1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 778980 inlägg · 7967 ämnen
« · 277288 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.


Sv: Brynäs 03-04
Ford Prefect:

Släng iväg ett mail till Keb och fråga, han kanse vet sanningen

Sv: Brynäs 03-04
myra: Jag hoppas det är sant. Mitt stackars trasiga brynäshjärta klarar inte fler brustna hopp. ;)

Sv: Brynäs 03-04
LUNDSTRÖM 6:

Nix, står väl imorn i GD o AB antar jag

Sv: Brynäs 03-04
myra: På dom finska nyheterna?

Sv: Brynäs 03-04
myra:

Källan tack :-)

Sv: Brynäs 03-04
Ford Prefect:

Dom sa det iallafall nyss på 102.0 Radio-Gävleborg.

Sv: Brynäs 03-04
lindberg: Men kommer ett ES-lag med dom rätta pengarna så sticker han.

Sv: Brynäs 03-04
Johan Molin skulle dom kanske skulle kontakta igen, de e skulle säkert bli en bra värvning.. :P

Sv: Brynäs 03-04
myra: Förlåt min skepsis, men det där låter för bra för att vara sant.

Sv: Brynäs 03-04
wesleyjah: Alldeles säkert hörrö...

Sv: Brynäs 03-04
LUNDSTRÖM 6: japp men på hemsidan skriver de att han väljer att fillfölja kontraktet med RBK.

Sv: Brynäs 03-04
Brynäs har gjort klart med den slovakiska backen Petr Bourhi , han fick lämna landslaget precis innan vm.
Han har skrivit på för 2år & är 27år gamal, right skytt.
Spelade förra säsongen i Hueyrsa i Slovakiska ligan, på 38 matcher gjorde han 13mål och 12 assist. +12 och 18min utv.

Sv: Brynäs 03-04
lindberg: Karmhag har i sitt kontrakt med Rögle en paragraf som låter honom gå om en ES-klubb vill ha honom.

Sv: Brynäs 03-04
wesleyjah:

Flå't skoja ba..

Sv: Brynäs 03-04
P J Davydjoos:

Då fäller jag bomben det är två forwards... Petr Tenkrat och Tomi Santala, alla övriga rykten om dom är osanna.
Sen så ska Fokin värvas...DETTA ÄR DAGENS SANNING!!!

Sv: Brynäs 03-04
Clarence: Då saknar vi minst ett rykte till då...

Sv: Brynäs 03-04
Vi ska ta mycket lugnt på Brynäs spelarrykten. För varje nyförvärv går det minst 5 rykten när det gäller Brynäs. Uppmuntrande värre...

Sv: Brynäs 03-04
aphac: Undrar var Nemirovsky ryktet kommer ifrån. HM brukar väl ses som seriösa när det gäller rykten. Enligt Rögles hemsida ska Karmhag stanna kvar i klubben så det ryktet verkar inte stämma.

Sv: Brynäs 03-04
BrynäsTorBjörne: BIF har just nu 4 spelare som rykte på HM. Jag törs nästa betta på att ingen av dessa kommer att värvas. Det känns som dessa ligger i fel prisklass för BIF. Vänta och åter vänta så kommer det kanske nått. Det är ju populärt med skrotinsamlingar och all slags återvinning.Vi har varit soptipp förrut.

Sv: Brynäs 03-04
aphac: Så taffliga som det påståtts tycker jag ändå inte att dom varit. Johansson väger ju ganska lätt och är mer av en playmaker, kommer kanske bort lite grann i matcher typ mot Vitryssland.
Vad gäller Anger har du helt rätt. Hans hjärna säger nog samma sak, det vet han nog innerst inne. Lite svårt för hjärtat dock att säga nej, när pengarna och äventyret lockar.

Sv: Brynäs 03-04
P J Davydjoos och Gust:

I Know!!!
Tänkte bara att det skulle vara kul om det kom upp på HM

Sv: Brynäs 03-04
Huge: Anger kan bara åka till NHL pga. pengar. Sportsligt mätt är han chanslös, alldeles för vek en mot en.Farmarligan here I come!
Men i ES är han av hög kvalitet, där är skillnaden. Kolla bara Johansson/Sundin vad taffliga dessa backar är i 3KR men bra i ES.

Sv: Brynäs 03-04
BrynäsTorBjörne: Läser du vidare så pratar dom om DANIEL Holmström och att han säkerligen verkar vara vad Brynäs nu är ute efter, nu när vi har värvat Björck... Han är född i Piteå, och spelade i Hammarby, var bland de bästa backarna... Kanske är han och inte Tomas Holmström dom nämde...

