perioden. Jag vill att Mattias ska få en ärlig chans i A-laget snart.
15 timmar till nedsläpp...
M.V.H Larry(Tor)!
Brynäs IF ÄR DOM BÄSTA!!!
Var på J-20 matchen mellan Brynäs-Mora. Brynäs vann äntligen,seger-siffrona skrevs till 3-2.
Brynäs mål gjordes av Erik Lundin,Mattias Karlsson och Johan Wackfeldt.
Noterat:
Patrik Eriksson stog i BIF-buren hans agerande var ingav ingen säkerhet. Fumlig med vissa puckar, en puck gick rakt genom benskydden när han satt ner på isen då fick Mora ett väldigt enkelt mål.
Tempot verkar Herr Eriksson också har vissa svårigheter med.
En otroligt störrade sak är de ideliga småbråken med motståndarna som laget jämt har i varje match. Har man bli vitt rappad på benen av en motstånadare,då behöver man INTE markera tillbaka lika fult. Specielt INTE under avblåsningar!
Mycket negativt...
Men de bästa var Mattias Karlsson härliga skott från blålinjen som gjorde att Brynäs tog ledningen med 2-1 i power play i andra perioden. Jag vill att Mattias ska få en ärlig chans i A-laget snart.
15 timmar till nedsläpp...
M.V.H Larry(Tor)!
Brynäs IF ÄR DOM BÄSTA!!!
Sv: Brynäs-Djurgården
Prosten:
Nä nu är väskan packat, och läskeblasken är på kylning, klockan är ställd på 0545.
6-3 till Brynäs i morgon, det om är spooky är att jag tror att Rodrigues inte kommer att skrika ett enda neggo ord om Brynäs i morgon, fast det kanske är lika bra att dra på han tvångströjan och sätta på han en munkorg redan på tåget upp.
Scenario: Kupan är på väg upp ensam mot DIF målet, tittar snabbt upp och ger Rodrigues en liten nick innan han sprätter upp pucken i krysset till 4-3 till Brynäs i 3:e.
Goder natt alla SpS'are och god jaktlycka i morgon.
Nä nu är väskan packat, och läskeblasken är på kylning, klockan är ställd på 0545.
6-3 till Brynäs i morgon, det om är spooky är att jag tror att Rodrigues inte kommer att skrika ett enda neggo ord om Brynäs i morgon, fast det kanske är lika bra att dra på han tvångströjan och sätta på han en munkorg redan på tåget upp.
Scenario: Kupan är på väg upp ensam mot DIF målet, tittar snabbt upp och ger Rodrigues en liten nick innan han sprätter upp pucken i krysset till 4-3 till Brynäs i 3:e.
Goder natt alla SpS'are och god jaktlycka i morgon.
I morgon skall jag till Gävle,
men inte för att kolla på hockey! Grabben skall dit med sitt innebandy gäng för att spela "Kalle Anka Cup". Tror att Markus bommar igen i kassen och vill visa den mångfaldiga publiken sitt kunnande. Micke Lind, Ove Molin avgör med soloraider från mittzon. 2-0 till vårat Brynäs och vi ser framtiden ann med ljusare vyer.
Sv: Brynäs-Djurgården
mike: Man får ju aldrig den där vinstbiran....., så de känns ju inte angeläget att rita dit en ny.
Men ok då, jag ska fixa en ny.
Du får väl se till att utmana mr100.
Men ok då, jag ska fixa en ny.
Du får väl se till att utmana mr100.
