« Föregående · 278519 · Nästa »
Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.
Sv: Välkommen Mikko
aphac: "Det handlar inte om att gnälla". Vore isf. intressant att få din definition av gnäll...
Sv: Välkommen Mikko
Ford Prefect: Skämt åtsido,senast söndag måste BIF ha klart med ny målis annars blir det jobbigare med tanke på att det som finns av värde bör väl vara i Finland nu. Oavsett som spelare eller turist.
Sv: Välkommen Mikko
Sylf: Brynäs bokstavligen vägrar å det bestämdaste att förstärka, det vet du väl. Till alla som försvarar den här senaste värvningen kan man bara stillsamt fråga: Hur ska en okänd, omeriterad finsk back som inte är i närheten av ett landslag kunna vara en spelare Brynäs i detta krisläge behöver?
Sv: Välkommen Mikko
No no no no no no! And what the hell do we do with Kuparinen? I have understanded if just Björck or Kuparinen would have came, but those both.... Can`t understand. Now we have a back who can even fight.
Sv: Välkommen Mikko
65 Selander: Säsongen gick åt helvete, huvuden ska rulla, någon måste ta på sig skulden. Jag vet; sparka materialaren! ;)
Sv: Välkommen Mikko
65 Selander: Det handlar inte om att gnälla. Andra lag har fixat sitt eller sitter förhandlar. Då ta BIF:s tilltänkta sportchef bussen till Valbo och signar en matrialare, som senare visar sig vara våran 1:e målis(suprise,suprise).
Sv: Välkommen Mikko
Sylf: Jag spelade NHL-hockey häromkvällen, och Lidström är nog den sämsta back jag någonsin haft oturen att styra. Näst efter Anders Eriksson som folk har skrikit efter. ;)
Sv: Välkommen Mikko
Tordan100: Nog f-n får vi brynäsare lära oss att "gilla läget".Jag sågar ingen som jag inte känner till, men det hade ju känts skönt med nån stabil som alla vet vem det är, framförallt i försvaret.
Sv: Välkommen Mikko
Tordan100: Du vet väl att Brynäs räknas som det gnälligaste laget i ES utav andra lag, så varför kan inte vi axla manteln som dom gnälligaste fansen :))
Varför dröjer det med en målis?
#63 Norberg du kan börja springa nu!
Varför dröjer det med en målis?
#63 Norberg du kan börja springa nu!
Sv: Välkommen Mikko
Tordan100: Jag dissar INGEN som inte fått en chans att visa vad han går för.Däremot är han inte den "Lidström" jag och de flesta här trodde skulle komma.
Sv: Välkommen Mikko
65 Selander: Utvisningar ja... Vi måste ju vara bättre än Leksand på nånting. ;)
Sv: Välkommen Mikko
Sluta dissa Mikko innan ni sett karln spela, nu tillhör han BIF och då är det bara att gilla läget och hoppas att han kan tillföra tyngd i försvaret ;-)
Sv: Välkommen Mikko
aphac: Nu får vi sikta in oss på en ny målis,en forward,plus att N.Danielsson och Rönnkvist skriver på.Sen är truppen spikad.Bäva månde oss supporters.
Sv: Välkommen Mikko
Sylf: Kan tyvärr inte uttala mig om detta men Björck ligger då i lä när det gäller utvisningar Mikko hade 93min på 48 matcher
och Björck någonting på 62-63 min på 50 matcher.
Så vi behöver nog inte va rädda att vi inte kommer att få spela boxplay ivinter ;)
och Björck någonting på 62-63 min på 50 matcher.
Så vi behöver nog inte va rädda att vi inte kommer att få spela boxplay ivinter ;)
Sv: Välkommen Mikko
Sylf: Ett nyförvärv av den döende klubben, inte illa!!!! Resten av ES-klubbarna blir nog livrädda för BIF nu(haha).
Sv: Välkommen Mikko
Det verkar som om BIF vill bli ett nytt Leksand och hugga sig fram i serien nästa säsong.
Sv: 6:e
IT-Gruppen: Kul att det rör på sig, men... Det är ju inget som direkt imponerar. Nu ska man inte gnälla i förtid, men statistiken visar på en icke-spelande back med en ohygglig massa utvisningsminuter. Vilket i sin tur brukar komma sig av taskig skridskoåkning och mycket vevande med klubban. Både Kuparinen och Björck har en del att bevisa innan jag tänker tro att det är några bra nyförvärv.
Sv: Rädda Brynäs !
Clarence: Vem är det som försöker "inbilla oss" (dig snarare) något menar du?
Hur ska du få till en "helt ny styrelse" ? Ska alla avgå ?
Och det ska då automatiskt bli en "rejäl förändring och förbättring" enligt din teori?
