Café

Grupper · 50539 inlägg · 1049 ämnen
« · 1027238 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.

Sv: Din favoritserie?
Paddan: Vem mins inte godingen.
Fast hon var hjulbent

Paddan: Såg du aldrig V?

Sv: Tv-tipset
Paddan:
Vilka dårar,

Salle: Fortsätter med lite mer Larmet Går

www.youtube.com/watch?v=ib23j0SPkUY&feature=related

Dream Team: Inga av mina polare åtminstone. Tror mamma köpt den i Amerikat faktiskt.

Salle: Vem hade inte det?! ;)

Paddan: K U L T ! ! !

Jag hade förresten den lilla "brandbilen" som leksak en gång i tiden.

Paddan: Haha.. underbart! Vilka sköna minnen! ;)

Dream Team: Här har du gamla fina Larmet Går.
www.youtube.com/watch?v=jljPAcR9Kdk

Dream Team: Månbas Alpha, eller Space:1999 som den hette på originalspråket, var ju döhäftig.

www.youtube.com/watch?v=8DF9nDJZrdA

willysson: Under -70-talet var mina favoritserier ett gäng klassiker: Larmet går, Starsky and Hutch och Blixt Gordon. V var inte dum den heller, lite senare på -80-talet. Macahan (eg. How the west was won) är och förblir ju odödlig.

Ambroo: ja lite V-känsla var det:) men seriernas serie är ju Macgyver, jag tror jag set alla avsnit minst 5 ggr.... den är bäst... även om jag gillar gamla lost in space serien, när den gick på sci-fi channel.

Gidde: Ikväll kl 22.40 börjar serien Ice Road Truckers på TV4. En produktion från History Channel och handlar om de som kör utrustning, och de som ser till att skapa och underhålla isvägen, till diamantgruvorna i norra Kanada. Det är endast under en väldigt kort period på året som det går att transportera utrustning till dessa områden landvägen.

www.popularmechanics.com/outdoors/adventures/4212314.html

www.history.com/minisite.do?content_type=Minisite_Video_Clips&content_type_id=54827&display_order=8&mini_id=54692

willysson: Det stämmer nog, även om jag vill minnas att man såg det redan när jag bodde hemma hos morsan. Även fast det var skola så ställde man klockan på 02.25! Ja vem kan egentligen motstå Bea, Lizzie och de andra ödlorna?

Ambroo: Men jag var iallafall först;) var det inte jag som väckte ditt intresse för den underbara serien??? australiens svar på baywatch, iallafall om man ser till kvaliten på damerna,....

willysson: Jajamen! Faktum är att jag faktiskt sett samtliga avsnitt i ett par omgångar.

Sv: 3 från 1 idag
Lumber Jack: haha bra musik är det:)

Lumber Jack: Jag säger som Half Man Half Bisquit.....

willysson: Om du prompt ska lägga ut länkar till videos med texter så kan du väl ändå lägga ut dem som har rätt texter.

Fucking Hostile - Pantera, midsommar O-viken Jämtland. Vilka minnen... och luckor...

youtube.com/watch?v=NzQWLSYxa90

Tuffa killar har mask, ja alltså inte tarmsystemet.

youtube.com/watch?v=nvHiqqOqu8U

Danmark är inte bara pilsner, det är fantastisk 80-talsmetall också. Mercyful Fate låter fantastiskt fräscht än idag.

youtube.com/watch?v=GOpLhPSR3lg

idag kommer det 3 från 1: med vårkänslor....

youtube.com/watch?v=SQPL3aXPlvQ

denna är från tiden man var och rotade på alla underbara skivbutiker när jag bodde i Örebro

youtube.com/watch?v=SyD02UkZ9lE&feature=related

Detta underbara stycke representerar all stenhård träning inför starkeman säsongen....

youtube.com/watch?v=91kb7HYhoSc

Denna är göteborg porrklubbar och brutalfylla för mig... vackert, nu är sommaren snart här med KISS MAIDEN X2 och SLAYER...... Ståpäls

ChriZt3r: jag har sett alla avsnitt av kvinnofängelset... och mig veteligen har noppa och ambroo gjort bedriften med efter mig

Sv: Roliga länkar
Salle:

Haha!

Jag förstår tusan inte hur dom fått till det så där ens..

