« Föregående · 297619 · Nästa »
Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.
Sv: Södertälje SK-Brynäs IF
Ford Prefect:
Du är ute och cyklar. Tomas Kollar är 21 år och därmed inte junis.
Jag tror och hoppas att vi kommer få se mycket mer av junisarna Danielsson och Rönnqvist + även Lundström. Men vi får nog ha lite tålamod. Serien har bara börjat. Mattias Karlsson däremot tror jag bara är med för att se och lära. Hoppas att jag har fel.
Du är ute och cyklar. Tomas Kollar är 21 år och därmed inte junis.
Jag tror och hoppas att vi kommer få se mycket mer av junisarna Danielsson och Rönnqvist + även Lundström. Men vi får nog ha lite tålamod. Serien har bara börjat. Mattias Karlsson däremot tror jag bara är med för att se och lära. Hoppas att jag har fel.
Sv: Södertälje SK-Brynäs IF
Ford Prefect: Det är tidigt att avgöra hur Niclas chanser blir tycker jag, planen verkade vara att han skulle spela igår, men Oves sjuka satte stopp för fjärdekedjan Han spelade mot Dif, och får nog fler chanser tror jag. Han är nog ordinarie innan säsongen är över, han borde inte bli sur över en match bara tycker jag.
Sv: Södertälje SK-Brynäs IF
gordo: Tycker det är lite märkligt att GP i en intervju säger att Nicklas Danielsson kommer att bli Brynäs utropstecken den här säsongen, och sen inte låter honom spela.
Som jag har sagt tidigare: Brynäs har fastnat i "se och lär"-tänkandet. Frölunda har lyckats spela in sina juniorer, MoDo lyckas år efter år och Djurgården har ett galler (Salmonsson) och om jag inte är ute och cyklar är Kollar (1 mål och 1 ass mot Leksand igår) också junior. Är Nicklas verkligen så mycket sämre än alla dessa?
Som jag har sagt tidigare: Brynäs har fastnat i "se och lär"-tänkandet. Frölunda har lyckats spela in sina juniorer, MoDo lyckas år efter år och Djurgården har ett galler (Salmonsson) och om jag inte är ute och cyklar är Kollar (1 mål och 1 ass mot Leksand igår) också junior. Är Nicklas verkligen så mycket sämre än alla dessa?
Sv: Södertälje SK-Brynäs IF
Jompe:
Träffade av en händelse AA och N Danielsson agent i helgen, det verkar vara en otålig herre. Att AA spelar i Mora är därför inte oväntat, och jag blir inte speciellt förvånad om N Danielsson snart spelar i Allsvenskan också :-(
Dessa otåliga agenter...
Träffade av en händelse AA och N Danielsson agent i helgen, det verkar vara en otålig herre. Att AA spelar i Mora är därför inte oväntat, och jag blir inte speciellt förvånad om N Danielsson snart spelar i Allsvenskan också :-(
Dessa otåliga agenter...
Sv: Södertälje SK-Brynäs IF
På tal om något annat....
Gamle Chrille tjurar till på domaren....
Saxat från Aftonbladet -
– På deras andra mål kör de ju över vår målvakt. Den här domaren har varit lika dålig de fyra-fem senaste matcherna vi haft honom, säger Christer Olsson.
Se länk.
Gamle Chrille tjurar till på domaren....
Saxat från Aftonbladet -
– På deras andra mål kör de ju över vår målvakt. Den här domaren har varit lika dålig de fyra-fem senaste matcherna vi haft honom, säger Christer Olsson.
Se länk.
Adam Andersson
Saxat från AB.....
Brynäsbacken Adam Andersson lånas ut till Mora IK i södra hockeyallsvenskan. Det blev klart i dag, uppger Mora IK:s hemsida.
Brynäsbacken Adam Andersson lånas ut till Mora IK i södra hockeyallsvenskan. Det blev klart i dag, uppger Mora IK:s hemsida.