Hur ska du få till en "helt ny styrelse" ? Ska alla avgå ?
Och det ska då automatiskt bli en "rejäl förändring och förbättring" enligt din teori?
Sv: Brynäs 03-04
KungMartin: Jag tycker också spelarna är ganska okloka. De agerar i ett slags ungdomligt oförstånd och tror att det är bara att åka över till guld och gröna skogar istället för att etablera sig som elitspelare här i Sverige först. Många får sen ta ganska tuffa och svåra konsekvenser over there.
Sv: Brynäs 03-04
Makkan: I stand corrected... Jag hade för mig att de båda gjort 40 mål. Däremot visste jag att Bissett haft fler matcher på sig, men å andra sidan har ju det genomsnittliga målskyttet sjunkit väsentligt under åren också, så det är nog jämförbart ändå. :)
Sv: Brynäs 03-04
Clarence: NHL klubbarna blåser ju Elitklubbarna inte bara i Sverige utan i hela europa på en massa miljoner (om inte miljarder) varje år. Tänk om de var tvungna att betala 50-60 miljoner för en spelare... Då tror jag inte att så många skulle hamna i farmaligorna där borta. Nu tar de ju över nästan vem som helst.
Sv: Rädda Brynäs !
Hugin: Instämmer. Man kan inbilla oss att nya vindar blåser i Brynäs i och med den nyinstallerade Elitkommittén, men någon genomgripande och rejäl förändring och förbättring av Brynäs som klubb blir det inte om inte kommande årsmöte ser en helt ny styrelse bildas.
Sv: Brynäs 03-04
Är det nån som vet om lagen får nå mer pengar för spelare som går till NHL, förutom sin del av den där summan som alla europeiska lag får dela på?
Låt oss säga att Brynäs lyckas värva Norrena. Det skulle ju kosta en massa pengar att först köpa ut honom från kontraktet med Frölunda, sedan utbildningsbidraget och kanske lite pengar till Norrena själv. Om han sedan skriver på för Tampa så bryts ju kontraktet men Brynäs lär ju inte få tillbaka pengarna de har lagt ut.
Alltså e det nån som vet om NHL får betala dessa pengar eller om de enbart bara plockar spelaren?
Varför kan det inte vara som i fotbollen...
Då skulle NHL lagen få betala en massa pengar för spelarna, som för t.ex. Henrik Zetterberg. Han är väl ungefär som Zlatan... Då skulle Detroit ha fått betala runt 80 mille (eller va det nu va Malmö fick för Zlatan)...
Låt oss säga att Brynäs lyckas värva Norrena. Det skulle ju kosta en massa pengar att först köpa ut honom från kontraktet med Frölunda, sedan utbildningsbidraget och kanske lite pengar till Norrena själv. Om han sedan skriver på för Tampa så bryts ju kontraktet men Brynäs lär ju inte få tillbaka pengarna de har lagt ut.
Alltså e det nån som vet om NHL får betala dessa pengar eller om de enbart bara plockar spelaren?
Varför kan det inte vara som i fotbollen...
Då skulle NHL lagen få betala en massa pengar för spelarna, som för t.ex. Henrik Zetterberg. Han är väl ungefär som Zlatan... Då skulle Detroit ha fått betala runt 80 mille (eller va det nu va Malmö fick för Zlatan)...
Sv: Rädda Brynäs !
Tor Karlström:
Hade det varit GO i Brynäs hade vi också ordnat en stor sponsor typ Timrå.
Det går åt helvete. BYT UT STYRELSEN
Hade det varit GO i Brynäs hade vi också ordnat en stor sponsor typ Timrå.
Det går åt helvete. BYT UT STYRELSEN
Sv: Rädda Brynäs !
Nä, inge´ nytt och rapportera om i dag heller, ser jag... Sjödin o co i värvarstaben jobbar verkligen på med största diskretion . För dom jobbar väl ?
Sv: Brynäs 03-04
Ford Prefect:
En rättelse...
Tyvärr så tangerade inte Bissett Loob´s målrekord. Loob´s rekord är 42 mål på 36 matcker säsongen 1982-83. Bissett gjorde 40 mål på 50 matcher säsongen 1998-99.
En rättelse...
Tyvärr så tangerade inte Bissett Loob´s målrekord. Loob´s rekord är 42 mål på 36 matcker säsongen 1982-83. Bissett gjorde 40 mål på 50 matcher säsongen 1998-99.
Sv: Rädda Brynäs !
Jompe:
Man bävar för den ekonomiska redovisningen som bör komma rätt snart (räkenskapsår maj-apr om jag kommer ihåg rätt).
Insamlingen kommer säkert väl till pass...
Man bävar för den ekonomiska redovisningen som bör komma rätt snart (räkenskapsår maj-apr om jag kommer ihåg rätt).
