Varför? Jo, för att media själva skapat detta genom den bevakning som de haft i fallet. Det säljer, inte tu tal om det. Man har sålt på:
- Hopp, kommer man hitta henne vid liv? - Förtvivlan, hoppet är ute, hon är tyvärr död. - vanmakt, hur kunde detta hemska hända? Finns det sådan odjur? - Ilska, vilket straff är lämpligt för en sådan "best" som han är?
Nu finns det en sak kvar att sälja, sorgen. Den där hemska, outhärdliga sorgen som jag inte kan föreställa mig hur den känns.
"Efter önskemål från familjen kommer SVT att direktsända begravningen."
Knappast. De har inte ringt och bett SVT om detta, de har av någon konstig anledning accepterat en förfrågan från SVT. Och SVT ser naturligtvis en enorm vinst i detta. De kan sälja bilderna från begravningen till stora delar av nordeuropeiska TV-kanaler. Money talks, även i det här ytterst tragiska fallet.
Sedan undrar jag, om något liknande skulle hända, kommer man visa den begravningen också? Ser vi en ny trend födas i svensk TV? Cyniskt av mig att tänka så? Kanske, men jag tror inte jag är så långt från de tankegångar som finns på redaktioner runt om i Sverige.
Imorgon kommer Englas begravning att tv-sändas mot mångas förtret. Själv var första tanken att det var osmakligt, men med senare eftertanke så vet jag inte efter jag har läst lite vad hennes familj tycker.
Gidde: Undra om man har tillgång till internet och dyligt under de timmar man ska vara vaken men liggandes i sängen. I så fall kanske man skall söka jobbet. www.e24.se/pengar24/jobbkarriar/artikel_452547.e24
Something big is coming... You've heard the rumors. Now you have the facts.
For the last few months, we've heard you whispering in dark corners of the internet. We've heard the hushed tones you've used in your favorite watering holes. We've heard your back alley mutterings. So, we thought it needed to be said loud and clear - AC/DC's got a new album on the way.
The boys have been holed up in a Vancouver studio with producer Brendan O'Brien and longtime audio engineer Mike Fraser, cooking up their first collection of new material since the 2000 release of Stiff Upper Lip.
Fans can expect the new album sometime later this year. We know it's not an easy wait, but you don't have to sit there twiddling your thumbs.
Metal Guru: Ja man har svårt att förstå hur den där normala bilden lyckades komma in i albumet.
LL: Det är väl helt otroligt synd om man skulle missa några minuter av Rederiet. Var väl troligast för fult att ha baksidan på tv'n i vardagsrummet synlig.
Villan är dessutom på hela 65 kvadrat. Inte dåligt med 4.8 mille för det.
Wayne Gresky: Köket var ju ganska spartanskt och ikea-aktigt faktiskt. Men jag antar att det här är människor som knappast äter speciellt mycket hemma.
MorganaLefaey: Inte ens sjöutsikt verkar det som. Snacka om att båtkonceptet känns helt fel. Och att behöva sköta den där altanen, vilken mardröm! Min första tanke var att det skulle göra sig bra i en film där en galning springer runt med maskingevär och skjuter på speglar.
MorganaLefaey: haha, så enormt gräsligt, inte undra på att vederbörande vill flytta därifrån - och varför i hela helvete har man en tv i trapphuset? :-)
hellge: Irländsk folksong - Come Away Melinda var lite annorlunda - dels var det här pappa som var död (mer logiskt), dels var gitarrarbetet rätt annorlunda. Kul att höra, även om låten i sig är bland de mer sorgsna som finns.
hellge: Velvett Fogg - Come Away Melinda Just ja. Här huserade Tony Iommi ett kort litet tag innan han hamnade i Earth - som sedermera blev till Black Sabbath.
hellge: Den där Heep-varianten har figurerat tidigare härinne, och är nog en av mina absoluta favoriter vad gäller att 'filmatisera' gamla ärevördiga ballader.
Det är framförallt de där två första UFO som jag är het hooked på. Egentligen är soundet något för gammalt för mig, men jag fastnar alltid när jag hör hans gitarrspel och den där rösten, det är något magiskt med den.
