Växjö Lakers-Brynäs IF 28/1-14
Samma kedja inne på båda målen i 5 mot 5.
18, 41 och 53.
70 Rodrigues: Stolthet? De borde prova att markera och sortera i egen zon...
Nåja, Växköp slog ju SAIK med 6-0 borta så det betyder ju att vi är bättre än dem än så länge ;-)
Brynäs försvarsspel håller inte elitserieklass. T.o.m. växjökommentatorn reagerar.
Och så var matchen förlorad på 5 minuter.
Nu är vi nio poäng bakom köpelaget.
Då är det bara 3 topp 6 platser kvar att tampas om.
En gåta att man har råd med en sån som Lööf, måste vara bättre att vara en man kort.
Jag räknar med att 6 stycken trepoängare ytterligare räcker för
en topp 6 placering. Men i morgon kommer minst 2 av de 5 jagande
lagen att ta in på oss.
rafalski: Åka ur? Jag tror ärligt vi kan nå ganska långt i ett slutspel. Efter OS är väl alla i princip tillbaka och då kommer vi vara klart starkare.
Helt klart är att backarna ser virrigare och osäkrare ut med Honken i mål...
Redigerad kommentar
Älska Brynäs!
PS, ingen medgångssupporter
I och med den här matchen så har vi spelat klart mot Växjö
den här säsongen. Om vi inte bli 6:a och får dem i kvartsfinal.
Vi har tagit 5 poäng och Växjö 10.
De tre förlusterna har alla varit med minst tre mål.
Om vi nu inte tar in något i sista i dag.
Men vi får kanske vara nöjda så länge det inte blir
ett ras i sista, som sabbar målskillnaden.
För det kan vara målskillnad som i slutändan avgör
om vi går till kvartsfinal eller får harva i slutspelskvalet,
eller vad det nu kan kallas.
Redigerad kommentar
Han ser tydligen mer från sin hyttposition än vad videodomarna gör på sina bilder.
Kallio blev iaf blåst på sitt 200:e mål.
Alltid nåt.... :-)