Sv: Brynäs-Djurgården
Prosten: Var har din es-tipstabell tagit vägen. Tårtan du och jag hade väl en liten tipsliga förra säsongen. Kolla in min så ser du rätt snart att den är snarlik den jag tippade förra säsongen. Förresten så är den helt lika ser jag nu.*Konstigt*
Sv: Brynäs IF-Djurgårdens IF
70 Rodrigues: 2-3 efter straffar. Brynäs mål av Soling och N. Danielsson. Eller så står det 0-0 till midnatt då en av målvakterna släpper in en puck efter att ha somnat på straff #214. ;)
Sv: HV 71-Brynäs IF
Lilljanne: Det är förstås en fåfäng förhoppning, men kan man försöka få upp de här frågorna till diskussion så kanske något positivt kan hända på sikt. Paradoxalt nog tror jag att om det är några som ska föregå med gott exempel så är det just sponsorerna. Om de visar förtroende för klubben så följer nog mannen på gatan med också. Om ordföranden i näringslivsorganisationen i Gävle gick ut och sade att "nu får vi hjälpas åt allihop och ställa upp för Brynäs", så skulle det betyda enormt mycket. Gordo skulle npg säga att det här går mycket längre tillbaka i tiden; desto viktigare att få upp det på bordet så alla kan se hur småaktigt det är, och att faktiskt alla har ett intresse i att brynäs finns kvar i ES.
Skulle det sen gå bra på isen så gör det nog inte saken sämre. Media kan vara ena ruggiga medgångssupportrar.
Lindgren. Tack!
Skulle det sen gå bra på isen så gör det nog inte saken sämre. Media kan vara ena ruggiga medgångssupportrar.
Lindgren. Tack!
Brynäs-Mora
Så har J20-laget äntligen vunnit en match. 3-2 mot Mora.
Och Johan Asplund har fått lämna bänken och stått en period i Nyköping.
Och Johan Asplund har fått lämna bänken och stått en period i Nyköping.
Sv: Brynäs IF-Djurgårdens IF
Vi ska nog inte underskatta Djurgården imorgon. Med spelare som Bergqvist och Rudslätt kan dom nog streta emot rätt bra. 3- 1 till bästa mästarna.
Sv: HV 71-Brynäs IF
Lilljanne: Vet en hel del annat också? Öh, ja. Tex att G i Gävle fortfarande skrivs med versal.
Sv: HV 71-Brynäs IF
Jompe: Lokaltidningarnas njugga inställning till Brynäs speglar förstås stämningen i regionen, precis på samma sätt som kvällspressen frotterar sej i skandaler, dokusåpor och andra olyckor med läsarnas goda minne. Hittar man inte svaret på varför hatkärleken, som nån kallade det, frodas i Gävle blir det svårt att lösa den gordiska knuten: varför vill så få gävleföretag sponsra klubben. Handlar det om att konkurrensen från Strömsbro och Godtemplarna är för tuff då är det bara att packa ihop.
20 Lindgren: En kille som vet att “ävle” skrivs med gemener denna säsong borde veta en hel del annat också.
20 Lindgren: En kille som vet att “ävle” skrivs med gemener denna säsong borde veta en hel del annat också.
Sv: Brynäs IF-Djurgårdens IF
Jompe: Tommy Sandlins Brynäs vände 0—2 till 3—2 mot Luleå i både finalen 1993 och semifinalen 1995. 1995 vann man alla sina tre matcher först i fjärdeperioden.
1989 var det Staffan Tholson som coachade när Brynäs vände 0—1 till 2—1 i kvartsfinal och 1999 använde vi Homer Simpson till att ta hem de nödvändiga tre matcherna på hemmaplan innan vi skulle bli slaktade av Pär Bäckman som aldrig förlorat ett finalspel.
Gunnar Persson är väl inofficiellt medveten om vår "smala bredd" även om han officiellt är nöjd med de spelare han har att tillgå.
1989 var det Staffan Tholson som coachade när Brynäs vände 0—1 till 2—1 i kvartsfinal och 1999 använde vi Homer Simpson till att ta hem de nödvändiga tre matcherna på hemmaplan innan vi skulle bli slaktade av Pär Bäckman som aldrig förlorat ett finalspel.
Gunnar Persson är väl inofficiellt medveten om vår "smala bredd" även om han officiellt är nöjd med de spelare han har att tillgå.
Sv: Brynäs IF-Djurgårdens IF
20 Lindgren: Håller med angående fyra femmor. Minns när Brynäs låg under 0-2 i bäst av fem matcher (var det semifinal? Minns inte vilket år) mot Luleå. Sandlin fick frågan varför han inte gick ner på färre folk. "Därför att jag måste coacha laget så att det håller för fem matcher", svarade han, varefter Brynäs vann tre raka. Jag blev bekymrad när jag läste att orken tröt i tredje igår mot HV, säkerligen därför att man gått runt på för litet folk. Jag kan förstå om GP toppade för att komma ifatt HV, frågan är om inte den strategin straffar sig ibland.