Brynäs Poängliga
1 36 Lind, Mikael CE 2+3=5p
2 9 Malmström, Henrik RW 1+2=3p
3 15 Johansson, Jakob CE 2+0=2p
4 23 Danielsson, Björn CE 1+1=2p
5 21 Molin, Ove RW 0+2=2p
6 20 Kyrö, Roger CE 1+0=1p
10 Soling, Jonas RW 1+0=1p
8 24 Miettinen, Tommi LW 0+1=1p
27 Anger, Niklas RW 0+1=1p
10 5 Kuparinen, Mikko LD 0+1=1p
2 9 Malmström, Henrik RW 1+2=3p
3 15 Johansson, Jakob CE 2+0=2p
4 23 Danielsson, Björn CE 1+1=2p
5 21 Molin, Ove RW 0+2=2p
6 20 Kyrö, Roger CE 1+0=1p
10 Soling, Jonas RW 1+0=1p
8 24 Miettinen, Tommi LW 0+1=1p
27 Anger, Niklas RW 0+1=1p
10 5 Kuparinen, Mikko LD 0+1=1p
Sv: BIF-FBK
Joolson: Men om BIF inte tätar defensiven ordentligt så kan det bli svårt att uträtta ngt framåt. Man måste kämpa minst lika mkt i denna match som i de två senaste på alla delar av banan, ligga på som iglar, störa, och vända spelet snabbt... Annars finns risken att man blir rundningsmärken för FBK...
Nej, hoppas BIF kämpar på och vinner imorgon, men nog blir det svårare än mot DIF iallafall...
Nej, hoppas BIF kämpar på och vinner imorgon, men nog blir det svårare än mot DIF iallafall...
Sv: BIF-FBK
Lunkan: Det var många fina tacklingar under matchen. Först ut var ju Soling som åkte på en propp. Undertecknad reste sig bakom båset och skrek: "Du tar honom i nästa!". Om han sen tacklade rätt kille vet jag inte men nästa byte kom Soling ut och var helt vild. Direkt skridskorna satt i isen tog han fart rakt över rinken och satte in första proppen. Och sen fortsatte det så. :)
Den "open ice"-tackling som Malmström åkte på var inte att leka med heller. Jag trodde faktiskt det var färdigspelat för hans del, han såg inte ut att må särskilt bra.
Den "open ice"-tackling som Malmström åkte på var inte att leka med heller. Jag trodde faktiskt det var färdigspelat för hans del, han såg inte ut att må särskilt bra.
Sv: BIF-FBK
Ford Prefect: Kupans tackling i 3e är värd en kommentar.
B.Robertsson står med pucken vid blå Kupan tar det säkra före det osäkra smäller på den stackars SSKare så både han och pucken flyger ut i mittzonen. Att sedan sskaren börjar veva har han inget för, tur för honom att lagkamraterna håller Kupan tillbaka! Detta resulterar i 2+2 för båda spelarna tycker nr 5 skulle klarat sig med 2.
B.Robertsson står med pucken vid blå Kupan tar det säkra före det osäkra smäller på den stackars SSKare så både han och pucken flyger ut i mittzonen. Att sedan sskaren börjar veva har han inget för, tur för honom att lagkamraterna håller Kupan tillbaka! Detta resulterar i 2+2 för båda spelarna tycker nr 5 skulle klarat sig med 2.
Sv: Södertälje SK-Brynäs IF
Jompe: Visst ska Nicklas Danielsson och Patrik Rönnqvist ha speltid.
Men frågan är:
är de bättre än de etablerade spelarna?
Om man är tillräckligt bra ska man givetivs ha speltid, är man inte de bänken tyvärr!
Men lugn grabbar!!!
Både Nicklas och Patrik kommer att få speltid,vi kommer för eller senare åka på lite skador på våra forwards.Då ska man självklart ge killarna chansen.
Är grabbarna tillräckligt bra ska de INTE petas när etablerade forwards är friska.
M.V.H Larry!
Brynäs IF ÄR DOM BÄSTA!!!
Men frågan är:
är de bättre än de etablerade spelarna?
Om man är tillräckligt bra ska man givetivs ha speltid, är man inte de bänken tyvärr!
Men lugn grabbar!!!
Både Nicklas och Patrik kommer att få speltid,vi kommer för eller senare åka på lite skador på våra forwards.Då ska man självklart ge killarna chansen.
Är grabbarna tillräckligt bra ska de INTE petas när etablerade forwards är friska.
M.V.H Larry!
Brynäs IF ÄR DOM BÄSTA!!!
