« Föregående · 298472 · Nästa »
Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.
Sv: Stötta Brynäs
Har dunkat in 500:- plus diverse småsedlar och mynt i Roudriges bössa i Lördags. Mer lär det bli framöver.
Mot seger i kväll!!
Mot seger i kväll!!
Sv: Stötta Brynäs
65Selander: Ok, sätter upp en ny banner, Selander Malda renhorn från Vemdalen ;)
Länkar:
http://www.fyllefemman.com
http://www.fyllefemman.com
Sv: Stötta Brynäs
HF:
Jompe måste ju ha en j-a potential att samla in pengar i Hong Kong.
Ut med bössan nu Jompe och sluta sov!
Lura på dom att dom kommer att få malda renhorn hemskickade till sig ;)
Jompe måste ju ha en j-a potential att samla in pengar i Hong Kong.
Ut med bössan nu Jompe och sluta sov!
Lura på dom att dom kommer att få malda renhorn hemskickade till sig ;)
Sv: Stötta Brynäs
Borde det inte bli så att de flesta inbetalningarna kommer att ske i april? Alla vi som lägger x kr per må/poäng kommer väl inte att göra en insättning innan alla matcher spelats. Så ligger det till i mitt fall i alla fall.
Sen måste jag ju återigen göra reklam för FylleFemmans initiativ, om ni surfar in på [url=www.fyllefemman.com/BIFSupport]FylleFemmans BIFSupport[/url] så kan ni skänka en hel del slantar till Brynäs utan att er egen ekonomi drabbas. Ett bra exempel är en banner där varje registrering ger 11 kr. Det borde ju finnas en hel del Brynäsare som läser här så det kan bli lite slantar, just nu är det endast tre personer som gjort detta.
-HF
Sen måste jag ju återigen göra reklam för FylleFemmans initiativ, om ni surfar in på [url=www.fyllefemman.com/BIFSupport]FylleFemmans BIFSupport[/url] så kan ni skänka en hel del slantar till Brynäs utan att er egen ekonomi drabbas. Ett bra exempel är en banner där varje registrering ger 11 kr. Det borde ju finnas en hel del Brynäsare som läser här så det kan bli lite slantar, just nu är det endast tre personer som gjort detta.
-HF
Länkar:
http://www.fyllefemman.com
http://www.fyllefemman.com
Sv: Södertälje SK-Brynäs IF
Ford Prefect:
Gunnari tycker förmodligen att det är enklare att hantera juniorer med lite istid på bänken jämfört med att sätta tex B Danielsson och P Nylander (eller tänk hemska tanke, Molin eller Kyrö). B Danielsson har ju dessutom två år kvar på kontraktet efter denna säsong...
Gunnari tycker förmodligen att det är enklare att hantera juniorer med lite istid på bänken jämfört med att sätta tex B Danielsson och P Nylander (eller tänk hemska tanke, Molin eller Kyrö). B Danielsson har ju dessutom två år kvar på kontraktet efter denna säsong...
Sv: Stötta Brynäs
20 Lindgren: Stammer--saldot ar fran 24 saeptember, dvs fore de maffiga insattningarna nar septemberlonen kom.
Men aven med hansyn till det sa haller jag med Lilljanne att vi ligger samre till an manga hoppats pa. Det vill till att vi alla tar i, i, i, som Pugh Rogefeldt skulle sagt. Det handlar inte bara om att vi sjalva ska bidra med mer; lika viktigt ar att sa manga som mojligt far reda pa att insamlingen pagar.
Men aven med hansyn till det sa haller jag med Lilljanne att vi ligger samre till an manga hoppats pa. Det vill till att vi alla tar i, i, i, som Pugh Rogefeldt skulle sagt. Det handlar inte bara om att vi sjalva ska bidra med mer; lika viktigt ar att sa manga som mojligt far reda pa att insamlingen pagar.
Sv: Stötta Brynäs
20 Lindgren: Du borde ha misstankt att Kupan flyttat in nar Du kanner de dar vibrationerna i marken nar han ror pa sig. 4,5 pa Richterskalan varje gang han gar ner for trappan.
