Växjö Lakers-Brynäs IF 28/1-14
"Brynäs får också skadeproblem", säger växjögubben när Ollas haltar av. Också?
Jajjen: Det är bara att glömma skiten och blicka framåt!!
Kämpa på Brynäs!!
TJ gör inte mycket till ens försök i 3e att vända på steken.
Skiter spelarnas i vad dom säger eller surar TJ bara?
TJ kör utan målis och bara med backar så kanske dom fattar vinken.
Skämmes tammefam.
Redigerad kommentar
Dom här tre senaste matcherna påminner skrämmande mycket om januari 2013.
Det är oacceptabelt att förlora med 7-2 mot Växjö.
Hur många miljoner de än lagt ner på spelartruppen.
Det är också acceptabelt att när man hämtat in 0-2
till 2-2, och fått motståndaren att ta timeout, sen
släppa in 5 raka mål.
För att det ska bli en plats i kvartsfinal krävs:
* att Thuresson, Scott och Rödin återigen blir en av
seriens bäst producerande kedjor. Ne produceras
inte mycket framåt, samtidigt som det läcker bakåt.
* att spelet i numerart överläge åter börjar fungera
på en acceptabel nivå. Inte att det blir mål i var
femte match ungefär.
* att vi får till ett spel i numerärt underläge som åtminstone
gör det lite svårt för motståndarna att göra mål. Som det är
nu har vi otroligt svårt att få ut pucken ur egen zon i den
spelformen. Det har varit ett mörker större delen av säsongen.
I den här matchen var det i alla fall inte fjärdekedjan
som gjorde att vi förlorade matchen. De lyckades spela
0-0 i matchen.
Så onödigt att ge Färjestad chansen att gå i kapp vår målskillnad.
Den här säsongen har vi gått från att i vissa matcher spela hur bra
som helst, till att i vissa vara helt under isen.
Brynäs slutspelsplats är på nytt hotad!!!
Växjö körde över Brynäs på hemmais med 7-2.
Trots en rejäl utskällning av tränaren Tommy Jonsson i första periodpausen rasade laget ihop på nytt i andra perioden.
– Vi viker ner oss fullständigt, säger Jonsson till C More.
– Vi är med helt okej första 10 minuterna. Sedan är det en tillställning som är under all kritik från vår sida. Vi drar på oss tre riktigt onödiga utvisningar. Jag är väldigt irriterad över hur vi har uppträtt, säger han.
Brynäs målskytt Jesper Ollas var desto mer besviken.
– Det är för dåligt av oss att inte gå ut och fullfölja de första minuterna i andra. Vi kommer upp till 2-2 sedan är det som att vi slår av igen och blir för bekväma, säger han.
Örebro
Leksand
AIK
Fbk
HV
Leksand
Örebro
Växjö
Vi har egentligen bara spelat godkänd hockey i en match i år, Hv. Lägg därtill ett par rejäla plattmatcher samt nån där en periods bra spel räddat.
Skador, usla backar, dåligt fokus...denna sässe rinner nu bort
Visst, några kan komma tillb men jag tror inte att det bara är att trycka på en knapp så kommer Kilas, Starsky, Nocke, Basse, Alex mfl att prestera yttersta slutspelshockey
Usch, vaknar och mår illa över gårdagens insats. Känns lite typiskt Brynäs att vika ner sig såhär mot slutet av säsongen. Vinner vi inte mot Luleå nu är topp 4 garanterat kört. Har kollat igenom målen och i stort sett alla hade kunnat undvikas med lite grundläggande försvars- och markeringsspel, och ett bättre BP förstås (förstår inte varför det inte får mer uppmärksamhet, man vinner inga slutspelsserier med ligans sämsta Boxplay...). Fast vad motiverar spelare som Harju (se 7-2) att kämpa när en fet check på 100 000 i månaden väntar på en oavsett prestation?
Jag skäms, och jag hoppas laget gör det också.
Redigerad kommentar
Redigerad kommentar
Så gick snacket - Brynäs - www.gd.seBrynäs förnedrat: "Vi viker ner oss" - Brynäs - www.gd.seMatchen i siffror: Växjö?Brynäs 7?2 (2?0, 3?2, 2?0) - Brynäs - www.gd.se
Försvarsspelet, BP o backarnas kvalitet gör mig enormt tveksam.
