« Föregående · 275233 · Nästa »
Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.
Sv: Gick ni på den?
Paneb: Var ytterst tveksam ang Björck tror inte att både GD och AB (lokaltidningarna) skulle missa en sån grej. Dom brukar följa med rätt bra.
Sv: Brynäs 03-04
Ser att ni har 6 st backar i laguppställningen nu. Tror ni att de 2 andra plasterna fylls upp med egna spelare eller tror ni att det kommer värvas mer?
Sv: En nåd att stilla bedja om...
Igor: Är helt på din linje när det gäller Björck. Det gick alltså som vi fruktade. Man skulle så gärna vilja tro att värvarstaben vet vad de gör, men nu vet jag inte vad jag ska tro. Ännu en spelare hit alltså som inte platsar i ett lag som medelmåttiga SSK. Jag tycker det säger ganska mycket...
Gick ni på den?
Men snälla Brynäsare, för er info så har Aronsson flyttat sin sajt, detta för att någon har fått för sig att "busa" med dess layout.
Jesper Björck har inte "signat" på för er, utan kommer med stor sannolikhet spela div 1 hockey nästa säsong. Och hur vet jag det? Jo, Jeppe har sommarhus bredvid oss, och jag frågade honom nu på förmiddagen. Jag blev liksom lite nyfiken när jag fick höra att Jeppe skulle lira i Brynäs kommande säsong.
Han kände sig dock "smickrad" av ryktet och lovar att tänka på saken ;-))
Först till tio vinner
Jesper Björck har inte "signat" på för er, utan kommer med stor sannolikhet spela div 1 hockey nästa säsong. Och hur vet jag det? Jo, Jeppe har sommarhus bredvid oss, och jag frågade honom nu på förmiddagen. Jag blev liksom lite nyfiken när jag fick höra att Jeppe skulle lira i Brynäs kommande säsong.
Han kände sig dock "smickrad" av ryktet och lovar att tänka på saken ;-))
Först till tio vinner
Sv: En nåd att stilla bedja om...
Angeldust: Jag skiter i om han kan slåss. Det hade han gärna fått fortsätta med i SSK. I Brynäs har vi tidigare i alla fall spelat hockey, får väl se hur det blir med det i fortsättningen. :-(
Sv: En nåd att stilla bedja om...
Elitkommittén startar upp sitt arbete med en dyr kalkonvärvning. Blir svårt att rädda det här nu för Sjödda m.fl. De har gjort precis motsatsen till vad Gordo så klokt förespråkade nämligen en stark värvning för att visa på en positiv förändring. Nu signalerar de istället: Kvalserien here we go again...
Sv: En nåd att stilla bedja om...
Angeldust: Låter oroväckande. Vi har fått en boxare och ingen hockeyspelare...
Sv: En nåd att stilla bedja om...
Igor: Han är en av dom absolut starkaste spelarna i ES och förlorar aldrig en fajt, tyvärr slåss han för sällan när stjärnorna blir påhoppade. Höjdpunkten var när han sänkte Audet i AIK först på isen och sedan i spelargången. I själva spelet så har han stora begränsningar, stark framför eget mål och ett bra skott, men ett uppspel värt namnet kan han inte slå. Onödigt vetande är att han är vän med Markoolio.
Sv: Brynäs 03-04
Huss: Lind och Malmström känns som hyfsade värvningar kanske värt att betala för. Casselståhl och ev Björk däremot, båda uppges ha varit 6-7 back i respektive lag och det är defintivt inte vad Brynäs behöver med tanke på de senaste säsongernas bedrövliga försvarsspel. Bättre då att lägga "utbildningsbidragspengar" på en lön till en bra utländsk back tex.
Sv: Brynäs 03-04
Huss: Brynäs lär väl iaf få lägga u 2*400 000 för Lind och Casselståhl då Timrå ville behålla dessa. Kanske att man släpper/släppt Lind gratis pga hans sociala situation.
Sv: Brynäs 03-04
VAR står detta? är det bekräftat av Brynäs? Om det är sant så MÅSTE sista backplatsen vigas åt en klasspelare!
Sv: Brynäs 03-04
Huss: Håller med dig. Får verkligen hoppas att de inte betalar 400.000 var för dessa spelare.
Sv: En nåd att stilla bedja om...
