Café

Grupper · 50550 inlägg · 1049 ämnen
« · 948238 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.

Sv: Vetgirig.nu
Stigsson:

Hmm. Du tror inte att det räcker om några till lyssnar bara?

knaskamilla: "Vilken fräckis, det är inte klokt."

knaskamilla: Absolut.
Det lustiga är ju att svaren i Duellenfrågorna kan skifta rätt mkt vad gäller kraven på exakthet i svaren.
För det mesta kräver dom EXAKT rätt stavning på framförallt egennamn.
Men ibland släpper dom igenom ex en stavning med w istället för v.
Lite frusterande ibland.
Ngt annat som man numera har lärt sig är hur man bör skriva ex kunganamn och deras ordningssiffra sas.
Skriver man ex Gustav den femte, så får man fel.
Det fick jag erfara häromdan. Svaret var ju korrekt, men det skulle ha skrivits: Gustaf V.

knaskamilla: Du är ju moderator själv ser jag. Upp med en omröstning i frågan nu! ;-)

Stigsson: Jag är moderator (i motorboken) och jag hör fräckis.

Stigsson:

Är det du som har gjort frågan på Vetgirig? =) Det kan vara han som har en dialekt jag inte förstår också, jag har hört det där klippet mååånga gånger och aldrig tvivlat på vad han säger.

Stigsson: Snälla moderatorer, kan vi få en fråga i ämnet. Vilka hör fräckis och vilka hör fräckhet i klippet?

knaskamilla: Då hör du och jag olika.

Stigsson:

Låter fortfarande som "Vilken fräckhet".

knaskamilla: Du har fel.

Huge:

Själv duellerade jag mot Portello idag. Vi fick en fråga om vad det första kommentatorn sa efter Foppas straff -94 var. Det rätta svaret var "Vilken fräckis", men jag är ganska säker på att han sa "Vilken fräckhet". Nu gjorde det ju inte så mycket då jag fick rätt ändå, men...rätt ska väl vara rätt?

Metal Guru: Nä, inte i just det här fallet, som det verkar.
Det känns som att det är alldeles för många träffar på Emelda för att det bara kan viftas bort sas.
Vore skillnad om det hade varit typ 10 träffar eller nåt sånt.

I det här fallet känns det som att man kan likna det med jämförelsen mellan stavningarna Helena och Elena.

Metal Guru: Precis.
Sen är det väl egentligen bara när det gäller just bokstäverna I och E som det i de flesta fall verkar vara accepterat med båda stavningarna i egennamn.

Typ: Ilena - Elena.

Huge:
Kan det inte förresten vara så att du plus 14000 andra har fel?

Huge:
Min erfarenhet av länder i sydostasien är att västerländsk stavning inte är så jämra noga.

Ex: Kolla en engelsktextad pirat-film från Thailand.

Metal Guru: Ja, det har jag gjort och där blev det betydligt fler träffar. Men poängen är ju att båda stavningarna verkar vara korrekta.
Och bör därför också godkännas.
Big deal, men det känns ändå lite surt att man får fel när man har rätt...

Huge:
Om du bara skulle namnge en kvinna ur världshistorien vore väl Mona Sahlin mer lättstavad.

Har du googlat också på Imelda Marcos, och jämfört träffbilden?

Wayne Gresky: Är det nån idé att felanmäla en fråga och få rätt i efterhand?
Jag torskade på tid mot Knaskamilla och det är iofs ingen skam. ;-)
Men problemet är att jag fick fel på en fråga där man skulle namnge en kvinna ur världshistorien. Kvinnans namn (enligt facit) är Imelda Marcos.
Jag svarade Emelda Marcos och fick fel för det.
Googlade direkt efteråt på hennes namn och där fick jag 14400 träffar på namnet Emelda Marcos.

Ska facit gälla trots att man uppenbarligen har fel?

Sv: På spåret
LL: Jag kunde alla svaren på alla frågorna innan programmet ens hade börjat...

Vi kan summera HS-Cupen efter två speldagar. Följande deltagare är klara för åttondelsfinal:
SuperElMaco
elbistrofinno
Stigsson2
Alisandali
MGuru
difzi
JimmyJoe

Sv: 3 från 1 idag
Bill Gates... Varför uppfanns MS Vista för?????? XP dög ju och nu ska jag måsta ställa in mig i någon jävla fålla för att jag har en ny maskin med skiten på... Sen så är det satan operativet på SVENSKA, jag förstår inte det språket när det är på en dator ju...;-)

Vad är det för jävla joll??????

Töcket kräver undulater... Orginalet duger och Metallica var bara två ska ni veta...:
www.youtube.com/watch?v=54H3EUAzpVg

Världens främste artist alla kategorier håller inte på med något jävla joll, det har han ALDRIG gjort och det kommer han ALDRIG heller att göra. Man blir snarare glad och eftertänksam av Neil Young och hans senaste alster, dock så borde Bill ha den i åtanke som en "This notes for you..", trots alla fonderingar:
www.youtube.com/watch?v=TQVLYR908PA

Här finns absolut INGET joll alls... Kolla in dom fingrarna som lirar gitarren och ärren i själen så begriper ni det...

www.youtube.com/watch?v=vSWTgLvxPYc

Inget joll alltså........;-)

Rock on......

