Café

Grupper · 50697 inlägg · 1049 ämnen
« · 813389 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.

Sv: Tv-tipset
En artikel från SvD som handlar om tv-serien Dexter, men även listar några av de nya serier som vi kommer att kunna se i SVT och de kommersiella kanalerna i vår

"Heroes, Jericho och What about Brian är några av vårens stora tv-serier. För att inte tala om Dexter med Michael C Hall i huvudrollen, som spelade snälle David Fisher i Six feet under. Nu är han seriemördaren som tar kål på andra mördare. Premiär i kväll i Canal Plus."

Sv: Vadå inte rättfärdiga dödssstraff?
Det är rätt, 70 Rodrigues:
Öga för öga, tand för tand är ett rättsystem som funnits i tusentals år före vårt, och därför bör anses vara förfinat och kalibrerat in till sista molekyl.

Kan man dessutom förbigå rättegång genom att mobilisera en lynchmob vore allt fulländat. Men varför så trångsynt att vara beskuren bara vid våldtagna och mördade barn? Nej, snatteri på konsum, felparkering utanför stadsbiblioteket och med berått mod gående mot röd gubbe - på'rom bara!

Anarchy in the Western World!

70 Rodrigues: Dödsstraff och hämnd är två helt skilda saker. Dödsstraff innebär att en stat skickar någon till döden för ett brott personen begått. Medans ditt hämndbegär "bara" innebär att ytterligare en medborgare begår ett vidrigt brott.

Dödsstraff skulle kanske funka, om man kunde vara 110% säker på att varje person som blivit dömd därtill var skyldig, men något sådant rättssystem finns inte.

Dessutom är du uppenbarligen beredd att göra dina övriga barn fäderslösa bara för att få din egen hämnd. Du offrar alltså bra mycket mer än din egen frihet/ditt eget liv för att tillfredsställa dig själv och din blodtörstighet.

El Aka Ali: Om någon skulle skada eller ha ihjäl något av mina barn, så skulle jag gladeleigen ta konsekvenserna. Det patetiska är ju att jag som hämnande pappa skulle få ett längre straff än mitt barns gärningsman, only in sweden!!

70 Rodrigues: Kan du då ta konsekvensen av ditt handlande?

70 Rodrigues: Jag rättfärdigar dödsstraffet med lusten att döda, precis som du.

Vadå inte rättfärdiga dödssstraff?
Om erat eget barn blev våldtaget och mördat så skulle ni nog fan rättfärdiga både det ena o det andra. Den som säger något annat har inga barn!!!!

Sv: Hur är folk funtade ??
Tycker denna länk passar in på denna rubrik !!

Vilken körd kille!

Sv: Viktigaste Valfrågan
Poffa: Haha, jag tyckte att jag kände igen det ifrån någonstans när jag såg klippet

73Sjöbba: Helt jefla underbar. Det var dessutom på pricken likt Lumber Jack.

Dream Team:

INstämmer, skrattade så jag spillde julmust på tangentbordet :-)

73Sjöbba: Hahaha.. Helt underbart!

Sv: Roliga länkar
Och här har vi bylingen som provkör en trimmad moppe

73Sjöbba: Hahaha, världsklass!

Nu hade jag 2 trådar att välja mellan. Här har vi Lumber Jack som Baloo och HelgErnest som Bahgeera Se länk

Sv: Elitserie-Extra på femman
Stigsson: Man hade väl lagt fokus på matchen Djurgården.Frölunda, och där fick väl vart och ett av lagen ett rätt så jämförbart utrymme i reportage före matchen. Att sedan DIF syns mer i eftersnacket kan kanske ha att göra med att man vann efter övertid. I övrigt var det ju som Ann säger ett rätt så utförligt reportage från Timrå och vad som har hänt där under och efter "krisen". Det slog mig dock, som du säger, att man i slutdelen av programmet vägde över åt DIF-lägret på ett lite löjligt övertydligt sätt. Men det blir kanske lätt så när "expertkommentarorn" heter Petter Rönnqvist. Jag tänker nog ge programmet chansen igen. Något nytt Hockeykväll på den nivå som det ligger ser vi nog inte i görningen på Kanal 5 i vilket fall.

Sv: Elitserie-Extra på femman
Stigsson: Såg bara bitar ur det o då handlade det om Timrå:)

Elitserie-Extra på femman
Var det nån som såg det nya programmet Elitserie-Extra som gick för första gången på kanal 5 i lördags. Någon nära mig sa att det var det värsta Djurgårdsfixerade programmet man någonsin sett så att det istället borde byta namn till Djurgårds-Extra.

Själv har jag inte sett det så jag kan inte avgöra. Var det någon annan som såg det och som kan berätta vad man tyckte om det.

Sv: Vad äter och dricker ni i kväll då?
Lumber Jack: Mat för en Karl med beslutsångest.

Sv: Vad äter och dricker ni i kväll då?
En sån här skulle man springa på någongång. Snacka om junkfood i kubik!

