Café

Grupper · 50714 inlägg · 1049 ämnen
« · 717384 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.

Sv: Favvo maten, just nu!
65selander: Renskav är jävligt gott. Allt renkött är gott. Eftersom mina päron bor strategiskt rätt till så bad jag dem köpa 10 kg och torka åt mig. Lillasyrran var den som drabbades, eftersom mina föräldrar (som är separerade sedan jag var åtta - morsan bodde i Stockholm under rätt lång tid efter det) båda bor i våningar centralt i stan och syrran med sambo bor i villa och har bättre möjligheter att hänga ut köttslamsor runt huset. Lillasyster är dessutom rätt kräsmagad, och håller på att spy om hon känner blodlukt, så jag köpte en extra fin födelsedagspresent åt henne för att kompensera lidandet hon fått uppleva under det att renköttet torkade.

65selander:

Hasselbackspotatis! Och något gott kött till. Åh, det finns inget godare i matväg än Hasselbackspotatis, det kan jag äta hur mycket som helst av (nästan).

Portello: PiP är inte heller fel men det skall inte vara stuvad. Är uppvuxen med stuvad PiP och sutvade makaroner.

Kickan: Medelhavsmat räknas väl Kebab till eller ;-)
Någonting som var för jävla gott innan jag föråt mig under mina sommar och vinterlov i Kiruna var renskav. Det var smarrigt då men nu tål jag knappt lukten utav renköttet.

65selander: Spaggetti och köttfärssås går alltid ner.Naturligtvis ska det vara kall mjölk till.
En annan höjdare är pytt i panna med rödbetor och stekt ägg.

65selander: Jag gillar inte
fFalukorv och jag har aldrig ätit potatis. Jag har smakat, med den följden att jag spytt, så jag har undvikit det därefter.

Fast jag äter ägg och dricker mjölk så ditt tips kan funka delvis. Annars gillar jag nog mer medelhavsmat än svensk husmanskost.

Favvo maten, just nu!

Tänkte dra igång en tråd om vilken mat ni uppskattar mest.

Själv så är det helt outstanding med "Delins Falukorv" från Färila med stekt potatis samt vändstekta ägg och iskall mjölk till dryck.

Varför det är just denna rätt beror nog på att jag äter husmanskost ca 1gång i kvartalet. Tyvärr så är det bara snabbmat man käkar om man inte blir hembjuden någongång.

Det finns säkert flertalet goare rätter men Falukorv och potatis är "smurf"

Sv: Ren som snö?
Metal Guru:
9.76 vaddå, meter/minut? ;)

Per HApps:

Att hade Keithan också haft dopingpolisen efter sig hade han också kutat på 9.76 

Friman SR:
Och vad fan har det med Keith Richards monkeyfasoner att göra?

Sv: Tv-tipset
Salle: Såg Kingdoms Hospital o den var bra, ska definitivt fortsätta se den. Men jag gillar ju sån här mystik och sci fi :)

Per HApps: Keith Richards är ren som snö.... Han råkade bara se en cocosnöt vid 62-års ålder som han ville ta ner likt en apa i en palm... Sen ramlade han huvudstupa och fick en liten blödning i skallen och hela världens skandal press med The Sun spetsen ylade....... Men Keith han. han e ren som snö han... möjligtvis kan han tydligen rättsomdetär suckta efter cocosnötter på sju meters höjd, helt normalt för en man i hans ställning.... Balcolabbet har väl inget att göra med att Keith klättrade upp i en palm vid 62-års ålder?? Keith går ju inte på några droger... Fasen, jag skulle vara glad om jag ens tänkte tanken cocosnöt vid 62-års ålder....hehe

Roch'n'roll........;-)

Ambroo:
Eller Carl Lewis? Balco's egen crashtestdummie

Per HApps: Var det nån som sa Ben Johnson?

Ren som snö?

Salle: Äh, jag tror jag väntar med det. Har funderat på att någon gång se Bruno Ganz rollgestaltning av Hitler i Undergången som ligger här bredvid datorn och väntar på ett tillfälle tillsammans med The Aristocrats och Kung Fu Hustle

Paddan: Va, såg du inte riket??? Tror den finns billig på DVD. Köp och se.

Salle: Tillhör väl en av de få som inte sett Riket, och jag gav upp på den där serien redan efter en halvtimme. Vet inte varför jag kommer att tänka på Twin Peaks, men något är det som får mina tankar i den riktningen

Sv: Bästa boken?

Nu har jag fått mitt exemplar av Gåtornas palats av Dan Brown. Ska försöka hinna komma igenom den innan den släpps i handeln.

Har ingen aning om den är lika bra som förlagan men...

[url=abc.go.com/primetime/kingdomhospital/]Stephen King´s tolkning av Lars von Triers "Riket"[/url] sänd av TV6 med start 21.00.

