Det finns idioter
Du får gärna tillhandahålla en lista på vilka länder det är ok att kritisera för att de inskränker på yttrandefriheten och andra grundläggande rättigheter.
Jag vill ju verkligen inte framstå som inskränkt i dina ögon, ödmjuke världsmedborgare.
"Märklig kommentar, hade aldrig valt att handla med ett företag som utan undantag försvarar demokratin."
Vad var det nu du sa..?
Goddag yxskaft.
Det inlägg som du öppnade med imorse är skrivet av en väldigt inskränkt människa, en människa som jag inte hade skickat ut i världen som representant för mitt företag.
Den människan har ingen som helst känsla för hur olika kulturer fungerar, och strävar absolut inte efter att vidga sin världsbild.
Slutkommenterat.
När jag var där för...hmm, två år sedan tror jag, så fick jag rätt obehagliga vibbar av deras blinda dyrkan för sin populistiske kung, speciellt i de södra delarna där han tagit äran för all upprustning efter tsunami-katastrofen.
Försökte diskutera ämnet med några Thailändare men de var helt jävla hjärntvättade, deras åsikt var mer eller mindre att alla infriade löften var till kungens förtjänst och allt annat var politikernas fel.
Hursomhelst, nu har en person dömts till 18 års fängelse för att ha förolämpat denne självgode konung.
Thailand är ett jävla skitland.
Och dessutom, hur jävla kul kan det vara att hålla på att föda barn hela tiden? Särskilt om man inte får njuta frukterna efteråt, liksom...
...och tänk dessutom att det var en sån fanatiker som satt på världens mäktigaste ämbete i 8 år.
Det är är dock en stor skillnad, de kristna fanatikerna är framröstade, vilket gör det hela nästan ännu mer makabert.
Jag är glad att vi bor i Europa där religösa fanatiker är mycket mer marginaliserade
www.guardian.co.uk/world/2009/jul/22/christianity-religion-texas-history-education
Lumber Jack:
Våra grannar har skaffat en kamphund och jag förstår varför vissa blir aggresiva. Dom rastar den max 2 gånger om dagen och typ 10 minuter varje gång. utan att ha hund själv så vet jag att en hund av den rasen måste ha flera timmars promenad. Att den sedan skäller hela nätterna så inte vi kan sova stundtals och morrar och är aggresiv åt brevbäraren i porten är väl ett tecken på att de inte har disciplin på den. Kan man ringa Djurens vänner och säga att de vansköter hunden ? Den är inte gammal heller max 1 år.
Börjar bli jobbigt nu när sambon tom fått skaffa öronproppar för att sova bra.
Undra om det inte vore en bra idé att polisen fick rätt att fara runt och sporadiskt skjuta av dessa onödiga hundar när andan faller på?
allehanda.se/start/solleftea/1.1208749
Salle:
Hörde om det där när vi var på väg opp till Borlänge. När vi passerade Gävle var det en intervju med en av killarna på lokalradion som svarade på kritiken från myggforskaren som sa att killarna var korkade att det är ett gammalt vad och jag håller vad jag lovar, dessutom så är han inte läkare utan myggforskare. Själv tycker jag dom är idioter men det behöver man väl inte skriva det står ju i tråden klart och tydligt..
[url=www.aftonbladet.se/nyheter/article5529409.ab]http://www.aftonbladet.se/nyheter/article5529409.ab[/url]
En tio - 13-åring som gör abort i hemlighet, utan sin mamma, men med sin styvpappa.
Det verkar vara många som hållit för öron, ögon och mun.
www.aftonbladet.se/nyheter/article5495634.ab
Från SVT-Text s. 134:
" Halverat straff för hedersmord
En 29-årig man, som sköt ihjäl sin
våldtagna syster, har fått sitt
fängelsestraff halverat av en domstol
i Jordanien. Mannen hävdade att mordet
skett i "hederns namn".
Kvinnan försvann hemifrån i sex måna-
der efter det att hon våldtogs i fjol.
Polisen höll henne i skyddsförvar. När
hon sedan överlämnades till familjen
sköt brodern henne direkt med tolv
skott i olika kroppsdelar.
Mannen dömdes till 15 års fängelse
2008, men blir nu fri efter 7,5 år.
Mord straffas med döden i Jordanien,
men sk hedersmord är förmildrande. "
I ett normalt land med normalt funtade människor och ett åtminstone hyfsat fungerande rättssystem hade knappast sett mordet som en förmildrande omständighet. Där hade man möjligen kunnat få lite "straffrabatt" om brorsan hade avrättat den som våldtagit systern.
Man får helt enkelt travistera Job Andersson: I Jordanien ä' folk dum i huve - nå jävulskt!
Paddan: http://www.aftonbladet.se/nyheter/article5426523.ab
Om man är tillräckligt dum och inte förstår hur man fjudar eld på något eller vars man bör göra det så kan man alltså inte bli dömd för mordbrand.
Ett annat tips är att om man får ut hunden och den är illa därann, så ska man blöta tassarna så fort som möjligt.
Tassar och tunga är värmeregulatorerna på en hund.
Att låta den dricka glömmer nog ingen bort.
knaskamilla: Det är inte säkert du får fram ägaren via SMS heller. Företagsbilar, leasingbilar och en del andra fordon har ingen personlig ägare.
Oavsett vilket så är ju 11414, dvs Polisen, det bästa tipset. De kan endera komma på plats eller ge dig instruktioner för vad du ska göra.
Vem vill SMS:a?
http://www.transportstyrelsen.se/sv/Vag/Fordon/Fordons-agaruppgift/Vem-ager-fordonet-sms-tjanst/
Försökte faktiskt ta reda på det.
Men den här sidan gav inget svar.
Mer än att det var en Renualt, den registrerades för trafik i Sverige 2000-01-20 samt att kopplingsanordningen är KULA, förståss.
En lösning kan vara att sms:a bilregistret och ta reda på vem som äger bilen, för att på så vis möjligtvis kunna ringa den personen.
I länkad artikel står det pyttelite om att ingripa.
Du får kritisera vilka länder du vill för mig, scim, men om du inte använder några argument överhuvudtaget, utan bara pratar om din magkänsla så kan du ju räkna med att någon random människa höjer på ett ögonbryn och stretar emot lite.
Idag blev det jag.
Acceptera att det finns länder som ser annorlunda ut än ditt Mellanmjölks-Mjällom. Och att de fungerar ändå. Och att människor där trivs. Trots allt.
"Försökte diskutera ämnet med några Thailändare men de var helt jävla hjärntvättade, deras åsikt var mer eller mindre att alla infriade löften var till kungens förtjänst och allt annat var politikernas fel."
Denna text ser fel ut på svenska. Hade passat bättre med amerikansk accent. Att försöka köra ner sina 'rättmätiga' åsikter i halsen på andra människor luktar jänkar-syn på omvärlden, och leder inte speciellt ofta till nåt bra...