Café

Grupper · 50715 inlägg · 1049 ämnen
« · 718645 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.

Sv: Melodifestivalen
knaskamilla:

För en gångs skull är vi överens om nånting =)

Åh, vad jag satt och hoppades att Carola inte skulle gå vidare till finalen. Det hade varit HELT underbart. Fan, hon låter ju som ett barn i vissa delar av sin låt, och scenshowen var mest bara pinsam. Dessutom är det en dansbandslåt (fast en sådan har vi iofs vunnit ESC med tidigare, var det någon som påminde mig om).

Bara att hoppas att hon floppar i finalen nu i stället. Heja alla andra länder!

mok: Äh, det är ju såna bidrag man minns. Gillade speciellt dansen av den flintskalliga killen. Eller om det var ett mentalt sammanbrott... Island var också mycket, eh, underhållande. Men ingen slår min favorit från Österrike för några år sen, Alf Pöyer. Schlager kan vara riktigt underhållande ibland. :)

Men Lordi är givna, klockrent! :)

Metal Guru: Brukar "missa" eller snarare skita i sådant men ville gärna se Lordi o rösta på dom allt för att ingen sk schlager skall vinna :)

Metal Guru: LORDI!

mok:
Jag är glad att jag än en gång 'missat' allt ni gaggar om.
Jag har ju mina cd's med Hayseed Dixie att ty mig till.

Sannes: Igår var första gången nånsin jag spanade på melodifestivalen och första gången jag röstade med för den delen. Lordi fick givet den rösten. Skulle som sagt vara en dröm om Lordi vann och Carola floppade totalt på lördag. Skulle nästan vilja se den omröstningen men har viktigare saker för mej. Får b nån rösta för mej iaf.

Tyckte annars det fanns otroligt mycke skräp typ Litauen eller vad det var.

We are the winners
We are, we are!
We are the winners
We are, we are!

We are the winners of Eurovision
We are, we are! We are, we are!
We are the winners of Eurovision
We are, we are! We are, we are!

So, you gotta vote,
Vote, vote for the winners
Vote, vote, vote for the winners

Hur bra var den texten då? Försöker dom sej på att påverka vårt undermedvetna? Funkade sådär....

Paddan: Carola kom vidare förut för sin kristna tro, nu är det silikon och botox och hjärntvättning.

Sannes: Den här hemmavideosnutten såg jag för någon månad sedan, då trodde jag inte direkt att det var en schlagerfestivallåt.

DIForever:

Ja man kan ju hoppas

mattias - 74:

Jag hoppas att Lordi vinner hela skiten, och att Carola floppar... men det lär ju inte hända :)

Sannes:

Lordi kommer lätt att gå vidare =)

Sannes:

Det finns tråkiga människor och så finns det Carola!!

65selander:
Eurovision Song Contest är det rätta namnet, tror jag alltså.

Paddan:
Lordi i dansbandstappning, jojo, det låter det må jag säga....

wap.hockeysnack.com
Heter det inte Eurovisionsfestivalen? Nä på lördag är det hockey som gäller

Portello:
Ikväll är det 23 länder som gör upp om 10 finalplatser. Finalen går av stapeln på lördag och dit är redan 14 länder direktkvalificerade sedan förra året. Jag tror att de länder som redan är klara för final är: Israel, Norge. Lettland, Danmark, Rumänien, Kroatien (är jag osäker på), Frankrike, Moldavien, Tyskland, England, Spanien, Malta och Schweiz.

För att slippa kvala nästa år måste man hamna bland de tio bästa på lördag. Fyra länder har alltid sin plats säkrade varje år, det är de länder som pumpar in mest pengar till EBU (eller vad det nu heter). De stora länderna är väl England, Tyskland, Spanien och Frankrike.

Sannes: Det var väl det lägret som ville stoppa Lordi som försökte hävda att de var satanister och liknande. Själv tycker jag det hade varit häftigast ifall Lordi hade spelat dansbandsmusik, tala om gränsöverskridande.

Sannes: Hur är det? Hur många går vidare till huvudtävlingen? Här har du en med noll koll...
Är det i kväll dom kvalar eller?

mattias - 74: 
Lordi, ja varför inte, låten är bra. Hade varit kul om de kunde vinna hela spektaklet. 
Dessa gossar har visst delat Finalnd i två läger, ett gäng ville visst stoppa dom och de andra gänget ryckte på axlarna och tyckte varför inte, det har ju ändå gått så dåligt för Finland tidigare så de kan ju få åka.

Sannes:

Heja Lordi =)

mattias - 74:
Man kan säga vad man vill om Carola, men sjunga kan hon definitivt, hon har en suveränt bra röst.
Sen är det ju förskräckligt att höra henne prata, då är det verkligen kalkonvarning.

Tänk om hon inte tar sig vidare från semin ikväll, det skulle verkligen vara en smärre katastrof för de inblandade svenskarna. Undrar vad tidningarna skulle skriva då....

På tal om kvällens spektakel så är semifinal låtarna bra mycket bättre än de låtar som redan är klara för finalen.
Och så blir låtarna sämre och sämre för varje år, eller är det jag som blir äldre och äldre....

Sv: Filmtips kväll!!!
Någon här som sett Underworld : Evolution.