Sv: Stötta Brynäs
Lilljanne: Uppgiften 38.000 kr är från onsdagen 24/9. Eller hur 67 Nodén? Och vänta bara tess dess jag betalat — då kommer det att skramla till rejält!
westerlind: Moderatorn har ju förstås rätt i att en topplista på fetaste bidragsgivarna skulle inspirera till att välbärgade brynäsare kan tänka sig att dela med sig av sitt välstånd till detta välgörande ändamål!
#65Selander: Jösses — jag är med på tre bilder på 130.242.58.240/~dfence/SpS/page_01.htm (förbrytargalleriet)! Och vadå förbrytargalleri — finns mina två straffminuter för delaying the (floorball) game 1993-02-05 fortfarande i brottsregistret?
I en månad har jag gått och undrat varför det står "BRYNÄS IF" på ett inkast i mitt kvarter. I morse fick jag svaret — Mikko Kuparinen har flyttat in där. Säkrast för mig att jag fortsätter att skriva gott om Kupan!
Fyra tankstreck — det måste vara personligt rekord i ett inlägg. Nu kom det visst ett femte också...
westerlind: Moderatorn har ju förstås rätt i att en topplista på fetaste bidragsgivarna skulle inspirera till att välbärgade brynäsare kan tänka sig att dela med sig av sitt välstånd till detta välgörande ändamål!
#65Selander: Jösses — jag är med på tre bilder på 130.242.58.240/~dfence/SpS/page_01.htm (förbrytargalleriet)! Och vadå förbrytargalleri — finns mina två straffminuter för delaying the (floorball) game 1993-02-05 fortfarande i brottsregistret?
I en månad har jag gått och undrat varför det står "BRYNÄS IF" på ett inkast i mitt kvarter. I morse fick jag svaret — Mikko Kuparinen har flyttat in där. Säkrast för mig att jag fortsätter att skriva gott om Kupan!
Fyra tankstreck — det måste vara personligt rekord i ett inlägg. Nu kom det visst ett femte också...
Sv: Brynäs IF-Färjestads BK
Om Frolunda slar HV ikvall (inte alls osannolikt) och vi slart FBK (inte heller omojligt) sa ar vi i delad serieledning!
FBK aker pa pumpen ikvall. 4-2.
FBK aker pa pumpen ikvall. 4-2.
Sv: Brynäs IF-Färjestads BK
70 Rodrigues: Vad skådar mitt norra?
Du o Kupan på bild tillsammans....det glädjer mig :-)
Du o Kupan på bild tillsammans....det glädjer mig :-)
Sv: Stötta Brynäs
65Selander: ...och sedan g?
Jag är övertygad om att ett bra sätt att få fart på insamlingen är att på BIF Supports hemsida ha en topp 20-lista på vilka som satt in mest pengar - en för företag och en för privatpersoner.
Varför skulle det ha någon betydelse? Själv är jag barnsligt nyfiken över att få veta var jag hamnat med mitt bidrag och skulle bli vansinnigt stolt om jag kom med på listan - och det tror jag gäller de flesta tävlingsmänniskor. Definitivt tror jag att det gäller alla företagsledare: Se bara hur många det är som kämpar genom att ge större och större bidrag för att få vara värst på alla pajasinsamlingar på TV.
Jag är övertygad om att ett bra sätt att få fart på insamlingen är att på BIF Supports hemsida ha en topp 20-lista på vilka som satt in mest pengar - en för företag och en för privatpersoner.
Varför skulle det ha någon betydelse? Själv är jag barnsligt nyfiken över att få veta var jag hamnat med mitt bidrag och skulle bli vansinnigt stolt om jag kom med på listan - och det tror jag gäller de flesta tävlingsmänniskor. Definitivt tror jag att det gäller alla företagsledare: Se bara hur många det är som kämpar genom att ge större och större bidrag för att få vara värst på alla pajasinsamlingar på TV.
Sv: Stötta Brynäs
Lilljanne:
Jag tror att det kommer att öka under tiden, förhoppningsvis så hoppar företag in med lite cash. Såg på Gavlerinkens utsida att det är hel del företag/Privitpersoner som har gått med i "1500" klubben så där har det ramlat in en hel del pengar också.
