Café

Grupper · 50539 inlägg · 1049 ämnen
« · 1047350 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.

Sv: Allmän skriv vad du vill tråd.
Paddan:
Vi hade ju även i Sverige anständighetsfilter på vissa siter i Internets barndom. Tror det var på passagens forum som någon hade problem med att tala om att man bodde i Fittja, då den rodnande daemonen lite snyggt envisades med att återställa ordningen till bostadsorten 'Slidja'.

Jag har bara väntat på det här...

"Homophobic news site changes athlete Tyson Gay to Tyson Homosexual"

mattias - 74:

Haha, man får hoppas de inte hade småbarn som läste det där.. Tänk mitt i disneydags så kommer det upp porrtexter..

65selander:

Fel text vid fel tillfälle kan man väl kalla detta.

Sv: Jubileum
Lumber Jack:
Du pratar om författaren till DN-artikeln. Jag noterade inte att det var han.

Clas Svahn tycker jag annars är en av de nyktrare debattörerna i det häradet, och tidningsartikeln är väl väldigt objektiv, och mycket litet skruvad - betydligt mindre än hur jag lyckats förvränga ämnet under förmiddagen... ;0)

Metal Guru: Clas Svahn är säkert en seriös journalist och författare, men man blir lätt lite skeptiskt till honom när man ser till hans intressen och utgivna böcker. Denne ordförande i Riksorganisatonen UFO-Sverige har släppt en hel rad bestsellers som:

* UFO-Mysteriet - från flygande tefat till cirklar i sädesfälten.
* UFO - möte med det okända.
* Världens största konspirationer.
* Sekter och hemliga sällskap i Sverige och världen.

Sv: Plusmedlem på aftonbladet?
Metal Guru: Oj, den tänker jag inte alls titta på.

Nej, då är det mer sannolikt att detta är en emaljkrona från en av rymdvarelsernas tänder - en av de som satt i det antimateriedrivna moderskeppet vars orgon-accumulator sprang läck och så tragiskt imploderade till intet där ute i obygden.

Här hittar jag en för mig ny teori:
"I en artikel i New Scientist säger fysikern Wolfgang Kundt vid universitetet i Bonn att det kan ha rört sig om en enorm metanexplosion. Alltså gas från marken som plötsligt exploderat och kastats upp i atmosfären."

Wolfgang menar alltså att världens största fjärt släpptes för jämt hundra år sedan.

Jubileum
Idag, gott folk, är det prick hundra år sedan Jorden kolliderade med en bit antimateria stor som en fingerborg. Eller ett UFO exploderade över det sibiriska barrskogsbältet.
Eller, ja Steniga Tunguska blev sig aldrig mer likt, i varje fall. 

Sv: Plusmedlem på aftonbladet?
Stigsson:
Det finns andra som inte heller vill bli plusmedlemmar, som använder en tråd på Flashback istället - "Aftonbladet i PDF-format varje dag + Aftonbladet PLUS-artiklar"

Men det är olagligt, så där ska man inte titta.

Plusmedlem på aftonbladet?
Är det någon som är plusmedlem på aftonbladet som skulle vilja vara hygglig och skriva ut en reseguide för Korfu åt mig.
Har ingen lust att bli betalande medlem bara för det lilla :-)

wap.hockeysnack.com
ang Mugabe finns det ingen sniper som kan plocka den f-n. Fast Busch regimen siktar väl in sig på Iran först.

Min systers son fick idag dett par sådana här i födelsedagspresent, det märks att man börjar att bli gammal då jag inte har sett dom förut, men jag tyckte dom var fräna. Tordes dock inte prova själv för jag var rädd att jag skulle bryta lårbenshalsen eller kanske till och med vart enda ben i kroppen. :)

Lumber Jack: Serien finns att få tag på the digital way. Det var på det viset jag lyckades hitta den...

Sv: 3 från 1 idag
MorganaLefaey: Nej, nu är det dags för lite frågesportsliknande

Dags att börja med lite förklaring innan de tre exemplen.