Dessutom bristen på fokus på senare tid o i viktiga matcher Lif b, Lif h(revanschen?), Växjö (revanschen?)
Ny back måste in, 5-6 backar går bakåt i utvecklingen, vem har ansvaret?
Du tänker på förra säsongen, när vi hade ungefär samma skadeelände och tog oss samman just i slutet av säsongen och INTE vek ner oss?
Det är väl snarare typiskt för dom flesta lag att vika ner sig i enskilda matcher, när man har haft massor av skador som spolierar alla möjligheter att få nån sorts kontinuitet och stabilitet i spelet.
Så att det skulle vara typiskt Brynäs är ju bara svammel.
"Jag skäms, och jag hoppas laget gör det också."
Att spelarna är besvikna och skäms över gårdagens insats är det nog ingen som helst tvekan om.
Frågan är vad DU har att skämmas över?
Kunde inte se ditt namn på nån matchtröja därute.
Huge:"Att spelarna är besvikna och skäms över gårdagens insats är det nog ingen som helst tvekan om.
Frågan är vad DU har att skämmas över?"
Tycker du att spelarna ska skämmas?
Du ska inte tycka så mkt, läs vad jag skriver istället.
Då slipper du sitta och gissa.
Så här skrev jag kl 19.09, efter att vi på ett fokuserat och alert sätt klarat av matchens första BP:
"Bra BP, ger energi. Ser piggt och fokuserat ut så här långt."
Så här skrev jag efter första och när jag fortfarande tyckte vi såg pigga ut i benen, jobbade på men tyvärr inte som ett lag:
"Trots pigga ben så verkar inte skallarna vara med. Vi jobbar en och en, ett Växjö med fantasi, fart och självförtroende har julafton.
Går att ändra på med lite hopsnack och lagarbete."
Ovanstående analyser gjordes mao inledningsvis, när jag tycker att vi ändå är med i matchen. Mina kommentarer därefter kan du ju leta upp själv och försöka tolka dom som att jag har tyckt att vi såg heta ut igår.
Isf är du nog en av få som tolkar det så....
Huge: Jag tycker inte att de 2-3 sista matcherna förra säsongen kan räknas till katastrofen som var december och januari. Brynäs körde slut sig i de sista matcherna och stod chanslösa i kvartsfinalen.
"Det är väl snarare typiskt för dom flesta lag att vika ner sig i enskilda matcher, när man har haft massor av skador som spolierar alla möjligheter att få nån sorts kontinuitet och stabilitet i spelet."
Enskilda matcher? Har du sett alla matcher sedan Leksand den 9e januari? Brynäs har inte gjort en gedigen insats på hela månaden egentligen, ett undantag är HV borta där man hämtade igen riktigt bra. I övrigt har spelet sett slappt, lojt och oinspirerat ut, långt ifrån lagets fulla potential (för jag vet att Brynäs kan spela grym hockey). Bara för att vi vunnit matcher här och där betyder det inte att Brynäs spelat bra.
Vad jag skäms över? Jag skäms över laget, precis som jag skrev. Det är inte OK att prestera som igår när så många tjänar hur mycket pengar som helst. Brynäs är mitt lag, Brynäs är bäst, men visst fan måste jag få skämmas över dem när de inte visar något jävlar anamma och kämpar för varandra.
Viljan att ändå jobba och försöka när det går dåligt behöver man dock inte skämmas över. Men överlag bör man skämmas över gårdagens insats, där man började bra men efterhand tappade det mesta.
Vi möter dessutom ett för dagen jävligt bra och kreativt/rörligt spelande Växjö, vilket kanske gör oss sämre än vad vi egentligen är.
Så sluta var så otroligt dryg och otrevlig, speciellt mot nya skribenter.
Tänk på. Det är bättre att tiga och låta folk tro att man är dum, än att
Öppna munnen och undanröja alla tvivel.
Redigerad kommentar
Tja, vem är DU att uttala dig om mig eller andra härinne?
Vi är väl skribenter allihopa som uttalar oss om det ena och det andra.
