1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 778966 inlägg · 7967 ämnen
« · 276854 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.


Sv: Micke Samuelsson
Nike89: förvirrd ;-)

Sv: Micke Samuelsson
Igor:He he vad drack du igår då när du skriver samma sak två gånger i rad=)Har hört att man kan bli allmänt förvirrd när man har druckit för mycket....

Sv: Micke Samuelsson
LUNDSTRÖM 6:
Jämföra Vykoukal med Custemo, vad drack du i går?

;-)

Sv: Micke Samuelsson
LUNDSTRÖM 6:
Jämföra Vykoukal med Custemo, vad drack du i går?

;-)

Sv: Micke Samuelsson
aphac:

Kolla länktips :-)

Sv: Micke Samuelsson
wesleyjah: Min finska är noll, nån som vet var det finns transfersida i Finland.HM:s transfersida för Finland är ju inte uppdaterad sedan i somras?

Sv: Micke Samuelsson
Magoo70:

Visst är det en idyll och mycket fina flickor, men jag tror inte att Samuelsson ger upp NHL redan och drar till SSK

Sv: Micke Samuelsson
wesleyjah: Har själv bott i Mariefred och tycker det är en idyll, inte många platser i Sverige som slår den by´n.

Sv: 1:a Maj-nöje!
bradberry: Dj-a Brynäsfansplågare.... ;-)

Sv: 1:a Maj-nöje!
Sju minuter in i tredje. Snart dags för "Bissett show". Bäst att logga ut och koncentrera sig på matchen. Som ni förstår är detta mitt värdefullaste videoband. I tuff konkurrens med VM-krönikan från 94 och Sista finalen 93(Bif-Luleå).

Lev väl......

Sv: 1:a Maj-nöje!
Tre intryck:

- Kivelä!...Vilka handleder, vilket spelsinne!
- Molin!...Var det så snabb han en gång var?
- Tuulola!...Den mest komplette ishockeyspelare Brynäs förfogat över de senaste decennierna!

Sv: 1:a Maj-nöje!
YEEES!! Lindström 3-4!!! Nytt hopp....

Sv: varför medlem?
Min farsa är ständig medlem i Brynäs (Ack och ve!) men får fan inget av det. Ska man vara medlem och dessutom ständig medlem så ska man väl kunna få lite tillbaks från klubben? Mitt kära Södertälje SK är inte bättre dom på det om att sköta om sina medlemmar......Skamligt !

1:a Maj-nöje!
Hopplöst, hopplöst............ Hoppas bara Löfströms reduceringsmål kan tända oss.

Sv: Micke Samuelsson
Makkan: Blues has confirmed that Gustafsson is leaving the club. Blues is negotiating with Vykoukal but he said in interview that he wants to see his other options before making decisions.

Sv: Micke Samuelsson
Makkan:

"as far as I know Vykoukal is heading to schwitzerland"

Inget ont om 33Laitinen, men skall man gå på hans tidigare profetior så borde detta betyda att Vykoukal nästa år spelar i en Brynäströja... :-)

Sv: Micke Samuelsson
wesleyjah: Precis, vi får hoppas att du har rätt :) Det är ju som sagt inte slutvärvat än...som tur är.

Sv: Micke Samuelsson
33Laitinen:

Okay. Thanks.

Sv: Micke Samuelsson
Makkan: No, I haven`t heard anything about it. Gustafsson would have been a good defender in Björck`s place, they are playing in same style.

If Vykoukal comes he would be a great player, but maybe he is a bit old, and as far as I know Vykoukal is heading to schwitzerland.

Nyförvärv
Att värva är lite som ett lotteri. Titta på LHC som på pappret skulle ha elitseriens bästa lag, och inte kom längre än till kvalspel! Det viktigaste i ett lag är trivseln tror jag. Visst bör spelarna ha kvaliteèr, men även de som inte lyckats så bra i sitt förra lag kanske lyfter sig enormt i ett annat lag. Nya kompisar, ny tränare, ny miljö osv. Men där tror jag faktist att det är ett problem i Brynäs. Det verkar inte vara 100%s trivsel och glädje längre. Kanske blir det bättre till hösten om dom kommer in i serien bättre och slipper skador från början.