Sv: Brynäs 03-04
BrynäsTorBjörne: Den Holmström som nämns i Luleås GB är DANIEL Holmström. 87 kilo tung back som spelade i Hammarby denna säsong, ursprungligen från Piteå

Sv: Brynäs 03-04
Saxat ur Luleås GB
Sv: Silly season i Luleå

Robert P: Vad jag har hört rycktes vägen så är väl Brynäs å rycker i Holmström nu. Vore synd om han gick till en annan ES klubb än Luleå.Att han inte håller måttet i LHF kommer det från samma scouter som sa att Jonas Jonsson inte skulle göra det heller?

Lövva

2003-04-29 13:01:11

Tomas Holmström i BIF. Något för hockeymagasinet?????????

Hockey VM
Grymma Danskar!!! 2-1 ledning

Tror Sverige får kämpa för att inte tappa poäng mot de röd vita

Sv: Brynäs 03-04
Huge: Enligt hemsidan är 10 forwards kontrakterade, antar vi att Nylander skriver på nytt + att Danielsson jr och Rönnkvist får chansen finns inte så många fler platser att fylla. Med de senaste säsongernas skador borde man väl satsa på 15 forwards men finns de pengarna?

Sv: Brynäs 03-04
Huge: Förhoppningsvis så blir inte Nylander kvar och vi får ytterligare nödvändig FÖRSTÄRKNING där... Och backsidan behöver verkligen förstärkas nu, med riktigt stabila backar...

Sv: Brynäs 03-04
P J Davydjoos: Skador lär vi nog räkna med, det gäller väl alla lag skulle jag tro. Björck verkar iaf vara en "IronMan" som det ser ut.
Om vi antar att Anger och Nylander blir kvar, har vi i nuläget 12 forwards. Som synes finns det utrymme för ytterligare förstärkningar på den sidan.

Sv: Brynäs 03-04
65 Selander: Därav att en stabil måste värvas istället för P3, och när P3 kommer tillbaks så får hna kämpa om en plats, om ingen annan har blivit skadad... Men som sagt, Brynäs eknomi tillåter väl inte att spetsa truppen, utan vi får skadebekymmer även nästa säsong, var så säkra...

Sv: Brynäs 03-04
aphac: Glömde bort att det var Brynäs det handlade om ;)

Går han sönder i vinter då står vi där igen med långtidsskada, vareviga säsong

Sv: Brynäs 03-04
65 Selander: Han har ju kontrakt ytterligare 1 år vad jag förstår och man hoppas väl att operationen skall göra susen.

Sv: Brynäs 03-04
65 Selander:Därför så bra därför så billiga??? Gammal reklamdänga!!

Sv: Brynäs 03-04
aphac: då måste Nylander väck, ska det vara förstås.

Sv: Brynäs 03-04
Huge: Men då kommer ju en följdfråga varför behåller Brynäs P3 när han istort sett kan gå sönder när som helst?

Sv: Brynäs 03-04
65 Selander: OK, låt P3 spela forward men måste Nylander väck. P3 jagar puck över hela banan som forward, det gör dom åxå i knattehockeyn.

Sv: Brynäs 03-04
65 Selander: Det är lite svårt att sia om han passar bättre däruppe än därnere. Alla ledskador är djävligt jobbiga eftersom man dels blir hämmad för stunden och inte kan gå för fullt.
Andra skador, typ lårkakor eller revbenssprickor, gör ju förbaskat ont men går ändå över och man riskerar inga framtida men.
Spelar du med en knäskada och använder skydd, så vet du att det kan vara slutspelat för gott om du har otur.
Måste jag välja så har jag dock hellre P3 däruppe, han är lite för vild till sin natur för att ge stabilitet därbak.

Sv: Brynäs 03-04
Huge: Själv så tror jag också att passar bättre där uppe och han brukar ju spela mer än hyfsat när han får chansen där uppe

Sv: Brynäs 03-04
65 Selander: Tror iofs att skadan inte är lika allvarlig som Solings.
Dennes korsband var väl helt av, om jag inte har fel.
Hur som helst, varför inte skola om P3 till forward igen, ngt han väl började sin karriär som. Två flugor i en smäll: vi tappar en ngt darrig back och får en powerforward gratis.... :-)

Sv: Brynäs 03-04
Huge: Okej då är jag med i matchen igen.

Medför det inte att han är som Bambi på hal is igen i November eftersom han inte kommer att kunna träna något?

Sv: Brynäs 03-04
65 Selander: P3 har haft samma skada som Soling, dvs korsbandet. Har spelat med skydd men har till sist beslutat sig för operation. Klokt beslut...

Sv: Brynäs 03-04
Hugin: Nu har jag inte orkat bläddra någon men vad är det för fel på P3 igen. Har inte han varit skadat jämt dom senaste säsongerna?