Sv: Södertälje SK-Brynäs IF
Ford Prefect: Men ar det inte synd att sara pa MLM-linen som verkar funka sa bra? JJ ar pa G och det ska man sjalvklart uppmuntra och dra nytta av. Skulle inte en fjardekedja med N. Danielsson, JJ och Ronnkan fungera? Invandningen ar forstas att Lille-Danielssson och Ronnkan utvecklas bast om de far spela med de riktigt stora gubbarna, men om man kor en kedja med ND, JJ och PR och later de fa dra sin del av ansvaret framat och bakat sa kan val det vara ett bra alternativ?
Jag hoppas man kommer till spel imorgon med en uppstallning dar man gar runt pa mycket folk (det lar komma att behovas), dar juniorerna far vara med sa lange som overhuvud taget mojligt--lat dem fa komma in och ta rejalt med ansvar!) och dar JJ far en bra plats som han fortjanar. Juniorerna maste fa istid och ansvar, annars kan vi se oss om efter dem nasta sasong. Laget blir inte samre eller svagare av att de ges istid. Jag kan forsta om GP i forsta hand litar pa de etablerade spelarna nar matcherna borja tatna, men har vi med lille-D och Ronnkan i A-truppen sa har vi. De platsar bra.
Jag hoppas man kommer till spel imorgon med en uppstallning dar man gar runt pa mycket folk (det lar komma att behovas), dar juniorerna far vara med sa lange som overhuvud taget mojligt--lat dem fa komma in och ta rejalt med ansvar!) och dar JJ far en bra plats som han fortjanar. Juniorerna maste fa istid och ansvar, annars kan vi se oss om efter dem nasta sasong. Laget blir inte samre eller svagare av att de ges istid. Jag kan forsta om GP i forsta hand litar pa de etablerade spelarna nar matcherna borja tatna, men har vi med lille-D och Ronnkan i A-truppen sa har vi. De platsar bra.
Sv: Södertälje SK-Brynäs IF
Jompe: Jag vill fortfarande se N. Danielsson med Lind och Molin. Med tanke på hur bra både Malmström och JJ har börjat så skulle de kunna bilda ytterligare en bra kedja med Rönnqvist. Rönnqvist som för övrigt var riktigt bra de få byten han gjorde mot djurgården.
Sv: Södertälje SK-Brynäs IF
Tja!
Jävligt skönt med seger!!!
Vill som vanligt efter tre friska poäng tacka Gunnar,Micke & hela laget TACK!!!
M.V.H Larry!
Brynäs IF ÄR DOM BÄSTA!!!
Jävligt skönt med seger!!!
Vill som vanligt efter tre friska poäng tacka Gunnar,Micke & hela laget TACK!!!
M.V.H Larry!
Brynäs IF ÄR DOM BÄSTA!!!
Sv: BIF-FBK
Lunkan: För att spela bort FBK från poängen så gäller det att spela tätt på dom, störa och böka.
Samt att vi får hålla koll på Söderström som verkar komma i form efter fjolårets svacka. Prestberg är också en att hålla koll på.
4-3 till Brynäs. Tyvärr så får Kupan matchstraff efter att Frögren gruffade en gång för mycke. ;)
Samt att vi får hålla koll på Söderström som verkar komma i form efter fjolårets svacka. Prestberg är också en att hålla koll på.
4-3 till Brynäs. Tyvärr så får Kupan matchstraff efter att Frögren gruffade en gång för mycke. ;)
BIF-FBK
Intressant att se hur man gör med J.J i morgon mot FBK om Ove är fit for fight igen!
Jag anser att N.Danielsson måste få mer speltid. Varför var inte Rönnqvist med igår? Nån som vet?
Hoppas man kan gå runt på 4 kedjor i morrn 4e med N.D J.J och P.R med J.J som center med sitt nyvunna självförtroende.
Sticker ut hakan och säger 4-2 i morrn!
Jag anser att N.Danielsson måste få mer speltid. Varför var inte Rönnqvist med igår? Nån som vet?
Hoppas man kan gå runt på 4 kedjor i morrn 4e med N.D J.J och P.R med J.J som center med sitt nyvunna självförtroende.
Sticker ut hakan och säger 4-2 i morrn!