Sv: Micke Samuelsson
33Laitinen---

Har du hört om det stämmer att Brynäs förhandlar med Juha Gustafsson och Jiri Vykoukal från Espoo Blues ?

Sv: Micke Samuelsson
LUNDSTRÖM 6:

Okay lite ironi så här på kvälls-kvisten..
Men det är inte så tokigt att ha ett SM-Guld.
Det är nog många som skulle vilja ha.

Sv: Micke Samuelsson
Gust:

Vi får väll se i vinter vilka som är bäst :-)

Sv: varför medlem?
passbie: du får ju förtur på biljetter!? har inte provat och ringt men, har iaf hört att det är så...

Sv: Micke Samuelsson
P J Davydjoos: ...eller så är det bara hans brorsa Billy med sällskap som våldgästar!

Sv: varför medlem?
köra=kära och 20 borde sannolikt vara 30, eller hur??? *s*

varför medlem?
Sitter här alldeles för sent på natten och funderar på fördelarna med att vara medlem i mitt köra BIF.... kommer faktiskt inte på en enda anledning alls förutom att man på så sätt sponsrar klubben med 225 spänn. Det är inte direkt som så att man får någon förhandsinfo eller rabatter eller på något sätt... Jo, jag vet, man älskar klubben, och något annat behövs inte, men.. liksom... lite i gengäld skulle man inte dö av.

Sv: Micke Samuelsson
Huge: Njae - det verkade som om Sjödda hade en liten valborgs-skiva hemma ikväll, det stod en bil med O'Learys reklam utanför, och det hördes skratt från huset eller gården, han kanske har bjudit hem dom tänkta nyförvärven och bjudit på lite snaps och dylikt...

Sv: Micke Samuelsson
wesleyjah: Han kanske sitter och förhandlar just nu över en grogg på ngn Finlandsbåt. Var det inte så det gick till när vi fick Luovi och Kivelä bl.a?
Gillar dom inte grogg kan han väl bjuda på finsk vegetarisk soppa.
"Receptet" läste jag häromdan nånstans här på HS:

Tag en djup tallrik med blomstermotiv i botten.
Häll i 1 liter Koskenkorva.
Ät.

Sv: Micke Samuelsson
wesleyjah: Ja du jag vet inte om du skämtar, jag skulle gärna byta Lindh, Malmström och dom andra utfyllnadsspelarna mot Skansens Strömberg, Stefan Pettersson, Oduya och Kollar. Även Linköpings nyförvärv är klassen bättre än våra med Tarvainen och Peltola i spetsen

Sv: Micke Samuelsson
Huge:

Hyvä Huge, du är en mästare på finska :-)
Man kanske skulle sända iväg ett mail till sjödda och påminna honom om dom 2 spelarna :-)

Sv: Micke Samuelsson
wesleyjah: Låter bra på Gustafsson. Kan vi landa dessa 2 herrar verkar det som att man insett att det behövs mer tyngd i försvaret, ngt vi saknat ett tag.

Nej, tyvärr så har jag bara FTV här nere i "Tukholman kaupunkki"
(var det rätt?) :-)

Sv: Micke Samuelsson
Huge:

Han är inte så dum dom gångerna jag har sett honom live, han flyttar man inte på så lätt..men det händer inte så mycket framåt för honom tyvärr.

Men vi får väll hoppas på att det är lite sanning i ryktet :-)
Har du finska 2:an och 3:an där i sthlm?
I så fall så kan du tiitta på många matcher i vinter, dom sänder alltid en eller två matcher i veckan :-)

Sv: Micke Samuelsson
wesleyjah: Förhandlingar eller inte, om ett Espoo-fan påstår sig inte vilja bli av med 2 kanonbackar så låter det väl inte helt fel.
Såg sporadiskt på en match på FTV i våras där Espoo var ena parten.
Vill minnas att Gustafsson var en stabil finsk back, på gränsen till landslaget (samma som Tuulola innan han kom hit, mao..)
Anledningen till att jag minns Gustafsson är att jag först trodde det var en svensk som emigrerat från ES. Eftersom min finska är mkt begränsad tog det ett tag innan det gick upp för mig att han var finne. Under denna tid kunde man inte undgå att få en glimt av hans kapacitet. Nu kanske jag skönmålar det hela bara för att han eventuellt förhandlar med Brynäs, men så minns jag det hela iaf.