Sedan f
Jag tror att det kommer att öka under tiden, förhoppningsvis så hoppar företag in med lite cash. Såg på Gavlerinkens utsida att det är hel del företag/Privitpersoner som har gått med i "1500" klubben så där har det ramlat in en hel del pengar också.
Sedan f
Sv: IK Oskarshamn - IF Troja/Ljungby
p j davydjoos: Hehe jag satt utropstecken efter femman för att betona att jag tyckte att den var absurd då jag antar att 5 matchstraff är omöjligt för en spelare att få på ett och samma gruff....men nått säger mig att du förstod vad jag menade :) Sen trodde jag att fakultet var ett annat ord för universitetsavdelning???. Förresten...vad innebär det när man skriver tre stycken frågetecken efter ett ord som jag gjorde alldeles nyss... :)
Sv: Brynäs IF-Färjestads BK
70 Rodrigues: Det är bara att ta nya tag till nästa gång. Du kommer väl ner till Göteborg.
Sv: Brynäs IF-Färjestads BK
70 Rodrigues: Nä så var det solförmörkelse också i Gävle!
Har lagt upp ett förbrytargallerie på SpS'are på dom som jag har foto på än så länge.
130.242.58.240/~dfence/SpS/page_01.htm
Har lagt upp ett förbrytargallerie på SpS'are på dom som jag har foto på än så länge.
130.242.58.240/~dfence/SpS/page_01.htm
Sv: Brynäs IF-Färjestads BK
Hong Kong: Nä du, jag däckade ett par timmar efter Bolibompa, det är fan så man skäms men även solen har fläckar :-))
Sv: Brynäs IF-Färjestads BK
70 Rodrigues: Såg Selanders kort från i lördags....du var inte med så länge..=)
Sv: Brynäs IF-Färjestads BK
Hong Kong: Det är läge för FBK att torska imorgon och beträffande lukta på korken så håller jag nog mig undan från alkohol ett tag, efter lördagens bravader :-))
Sv: Brynäs IF-Färjestads BK
70 Rodrigues: Har du luktat på korken....tippa vinst mot Fbk. Ska du säga att Kupan sätter två, tre mål också...=)
Sv: Södertälje SK-Brynäs IF
Lilljanne: Det här med juniorerna och speltiden är ju en komplicerad fråga. Naturligtvis ska dom spelas in, men jag tror inte att det är rätt läge just nu iaf. Vi har fått en bra start och harmonin flödar i laget. Onödigt att börja plottra i det läget. Första femman kan mer, som du säger, och det jag såg igår i början av 2:a måste ha varit bland det svettigaste tryck SSK haft mot sig i Scaniarinken. Soling var ju som ett ånglok.
Att AA fick gå till Mora var väl heller inte så förvånande. Lite svårt för honom att matcha Kupan och Björckens tyngd därbak. Han får växa till sig ett tag och komma tillbaka när han väger minst 95 pannor...
Att AA fick gå till Mora var väl heller inte så förvånande. Lite svårt för honom att matcha Kupan och Björckens tyngd därbak. Han får växa till sig ett tag och komma tillbaka när han väger minst 95 pannor...
Sv: IK Oskarshamn - IF Troja/Ljungby
Gusten: Satt du ett utropstecken efter 5 för att visa hur exceptionellt det är? eller syftar du på fakulteten(vilket utropstecken efter siffra vanligtvis betyder)? det senare innebär att du isåfall syftade på 1*2*3*4*5=120 matchstraff!!! då måste det som sagt ha varit jävligt fult!!! :)
Sv: IK Oskarshamn - IF Troja/Ljungby
Lilljanne: Fast kan det verkligen stämma? Enligt onlinerapporteringen verkar Jesper Andersson ha åkt på 5! matchstraff i sista perioden..måste ha varit en jävligt ful grejj :)
Sv: IK Oskarshamn - IF Troja/Ljungby
Lilljanne: Undrar om det inte är det, minns för att några år sedan i en Div 2 match i Jämtland så spelade Järpen mot Bräcke om jag inte minns fel så hade den matchen någonting på 271min.
