Värvningar inför 15/16
Då är backbesättningen spikad med andra ord. Spännande kille som haft en fin utveckling i Karlskrona. En ny Gunderson månne? ;)
Tur att det inte blev Maksim Matushkin som det ryktades om. Han känns väldigt slarvig och vårdslös med pucken i egen zon ibland.
Redigerad kommentar
Sett Pudas 2-3 matcher. Han har sett lovande ut. Stark utveckling som sagt. J18/J20 spel i Skellefteå.
Bra värvning tror jag. Men förhoppningsvis inte vår enda backvärvning.
Pudas från Karlskrona klar för Brynäs?- Sjöberg på Twitter...
Aha lite sen ändå...😀
Redigerad kommentar
Det är ju ingen fysisk spelare. 177cm lång.
Minns han som svettades. Han försvann som sedlar i tvätten.
Nu går vi vidare! Vill se kempe. Glad påsk Brynäsbröder.
Wesley:
Jag fortsätter med att droppa namn på spelare som skulle kunna spela Bulan hockey.
Vi har t ex. Magnus Pääjärvi som har speed och handleder.
Bratwursten: sexigaste?
Jag skrev det pga att dessa spelare är lite bortglömda bland "namnrunkare" :-)
Men du har stenkoll. Kul :-)
Carl Lejonkräk: munkas: Drömförvärv, gissa rätt och vinn en rundtur i Gavlerinken.
Gunderson
Svan+r+pojke
Huge:
Kempe är en spännade spelare. Själv skulle jag vilja "sno" hit två föredetta Skellefteå spelare. Kanske inte dom sexigaste namnen. Men oehört nyttiga spelare.
Oscar Lindberg och Melker Karlsson.
Dom kunde lika gärna skrivit ut namnen...😎
Ja, rollen i laget och hur spelsättet ser ut är nog betydligt viktigare för spelarna än vad många tror i såna här lägen.
Sweatt är historia, lika tråkigt som när han försvann, nästan lika roligt och spännande blir det att se vad som kommer istället. Kempe vore inte helt fel...
Honken:
"Samtidigt så ligger det varje supporter närmast, att kräkas på spelare som pissar på den klubb vi älskar mest, vilket oxå är helt naturligt"
Jag vet ju inte om du möjligen skämtar på nåt sätt jag inte förstår.... men i min värld inser man att spelare kommer och går, t.o.m. spelare med Brynäs som moderklubb byter ibland lag av olika anledningar.
Tycker det var tråkigt att Bill inte stannade kvar.... men tackar för hans speediga uppträdande och önskar lycka till i fortsättningen (utom mot Brynäs där han gärna kan få missa alla chanser) ;-)
Huge: Å ena sidan säger du att att han enbart tittade på vem som betalade bäst.
Sen säger du att Luleås spelsätt och en roll som passar hans stil, till viss del har avgjort.
Du har rätt om man tolkar det så. Men det var meningen att tolkas just som en kombination av orsaker till klubbval. Skelleftå kanske erbjöd liknade lön men en roll på isen som inte föll honom i smaken.
Redigerad kommentar
Ja, jag tycker att det är barnsligt att grina över en spelare som byter klubb och som inte gjort sig förtjänt av att bli smutskastad.
Det är MIN åsikt, kalla den för gammaldags, konstig, dum eller vad du vill. Jag gnäller inte om du gör det...
Redigerad kommentar
Missnöjd med att man kickade TJ? För stunden möjligen, men med facit hand? Knappast troligt.
Å ena sidan säger du att att han enbart tittade på vem som betalade bäst.
Sen säger du att Luleås spelsätt och en roll som passar hans stil, till viss del har avgjort.
Det är självfallet så att det handlar om en kombination av många faktorer vid valet och där pengarna oftast väger mkt tungt.
Håller med i övrigt, vi spelar ju också relativt lika som SAIK vilket isf kan förklara varför han nobbade budet därifrån.
Bratwursten: Meh .... Det har ju säkert redan varit uppe men ändå !!
Vilket har varit uppe menar du?
Chris11: osten ville få det att låta som att han valde luleå, inte luleå valde honom. Det var ju ganska uppenbart att han valde pengarna och inte luleå för att luleå är luleå. Jävla ostfan!
Precis! Titta bara på Zaar. Han har fått landslagsplatsen tack vare spel i Luleå. Men nu flörtar han med sin gamla klubb Rögle. Det tyder på att han inte får pengarna han önskar av Luleå. Pengar och inte klubb is the shit för alla spelare. Undantag Rödin faktiskt som visar klubbhjärta.
För att han fullföljt sina åtaganden enligt kontraktet?
Märklig inställning, det är väl isf Brynäs som pissat på sig själva genom att ingå ett avtal där man riskerar att en bra spelare utnyttjar sin rättighet
på det här sättet.
Snarare barnsliga och omogna fans som gnäller som du gör, men såna finns det i alla lag och det är bara att acceptera.
Även om man har svårt att förstå hur dom tänker...