Sv: Brynäs 03-04
70 Rodrigues:

Observera dock att P3 kommer att vara i full gång tidigast i november

Sv: David Nemirovsky
P J Davydjoos: skicka tips till tommy.sjodin@etc o se om du får någon respons.. borde vara het iom att han nyligen blivit vald...

Sv: David Nemirovsky
KungMartin: Kollade lite på en rysk prospekt sida... Hittade en tung back, två-vägs spelare, Ilja Gorokhov, stabil och alltid bra +/-. NHL-storlek stod det nått om, och på väg över dit nån gång, se länktips... Spelar i Yaroslavl Lokomotiv Russia. Där Nemirovsky tydligen också spelade 10 matcher 2001-2002, såg jag...

Sv: David Nemirovsky
70 Rodrigues: Eller hur... Det är väl inte så lätt att bara komma in i ett lag som (antagligen) redan har tränat tillsammans i flera månader. Dom har tydligen inte varit med om att få nån som Jeff Williams till laget mittt under en säsong, för om de hade varit med om nåt sånt hade nog inte deras krav varit riktigt lika höga...

Sv: David Nemirovsky
Om jag inte minns fel så har David Nemirovsky en svensk tjej. Jag tror att hon är ifrån Jönköping. Det kan vara det som lockar honom till Sverige. Och HV71 har tydligen värvat färdigt. Så en liten chans finns det väl att vi får honom (Jag drömmer om det i alla fall).

Sv: Brynäs 03-04
Tror vi garanterat kommer ha Malmö bakom oss i år. Säg så här: Hannula till Minnesota, inte omöjligt. Kim Staal... borde väl vara aktuell för en flytt till nordamerika efter ett bra VM så här långt. Är bästa icke-nhl spelare tillsammmans med Ville Peltonen i poängligan. Sen börjar laget likna förra årets BIF sett till ålder. Dom får hoppas på att deras yngre danskar blommar ut.

Nya: Magnus Österby (-78) b Björklöven,Kim Staal (-78) f Modo,Jimmie Svensson (-82) f Troja

Rykten:Lasse Degn (-77) f Rungsted

Förluster:Roger Öhman b,Peter Hasselblad b,Marcus Thuresson f Tyskland, Leksand,Henrik Malmström f Brynäs

Rykten: Mika Hannula f Minnesota

Sv: Brynäs 03-04
aphac: Juha är väl finsk landslagsman? Iaf på gränsen.. har svårt o se att han kan vara dålig då.. Fått för mig att han är en typisk Rhenberg/Björck lirare. En stabil defensiv back helt enkelt.

Vore kanon om vi fick den karln!!

Verkar som det är lite andra spelare som prioriteras i nästa års upplaga av Brynäs. De har kanske insett att det även behövs lite tyngd till laget. Framförallt på backsidan.

Sv: Brynäs 03-04
Anno Kvalserien?????

« · 277288 · »

Att tänka på innan du skriver inlägg:
- Vänligen notera och respektera Hockeysnacks regler.
- Moderatorerna kommer att vara extra uppmärksamma på regelbrott som personangrepp, olämpligt språkbruk (t.ex könsord) och hot.
- Personangrepp gäller inte bara andra forumanvändare utan även spelare, ledare, domare etc.
- Om en skribent skriver ett inlägg som bryter mot reglerna kommer denne att få en varning.

- Om en skribent skriver flera inlägg som bryter mot reglerna kommer denne att bli avstängd från att skriva i Brynäsboken under en viss tidsperiod.

- Om en avstängd användare återkommer under nytt användarnamn kommer det resultera i en permanent avstängning av det nya kontot.
- Om en skribent skriver fler än 5 inlägg under samma dag kan denne stängas av för spam om inläggsmönstret är av spamkaraktär.

- Motståndarfans som kommer in och hetsar under match kommer tilldelas matchstraff på en dags avstängning.

- Klagomål och ifrågasättanden om modereringen i gästböckerna skall inte förekomma på Hockeysnack och raderas omedelbart av tillgänglig moderator. Att bryta mot denna regel kan innebära avstängning från gästboken. 

- Moderatorerna ger alltid skribenterna chansen att editera inlägg i 5 minuter.

Sv: A proposito de nada
Anders Berg:
Gunler kan väl inte räknas som svikare... tror inte ens Alcen ville ha honom.
Om vi ska börja med dom där töntiga sakerna kan man ju bua åt Johannesson i Frölunda, Kellman i Rögle, Eklind i Malmö osv... ingen av dessa ... | Läs mer
  • 0x40-hv71logosvg.png Senast: Förlust mot HV71
    Monitor ERP Arena, 3-4 (0-1,1-2,2-0,0-1)