Om, är den värd att se på bio?

mok: Carola har ju faktiskt en grym röst, men när hon pratar så låter hon som en blandning mellan dagisfröken och en audiovisuell representation av hur botox skulle låta om det hade en röst. Dvs väldigt barnslig och konstgjort plastig.

mattias - 74: Håller med dej hela vägen. Ogillar verkligen Carola o allt som har med henne att göra... skall nog rösta på Lordi :)

Sannes:

Eftersom jag ogillar carola så hittade jag en bild som är som gjuten för henne, Ta bort norges vackra donna som passar hon bra med dom andra =)

Sv: Roliga länkar
Salle: ganska många =P

Ambroo:
Ja, det var en av det mindre begåvade fake-annonser mellan Mora/Leksand i vintras.

Åkte till Mora med hopp om livet.. kom hem och ville skjuta mig själv..

www.bestofblocket.se/bilder/blocket_336.jpg

Tror du denna skulle klara det där du la upp?

www.warpdrive.se/?27114

Per HApps:
på förekommen anledning

www.pibmug.com/files/map_test.swf

JD:
Skippade länken, här kommer texten, skall man skratta eller gråta?

I en rapport sammanställd av National Geographic blottläggs återigen hur en gång välutbildade länder sjunkit till en låg, obildad, nivå. Sedan tidigare är det bekräftat att en orsak till den sjunkande utbildningsnivån är att olika folkgrupper presterar olika*. Rapporten har utförts i syfte att se hur geografiskt kunniga amerikanska ungdomar är. Trots amerikanernas kända utrikespolitik som går ut på att visa sig på styva linan och kasta bomber för att sprida sin världssyn, saknar amerikanska ungdomar grundläggande geografiska kunskaper.

Undersökningen visade bland annat att enbart 37% av amerikanerna kunde peka ut Irak på en karta, trots kriget som nu pågått i tre år. Sex av tio amerikaner saknar dessutom kunskap i ett annat språk än sitt modersmål, och som grädde på moset kan inte hälften av ungdomarna peka ut New York på en karta.

JD: Om man skriver i en tråd om roliga länkar kanske man ska bifoga själva länken också.

Ni drar väl ert strå till stacken ?

Sv: Favvo maten, just nu!
Frisco:

Shit, har hon öppnat restaurang?

Favoritmat just nu är allt Carro lagar.

På restauranger är det Nudlar med kyckling och annat. Så ja säger en del. Mycket soja säger jag.

Biff med lök brukar jag testa på kinarestauranger.

Svensk biffstek med mycket lök är den rätt jag testar på dom resturanger jag hamnar på i landet .

Sv: Bästa boken?

Ni som går och väntar på att få läsa den "nya" Dan Brown boken kommer inte bli besvikna. Det handlar helt enkelt om ytterligare en bok i samma stil som de andra tre utgivna i Sverige. Allt finns där, lösandet av gåtor för att komma fram till sanningen, jakten, action allt precis som i de andra böckerna. Denna gången är dock inte mysteriet religiöst eller rymdrelaterat som i de tidigare böckerna utan nu handlar det väldigt mycket om matematik ock kryptologi.
Bäst är dock "Änglar och demoner " och "DaVinci koden" men denna är också mycket god underhållning om man gillar den typen av böcker.

Håll utkik för den ska finnas i handeln översatt till svenska den 2/6.

piff: Just nu så luktar kycklingen i min ugn som min favoriträtt för jag är så j-a hungrig. Kan man äta upp en hel kyckling alldeles själv tro?

Fredberg:
Quorn och ris!!!!

65selander: Bruna Bönor med Fläsk

Sv: Filmtips kväll!!!
Till er som inte har sett Crash har jag ett förslag.
Se den!
Och har ni sett den, se den igen.

65selander: verkar svårt att bli hembjuden på mat eller??? Får du inget hugg så kan jag säga så här.... Smyg in lite glykemi i tankegångarna, tänk blodsockerdippar, tänk varför du är trött efter maten.... Falukorv är helt OK, men dom snabba kolhydraterna, behöver du dom just nu och då och sen?? Skit i potatisen, ät korven istället, om du inte tror att du gör av med potatisen, ät den inte då... Tänk fullkornspasta, tänk råris, tänk glykemi och bli en pigg en... Tänk sunda fetter, ät fisk, ät makrill, ät surströmming, ät oliver... Tänk, märkligt att man måste äta fett för att förbränna fett, kroppen funkar ju så, svälter jag mig så omvandlar ju kroppen musklerna till fett för att förbränna fettet, å det är ju inte meningen att bli av med musklerna ju... Se till att äta rätta fetter alltså... Å vad ville jag säga med detta???? Åt och må bra, men snegla gärna lite på det glykemiska...;-)

Sv: Ren som snö?
Metal Guru: Fel... Keef hade kutat på 9.00 för länge sen...;.) helt odopad som alltid....

Helg Ernest: Den som inte äter potatis av okynne tänker glykemiskt helt rätt....

Kickan: Jag e inte vegeterian men lite vek gällande djurhållning och så..."hänga ut köttslamsor runt huset"... asså, det är så det går till när Kickan får sitt kött........;-) Aj, Kickan, du får inte bli asiat för dom ej ju ännu värre, typ hajfenssoppans tillkomst.....

Helg Ernest: Nej, men jag är allergisk mot potatis. Jag mår lika dåligt av potatis som av rödvin (jag spyr om jag smakar någondera) och därför undviker jag det.

Kickan: Den som inte äter potatis måste vara av asiatisk härkomst.

knaskamilla: Jag är nog förstörd med snabbmaten att jag känner inte skillnad på potatis och potatis. Däremot så är du inte ensam om att gilla  den sorten. Själv så gillar jag Arsenal potatis... D v s pommes frites

« · 718645 · »