Sv: Micke Samuelsson
Kimmo:

Kan du inte ge att svar på hur du vet att det är förhandlingar på gång....Kiitos :-)

Sv: Nya Backrykten
Makkan:

Som jag skrev tidigare så har jag sett Vykoukal flera gånger i vinter och att jämföra honom med custemo är som att skjuta ett slagskott och pucken hamnar i fel landskap :-)

Han har liknande spelstil som sjödda, men lite mer teknisk och snabbare, det är inte många forwards som skrinnar i från honom.
Sen är han lite lagom småful i sitt spel också ':-)

Sv: Micke Samuelsson
LUNDSTRÖM 6: Det är rätta takterna..... :-))

Sv: Micke Samuelsson
Makkan: Nej. Men varje gång som det har kommit upp en ny spelare som är aktuell för Brynäs, så kommer många inn här på hs och klagar på vilken sopa som kommer. Då är det lika bra att dom blir jämfört med en av våra SM-GULD backar.

Sv: Micke Samuelsson
70 Rodrigues:

"du kan inte såga alla inlägg som kritiserar Brynäs, jag tror att du driver med oss, "

Jag sågar väl ungefär var tionde inlägg, orkar inte svara på ALLA tokerier. Isf skulle jag vara tvungen att sitta kedjad vid datorn.
Man måste vara strukturerad så man inte bränner ut sig.. ;-)

Om du inte märkt det tidigare så kan jag upplysa om att jag för det mesta svarar dom jag vill kalla "yrkesklagare".
Det är i denna grupp du hittar de VERKLIGT naiva.
Glädjande nog tycker jag att det ändå finns några stycken som försöker hålla denna grupp i schack så att det inte blir för mycket obalans i debatten.

Jag bemödar mig att så gott det går, alltid bemöta kritiken med sakargument, sedan får väl andra bedöma om jag har rätt eller fel.

Det där med sponsorerna och köandet är nog en ganska komplicerad historia. Bättre företagsklimat med större vinster skulle ju underlätta om man säger så. Företagen kan ju inte snyta pengar ur näsan, även om det vore önskvärt. Det blir väl lite "Moment 22" över det hela. Sponsorerna vill synas ihop med en attraktiv produkt, men för att få en attraktiv produkt måste man ha sponsorer. Brynäs har inte varit ngn toppklubb sedan 70-talet och det kommer nog att ta tid innan vi ser dom resultaten igen, om det nånsin kommer att inträffa.

Varför inte vänta med en gissning om nästa års placering tills alla värvningar är klara. Med t.ex Norrena, Petriläinen och Mårtensson i laget tror jag nog du ändrar dig snabbt.
Ha tålamod min vän, det ordnar sig..... ;-)

Sv: Micke Samuelsson
LUNDSTRÖM 6:
Då antar jag att du jämför med Custemo´s siffror han har i Växsjö.

Sv: Micke Samuelsson
Makkan: Jiri Vykoukal ser ut att vara en skaplig back, i klass med Andreas Custemo...

Nya Backrykten
Jiri Vykoukal senaste 5 säsonger.
Blues Espoo SM-Liiga 98/99 - 46 6+15=21p -2 32min
Blues Espoo SM-Liiga 99/00 - 52 9+26=35p +10 28min
Blues Espoo SM-Liiga 00/01 - 31 7+13=20p -5 24min
Blues Espoo SM-Liiga 01/02 - 41 9+15=24p -1 34min
Blues Espoo SM-Liiga 02/03 - 54 13+25=38p +5 48min

Juha Gustafsson senaste 5 säsonger.
Blues Espoo SM-Liiga 98/99 - 4m 0+1=1p 0 2min
Blues Espoo SM-Liiga 99/00 - 33m 1+4=5p +5 26min
Blues Espoo SM-Liiga 00/01 - 46m 1+2=3p -12 34min
KJT-Järvenpää I divisioona 00/01 - 6m 2+1=3p 0 4min
Blues Espoo SM-Liiga 01/02 - 53m 1+3=4p -3 46min
Blues Espoo SM-Liiga 02/03 - 49m 2+1=3p -4 48min

Sv: Micke Samuelsson
Så här står det på finska transfer-sidan om dom spelarna.

