1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 779053 inlägg · 7967 ämnen
« · 280452 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.


Sv: Målvaktsfrågan
Igor: Klarar vi verkligen ett kval till? Svaret är enkelt: NEJ! Håller med dej. I allra bästa fall kanske ett (1) lag blir sämre än Brynäs till vintern, inte fler med den här truppen...

Sv: Målvaktsfrågan
Hört att Asplund ska vara på väg till Nyköping. Bra/dåligt?

Sv: Målvaktsfrågan
aphac: Är klart orolig när jag hör att man lägger allt krut på Mårtensson. Satsa allt på en bra målvakt istället.

Sv: Målvaktsfrågan
gordo: *går o hänger sig*

Sv: Målvaktsfrågan
Igor:
Sitter och tänker på hur fort det går att rasera något som varit bra.
SM-99.
Inte med i matchen 2003.

Fanns det inga röster inom Brynäs IF som höjde ett varningens finger, eller?

Sorgligt.
Onödigt.

Usch.

Sv: Målvaktsfrågan
Igor:
Först gör NHL/AHL klart vilka spelare de vill ha.
Sedan penningstinna lag i Alpligorna.
Sedan de rika finska och svenska lagen.
Sedan kommer mellanlagen i Elitserien.
Sedan kommer Brynäs...

Vilken "topp"-målvakt (spelare) signar för Brynäs i det läget?
Ett lag utan chans att slåss om SM-guld.
Ett lag på dekis ekonomiskt, organisatoriskt och arenamässigt.
Grön ledning av laget (GP, MS).
Grön ledning av laget som bygger laget (EK).
Grön ledning av laget som bygger laget som bygger laget (nya styrelsen)...

Motvind.
Bäst att inte spotta för mycket...

Sv: Målvaktsfrågan
Väldigt mycket tips som florerar här på HS. Är det klart med målisen nu eller?
Fram med info nu den som har inside info. Ge mig en anledning att knäcka en bira ikväll!

Sv: Målvaktsfrågan
aphac: Kärpät är väl inget skitlag direkt de spelade ju trots allt final. Tydligen har ju Korhonen varit bra i perioder ex. slutspelet för några år sedan. Jag skulle dock gärna vilja ha svar på var sponsorpengarna tog vägen. Var det bara någon här som hittade på det eller? Det stod ju faktiskt i Gävletidningarna också.

Sedan tycker jag Brynäs ska skita i Mårtensson trots att han är en personlig favorit. Han vore väl dum om han gav upp NHL-äventyret efter bara ett år när han dessutom gjorde succe i Cincinnati.

Sv: Målvaktsfrågan
Igor: Igår fick jag ett tips om att en finsk målis skulle vara klar, men fick inte reda på vem det är. Norrena är tydligen klar för Tampa.Bevare mig väl om det är en 2:e målis i ett skitlag från finska ligan.
På forwardssidan lägger BIF allt krut på Mårtensson, tills det spricker. Efter det får dom väl fynda bland reavarorna, den marknaden känner ju BIF till allra bäst.

Sv: Målvaktsfrågan
Nu skriver Keb att han också hört från en säker källa att det blir Korhonen. Killen kan väl säkert ta ett och annat skott men snacket om ett nytt Timrå spricker helt med Korhonen. Timrå hade en av seriens bästa målisar. Skulle Korhonen plötsligt vid 28 års ålder bli en supermålis, näppeligen.

Vad hände med öronmärkta sponsorpengarna? Var det bara ett tomt rykte?

Brynäs vill tydligen skapa ett reservat för bänkvärmare runt om i europa.

Hoppas Percy är så förblindad av sitt torn han bygger därnere i Malmö så att han glömmer värva spelare till Mif. Då har vi kanske åtmisntone ett lag bakom oss. Vilket ska bli det andra laget? Klarar vi verkligen ett kval till?

Sv: Rädda Brynäs !
Har det hörts något nytt angående Mårtensson eller?

Sv: Målvaktsfrågan
aphac: Framför allt så återknyter man isåfall, ifall han värvas, en talangfull spelare som kan spelet som Brynäs vill spela, känner grabbarna, kan gå in i fler och tuffare situationer nu än senast, fått lite av den biten han saknat, även om han inte är en fysisk spelande spelare, mer teknisk, så har han garanterat härdats där...