:)

Sv: Allmän skriv vad du vill tråd.
mattias - 74: Min kära hustru har "tvingat" mig att grilla på altan hela vintern. Men det gör man så gärna, tyvärr är det inte samma feeling, för ölen är så j..a kall

Salle:

Hehe, jag såg Glasklart, och det var faktiskt ett rätt skojigt program.
Just den där tjejen, Amelie (inte Annelie) var otroligt spontan och pratade en hel del innan hon tänkte ;-)

Men hon var helt klart duktig för att bara vara 21 år...

mattias - 74: Nej, inte alls. Tog fram grillen uppe i Råneå under påsken. Sedan åkte den bort igen innan det kom ytterligare 15 cm snö.

Sv: Raritetstråden.
Salle: Äh, tydligen var det inte så mycket raritetsaktigt ändå... kanske.

Nåväl, jag får väl lita på de som påstår att detta är Shep Pettibone remixen, jag minns ärligt talat inte hur den lät. X antal år sedan den senast spelades.

Paddan:

Är det bara sånt som gäller så kan det dyka upp obskyriteter.
Jag kan rabbla en hel del dyra DM 12" med "Platte in mehrfarbigem Vinyl" som exempel.

Nån slags ljud/bild vill vi nog ha. Eller vad säger du WG?

Salle: Äh, måste man ha en video? Min egen raritet är en remix-maxi av New Orders True Faith som jag köpte i en liten skivaffär på en bakgata i Southampton under en språkresa till Isle of Wight. Ett par månader senare kunde man köpa samma remixmaxisingel för 600 kronor på någon DJ-affär i Stockholm som jag glömt namnet på.

Hur såg då omslaget ut? Jo någonting åt det här hållet.
www.cerysmaticfactory.info/images/fac183r1.jpg

Metal Guru: Ingen video men en raritet.

[url=
www.youtube.com/watch?v=AuhQf3ds14k&feature=related]The Clash - Gates of the West[/url]

The Clash, Juli 1979, B-sida på en 7" singel (Groovy Times/Gates of the West) som följde med första släppet av rereleasen av The Clash-LP:n.

Raritetstråden.
Det måste finnas en sån här tråd också.

Nu får ni någonting att toppa, småpojkar.
Black Sabbath. Augusti 1969. "When I Came Down"
55 sekunders klipp. Mer än så finns inte.

Sv: Nattens You Tube låt

Efter att youtubat lite efter världens bästa rockbasist (+ 1975.12.08) snubblar jag över denna lilla balladernas ballad.

Daddy daddy, come and look.
Why there's four or five little Melinda girls inside this picture book?

I en reklampaus på en konkurrerande kanal så slog jag över på SVT's nya frågeprogram Glasklart. Har dålig koll på vad programmet går ut men en av deltagarna, Annelie, verkar vara lite ungdomligt blåst men samtidigt svarar hon rätt. Dessutom avslöjade hon att morfarn odlat gräs (inte gräsmatte-gräs) på kolinilotten... Måste nog se en repris tror jag.

Paddan:

grillpremiär idag i 14 graders värme. Är man först ?

Karre , färskpotatis och Staropramen :)

Metal Guru: Blev lite sugen på att införskaffa denna, tror den verkligen skulle pryda min vägg.

www.modern-canvas-art.com/ekmps/shops/robboweb1/images/banksy-emergency-exits2.jpg

Per HApps:
Ta gärna ett kort av rummet, då det är möblerat och klart.

Paddan:
Metal Guru är nummer tre.

Per HApps: Och undrar han vilka personerna på silhuetten är säger du "Jag är inte riktigt säker, men jag tror att JimmyH är han längst till vänster"

Det får nog bli Kubrik, tänker överraska med den under några kvällar nu när hockeyn är slut. Tack för inspirationen.

Metal Guru: Hehe, det tror jag också. Tycker bara att Banksys grafitti och konst har en stor dos ironi

Paddan:
en tonårspojk väljer nog Kubrik.

Lumber Jack:
Ser det, efter att analyserat texten noggrannare... ;o)

Clockwork Orange = underbart val!

Vikket jävla kultrum killen skulle få.
PH, jag vet inte om din relation till killen ifråga, men om det inte är din son i rakt nedstigande led, är jag övertygad om att LJ's förslag skulle ge dig gott om fet-pluscreds hos gossebarnet.

Per HApps: Den bild jag fick i huvudet direkt blir siluettbilden från A clockwork orange.

Metal Guru: Hankön ser du väl?

Per HApps:
Har tonåringen något kön?

« · 1027238 · »