-Juha Gustafsson, p (Tappara) ***
-Jiri Vykoukal, p (Sveitsi?) ***

Sv: Micke Samuelsson
Kimmo: Var har du läst det Kimmo?

Sv: Micke Samuelsson
Läste att er klubb förhandlar med våra backar Juha Gustafsson och Jiri Vykoukal. Hoppas det inte stämmer. Annars grattis till två kanonbackar.

Blues 4-ever

Sv: Micke Samuelsson
Huge: Fan vad det är skönt o veta att du har koll på allt! Nu får du fan ge dig, du kan inte såga alla inlägg som kritiserar Brynäs, jag tror att du driver med oss, så naiv som du är går det inte att vara.Eftersom du tycker att alla som kritiserar Brynäs har fel så kan du väl glädja mig med att förklara hur Brynäs ska göra för att sponsorer ska ställa sig på kö för att återigen göra Brynäs till en toppklubb? Som det ser ut nu så tippar jag Brynäs på en 9:e plats som bäst, skulle det bli kvalserien så är det god natt för åtskilliga år framöver.

Sv: Brynäs IF Hemsida
Makkan: Det finns ingen IT-ansvarig på kanslit.

Sv: Spelarnytt
LUNDSTRÖM 6:

Det skulle gärna kunna stå att den här spelaren var klar för Brynäs... Jiri Vykoukal (Espoo Blues), jag har sett honom ett par gånger i vintern..Jag gillar den backen, han är både bra defensivt och offensivt. Och han är djävligt teknisk.
Han spelade med MODO 1994-95
Han samlade ihop till 13 mål 25 ass den här sässongen och i +/- fick han +5

Sv: Spelarnytt
wesleyjah: www.taif.nu

Sv: Brynäs IF Hemsida
När jag lägger ut Brynäs kommande träningsmatcher före hemsidan, då är väl något fel. Varför är hemsidan så trög ? Det måste bli bättring.

« · 276854 · »

Att tänka på innan du skriver inlägg:
- Vänligen notera och respektera Hockeysnacks regler.
- Moderatorerna kommer att vara extra uppmärksamma på regelbrott som personangrepp, olämpligt språkbruk (t.ex könsord) och hot.
- Personangrepp gäller inte bara andra forumanvändare utan även spelare, ledare, domare etc.
- Om en skribent skriver ett inlägg som bryter mot reglerna kommer denne att få en varning.

- Om en skribent skriver flera inlägg som bryter mot reglerna kommer denne att bli avstängd från att skriva i Brynäsboken under en viss tidsperiod.

- Om en avstängd användare återkommer under nytt användarnamn kommer det resultera i en permanent avstängning av det nya kontot.
- Om en skribent skriver fler än 5 inlägg under samma dag kan denne stängas av för spam om inläggsmönstret är av spamkaraktär.

- Motståndarfans som kommer in och hetsar under match kommer tilldelas matchstraff på en dags avstängning.

- Klagomål och ifrågasättanden om modereringen i gästböckerna skall inte förekomma på Hockeysnack och raderas omedelbart av tillgänglig moderator. Att bryta mot denna regel kan innebära avstängning från gästboken. 

- Moderatorerna ger alltid skribenterna chansen att editera inlägg i 5 minuter.

Sv: A proposito de nada
{Tommy}: Vore tråkigt om du lämnade Tommy. Många som uppskattar dig härinne
  • 0x40-hv71logosvg.png Senast: Förlust mot HV71
    Monitor ERP Arena, 3-4 (0-1,1-2,2-0,0-1)