Det är väl det som är själv poängen med forumet, skulle jag tro.
Eller hur menar du?
"Vad har du för kunskaper att veta vad andra tycker och känner?"
Inga alls.
Det är ju därför jag undrar varför vår nya skribent skäms över sitt lag, när han samtidgt säger att "Brynäs är mitt lag" och "Brynäs är bäst".
Undrar bara över logiken, inget annat.
Måste man bli betraktad som dryg och otrevlig för att man undrar det?
"Är du psykolog?"
Nej.
Men dina konstiga påståenden och tolkningar gör att en sån kanske vore bra att ha härinne...
"Sen vad vet du om spelet?"
I förhållande till vad?
Jämfört med TJ så vet jag relativt lite.
Jämfört med övriga härinne så har jag svårt att bedöma en sån sak.
Ligger förmodligen i mitten nånstans, skulle jag tro.
"Jag såg inte Dig i båset som tränare eller lagledare, lika lite som du såg Brynäsgubbe som spelare."
Jag undrad som sagt bara varför vår nya skribent skämdes över sitt lag.
Måste man ha stått i båset eller vara lagledare för att undra över det?
"Så sluta var så otroligt dryg och otrevlig, speciellt mot nya skribenter."
Jag ställde en fråga om varför han skämdes. Inget annat.
Så sluta var så dryg och otrevlig mot gamla skribenter.
Som jag.
GD:
"Vad var det som gick så fel?
– Matchen började med att vi drog på oss billiga utvisningar, sedan gjorde vi inte vårt jobb tillräckligt bra helt enkelt, säger Jörgen Sundqvist."
....
", sedan gjorde vi inte vårt jobb tillräckligt bra.."
Alltså jag är så trött på den ursäkten, ska börja köra med den när chefen kommer in jag också..
Precis.
Vi tog oss samman i de sista matcher och vek inte alls ner oss, som du påstår.
Väl i kvartsfinal orkade vi inte mot ett bättre motstånd, mkt beroende på just eländet under grundserien som vi sen fick betala för.
Man kan förlora på olika sätt, utan att fördenskulla ha vikt ner sig.
Det är min poäng.
"Enskilda matcher? Har du sett alla matcher sedan Leksand den 9e januari? Brynäs har inte gjort en gedigen insats på hela månaden egentligen,"
Mht till skadeläget så vill jag nog påstå att du har helt fel.
Det har varit upp och ner, liksom det har varit under nästan hela säsongen.
Vinster mot formlag som HV och Färjestad och Örebro.
Vinst mot AIK.
Förluster mot Leksand och Växjö.
Sammanlagt: 5 vinster, 3 förluster. Varav iaf 1 förlust (Leksand borta) var knapp och där vi trots en usel förstaperiod var förtjänta av poäng efter slutforceringen i framförallt sista)
Som synes: ett kvitto på att det varit lite upp och ner, beroende på det jag talar om: skador och brist på kontinuitet/stabilitet som i det långa loppet ger utslag i form av just ojämna insatser.
Vi låg på högt och störde deras uppspel tidigt, rätt medicin mot ett spelskickligt och rörligt lag som Växjö.
Sen händer nåt: ett par individuella misstag och det blir stirrigt och oorganiserat.
Vi tar oss tillbaka och kvitterar (höll på att få en chock när jag såg 2-2 på tavlan efter att ha tagit en fika i pausen och missat de första minuterna... :-)
Där såg det riktigt bra ut och vi hade dom lite på gaffeln, som det kändes. En 3-2 puck där och dom hade börjat fundera rejält, vilket också Rasmussen bekräftade i pausintervjun inför tredje.
Återigen ett individuellt misstag (Djoos) och sen var matchen tyvärr över.
Slutsats: en kombination av att vi är ojämna/sämre självförtroende och att Växjö agerar precis tvärtom för dagen.
Som sagt: blir skönt med ett OS-uppehåll så att framförallt Nokelainen och Lauritzen blir tillgängliga. Förhoppningsvis får dom några matcher i benen innan uppehållet, gäller även i viss mån Bertilsson som ser lite rostig ut efter sitt skadeuppehåll.