Rätta mig om jag har fel någon?
ps/har lagt in nya bilder på min hemsida och där finns det några bilder på Sylf. 130.242.58.240/~dfence/
Rätta mig om jag har fel någon?
ps/har lagt in nya bilder på min hemsida och där finns det några bilder på Sylf. 130.242.58.240/~dfence/
Sv: Det Nya Brynas
För övrigt är världen ur led! Brynäs toppar powerplay- och boxplaytabellerna. Och Lhc har inte köpt en spelare på två veckor.
Sv: Södertälje SK-Brynäs IF
Jompe: Frågan är väl om man får ut max av Anger-Miettinen-Soling tillsammans. Så här långt har dom spelat bra men inte efter förväntningarna. Att Anger och Miettinen funkar bra ihop vet vi sen förra året. Varför inte peta in N. Danielsson där? Och sen fixa ihop tre bra kedjor: Molin-Lind-Malmström, Soling-JJ-Rönnqvist och B. Danielsson-Kyrö-Nyllet. Individuellt kanske förstakedjan blir något sämre men istället får man fyra elitseriemässiga kedjor. Chansen att någon av juniorerna (och JJ) slår igenom/utvecklas är större om dom får chansen tillsammans med våra "färdiga" spelare än om dom spelar tillsammans i en fjärdekedja med nån defensiv uppgift . Om Persson bedömer att spelarna i fjärdekedjan inte är tillräckligt bra ska dom heller inte lira mer än sporadiskt men efter gårdagen (JJ) och efter träningsmatcherna (Danielsson och Rönnqvist) så tycker jag att dom visat mer än att förtjäna tillfälliga inhopp. Att dom sen inte får spela sista 5-10 av en jämn match är en annan sak.
Sv: Stötta Brynäs
Kessler: 38.000 kr på 3 veckor är för dåligt! Med den här takten hamnar vi under 400.000 kr i april 2004. Det räcker bara till att avlöna Dackell ett par månader ;-). Nog finns det väl minst 1.000 brynäsare som har ett jobb och därför kan bidra med minst 100 spänn/månad (drick 10 bira istället för 12 på krogen på lördag)? Därför är allt under 100.000 kr/månad underkänt. Risken är ju att dom flesta slantar i nu i början vilket betyder att insamlat belopp per månad kommer att minska med tiden.
Sv: BIF-FBK
Prosten: Jag köper det resultatet direkt. Det verkar mycket sannolikare än att Kuparinen gör avgörande målet på straffutskjutning!
Det är dags för mål nu — Brynäs har misslyckats med att göra mål i sina tolv senaste övertider i Elitserien.
Vidare på min önskelista finns ett short handed goal och en hållen nolla men man får väl tills vidare vara nöjd så länge man vinner matcherna!
Målsättningen på 147 poäng i Elitserien lever vidare (i 24 timmar från nu).
Det är dags för mål nu — Brynäs har misslyckats med att göra mål i sina tolv senaste övertider i Elitserien.
Vidare på min önskelista finns ett short handed goal och en hållen nolla men man får väl tills vidare vara nöjd så länge man vinner matcherna!
Målsättningen på 147 poäng i Elitserien lever vidare (i 24 timmar från nu).
Sv: Adam Andersson
Tja!
Adam är utlånad till den 9/11,men Brynäs kan om man vill ta hem Adam tidigare.
BIF-FBK mitt tips:
3-2 till Brynäs efter straffar,Anger avgör.
M.V.H Larry!
Brynäs IF ÄR DOM BÄSTA!!!
Adam är utlånad till den 9/11,men Brynäs kan om man vill ta hem Adam tidigare.
BIF-FBK mitt tips:
3-2 till Brynäs efter straffar,Anger avgör.
M.V.H Larry!
Brynäs IF ÄR DOM BÄSTA!!!
« Föregående · 298472 · Nästa »
Kommer kallad men ej strax ty född till slav är ingen tax...
Nä, in med grythundarna och skräm ut vargarna ur sina lyer..