Sv: Roliga länkar
Ambroo: Det verkar jobbigt att flyga med Blue Angels

Sv: Har en fråga...

-Gurra-: Vill du ha en Jason-replica verkar det vara mest USA-sajter som gäller. Googla: Jason mask så dräller det av såna som säljer. Är det en riktig hockey-mask du vill ha så Ebay skulle jag säga.

[url=cgi.ebay.com/Vintage-Style-Fiberglass-Hockey-Goalie-Mask_W0QQitemZ7241147067QQcategoryZ79762QQrdZ1QQcmdZViewItem]Här finns en.[/url]

Sv: Har en fråga...
Salle: Precis en sån... Vet du möjligtvis om det finns någon info på svenska någonstans ??

Har en fråga...
Vet någon vart jag kan få tag i en gammal målvaktshjälm ??.
En sån som man kan se i "Fredagen den 13:e" filmerna.

Tacksam för svar.

Sv: Din favoritserie?

Ännu ett exempel på en favoritserie. Avsnittet med Mr Neutron från fjärde säsongen av Monty Pythons Flying Circus

Sv: Rock'n'roll fråga...?
Friman SR: Det var ju naturligt vis den där hasch rökande olje fjante
Bush jag menade. Han som tror han styr hela världen , du vet ?

Helg Ernest: Texas fjanten... Snackar du om Billy Gibbon's eller om ärkefjanten George W Bush???? Keith's klättrande palmerna är bara ett ett sundhetstecken... En liten blödning på hjärnan tar Keith, det största problemet är läkarna som har fullt schååå att hindra Keitn från att ta sig till Barcelona just nu... hehe r&r....;-)

Och ni som undrar varför Keith Richards och andra gaggiga gubbar vägrar lämna scenen kan jag bara säga så här...

Vad i helvete ska de göra annars??? Ska de skaffa ett vanligt jobb???

Ähhh, gör som rötterna, bluesgubbarna dör på scenen och det ska oxå Stones göra.... Fast Keith, vad i helvete skulle du klättra i en palm för????

Rock'n'roll..........

Friman SR: Synd det inte var i Göteborg också.
Då har du väll flippat ur ? ( c :
www.tv4.se/noje/462185.html

En eloge till Mick Jagger. www.tv4.se/noje/459671.html

Vem faan tror den där Texas fjanten att han är ?

Sv: Sweden Rock Festival ??
Paddan:

Mums =)

Sv: Sweden Rock Festival ??
mattias - 74: Det här verkar ju vara en ganska intressant film. Kommer tydligen ut på DVD i slutet av maj.

[url=attustest.blogspot.com/2006/05/how-pick-up-girl.html]"How to pick up a girl" eller "Ny variant av sidovagn?"[/url]

Sv: Pedofil rymde efter permission??
Helg Ernest: Ja det låter som ett vettigt straff tycker jag.

mok: Livstid i ett Afganistanskt fängelse

mok:

Kastrering med slö morakniv är lagomt tycker jag

Helg Ernest: Om du pinar dom och slår ihjäl dom efter 30 dagar så är du ju precis lika korkad eller?

Sen är det alldeles för smärtfritt... lås in dom på livstid... o då menar jag inte 14 år utan livstid.

mattias - 74: Jag blir så förbannad och ledsen när jag läser detta.
Sådana mäniskor är faan inte existensberättigad.

Pina dom jävlarna i 30 dagar och slå ihjäl dom sedan

Läs gärna resten av artikelserien också.

Faaan va arg jag är. Jävla IDIOTER är vad det är

Herminator:

Ja man blir rent utsagt förbannad hur en sådan här Skitstövel kan få vara ute över huvud taget.

mattias - 74: Men nu kan man andas ut för tillfället i alla fall..

Karoliina: Prosit! :-)

Salle: Vestibularis neurit ;)

Sv: Vad står det på ditt plakat 1:a Maj?
Jag kan i mitt liv inte förstå denna paradox att man går ut och demonstrerar mot den regim man själv har röstat fram och som är vid makten. Vore de röda i opposition går det lättare att förstå.

De röda som har haft makten så länge borde rimligtvis ställt allt till rätta, därmed skulle det heller inte finnas något att demonstrera mot?

Kanske det borde stå "Jag röstar först och tänker sen" på plakaten i tågen för att de skulle bli trovärdigare....

[url=www.totgelacht.com/content/710.html]Ibland är vägen hem lång och svår.[/url]

Sv: Deklarera.
Portello:

Men Portello. Visst har du väl internet?

Sv: Vad står det på ditt plakat 1:a Maj?
friskan: Såg ett rätt bra igår, "Mot mjöl, för Helvete" =)

Sv: Deklarera.
mok: Blir ett rejält tillskott på banken när återbäringen kommer. Hela 20kr :-))

« · 717384 · »