Igor: Klippte det här från SSK:s gästbok...
"Sv: Lind
Strozzi: Ni får en spelare med stort hjärta och polisegenskaper.I själva spelet har han sina begränsningar men okej Ssk:s 6-7e back förra säsongen.Skapligt högerskott.Onödiga utvisningar pga begränsad i skridskoåkningen-men där har ju Ni desto bättre ställt.
Jef"
Hmm, inte direkt positivt om han är begränsad i skridkoåkningen, då lär det bli en del utvisningar...
"Sv: Lind
Strozzi: Ni får en spelare med stort hjärta och polisegenskaper.I själva spelet har han sina begränsningar men okej Ssk:s 6-7e back förra säsongen.Skapligt högerskott.Onödiga utvisningar pga begränsad i skridskoåkningen-men där har ju Ni desto bättre ställt.
Jef"
Hmm, inte direkt positivt om han är begränsad i skridkoåkningen, då lär det bli en del utvisningar...
Sv: Brynäs 03-04
En stilla undran får man kring SK/EK’s ”leftover” strategi .
Vad har hänt med kartellerna ? Är det så att spelare som ej erbjuds nya kontrakt får fribrev ?
Varför skulle Brynäs annars vara beredda att lägga upp 3 x 400 000 för spelare som Björck, Casselståhl och Malmström ? För 1,2 miljoner skulle kunna få en riktigt bra spelare från Finland utan övergångspengar och ändå kunnat värva spelare som Jimmy Lindström och Peter Nolander som i princip håller samma klass som ovan nämnda lirare.
Visst, att förvänta sig att samtliga Brynäs förvärv skulle hålla hög klass är knappast troligt men med de ekonomiska förutsättningar klubben har så dyker det upp stora frågetecken kring SK/EK´s värvningspolicy, vilka riktlinjer har man på kort och lång sikt ?
Vilken kravbild har man fått från tränare och ledning ? osv. osv.
En spelare som Malmström kan blomma upp igen, men det kräver då att han befinner sig i en omgivning som han lyfta honom. Att gå in med Björck, Casselståhl, Danielsson och Kyrö kommer knappast föra tillbaks honom till landslagsnivå.
Vad har hänt med kartellerna ? Är det så att spelare som ej erbjuds nya kontrakt får fribrev ?
Varför skulle Brynäs annars vara beredda att lägga upp 3 x 400 000 för spelare som Björck, Casselståhl och Malmström ? För 1,2 miljoner skulle kunna få en riktigt bra spelare från Finland utan övergångspengar och ändå kunnat värva spelare som Jimmy Lindström och Peter Nolander som i princip håller samma klass som ovan nämnda lirare.
Visst, att förvänta sig att samtliga Brynäs förvärv skulle hålla hög klass är knappast troligt men med de ekonomiska förutsättningar klubben har så dyker det upp stora frågetecken kring SK/EK´s värvningspolicy, vilka riktlinjer har man på kort och lång sikt ?
Vilken kravbild har man fått från tränare och ledning ? osv. osv.
En spelare som Malmström kan blomma upp igen, men det kräver då att han befinner sig i en omgivning som han lyfta honom. Att gå in med Björck, Casselståhl, Danielsson och Kyrö kommer knappast föra tillbaks honom till landslagsnivå.
Sv: En nåd att stilla bedja om...
P J Davydjoos: Inte ett knyst om Björck på GD eller AB det är någonting som inte stämmer. Jag tror inte han är klar.
Sv: En nåd att stilla bedja om...
Ford Prefect: Man får hoppas att SK vet vad dom gör... Han är väl tänkt att vara tyngden i försvaret... Flipp eller Flopp - Kanon eller Kalkon...
Sv: En nåd att stilla bedja om...
då kanske det blir Björck som blir nästa års lagkapten? Var tydligen d i SSK!
Sv: En nåd att stilla bedja om...
Strozzi: När de första nyförvärven ramlade in så sa jag att det är en bra början, en bra stomme. Det tycker jag fortfarande. Men det riktigt avgörande skulle vara vad som kommer sen. Först tre stabila, sen en chansning, sen en potentiell sopa. Strålande, kurvan pekar spikrakt nedåt.
