Det finns idioter
Ja, men nu pratade vi ju om Åsele. Jag har bara varit där en gång, men jag gissar att det är vinterväglag där på vintrarna.
Metal Guru: Hur blir det då, när jag som dubbdäcksanvändande norrlänning kommer till en ort som förbjudit dubbdäck? Ska jag ha med mig dubbfria vinterdäck och byta till dem, bara för att någon idiot kommit på den geniala idén att förbjuda dubbdäck just i den orten?
Läge för Sälen och Åre att införa dubbdäckstvång.
Det beror ju faktiskt på vilket underlag du kör.
Mälardalen och söderut är torr asfalt inte helt ovanligt, även under vintertid - och då har inte dubbdäck överlägset grepp direkt...
Jag tycker det är viktigare att man har däck efter underlag, och har man inte det anpassar man hastigheten. Det är bättre än att norrlandsfolk ska bestämma vilka däck sörlänningar ska använda, och tvärt om.
Okej. Åsele hörde jag inget om i det nyhetsinslag jag lyssnade på. Men...hur tänker de? Går det ihop med nollvisionen? Kan inte påstå att jag är någon expert på just däck, men man borde ju rimligtvis få bättre grepp med dubbar än utan...
Jag tycker att det är intressantare (förutom det lustiga i att de förbjuder dubbar på en gata, och inte i hela stan) att fler städer vill förbjuda dubbar. Hörde något om typ Göteborg, Malmö, Sundsvall... Sundsvall?!
Salle:
Får nog hålla med personen som kommenterat där.
" Han orkar skriva 128 A4 men inte öva till ett prov ? Idiot "
Så sant så sant. Själv har jag aldrig fuskat på ett prov :-)
Bajare är starkt misstänkta för rånet i Västberga,polisen hittade tydliga bromsspår i området vid helikopterns avlämpningsplats.
:)
Kan inte låta bli; det finns väl en anledning till varför de kallas bajare...
Antar att det finns en tjänst som lastbilschaufför ledig någonstans i landet nu då.
knaskamilla:
Tycker nog denna länken passar under denna tråd också.
Fy fan vad äckligt !
Han var väl sur för att någon luling blev avstängd för att ha slagit av Wernas fingrar (?) och skulle hämnas genom att få en MoDoit avstängd...? Eller minns jag helt fel? Det var iaf ett jävla gnällande från lulinghåll på att MoDo skickat in video för att få saker granskade, men väldigt tyst när den där Yelverton gjorde samma sak.
Vad gäller hjärnskakningar så vet jag att Yelverton ett tag var inne på att alla incidenter som ger hjärnskakning skulle leda till automatiska anmälningar eftersom antalet hjärnskakningar ökade dramatiskt för ett par år sedan. Jag tror till och med att det slutade med att alla läkare av pricipskäl kom överens om att under en period anmäla alla sådana situationer till granskning. Han ville också av samma skäl förbjuda den hårda typen av glas som i princip alla har på sargerna.
Det är inte att hon blivit mamma heller.
Har inget emot satsning mot OS heller.
Men hur f*n kan man ge det stackars barnet namnet Yelverton?!? Finns det inga regler för vad barn får eller inte får heta i det här landet? När det gäller efternamn finns det hur många regler och begränsningar som helst men alla förnamn verkar bli godkända.
Hon hämtade vatten och släckte den minimala elden. Brandkåren behövde inte ingripa,
Dock hamnade nyheten på Allehandas frontsida på webben.
www.aftonbladet.se/nyheter/article5773660.ab
http://www.expressen.se/Nyheter/1.1694738/bloggare-fejkade-presskonferens-med-asna-kan-fa-fangelse
"Om människorna i Thailand trivdes så fantastiskt bra skulle de väl inte ha en revolution åt ena eller andra hållet i stort sett varje år?"
Eller flyga runt halva jordklotet för att tjäna storkovan genom att...plocka blåbär.
Många fattiga på landsbygden (Thailands Mjällom du vet) ser ju istället Thaksin Shinawatra (som även han må ha sina brister) som den store frälsaren.
Att många ur den priviligierade medelklassen dyrkar kungen på ett närmast fanatiskt sätt är knappast ett vettigt argument för att spärra in folk i fängelse.
Var försiktig med snapsen nu. ;)
Metal Guru: Min jämförelse visar bara på att du har allvartliga problem med att vara konsekvent.
Det är fel enligt dig när Scim anklagar Thailand för förtryck, eftersom en person får 18 års fängelse för att hon talat illa om den nuvarande ledningen och därmed kungafamiljen. Det är ju nämligen så att regeringen sitter på sina poster på nåder från kungen.
Om någon hade anklagat Nordkorea för samma sak hade du inte opponerat dig. Konsekvent, hörre.
Ehrm, var läser du att jag försökte pracka på någon annan mina åsikter i texten du citerade? Jag tyckte de ständiga idolbilderna på kungen var intressanta och frågade diverse personer vad de ansåg om kungen, de folkvalda politikerna etc. Och den bild jag fick är den jag beskriver, en osund idoldyrkan för en självgod populistisk kung.
Vilka argument är det egentligen du behöver i det här fallet? Jag anser att visa rättigheter är universiella, däribland yttrandefriheten. Mitt inlägg var inte ens ett försök till argumentation, det var ett påpekande om vad jag tycker om att denna rättighet inskränks (första gången det ordet används korrekt i den här diskussionen).
Den bild som målas upp av Thailand är den av de lyriska semesterfirarna som håller till i de välpolerade semesterorter. Jag delar inte den bilden, men det gör mig för dens skull inte inskränkt. Sedan kan du leka politiskt korrekt hur mkt du vill.