Som sagt, trots att Mårtensson inte är just den spelartyp som saknas, så skulle han fylla en viktig roll i laget, och höja lagets kapacitet att spela hockey... Sen får det gärna komma och en målskytt också, men det blir nog antingen eller... Som vanligt...

Sv: Målvaktsfrågan
andersp: Det verkar som om Mårten har gått framåt efter året i farmarligan.Han har ju gjort bra med poäng och det är väl inte helt lätt i den ligan.Han är väl ingen superstjärna och målspruta som vi skulle behöva, men jag tror han är en bra investering.

Sv: Målvaktsfrågan
Sylf: Får väl hoppas att dom inte betalar för mycket fär Mårtensson. Så bra var han ju inte, eller?

Sv: Nästa år
Frasse99:

Kungen !
Ja det stämmer.
Melker har säkert rappat en och annan över fingrarna som har förtjänat det.

Sv: Sportkommitté
Igor: hahahaa.. jaadu.. nu är d kört!

Sv: Nästa år
Frasse99:Han borde inte få några fler "slashingar", för vore han klok så lag han av med hockey.Men varje lag har ju nån spelare som bromsar utvecklingen, även BIF brukar ha det.

Sportkommitté
Nu ska DIF tydligen satsa på en sportkommitté istället för sportchef. Att Brynäs aldrig kan hänga med i svängarna. Sportchef är ju helt ute, för att inte tala om elitkommitté. Hade vi behållt sportmupparna hade vi varit framtiden inom svensk hockey. Nu guppar vi rejält i bakvattnet ;-)

Sv: Nästa år
Frasse99: Vi vet alla att det var en olyckhändelse, Melker ville ju bara vinna SM - guld och att M.J har ovanligt långa armar är inget nr5 kan rå för! ;)

Sv: Nästa år
Lunkan:
Nu lär ju inte Micke Johansson ha klenare handleder än vad Molin har ;)
Dock hoppas jag att han slipper bli utsatt för den typen av behandling "Melker" gav Micke J .....

Sv: Nästa år
Frasse99: Häda inte ! Att M. Johansson har svaga handleder kan inte Melker rå för.

Sv: Nästa år
Makkan:
Melker är det "slashing kungen" vi talar om här ?

Sv: Nästa år
Lundström 6: Joukkue betyder 'pluton' eller i detta fall 'lag'.

Makkan: #5 Mikko Kuparinen kan väl bli en ny Jussi Pekkala!

Sv: Nästa år
Mikko Kuparinen ryggtavla kommer att prydas med Melker´s 5:a.
Men en ny Melker blir han aldrig.

Sv: Nästa år
Igor: Han är inte NHL-aktuell , har varit där och inte lyckats.
Måste komma till ett lag där han kan bli den stora stjärnan sedan hoppas på att NHL vill ha han tillbaks.
Spela i Brynäs och lyfta laget till nya höjder det öppnar fler ögon i NHL än att harva i något annat lag.

Sv: Nästa år
LUNDSTRÖM 6:

Äsch jag kan ingen finska heller, bara fejkar ;-)

Jag visst vore han kanon men kan Brynäs betala mer än konkurrenterna? Det är nog inte bland NHL-aktuella BIF kan värva.

Sv: Nästa år
Igor: Rätt kan ingen finska, han har spelat i Kärpät Oulu denna säsong som du skriver, men vad säger att han vill vara kvar i sopiga Finnland. Han var över i nhl 2 år spelade i 5 lag,
det skulle vara en stor kikk att komma till Brynäs och bli den STORA MÅLSPRUTAN som vi behöver.

Sv: Nästa år
LUNDSTRÖM 6: Tenkrat är tjeck som lirade denna säsong i Kärpät. Joukkue betyder väl spelare eller laget eller något liknande. Tydligen är han aktuell för NHL och då är nog knappast ett skruttigt bottenlag från sverige aktuellt.

Sv: Nästa år
LUNDSTRÖM 6: Vem är han??????

Sv: Nästa år
Detta skulle vara en finne som vi skulle behöva.
Petr Tenkrat från Joukkue.

Nästa år
många utlänningar blir det. nästa år så får väl e-lagen bara ha tre svenskar i s f som det var för några år sen tre utlänningar. men det gör ju inget för det är ju LAGKÄNSLAN som är viktigast. Eller...