Poffa: Här är klippet jag nämnde tidigare iafton.

från Humorlabbet

Sv: På spåret
Salle: Det var enkelt,8 pinnar på Kropps tog jag oxå.

Salle: Där bommade jag totalt, min hjärna kopplade Kroppskultur till Ystad och gissa vad förvirrat allt blev då.

Salle: Och sista är Uddevalla på 8p. Kroppskultur tog jag det på.

Paddan: Vetlanda tog jag på 8:a efter att ha snappat Hultsfred direkt. Blev dock lite tvekis när dom sa Forshaga då jag ett kort tag trodde dom menat Arvika-festivalen.

MonteCarlo var en enkel 10:a när man tog Genua snabbt.

Paddan: Samma här. Nu får dom rycka upp sig.

Salle: Tänka sig att jag klämde en tiopoängare den här gången också.

Poffa: Nu har dom söpit i tävlingsledningen. Att Ingvar var lite hygglo och släppte Statens istället för Svenska är OK men att ena laget får rätt på Statens Meterologiska och HydroTEKNISKA Institut angående SMHI är snett.

Sv: Only in US of A
Paddan:
Funderade också om detta var äkta, men har beslutat mig för att tro att det inte är fejk.

(om jag kunnat utnyttja min plustjänst hade jag kursiverat 'att tro')

Metal Guru: Har sett några snuttar av något annat program där en tjej påstås ha fobi för gurkor, för egen del kändes det som någon form av parodi... men vem vet, det finns mycket konstigt folk.

Friman SR:
Mass-pennalism av en kanske lätt utvecklingsstörd kille med en ovanlig fobi. Hela programmet borde inför rätta.

Only in America...

www.yikers.com/video_250_lb_guy_scared_to_death_of_peaches.html

Den grabben skulle ha vård och inte hamna i en talkshow kan man ju tycka, fast det händer nog bara i America, eller....hmmmm

Sv: Nyår...
westerlind: Själv firade jag jul med Brynäsare.
Jag hade inflensan och låg julafton och juldag.
Men jag skall inte klaga, det var skönt att sova ut ordentligt.

Sv: Nyår...
Helg Ernest:
Jul firade jag med vansinniga modoiter, nyår med galna timråiter. SM-guld firar jag som alltid med kloka brynäsare.

Sv: Tv-tipset
Kamikazemilla: Fredrik Lindström TV2. Nu.

73Sjöbba:
"Jag har ficklampan. Du har ingenting. Hehehehehe..."

Metal Guru: Här är en favorit i repris.

Här är den kompletta helpdesken.

Fan, Metal Guru:
De har ju klippt bort manualen.

Ska hitta en komplett verision...

En liten film om hur en helpdesk i Norge kan fungera.

Sv: Dorsins 3:e ben.
TIKbiff: Det finns en helt egen gästbok för att diskutera hårnätskillar.

Dorsins 3:e ben.
Tycker hans lagkamrater är lika äckliga som kände efter...

Chockbeskedet till Dorsin: Du har tre ben
"Lagkamraterna kände på det och tyckte det var äckligt."

Sv: Widescreen.
mok: Japp, de körde 16:9. Nu är det bara frågan när NHL och PL kommer i rätt format och när comhem behagar sprida HD på landsbygden (under första halvåret, det brukar ju betyda nån gång till hösten...).

LL:

Undrar om det gjorde ont? Han är ganska duktig på att låtsas som ingenting, tycker jag.

Paddan: den här snubben är nog inte heller helt nöjd med sin lektion:

www.youtube.com/watch?v=eFiU_lvCtOM

LL: Den här var ju intressant. Fick ett hedersomnämnande i Darwin Awards 2006

"April 2004, California) An adult education teacher gave 25 students an impromptu lesson in safety during his safety class. Using opaque reasoning, Teach figured the 40-mm shell he had found on a hunting trip must be inert. He kept the round and used it as a paperweight on his desk. After all, ordnance is such a unique conversation piece. But more notably, this particular ordnance was the teacher's ticking ticket to fame.

One spring morning, a bug crawled across his desk. Should he squash it with a tissue? Sweep it out the door? Leave it to pursue its happy existence, and continue on with his lesson? No; the teacher picked another alternative. He took up the "inert" artillery shell and slammed it onto the short-lived insect.

The impact set off the primer, and the resulting explosion caused him burns and shrapnel lacerations on his hand, forearm, and torso. No one else in the classroom was hurt. To the teacher's further consolation, his actions did succeed in one respect: the bug was eliminated. "

Sv: Widescreen.
Pessimisten: Skulle dom inte just göra det i Canal+? Alltså köra 16:9... hade för mej jag läste detta

Sv: Dagens, vem bryr sig?
mattias - 74: Ja, kvinnor pratar om att föda barn..........

Sv: Dagens, vem bryr sig?
73Sjöbba:

Dödssjuk med andra ord då :-)

« · 813389 · »