Insamlingen kommer säkert väl till pass...
Sv: Rädda Brynäs !
prosten: Insamlingen är på G, tro mig. Det är ett enormt pappersarbete som ska till, och Huss och jag har jobbat en hel del med det vid sidan om allt annat. Men den är på gång och kommer att dras igång ordentligt inom kort.
Sv: Rädda Brynäs !
Tja!
Vi fans ÄR Brynäs IF spelare,ledare kommer och går. Men vi fans består.
När vi kritiserar klubben,så kritiserar vi oss själva praktiken.
Vill man vara med och påverka i klubben,bli medlem och gå på årsmötet.
I juni är årsmötet,vill du hjälpa Brynäs IF?
Bli medlem IDAG!!!
Ta ert ansvar HJÄLP klubben!!!
Brynäs IF ÄR DOM BÄSTA!!!
M.V.H Toor!
Vi fans ÄR Brynäs IF spelare,ledare kommer och går. Men vi fans består.
När vi kritiserar klubben,så kritiserar vi oss själva praktiken.
Vill man vara med och påverka i klubben,bli medlem och gå på årsmötet.
I juni är årsmötet,vill du hjälpa Brynäs IF?
Bli medlem IDAG!!!
Ta ert ansvar HJÄLP klubben!!!
Brynäs IF ÄR DOM BÄSTA!!!
M.V.H Toor!
Sv: Rädda Brynäs !
70 Rodrigues: Jag? Hockeyguru? Man tackar.... :-)
Men du, varför inte tala om det för de andra som börjar misströsta?
Jag är ju redan frälst.... ;-)
En hockeyguru måste även ha fler strängar på sin lyra. Här kommer Doktor Huges råd till alla som misströstar:
Försök att sänka förväntningarna på laget, iaf iår. Ett stabilt mittenlag är nog vad vi till en början måste sikta på att bli. Med de ekonomiska förutsättningarna som finns kan vi nog inte räkna med mer, att gå till slutspel får bli prio ett.
Hockey-VM är ännu inte slut och där förmodar jag att EK har sina krokar ute. Hoppas på napp så fort guldet delats ut.
Får vi en målvakt av klass, en ny stabil back och ngn/några nya forwards ser det hyggligt ut.
De som är kvar från förra året är revanschsugna och kan bättre än ifjol, i synnerhet om man får en "normal" start på säsongen. Fjolårets "hybris" efter Luganovinsten, tränarstrulet och skadorna vill vi inte se igen.
Detta kombinerat med nyförvärv som kan få en nytändning samt redan etablerade klasspelare gör att man ändå kan se relativt ljust på nästa säsong.
Men du, varför inte tala om det för de andra som börjar misströsta?
Jag är ju redan frälst.... ;-)
En hockeyguru måste även ha fler strängar på sin lyra. Här kommer Doktor Huges råd till alla som misströstar:
Försök att sänka förväntningarna på laget, iaf iår. Ett stabilt mittenlag är nog vad vi till en början måste sikta på att bli. Med de ekonomiska förutsättningarna som finns kan vi nog inte räkna med mer, att gå till slutspel får bli prio ett.
Hockey-VM är ännu inte slut och där förmodar jag att EK har sina krokar ute. Hoppas på napp så fort guldet delats ut.
Får vi en målvakt av klass, en ny stabil back och ngn/några nya forwards ser det hyggligt ut.
De som är kvar från förra året är revanschsugna och kan bättre än ifjol, i synnerhet om man får en "normal" start på säsongen. Fjolårets "hybris" efter Luganovinsten, tränarstrulet och skadorna vill vi inte se igen.
Detta kombinerat med nyförvärv som kan få en nytändning samt redan etablerade klasspelare gör att man ändå kan se relativt ljust på nästa säsong.
Sv: Rädda Brynäs !
70 Rodrigues:
"Huge: Dubbelt gäsp!!!".
En vanlig fysisk reaktion när ngn sagt ngt träffande om en själv, ngt man vet stämmer men har svårt för att erkänna, är just att man gäspar, kliar sig på hakan e dyl...... ;-)
"Huge: Dubbelt gäsp!!!".
En vanlig fysisk reaktion när ngn sagt ngt träffande om en själv, ngt man vet stämmer men har svårt för att erkänna, är just att man gäspar, kliar sig på hakan e dyl...... ;-)
Sv: Brynäs 03-04
Ford Prefect: För mig kom det som en blixt från klar himmel i alla fall, men han kanske hade varnat klubben ;-)
Sv: Brynäs 03-04
Igor: Förvisso, men inte försvann de väl lika sent och överraskande som Westlund? Har för mig Mårtensson bestämde sig ganska tidigt, eller åtminstone förvarnade. Kan ha fel förstås.
« Föregående · 278519 · Nästa »