Sv: Södertälje SK-Brynäs IF
Reflektioner: Jag har sett både DIF och SSK matchen. (Så att det diskuterades ang. N Danielssons ev. spel igår, han gjorde några byten i alla fall)
Denna säsong skiljer sig oerhört mycket mot förra i många avseenden. Hittils kanska man ska tillägga. Allt agerande är rappare, snabbare, mycket mer aggresivt i alla led, samt klara linjer i spelet. Sista utposten är klart säkrare även om jag efterlyser lite mera distinkt jobb runt kassen där han kan vara lite tveksam i vissa lägen, höll på att ställa till det igår...
Sen vill jag framhålla många spelare men framför allt tycker jag att Molin såg väldigt vass ut i Lördags, Lind suverän, Nylander-kedjan grymt aggresiv, målen kommer snart att börja trilla in. Soling=kamin, Miettinen och Anger kan bättre. Beträffande backarna har jag svårt att se något direkt mönster förutom att dom jobbar mycket bra och får undan pucken från farliga lägen. Smäller på och agerar allmänt lugnt, sällan hönsgård.
Sen med tanke på att vi sett kapaciteten hos JJ tror jag vi kan se mer av en rätt stark 4:e line framöver som flera diskuterat här på forumet.
Sammantaget, Det ser kul ut!!!
Denna säsong skiljer sig oerhört mycket mot förra i många avseenden. Hittils kanska man ska tillägga. Allt agerande är rappare, snabbare, mycket mer aggresivt i alla led, samt klara linjer i spelet. Sista utposten är klart säkrare även om jag efterlyser lite mera distinkt jobb runt kassen där han kan vara lite tveksam i vissa lägen, höll på att ställa till det igår...
Sen vill jag framhålla många spelare men framför allt tycker jag att Molin såg väldigt vass ut i Lördags, Lind suverän, Nylander-kedjan grymt aggresiv, målen kommer snart att börja trilla in. Soling=kamin, Miettinen och Anger kan bättre. Beträffande backarna har jag svårt att se något direkt mönster förutom att dom jobbar mycket bra och får undan pucken från farliga lägen. Smäller på och agerar allmänt lugnt, sällan hönsgård.
Sen med tanke på att vi sett kapaciteten hos JJ tror jag vi kan se mer av en rätt stark 4:e line framöver som flera diskuterat här på forumet.
Sammantaget, Det ser kul ut!!!
Sv: Södertälje SK-Brynäs IF
..jämfört med Dif menade jag, inte Dig (även om du kanske gjorde en bra match också, vad vet jag:-)
Sv: Södertälje SK-Brynäs IF
Wesley: Apropå Kupan; sämre match igår tyckte jag jämfört med Dig, lite på efterkälken i egen zon ibland, men hakade sig ikapp lite halvsnyggt ändå. Fortfarande en PROFIL.
Sv: Södertälje SK-Brynäs IF
Ford Prefect: Håller med om Nylander; bara tre matcher, men hittills i alla fall; Han kommer ut med pucken ur varenda duell, ensam mot tre Difare i lördags, men snodde pucken, flera gånger igår också. Verkar vara oerhört stark runt sargen och nyttig! han kanske kommit över att han är Nyllets lillebror, och spelar efter sin förmåga nu? Gör sin roll som sargråtta bättre än många andra
Framtiden
Kan vi bara klara den här säsongen, med allt vad det innebär, så kan nästa år bli intressant.
Då finns väl en ledig Micke Wahlberg att försöka få hem. Och framför allt så ska det bli väldigt roligt att se vad Djoos har letat fram för lirare. Har en känsla av att Pär vet vad för typ av spelare Brynäs ska satsa på.
Då finns väl en ledig Micke Wahlberg att försöka få hem. Och framför allt så ska det bli väldigt roligt att se vad Djoos har letat fram för lirare. Har en känsla av att Pär vet vad för typ av spelare Brynäs ska satsa på.
Sv: Stötta Brynäs
Stridh: Ser att det verkar vara fler än dig Stridh som har gjort slag i saken. 38 000:- insamlade hittills. Ska själv bidra med 200 pix.
Se till att tipsa alla Brynäsare ni känner så att budskapet sprids.
Se till att tipsa alla Brynäsare ni känner så att budskapet sprids.
