Själv tycker jag att GT är ett helt ok nostalgiband, funkar fint i bilen eller till fest men inget band vars skivor jag köper. Kan hålla med om att de är aningen överskattade, i likhet med Ledin.
Poffa: Det var nog 10- 15 000 inne på festivalområdet. Hur många av dom som tittade på honom vet jag inte. Men några tusen var det nog. Samtliga under 15 plus då jag som är något över.
Efter ytterligare lite forskning så hittade jag nu ett påstående om att det bara var publigrekord EFTER ombyggnaden av Ullevi. Springsteen ska visst ha dragit femtusen fler en gång i tiden. (1985?)
Poffa: Lite avundsjuk är jag ju. Fast jag såg iofs Markoolio helgen som var... ;-)
Det där gör att jag har ännu större förhoppningar om att fredagens tillställning på arenan i Sundsvall kommer bli helt kanon.
Risken är väl bara att man har så höga förväntningar att om det blir det minsta lilla fel så kommer man att bli besviken. Som med filmer ungefär. De som jag haft högst förväntningar på har gjort mig mest besviken, medans de som jag inte haft några förhoppningar alls om har blivit riktiga kanonrullar i mina ögon.
Mattias - 74: Själv var jag på konserten på Elmia-fältet i Jönköping, med 31 000 åskådare. Mäktigt, musik som låter som förväntat, en överraskande glad Gessle och en bra publik. Konserten i sig var som du hör lyckad, även om nu GT:s musik och texter inte är så avancerade... men enkelheten är även den en styrka ibland.
Överskattade eller inte, de går hem hos svenskarna. Även hos mig.
Enligt uppgift lär Gessle ha handplockat ljudgänget och jag tror nog att ljusgänget är av högsta kvalitet likaså. Dom gängen är nog inte så billiga och med Gessles krav inte så lätt att ersätta heller.
Dysso: Håller med! Det måste ju vara någonting som gör att de drar fulla hus överallt. Det måste varit hur mäktigt som helst I göteborg senast. Hur många publikrekord har GT lyckas spräcka under sin turné? Sundsvall nu på fredag, 23 000 sålda biljetter, rekord så klart. Dessutom hjälper de giffarna att fixa det relativt nylagda konstgräset (se länk).
Det spelar väl ingen som helst roll hur mycket Gessle tjänar? Tror du han blir sämre på att sjunga för att han tjänar lite mer, eller var ligger problemet?
Mattias - 74: Jo där kan man ju kanske disskutera det mer där båda utgjorde lika stpor del av bandet. Men i Gyllene Tider så e det ju bara GEssle man hör talas om i stort sett. Men dom andra medlemmarna har säkerligen innan dom drog iväg på turnen godkännt detta. Men du kan väll inte mena att Pelle som drar kablar skall ha lite mycke betalt som Gessle?
Mattias - 74: Don efter person som man säger. Ljussnubbarna är lätta att ersätta men Gessle känns svårt att ersätta om man säger så. Sen att han har lite mer gage än resten av bandet kan jag faktiskt förstå.
Själv skall jag ner till Sundsvall och se dem nu på fredag. Min gissning är att jag kommer vara helt lyrisk efteråt och bara tjata om hur bra det var.
Säga vad man vill om personerna, men som artister och låtskrivare så är det få svenska grupper som är så bra. Annars skulle de inte dra fullt hus överallt de är.
Någon som vet om det finns en webbaserad version av MSN messenger, och isåfall vad URL:en är dit? Våran chef på jobbet har nämligen spärrat användandet utav MSN på jobbet :(
Portello: OK för att amerikaner knappt vet vart sverige o antagligen norge ligger då.... men det där med solen... ja vad säger man? Dom upphör aldrig att förvåna en.
Läste att fler har upptäckt det eminenta stället church street saloon. Det är numer som ett måste när vi i WWS åker till Gävle. Blev fan så mätt sist så att jag knappt orkade gå därifrån.
Sannes: Hehe. Åka buss - den var änna bra:-) Åker jag någonstans blir det i min corvette eller BMW. Ska be min touring manager titta till mitt resterande sommararrangemang och avverkade sommararrangemang. Det är inte långt kvar nu. Folkparksturnén är snart slut men jag misstänker att jag redan varit i Uddevalla.
65Selander: Jag hoppas att jag inom en (eller två månader) har bredband, jag har iallafall beställt grejerna för ett bra tag sedan, är fortfarande inte fullt utbyggt ännu påstår dom.
Jag visste väl att man inte skall in och röra i saker man inte kan. Lika bra att låta det vara som det är.
Skulle Dragan ta lokalbussen till mig, det har jag mycket svårt att tänka mig.
Äh, Trocca är inte så svårt att få tag på. Fast på Kyrkogatsalongen är det förstås det. Portello är kanske lite svårare att få tag på, men också alldeles för sött och äckligt - så det gör ju inget.
900 gram var det visst. Så pinsamt av mig. Varför kräver folk alltid att man ska äta hela köttbiten om de ska betala för den? Snåla människor... I övrigt har de inte Trocca. Det är kasst.
puffe4: Till din stora förvåning har jag sett de sex filmerna Peter Sellers medverkade i åtskilliga gånger, och några av dem tillhör mina absoluta favoriter. Sedan blir jag illamående över hur de fortsatte mjölka konceptet efter hans död, men det är en annan fråga.
Själv tycker jag att GT är ett helt ok nostalgiband, funkar fint i bilen eller till fest men inget band vars skivor jag köper. Kan hålla med om att de är aningen överskattade, i likhet med Ledin.