Sv: En nåd att stilla bedja om...
men om han spelade ALLA PP och bara gjorde 2 mål och 5 assist så KAN han inte vara bra.. *förstår ingenting*
Sv: En nåd att stilla bedja om...
Ford Prefect: man vet inte riktigt VAD man ska säga.. Statistiken kan ljuga.. lr inte.. spännnade blir d iaf
Sv: En nåd att stilla bedja om...
Huge: Nu när Björck ritat på för er kanske vi kan få behålla vår Karmhag, hoppas hoppas
Sv: En nåd att stilla bedja om...
prosten: Hehe, ja jag säger då det...
Hur olika tankebanorna går i hjärnans vindlingar.
Eftersom jag skrev att Back har kontrakt med SSK, och du åter
ville ha en Back (med versal), trodde jag naturligtvis att du var lite trögtänkt.
Nu visade det sig att den trögtänkte satt i andra änden...
Och inte har jag någon Gävleresa att skylla på heller. :-))
Hur olika tankebanorna går i hjärnans vindlingar.
Eftersom jag skrev att Back har kontrakt med SSK, och du åter
ville ha en Back (med versal), trodde jag naturligtvis att du var lite trögtänkt.
Nu visade det sig att den trögtänkte satt i andra änden...
Och inte har jag någon Gävleresa att skylla på heller. :-))
Sv: Finns det BIF-intressanta VM-spelare???
P J Davydjoos: Vi lär väl snart få se vem den här backen är som ska va klar. Björck eller Mr X?
Sv: Brynäs 03-04
Clarence: Jag skriver det inte en gång till. Du läser ju inte mina inlägg i alla fall.
Sv: Finns det BIF-intressanta VM-spelare???
Huge: Men, det lär inte bli aktuellt med varken VM-finnar, VM-ryssar, VM-tjecker eller VM-slovaker som nyförvärv till Brynäs, tyvärr... Men förhoppningsvis då någon som ligger strax utanför, någon som ändå håller hög klass... Vi kan väl bara vänta och se, men trots att jag hoppas så tror jag inte vi kommer att se värvningar av några klass-spelare, en kanske...
Sv: Brynäs 03-04
Igor: Hur vill du ha det truppen då mera exakt? Vore intressant om du kunde redogöra det för oss alla!
Sv: Brynäs 03-04
BrynäsTorBjörne: Tyvärr så är det så att vi väntar på bomben från SK. Värvningarnas värvning som kommer att slå hockey Sverige med häpnad...
Sv: Brynäs 03-04
Magoo70: Ja... Soling går väl sönder igen, Molin får megamigrän, Linds ljumskar rasar, Kyrös knä håller inte och slutligen får Danielsson allergichock...
Sv: Brynäs 03-04
Tänkte bara, eftersom jag varit borta en vecka skulle jag kolla om det diskuterades något intressant här. Men det är bara samma gamla levnadsglada (?not?) människor som sitter här dag in och dag ut och gnäller!
Sv: Brynäs 03-04
Igor: Ta´t lite coolt nu grabbar, med vårt vanliga flyt så har vi fem forwards skadade innan Noname Cup så då är det bra med många forwards i laget....
Sv: Brynäs 03-04
Alltså hur orkar ni sitta här och gnälla över Brynäs spelartrupp varenda dag? Tröttnar ni inte själva på erat gnäll? Skaffa andra intressen här i livet!
Sv: Brynäs 03-04
Clarence: Ok, då går vi på din linje då och spelar med 17 forwards. Ska vi hyra ut dem eller vad ska vi göra med dom. Vakna nu för fan!
Sv: Brynäs 03-04
Igor: Nej, deras platser behöver inte fyllas. Brynäs har ju så bra spelare och ett så bra lag att det duger gott med att gå runt på två femmor...
Sv: Brynäs 03-04
Clarence: Förvisso, men du får ju också ta med i beräkningen att vi hade väldigt många forwards, pga skadeläget.
Sv: Brynäs 03-04
Ford Prefect: Vad jag förstår var väl de spelare du nämner ändå med i truppen. Så deras platser måste väl ändå fyllas?
Sv: Brynäs 03-04
Clarence: Ibland är livet inte logiskt. Räkna spelarna istället och titta på hur många spelare andra lag har. Behöver man tre målvakter t.ex.?
« Föregående · 275233 · Nästa »