Sv: Södertälje SK-Brynäs IF
Ford Prefect: Petre som power forward ar nagot jag tjatat om lange. Har sett honom i den rollen vid nagot tillfalle och det ser faktiskt inte alls illa ut. Han gar rakt pa mal och kan halla en position framfor mal.
I ovrigt vill jag inte ha alltfor mycket alternerande i uppstallningarna. GP verkar ha fatt ihop kedjorna/femmorna riktigt bra och det ar viktigt att de blir annu battre pa att hitta sine egna och kedjekamraternas positioner. Det var kul att JJ fick chansen att kliva in istallet for den migrane Molin, men pa sikt tror jag att Molin-Lind-Malmstrom ar det basta kombinationen. JJ som fjardecenter skulle fungera bra, men sa skulle Petre.
I ovrigt vill jag inte ha alltfor mycket alternerande i uppstallningarna. GP verkar ha fatt ihop kedjorna/femmorna riktigt bra och det ar viktigt att de blir annu battre pa att hitta sine egna och kedjekamraternas positioner. Det var kul att JJ fick chansen att kliva in istallet for den migrane Molin, men pa sikt tror jag att Molin-Lind-Malmstrom ar det basta kombinationen. JJ som fjardecenter skulle fungera bra, men sa skulle Petre.
Sv: Södertälje SK-Brynäs IF
Ford Prefect:
Jag tror faktiskt att JJ skulle palla att ta några enstaka byten som 4:e ceneter om det skulle behövas, då skulle han få chansen att komma in i ES tempot ännu snabbare :-)
Jag tror faktiskt att JJ skulle palla att ta några enstaka byten som 4:e ceneter om det skulle behövas, då skulle han få chansen att komma in i ES tempot ännu snabbare :-)
Sv: Södertälje SK-Brynäs IF
fritte rbk: Det var fina ord att höra. Det verkar faktiskt som om dom har scoutat nyförvärven mycket bättre i år.
Sv: Södertälje SK-Brynäs IF
Wesley: Visst vore det kul att se P3 som powerforward. Problemet med att behålla JJ i andrakedjan är ju att det i så fall inte finns någon fjärdecenter. Nåja, det är ett angenämt huvudbry hur som helst.
Sv: Södertälje SK-Brynäs IF
fritte rbk: För den som inte förstod mitt inlägg nedan , så kan jag säga att jag menade jacob johansson, men ......
Sv: Södertälje SK-Brynäs IF
Wesley: Snabb, relativt teknisk och tuff. Kan emellanåt spela över lite och ta lite onödiga utvisningar. Definitivt en nyttig spelare även i ES. Det såg vi ju i gårdagens match mot ssk.
Go Rögle
Go Rögle
Sv: Södertälje SK-Brynäs IF
Ford Prefect: Japp det är dags, men jag är också lite nyfiken på hur det skulle vara att behålla JJ i 2:e och sätta ihop Molin, N. Danielsson, de kan få alternera med Lind och Kyrö mellan sig? Sedan när Petre kommer tillbaks så tar han fw plats tillsammans med P Rönnström.
Vad säger du om det?
Vad säger du om det?
Sv: Södertälje SK-Brynäs IF
Wesley: Nu när J. Johansson visat vad han går för kan det ju vara läge att skapa en fjärdeline igen.
Sv: Södertälje SK-Brynäs IF
Ford Prefect: Dom spelar precis som en checkline ska spela med andra ord, blir det mål för dom, så får vi se det som en bonus och vara glada.
Det känns också skönt att det går att lyfta upp killarna från 4:e till någon annan femma utan att det blir märkbart sämre.
Som någon sa tidigare är det synd bara att AA inte har fått till det (blommat ut).
Det verkar som att han skulle behöva snacka men någon bra sportpsykolog kanske?
Det känns också skönt att det går att lyfta upp killarna från 4:e till någon annan femma utan att det blir märkbart sämre.
Som någon sa tidigare är det synd bara att AA inte har fått till det (blommat ut).
Det verkar som att han skulle behöva snacka men någon bra sportpsykolog kanske?
