Växjö Lakers-Brynäs IF 1/12-2011 Vida Arena
Riktigt komiskt i all sin magsurhet.
Istället för att bara erkänna och hålla med om det jag alltid sagt: vi har Sveriges bästa Sportchef.
Punkt slut!! :-)
Och självfallet slår sig ES bästa Sportchef inte till ro bara för att det går bra för tillfället, om nån nu tror det.
Skulle inte förvåna mig om han ex lyckas få nån av Larsson eller Silfverberg (helst båda) att stanna kvar nästa säsong och utvecklas ytterligare, även om det kan bli svårt.
Tror iaf inte att det är omöjligt, Larsson är väldigt ung och Silfverberg lite för tunn fysiskt för att än så länge lyckas i NHL.
Keep on the good work, Sundlöv.
Du är värd alla hyllningar från Boorken och andra som kan lite om hockey...
Korrekturläste tyvärr inte mitt inlägg, nåt jag oftast brukar göra.
Ska förstås vara Larsson och Järnkrok, INTE Silfverberg.
Silfver tror jag definitivt är förlorad men har relativt gott hopp om Larsson och Järnkrok.
Ser dessutom att du håller med om den sistnämnde.
Steg 1 i "räddningsaktionen" för att behålla åtminstone Järnkrok kanske är att han inte blir uttagen till VM, nåt som å andra sidan kanske inte känns speciellt realistiskt om han fortsätter som hittills.
Tommy:Svårt att veta hur spelare ser ut bara genom att titta på text tv.
Underbart att se Bif SPELA hockey, inte som under bl a NC köra med 5 backar + styrspel för att enbart försöka kontra.
Nu kan TJ och Janne Larsson skörda de frukter som Sundlöv (Sportchef), Boorken och CZ var för sig har varit med om att successivt bygga upp och utveckla till den produkt vi ser idag.
Ingen nämnd och ingen glömd.
Huge: Hur var det nu med ödmjukheten?
Du skrev troligtvis bara inlägget för att få passa på att hylla Sundlöv...Men men, visst har mkt gått rätt i år och Sundlöv är ingen katastrof, men det är väl så att Tommy Jonsson delvis får skörda frukten av sitt eget arbete också som tidigare juniorcoach...
Fortsätt gärna att hylla Sundlöv, bara du inser varför du gör det
Redigerad kommentar
Tommy: Ang Sundlöv, så kan man likna hans bana som sportchef
vid en företagares. Han kom in mitt i en stor lågkonjuktur, fick inte
så bra betalt för sitt arbete, åkte även på några "gratisjobb" som kostade
på. Så han fick slimma organisationen. Började om, lärde av misstagen,
har sen faktiskt sedan några år träffat bra i sitt arbate som lagbyggare.
Min åsikt är att han började som en smärre katastrof, men att han har
visat att han har tagit lärdom, och nu visar upp ett godkänt resultat.
Men , det är nästa år som examensprovet kommer,. Det är ingen
uppgift som jag avundas.
Tommy: Huges primära mål är att häckla mig och några andra. Det är precis som vanligt. En vettigt och intrssant diskussion pågår sedan kommer Huge in och sänker nivån med påhopp. Citat ryckta ur sitt sammanhang och diverse andra fula knep.
Det är så han funkar..
Det är så han funkar.."
Haha...
Ditt och andra dysterkvistars primära mål härinne under 6-7 år har varit att häcklat och kastat skit på bl.a Sundlöv, nåt som idag visat sig vara helt uppåt väggarna.
I det läget tycker du att jag kliver in och sänker nivå på den fina och gulliga stämning ni har härinne, genom att vara lite skadeglad.
Tycker ärligt talat att jag och andra som inte varit lika kritiska mot Sundlöv har full rätt att vara lite skadeglada, när du och ditt anhang härinne har suttit och varit exakt lika skadeglada och onyanserade när det gått dåligt.
Men det är så du och dina kompisar funkar...
Djurgården ligger under med 2-0. Varför står det inget i tidningarna om deras fiaskosäsong hittills. Var inte DIF SM-guld tippade inför säsongen?
Torskar dom ikväll samtidigt som Växjö och Modo vinner så är det kvalplats som gäller..
Redigerad kommentar
AVGÅ Sundlöv!!!
AVGÅ alla!!!!
MarcusElving:
För att Dif är alla journalisters gullegrisar? ;)
Jajjen:JA då har du svaret på din undrar om uppslutningen i Vida Arena.
Det kanske är så enkelt att man går man ur huset när klassiska Brynäs kommer på besök. Nyhetens behag helt enkelt.