Sv: Finnar
svedas: Ja f-n säger man om gårdagens match kunde nästan Finland hade studerat Brynäs hur man bevakar en ledning ;)

Sv: Finnar
65 Selander: Nja , efter 5-6 matchen så tvivlar jag starkt

Sv: Finnar
svedas: Finns det några hockeyspelande finnar kvar i Finland eftersom alla skall till Sverige?

Sv: Finnar
Sylf: ja är han finne så ska det nog ordna sig

Sv: Finnar
svedas: Eller Jari Moilanen från Kastsjö.

Finnar
Tommi Satosaari från Ilves är också målis nu när alla ändå är på gång och spekulerar.

Annars vore Vänäänen från pelicans kanske något. Han är dock forward.

Sv: Målvaktsfrågan
aphac: Nemirovsky är för dyr men man hade ju hoppas på en dyr målis när ryktet sa att det fanns sponsorpengar.

Sv: Målvaktsfrågan
aphac: Det lär han inte göra.Dom jobbar fortfarande på Mårtensson,spricker det så tar dom en "bra" utlänning på artistkontrakt.En sån som kommer i nov och drar i mars.

Sv: Brynäs-öl
65 Selander

Syns i morgon .
Bussen är laddad med livets nektar.

Sv: Målvaktsfrågan
Nemirovsky har dykt upp på Lukko Raumo på finska transfersidan.
Knappast troligt att han dyker upp på Sätrahöjden heller.

Sv: Målvaktsfrågan
Clarence:Undrar hur Honken har hamnat på HM:s sida igen? Får han inget nytt kontrakt kan han ju göra som han vill, men knappast nått före 1/7.

Sv: Målvaktsfrågan
70 Rodrigues: Det är bara som det är, Brynäs kan/vill bara värva andrahandsfigurer. Men så blir priset högt också...

Sv: Målvaktsfrågan
70 Rodrigues:

Tyvärr tror jag att Du får helt rätt. Brynäs får numera inte tilld et så att säga

Sv: Målvaktsfrågan
prosten: Det finns gränser....:-)

Sv: Målvaktsfrågan
70 Rodrigues:
Målisar tycker väl att det är kul med mycket att göra eller....

Sv: Rädda Brynäs !
Ulf Lindgren: Likafullt är han nu ordförande.

Sv: Målvaktsfrågan
Eftersom det finns öronmärkta stålar till en toppmålvakt så räknar jag med att dom fixar det, för annars så har dom ju grävt sin egen grav när det gäller nuvarande o nya sponsorer i framtiden. Frågan är vilka toppmålvakter det är som vill spela i ett bottengäng? Tror nog ändå att vi får nöja oss med en medelmåtta men som klubben anser vara en toppmålis är jag rädd.

Sv: Målvaktsfrågan
70 Rodrigues: Kanske dom ringt Pekka.....

Sv: Målvaktsfrågan
Igor: Varför inte.....:-)

« · 280452 · »

Att tänka på innan du skriver inlägg:
- Vänligen notera och respektera Hockeysnacks regler.
- Moderatorerna kommer att vara extra uppmärksamma på regelbrott som personangrepp, olämpligt språkbruk (t.ex könsord) och hot.
- Personangrepp gäller inte bara andra forumanvändare utan även spelare, ledare, domare etc.
- Om en skribent skriver ett inlägg som bryter mot reglerna kommer denne att få en varning.

- Om en skribent skriver flera inlägg som bryter mot reglerna kommer denne att bli avstängd från att skriva i Brynäsboken under en viss tidsperiod.

- Om en avstängd användare återkommer under nytt användarnamn kommer det resultera i en permanent avstängning av det nya kontot.
- Om en skribent skriver fler än 5 inlägg under samma dag kan denne stängas av för spam om inläggsmönstret är av spamkaraktär.

- Motståndarfans som kommer in och hetsar under match kommer tilldelas matchstraff på en dags avstängning.

- Klagomål och ifrågasättanden om modereringen i gästböckerna skall inte förekomma på Hockeysnack och raderas omedelbart av tillgänglig moderator. Att bryta mot denna regel kan innebära avstängning från gästboken. 

- Moderatorerna ger alltid skribenterna chansen att editera inlägg i 5 minuter.

Sv: A proposito de nada
Välimäki presenterad!!! Härligt
  • 0x40-hv71logosvg.png Senast: Förlust mot HV71
    Monitor ERP Arena, 3-4 (0-1,1-2,2-0,0-1)