Sv: Musik.

Hittade en låt med Dire Straits som jag aldrig hört förut , när jag kollade runt på You Tube .

Låten heter Millionaire Blues och ska visst vara B-sidan på Calling Elvis 7"an , finns det någon av er här på HS som har den singeln och vill sälja den ??

Jag lyssnar inte på Dire Straits och har därför missat att dom gjort en kanonlåt ,tyckte att Heavy Fuel var deras bästa låt innan jag fick höra  Millionaire Blues .

Lägger in en länk till låten

Stigsson:
Division 10:441

Tabell

1 divan 0 0 0 0 0 0:00 0
Lentini 0 0 0 0 0 0:00 0

Janne64 0 0 0 0 0 0:00 0
fbktess 0 0 0 0 0 0:00 0

RubyCrown 0 0 0 0 0 0:00 0
gabidjan 0 0 0 0 0 0:00 0
HelgErnest 0 0 0 0 0 0:00 0
sjukling 0 0 0 0 0 0:00 0

Stigsson: Jag oxå! Må bäste man gå vidare. ( c ;

Lite Lemonheads kanske kan passa så här precis innan månadsskiftet? Efter midnatt så blir det såklart Collective Soul.

Into My Arms
www.youtube.com/watch?v=YC_FeHZ8znM

It's A Shame About Ray
www.youtube.com/watch?v=kAW-zGeffAo&feature=related

Mrs. Robinson
www.youtube.com/watch?v=o6KLpIDbfTw

Salle och LL: Oj, vad duktiga ni var. Jag är imponerad. Jag kunde iaf sjunga med i "Vi har bara varandra". Fel hade jag också på den inledande frågan som alltså inte blev "Hanviken" på ledtråden "manligt vatten". Annars hade jag gärna dragit till med "Vodka" och vrålchansat på att det fanns ett samhälle i Ryssland med det manliga namnet. :-p

Salle: Marrakech var jag helt borta på, och Amsterdam greppade jag när han babblade om kanaler och lägre stående. Gävle tog jag till och med innan de på tv hade fattat den.

Full pott för Gävle blev det. Det kan ju inte tillhöra vanligheterna när det gäller den staden...

Gävle tog jag på 10p såsom Hipp-Hipparen.

Det är väl lika bra att återuppväcka denna tråd.

Att varken Kjelle B el Kristina K klarade Clash är ju lite konstigt.
Annars många svåra frågor på Marrakech som jag tog på "ingen Rabat"-nivån. Folkgruppen (berber) gissade jag rätt på men i övrigt var det klent.

Metal Guru: Jag har just avancerat till div 10 i vetligan efter en trygg andraplats i 11:71

Wayne Gresky:
Är det nån mer som vill knäcka Wayne och mGuru i geografi?

Vad hände med ultraXLZ i vår match?

Metal Guru: Jag var intresserad. Jag knäcker i geografi!

Helg Ernest:

Intressant! :-)

Wayne Gresky:
Jag är också med i vetligan, men jag tror jag är i elvan. Besegrad är man också, tog inte så allvarligt på vetgirighet på min semester i fjärran land.

Jag har gått med i en geografiliga också, eftersom ni inte var intresserade av att få stryk utav mGuru.

Portello: Han får ladda inför nästa säsong. Det roliga med en cup är ju att det kan bli lite överraskningar, ibland är det dock mindre roligt för en själv...:)

Själv fokuserar jag på div 10 i vetligan kommande säsong, är fortfarande obesegrad i det seriesystemet.

Frisco: Det gick inte så bra för dig.Är faktiskt rätt förvånad.

Wayne Gresky: Så var säsong 1 av HS-Cupen över för min del. SKa bli kul att följa er andra några veckor framöver.

Et tu Brute: Hörru gammle man! Här hittade jag en radiokanal som passar dig!

Sv: Roliga länkar
Imponerande insats av brandmän.

Lemmy
För er som undrar hur Lemmy lät på sextiotalet, på den tiden har spelade gitarr rekommenderas denna lilla godbit.

Sam Gopal var en stjärna i fallande, och på denna platta hade Lemmy tagit över taktpinnen från den tablahamrande farbrorn.

4/7 2008
Boka in USA:s nationaldag i Göteborg för
då kommer Springsteen med E-street band för att rocka
på Ullevi,ingen högoddsare att det blir en extra spelning den 5/7.

Biljetter släpps på Tisdag 09.00

Sv: Bästa Musikvideon EVER!!!
Wayne Gresky: det var riktigt bra, grymt imponerande..:)

willysson: Jag tycker att rumänerna hade ett rätt schysst sound. Kul att höra en trumloop från en lågpriskeyboard i en så påkostad produktion. Att de verkar ha hittat texten på baksidan av ett dataspel från 80-talets början ger bara ännu mer extracred.

willysson:
Danskoreografin är nästan i samma härad som i the Ballad of Bilbo Baggins. Awesome.

willysson: ops, lyssna på texten...

Im much stronger than darth vader, med brytning

« · 948238 · »