Det är inte varje dag ”in these days” man stöter på musikaliska konstverk som är 26:30
1. "Silver Bird" – 6:53 2. "Star Storm" – 18:53 3. "Prince Kajuku" – 3:55 4. "The Coming Of Prince Kajuku" – 3:43 5. "Flying" – 26:30
Dessa hittade jag när jag sökte på Melinda, Star Storm finns också. Nej, undra om jag inte ska ta mig till bukten där piraterna finns för att se vad de har att erbjuda vad det avser oidentifierade flygande föremål.
Jo jag läste men jag tror ändå inte att de gör de på vem som helst. Det är väl endast en viss typ av människor som USA betraktar som Terrorister efter 11 September 2001 eller hur ?
mattias - 74: "Ett färskt domstolsbelut ger den amerikanska tullen rätt att utan skälig misstanke inte bara söka igenom, utan även kopiera innehållet på dina prylar."
Man får ju hoppas att detta gäller endast de som är " misstänkta " terrorister så att de inte gör så med alla. Då är det helt rätt tycker jag! En terrorist kan lägga in mycket av värde för tullen i Burken.
Jag vet inte om jag ska lägga detta i denna tråd, i tråden "Only in the US of A" eller "Det finns idioter".
Nu får nämligen tullen i USA kopiera din hårddisk och ditt minneskort för att kontrollera så att du inte är terrorist. Därmed kan de också kontrollera om du har illegalt material, t ex MP3:or osv.
Och krypterar man datan så kan de kräva att man dekrypterar och tillåter dem att kontrollera och kopiera allt.
65selander: SP3 är inne, ja. Jag har inte upplevt någon större skillnad i mitt användande. Det är i alla fall en jävla massa data. 2848 filer som uppdateras och ca 500Mb totalt som det görs backup, på. Mycket fixar i det, du.
Se länk för en som också testat det, dock i VM-miljö.
Nu vewt jag inte om det är bara för att jag har läst om det men datorn upplevs som snabbare nu iaf. Någon annan som har upplevt något eller läst något?
******* XPERTELEVEN - NY SÄSONG I HOCKEYSNACKLIGAN *******
Om någon vecka drar vi igång igen. En del är med pga av det roliga och sportsliga spelet, andra för att de tycker så mycket om att skriva vänliga pressmeddelanden och foruminlägg.
Just nu finns tre lediga platser, anmäl dig nu så kan du ha ditt lag redan imorgon:
difzi: Skriv upp en intresseanmälan på mig. Normalt sett brukar inte jag vara omöjlig. Men eftersom jag slutat som tidningsbud och söker nytt jobb så vet jag inte i dagsläget hur min situation kommer att te sig. Antingen jobbar jag eller så är jag fortfarande arbetslös och luspank. Eller så kommer jag ner.
Jag är väldigt sugen men kan inte ge klartecken fullständigt i dagsläget. Ville bara säga det så att ni vet om skälen om jag nu inte skulle dyka upp i Hagaparken.
Varför? Jo, för att media själva skapat detta genom den bevakning som de haft i fallet. Det säljer, inte tu tal om det. Man har sålt på:
- Hopp, kommer man hitta henne vid liv?
- Förtvivlan, hoppet är ute, hon är tyvärr död.
- vanmakt, hur kunde detta hemska hända? Finns det sådan odjur?
- Ilska, vilket straff är lämpligt för en sådan "best" som han är?
Nu finns det en sak kvar att sälja, sorgen. Den där hemska, outhärdliga sorgen som jag inte kan föreställa mig hur den känns.
"Efter önskemål från familjen kommer SVT att direktsända begravningen."
Knappast. De har inte ringt och bett SVT om detta, de har av någon konstig anledning accepterat en förfrågan från SVT. Och SVT ser naturligtvis en enorm vinst i detta. De kan sälja bilderna från begravningen till stora delar av nordeuropeiska TV-kanaler. Money talks, även i det här ytterst tragiska fallet.
Sedan undrar jag, om något liknande skulle hända, kommer man visa den begravningen också? Ser vi en ny trend födas i svensk TV? Cyniskt av mig att tänka så? Kanske, men jag tror inte jag är så långt från de tankegångar som finns på redaktioner runt om i Sverige.