Växjö Lakers-Brynäs IF den 13/10-12
Vore kul med Skrikegård. Men han vågar nog inte.
Den dinosaurien har väl förhoppningsvis lagt ner sin tränarkarriär. :)
Slajsarn:
Tv 4 sporten rapporterade nyss att Janne Karlsson fått sparken.
Vilken match gäller det? Ibland utökar de familjeläktaren med fler sektioner.
Aftonbladet har sagt sanningen... :-)
Tiden får utvisa. Lars själv säger ju själv att han kan gå för fullt på träningarna igen. Vi får se om det räcker till och hur mycket tålamod man har med honom från tränarhåll. Kanske tur för Lars att han representerar Brynäs, som går som tåget just nu. I något av bottenlagen kanske han skulle ha blivit matchad för hårt och riskerat att få besvär igen.
Johan Norrström: Frågan är om han kommer tillbaka. Jag menar det skall ju mycket till för att han skall sno åt sig backpositionen i något av PP formationerna.
men visst. Så stabilt som Franson spelat så kanske det kan vara ett ypperligt backpar. Då kan LJ göra sina offensiva räder man sett honom göra i hans glansdagar.
Om det stämmer borde ju de flesta hoppas på att han snart är tillbaka i gammal fin form. Han var ju riktigt bra i inledningen av förra säsongen. Synd att han skulle drabbas av ett sådant skadehelvete.
Kan man naturligtvis. Fast nu har jag lite svårt att värdera ishockeyspelare. I Brynäs fall är det väl Sundlövs jobb. Jag vet inte ens vad det står på Jonssons löneavi. Efter att Angells löneavi kommit på villovägar här om året, så har väl inte klubben varit så pigga på att tala om vad spelarna tjänar.
Ja fy fan. Man får passa sig för vilka frön man sår. ;)
Kontraktet med Lars Jonsson förlängdes i december 2011.
Det kan vi ju bara spekulera om i vanlig ordning. Självklart var det något han visste om. Fötterna värker ju varje morgon. Som jag nämnde tidigare lider jag av samma besvär. Finner det ganska otroligt att det är något han kunnat dölja för lagets medicinska team. Det syns om man har knöliga fötter om man säger så.
Har dessutom svårt att tänka mig att inte någon i ledningen reagerat om Lars mörkat sina besvär. Det är ju en ganska allvarlig sak och kanske skulle tas som ett kontraktsbrott.
Huge: "När jag har suttit längst fram i Supporterbussen nån gång, så rusar Rodrigues som ett jehu och sätter sig längst bak när han får syn på mig.
Säger inte flaska under hela bussresan.
Så mkt för den berömda "stake" han brukar skryta med härinne... ;-)"
*asg* så kan man ju också se på saken.
Johan Norrström:"– Jag har något som kallas Hallux Valgus som gör att fötterna blir knöliga, vilket knappast blir bättre av att man pressar ner dem i ett par skridskor med jämna mellanrum, säger Jonsson.
– Jag har vetat om ett tag att jag någon gång skulle behöva operera mig och nu blir det sämre och sämre hela tiden. I början gjorde det ont till och från, nu gör det ont hela tiden, och det har inte blivit bättre efter att säsongen tog slut."
Den stora frågan är...Visste han om det när han skrev på för sin andra sejour med Brynäs och körde han med öppna kort?
Föga överraskande. Ungefär så jag föreställt mig honom. :)
Underbart. :) Ja och snacket går i samma fantastiska anda som här på forumet?
Jajjen:
Får rysningar när jag tänker på en av matcherna förra eller förrförra året i Scandinavium...... den lilla Brynäsklacken överröstar 9-10 tusen Göteborgare i stort sett hela matchen :-))
Verkar väl mer som att vi båda vill stå högst upp på gödselstacken och inte tillåter nån konkurrens däruppe... ;-)
Lars Jonsson måste operera båda fötterna. Sedan laddar han för en revanschsäsong. Det mesta talar nämligen för att det blir han – och ingen värvning utifrån – som ska fylla luckan efter Mattias Ekholm.
Vi tar det där med fötterna först. Lars Jonsson åker till Uppsala i dag för en konsultation med läkare inför de operationer som väntar, en på vardera fot.
Exakt när han ska upp på operationsbordet är inte klart, men han hoppas att det blir så snart som möjligt.
– Jag har något som kallas Hallux Valgus som gör att fötterna blir knöliga, vilket knappast blir bättre av att man pressar ner dem i ett par skridskor med jämna mellanrum, säger Jonsson.