Sv: Nya sponsorer
Lilljanne: Varför fick jag den frågan? Fråga Per Dahlström istället, den ende i Brynäs som kan sälja något. Slå 026-544660 och begär att få prata sponsoravtal!
Sv: Nya sponsorer
20 Lindgren: Vad kostar det att köpa reklamplats på Solings rygg? "Lilljanne" i neonskrift vore nåt!
Sv: Brynäs IF-Djurgårdens IF
70 Rodrigues: Ingen Mattias Karlsson som åttonde back (eller Simon Östlund som reserv) denna match heller, alltså. Det är så att man börjar längta tillbaka till Tommy Sandlins konsekventa matchning med fyra femmor. (22 spelare per match har tillåtits i Elitserien 1994-97 och 2000-04) Det var ju ofta orken i slutet av matcherna vi föll på under förra säsongen.
Sv: Nya sponsorer
#11 Lindberg: Då ingen besvarat detta tillräckligt kliver jag in.
Koneo och Korsnäs har tagit plats på Nike/Bauerhjälmarna.
Gävle (kommun), “ävle” i gemener denna säsong, på hjärtat som vanligt.
ISS industrisevice på samma plats som under våren 2003 — denna gång på smakfullt svart botten på ordinarie tröjorna.
Röda Läkerolaskar fram på byxorna för första gången sedan mästarsäsongen.
Stor lucka finns under de små ryggsiffrorna — troligtvis Bauer som satt dit små siffror för att de trodde att Brynäs skulle kunna sälja platsen där.
Även ärmarna är tomma — också ärmsiffrorna är mindre än de varit hittills under Bauertiden 1997-2003.
Stjärtarna är ännu helsvarta.
Svårt att se märket ovanför Läkerolasken fram på vänster byxben? Där står det Bauer...
Koneo och Korsnäs har tagit plats på Nike/Bauerhjälmarna.
Gävle (kommun), “ävle” i gemener denna säsong, på hjärtat som vanligt.
ISS industrisevice på samma plats som under våren 2003 — denna gång på smakfullt svart botten på ordinarie tröjorna.
Röda Läkerolaskar fram på byxorna för första gången sedan mästarsäsongen.
Stor lucka finns under de små ryggsiffrorna — troligtvis Bauer som satt dit små siffror för att de trodde att Brynäs skulle kunna sälja platsen där.
Även ärmarna är tomma — också ärmsiffrorna är mindre än de varit hittills under Bauertiden 1997-2003.
Stjärtarna är ännu helsvarta.
Svårt att se märket ovanför Läkerolasken fram på vänster byxben? Där står det Bauer...
Sv: Brynäs-Djurgården
70 Rodrigues: Citerar från Brynäsaren "Jag är kraftfull och har en förmåga att röra till det ibland"
Sv: Brynäs-Djurgården
70 Rodrigues: Kan du hoppa upp och sätta dig på att vi gör....
Du..jag såg att din favoritback spelade 0-0 i går..Kupan är en klippa!!
Du..jag såg att din favoritback spelade 0-0 i går..Kupan är en klippa!!
Sv: Brynäs-Djurgården
Nu börjar man känna sig som ett barn, dagen före julafton. Sätter mig i bilen 05.00 i morgonbitti, lovar att peka ett finger (säger inte vilket) åt Kinnarps arena på fm. Swichar förbi DIF-bussen mellan Uppsala och Gävle. Landar på ståplats lagom till matchstart, förhoppningsvis hinner man med en vända till Vinnaren före. Och JAAAA jag har kollat när matchen startar.
Tror tametusan jag ska hänga upp en strumpa ovanför spisen och se om det inte ligger tre poäng i den i morgonbitti.
Tror tametusan jag ska hänga upp en strumpa ovanför spisen och se om det inte ligger tre poäng i den i morgonbitti.
« Föregående · 293860 · Nästa »
KÄMPA BRYNÄS!