Sv: Södertälje SK-Brynäs IF
Wesley: Jag har ju mina teorier och åsikter om BD, men för att vara mer seriös så tror jag att det beror mycket på att tredjekedjan inte kommer ur sarghörnen. Brynäs tredjekedja just nu är kanske den bästa 0-0-kedja jag någonsin sett. Nylander är världens bästa sargråtta, men precis som de tidiga sjöfararna håller han sig längs kusten och ger sig inte ut på öppet hav. ;) De gör ett oerhört arbete, dödar tid, biter sig fast i offensiv zon, tröttar ut motståndarna, men skapar inga målchanser av rang.
Sv: Södertälje SK-Brynäs IF
Underbar arbetsseger igar kvall! Visste inte riktigt vad man skulle vaga hoppas pa. Jag trodde det skulle bli malsnalt, so much for that, men att vi hade en chans att vinna med uddamalet. Kanonstarkt jobbat. De ar underbar lasning att se att laget ar riktigt taggat--nar hande det senast, egentligen? Minns anda tillbaka till Melins sista sasong att laget ofta sag oinspirerat ut. Den tandning man har nu ar sa otroligt skon att se.
Sv: Södertälje SK-Brynäs IF
Huge: Lovar att jag är oskyldig..har alibi hela kvällen. Nu blir det sängen och drömmar om tre nya poäng på torsdag.
Sv: Södertälje SK-Brynäs IF
Hong Kong: Var det verkligen 6Lundström jag såg matchen med idag, eller var det du som hade lånat hans outfit? :-)
Han sa nämligen exakt samma sak om Kupan innan matchen när vi snackade om dennes kvaliteter.
Spooky, minst sagt.... ;-)
Även om jag inte såg några smörpass idag, så stämmer det mkt bra angående åkstilen. Han är dock betydligt raskare än Djoosen, tycker jag.
För att inte tala om närkampsspelet.
Han sa nämligen exakt samma sak om Kupan innan matchen när vi snackade om dennes kvaliteter.
Spooky, minst sagt.... ;-)
Även om jag inte såg några smörpass idag, så stämmer det mkt bra angående åkstilen. Han är dock betydligt raskare än Djoosen, tycker jag.
För att inte tala om närkampsspelet.
Sv: Södertälje SK-Brynäs IF
Huge: Det jag såg i lördags så tycker jag Kupan är lite Djooskopia...inte för snabb på skriskorna men kommer upp ibland och slår några smörpass. Björck verkar vara lite mer åt polishållet som inte är rädd för att ta eller ge några smällar.
Sv: Södertälje SK-Brynäs IF
Wesley: Precis.
Med JJ har vi ju faktiskt 4 bra centrar, även om han idag spelade fw.
Som sagt, det ser bra ut.
Ngn undrade om Kupan är fågel eller fisk.
Det är lugnt, han är precis vad vi behöver. Det tar nog lite tid för honom också att komma in i ES-spelet på riktigt.
Tycker f.ö att Björcken också såg bra ut. Sänkningen av en gammal lagkamrat i sista gillades inte av hemmaklacken iaf... :-)
Med JJ har vi ju faktiskt 4 bra centrar, även om han idag spelade fw.
Som sagt, det ser bra ut.
Ngn undrade om Kupan är fågel eller fisk.
Det är lugnt, han är precis vad vi behöver. Det tar nog lite tid för honom också att komma in i ES-spelet på riktigt.
Tycker f.ö att Björcken också såg bra ut. Sänkningen av en gammal lagkamrat i sista gillades inte av hemmaklacken iaf... :-)
Sv: Södertälje SK-Brynäs IF
Huge:
Fan va kul om vi kan räkna med 3 stabila centrar under sässongen, det har varit brist på det sedan Sandlin kickades, då var det nästan för många bra centrar i laget.
Fan va kul om vi kan räkna med 3 stabila centrar under sässongen, det har varit brist på det sedan Sandlin kickades, då var det nästan för många bra centrar i laget.
« Föregående · 297619 · Nästa »
Det är framförallt en sak som skiljer sig från föregående säsong.
Själ och hjärta.
Se bara på grovjobbaren Peter Nylander, har han förlorat en enda närkamp i år ? Knappast
Efter matchen när Lind och Vello gjorde tv-pucks jubel, hände det förra året ? Knappast
När Brynäs tappade ledningen så återtog man den blixtsnabbt igen, hände det förra året ? Knappast
Frågan är bara hur de skall orka med tanke på den frenesi de spelar med ?