– Jag har vetat om ett tag att jag någon gång skulle behöva operera mig och nu blir det sämre och sämre hela tiden. I början gjorde det ont till och från, nu gör det ont hela tiden, och det har inte blivit bättre efter att säsongen tog slut.
MarcusElving:
Såklart är det flesta Brynäsare glada efter ny seger och serieledning..... men jag skulle vilja läsa en mer detaljerad tankekedja om hur säsongen ser ut om de som lägger fokus på vilka som borde bänkas/utlånas/sparkas fick bestämma.
De som ofta förekommer i den här L J debatten är så högljudda, tvärsäkra o svartvita i sitt resonemang..... jag skulle vilja att de la ut texten o förklarade i stort hur de tänkt sig.....hur ser truppen ut om ett antal hela tiden skall va utlånade?...... inte bara i frågan om L J.
Johan Norrström: "De skulle vara bra underhållande att samla alla på forumet i samma rum och se om alla är lika dryga då. :)"
När jag har suttit längst fram i supporterbussen nån gång, så rusar Rodrigues som ett jehu och sätter sig längst bak när han får syn på mig.
Säger inte flaska under hela bussresan.
Så mkt för den berömda "stake" han brukar skryta med härinne... ;-)
No offense, Tony. Jag gillar dig skarpt trots allt... ;-))
Så här skrev du:
"Jag har sagt förr att man borde ställa honom åt sidan när han har varit som sämst,"
Och jag svarade: han har ju de facto ställts åt sidan flera gånger, när han varit som sämst.
""Jag har kritiserat Jonsson en hel del och tycker även att han förtjänar det, man måse få kritisera en spelare som presterar så pass dåligt."
Och jag svarade: vad är vitsen med att sitta och gnälla på spelare, där både spelaren ifråga och vi på läktaren SER att det inte funkar?
Blir spelaren bättre av att höra en massa gnäll och glåpord från frustrerade fans? Man kanske borde ha lite förståelse för att LJ varit långtidsskada och bara spelat en handfull matcher så här långt.
"" Man kan inte ges massor med isstid om man dräller som han har gjort."
Och jag svarade: får han verkligen massor med oförtjänt istid och har han verkligen drällt så mkt som det påstås?
Hade han nu gjort det så hade väl TJ bänkat honom ännu mer, eller....?
Som du ser: ett relativt sansat och sakligt svar från min sida, som bemöttes med ett inlägg där du mest tyckte att jag skriver ointressant skit.
Inte speciellt konstruktivt och sakligt, måste jag säga.
Redigerad kommentar
Slajsarn: "Men att svra med sina gamla mantran som alla har läst flera gånger förr ger ju inte så mycket.. eller?"
Men komma med samma gamla mantran om värdelösa spelare, kass Sportchef osv, ger så mkt mer då, eller....?
Han vart opererad i fötterna. Har haft samma besvär själv och vet hur smärtsamt det är. Fick sluta med fotbollen då det var för smärtsamt att ha fotbollsskor på mig. Kan ju bara tänka mig hur jobbigt det måste vara att dra på sig ett par skridskor.
Nja vet inte det, och du är ju knappast objektiv i din bedömning. Dessutom är du rätt bra på att reta gallfeber på vissa själv. :) De skulle vara bra underhållande att samla alla på forumet i samma rum och se om alla är lika dryga då. :)
Huge: Jag är kanske den som har berömt laget MEST de senaste dagarna, jag har endast kritiserat Jonsson lite grann. Dock berömde jag honom igår också. Vart fan får du allt ifrån, du hittar ju bara på.
Att jag är någon som sitter och diskuterar vilka spelare som är värdelösa är ju ren och skär lögn. Ska du komma med kritik mot mig så vill jag att den ska vara befogad eller åtminstone ha någon sorts grund i verkligheten.
Redigerad kommentar
I min värld är det skador som kommit på varandra och som definitivt har påverkat hans insats den här säsongen.
Tväst: Matchen, vinsten, serieledningen, Lindholm, Järnkrok, Franson, Honken osv var väl ändå i monumental majoritet bland inläggen efter matchen.
Det var max ett par stycken inlägg där Lasse nämndes, de drunknade dock totalt i alla positiva inlägg kring matchen som jag uppfattade det.
Vissa måste dock självklart plocka fram och belysa de ytters få inlägg som handlade om Lasse Jonsson.