Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.
Härligt, hellge:
Äntligen har någon funnit den felande länken mellan det ultramoderna världsomspännande datanätet Internet och det uråldriga fenomenet med utedass!
Nu kan jag sova med ett flin på läpparna... :oP
Wayne Gresky:
Felaktiga incitament m.a.o.
Så blir det om "man själv" bestämmer bonus-utbetalningarna.
"Man själv" skall inte läsas bosktavligt, men blir det i praktiken.
Farbror A sitter i styrelsen i Bank Altofta, bestämmer incitament och bonus för Bankdirektör B.
Samtidigt är Bankdirektör B också styrelsemeldem i Bank Beltofta, och bestämmer incitament och bonus för Farbror A - och har Bankdirektör tryckt på sitt visitkort.
"Kliar du min rygg, kliar jag din", typ.
Vi får hoppas att klådan nu får ett abrupt slut.
Stigsson: Är det bara jag som läser den texten med det mellanrum som faktiskt finns där? "All most Welcome - Alla mycket välkomna"?
Ordet Almost - nästan stavas ju trots allt med ett L.
Paddan: Kanske borde fördjupa mig i den roterande loggan som jag debrilt sökt här på internet vid flera tillfällen faktiskt.
[bild]l.yimg.com/a/i/ca/cl/mob/v3/prtr/mtv_logo_2_1.gif[/bild]
Den såg ut lite som den här fast man såg den lite uppifrån.
Den var trekantig till formen men "visade" fyra sidor. Först kom "MTV" sen "News", sen MTV igen, och det är här det underliga sker, och sen kom "News" igen.
Visst förstår ni...
Fast det innebär väl att den egentligen bara visade 2 sidor?
"Det jag saknar är ett utkrävande av ansvar. Leta upp varenda jävla amerikansk bankdirre som skrivit under och godkänt Subprime-lån till människor som man redan från början varit på det klara med att de inte skulle klara. Ruinera dem fullständigt och statuera exempel. "
Skulle resultera i noll och intet.
Inga bankdirrar har skrivit under och godkänt Subprime-lån. Dels är det inte bankdirrarnas jobb - se'n är det väl inte heller bankerna som sysslat med Subprime-lånen, utan mer institut som Fannie, Freddie & co...
Jag fick tag på den förmodligen sista platsen på hela bygget p åsöndagens konsert, bara för att jag blev less och tryckte på reload ändå. Hade jag gjort det 15min tidigare hade jag förmodligen fått soffplats på scenen.
Så nu sitter jag längst upp längst bak. Nån avdankad ornitolog eller astolog som vill kränga en kikare till vettigt pris?