Värvningar inför 15/16
Om Kilas:
"Att han skulle ha ”en hög lägstanivå” har jag haft svårt att upptäcka i vinter. Men Bengtzén ser något som jag har haft svårt att se."
Just det, min käre Puck.
Själva poängen med att ha kunniga och erfarna tränare är just att dom ser sånt som du och andra läktarcoacher inte ser.
I övrigt är hela blogginlägget ett praktexempel på en totalt verklighetsfrånvänd uppfattning om bl.a ekonomiska realiteter men även det rent sportsliga.
Karln sitter på fullt allvar och kräver en ny målvakt istf Starkbaum (Jonas Johansson, som gått skadad och inte visa speciellt mkt så här långt och sen ska Honken lånas ut) ett par nya backar med spetskompetens, bort med Bertilsson, in med minst 2 nya backar, bryt ett par kontrakt, förstärk andrakedjan med ett par spetsforwards.
Allvarligt talat: karln måste ha slagit huvet i nåt hårt, maken till orealistiska och korkade förslag var det länge sen man såg...
Tycker iaf att han spelat upp sig sen Bulan kom, kan tyda på att Bulanhockeyn passar honom bättre än TJ:s lite mer avvaktande spelsätt.
Tror även att Eklund kommer att göra bättre ifrån sig under Bulan, om han nu blir kvar.
Motfråga: tycker du att Bulan och BZ är bättre lämpade än Pucken och andra läktarcoacher, när det gäller att avgöra vilka spelare man ska behålla och släppa?
Svara bara JA eller NEJ.
"Allvarligt talat: karln måste ha slagit huvet i nåt hårt, maken till orealistiska och korkade förslag var det länge sen man såg..."
Du måste ha hållit dig ifrån det här forumet ett tag. Den där typen av förslag är ju vardagsmat här.
"Tänkte inte på det......
Hej då!!!" :-)
Men vad svarar du på motfrågan då?
Hans förstapass lämnar en hel del att önska.
Fast Kilas kan bli en helt ok back med rätt omgivning.
Allsvensk sådan ;)
Redigerad kommentar
StefanMedS:
Lyssnat på 1/3 av poden
Så befriande o höra Bz tongångar vs Sundlöv; klok, rak, frispråkig
munkas:
Ekholm o Andersén gjorde också en ok resa under TJ
Men spelare för spelare hade jag önskat mer utveckling på spelare, speciellt med tanke på att det inte varit brist på speltid senaste åren...läs skadeläget
Då får man en andrakedja med Ollas - Thoresen - Lindblom
Om vi andra sidan får in en winger och en center i klass med Kempe så blir ju det såklart kanon.
Redigerad kommentar
Det mest oroliga är dock backsidan dår jag gärna skulle se en PP back och en rahimityp. Men det finns bara plats för en back vad jag vet, om inte eklund signar på för dif då förstås.
Bifbiffen: Inte alls. Flera klubbar var ute efter Kilas. Han är en stabil SHL-back med utvecklingspotential. Inte så skadebenägen.
Har hört att Brynäs är intresserade av Malmös back Jens Olsson.
Redigerad kommentar
Intressant det BZ säger. Att man vill förstärka med en center och en forward som sällskap åt Ollas i andralinan.
Vad hände med PoW och PaW? De är knappast värvade för att harva i en fjärdelina.
Kilas har inte varit grym i Brynäs. Jag utesluter inte att han kan höja sig betänkligt med en nystart under Bulan. Det är däremot en chansning av monumentala mått om vi behåller både Kilas och Eklund.
Det skulle vara oroande.
Större aggressivitet. Tydligare överbelastning som också fungerade bra.
Jag skulle vilja gå så långt att till och med påstå att backarna och målvaktsspelet gav oss chansen att slå ut serien bästa lag. Det var på forwardssidan det brast.
Därmed inte sagt att jag inte vill se en bra förstärkning på backsidan.
Också besviken på Kilas, sprider puckar, placeringsosäker, medioker offensivt...
Till hans försvar bör tilläggas att han dragits med Jacobsson och Eklund, även Paul Coffey skulle ha svårt att prestera med dessa wingman...