"Quite Interesting - or 'QI' to its friends - could loosely be described as a comedy panel quiz. However, none of the stellar line-up of comedians is expected to be able to answer any questions, and if anyone ends up with a positive score, they can be very happy with their performance. Points are awarded for being interesting or funny (and, very occasionally, right) but points are deducted for answers which merely repeat common misconceptions and urban myth"

QI - "They say of the Acropolis where the Parthenon is..."
www.youtube.com/watch?v=13VEonU3hWU

QI - "Christmas, Christianity and Mithras"
www.youtube.com/watch?v=MSm7YPMQOSo&feature=related

QI - "Castrati Singers"
www.youtube.com/watch?v=nbvfunrPfko&feature=related

Dream Team: Fan att man inte har TV4 Guld då, när pajaskanalen sänder något man skulle vilja se. Men vem vet, kanske någon digitaliserar det hela...

Minnen från förr hade kanske passat lika bra, men nu valde jag den här tråden. Just nu visa TV4 Guld en verklig klassiker från förr. Ja, åtminstone i min värld. Kampen om Colorado, eller Centennial, som originaltiteln heter. Kända skådisa som Richard Chamberlain (Alexander McKeag), Richard Crenna (Colonel Frank Skimmerhorn), Timothy Dalton (Oliver Seccombe) samt min favorit i serien Robert Conrad (Pasquinel).

Tur att jag hittade serien för en tid sen för den var verkligen kul att se på nytt! Någon fler som känner historiens vingslag?

Metal Guru: Skulle också vilja ha ett sådant rum, men har tyvärr hivat iväg alla vinylskivor. Ja alla utom de som sitter på väggarna då och efter en 20år på väggen vet jag inte om de är så platta heller.

MorganaLefaey:
Jag ska göra iordning ett vinylrum (vilket inte har en pervers klang i mina öron), eftersom skrubben som vinylsamlingen står i ska bli jättegarderob när den blir tom. Och bäst av allt, det är sanktionerat av HSB. Hon som bestämmer.

Metal Guru: Det vore dumt att låta dem gå till spillo. Men tyvärr har jag själv inte ekonomi för att göra om ett rum till ett fint ungdomligt rockers rum. Men hade varit lite småskoj att ha ett speciellt rum med några gamla låter mer än bra och vi är störst i världen högtalare. Sen smälla upp lite posters, både köpta och utskruna ur Okey tillsammans med mängder av gamla bildskivor. Sen saknas bara en reclinerfåtölj i mitten så kan man smyga dit och bara njuta då man känner för det.

När jag ser vad jag skrivit så känns det som om det inte alls skulle bli en så stor kostnad. Är väl bara stärken som man måste köpa ny.

Sv: Thåström -nästan akustiskt- Sommar 08 (Med Kent)
Ambroo:

Mot Zinken....

Sv: Peace and Love ??
Dream Team:

Ikväll kl 22 entrar Blackie Lawless stora scenen med W.A.S.P sedan skall även mustaschgänget få sig ett besök. Håkan spelar sist på stora scenen men då spelar Hanoi Rocks på en annan scen :)

Bissett19:

Die mauer akustisk var underbart bra igår samt all hitsen från Skeboplattan

Ang Kent så såg jag inte men jag hörde vilket räcker för mig :)

Sv: Det finns idioter
och så finns det Amerikaner

www.youtube.com/watch?v=ANTDkfkoBaI

(blonds have more fun, eller ?)

www.youtube.com/watch?v=fJuNgBkloFE&feature=related

( bara för mycket)

Metal Guru: Ja, då kör jag väl tre från Motörheads bästa.

www.youtube.com/watch?v=w77YfeGePOg&feature=related

You got yours and I got...
www.youtube.com/watch?v=A9Qr8G0Lrvs&feature=related

www.youtube.com/watch?v=4bez05AT1u4

Ambroo:

Förvärmning i Tanto,be there;)

En osammanhängande 3 till 1:a.
Temat kan vara "Var det verkligen bättre förr?"

Screaming Lord Sutch - Jack The Ripper

The Crazy World Of Arthur Brown - Fire

Sam Gopal - Cold Embrace

Ja, att höra Lemmy spela gitarr på sextiotalet är verkligen inte illa...

Sv: Dagen's youtube'ar låt!
Metal Guru:
Sitter och klickar runt lite på youtube och sprang på den här med Takida, helt ok faktiskt.

Dream Team: Sen när gjorde han någon besviken?;-) Imorgon är man på Zinken och kollar Pimme själv serru!:-)

Ambroo: Jag skulle hälsa från Mattias -74 att han under aftonen gästade en alldeles utomordentligt bra konsert med Thåström! Vi lär med största säkerhet inte ha hört sista ordet därifrån under helgen... ;-)

MorganaLefaey:
Har en drös Dean/Matthews-affischer nånstans. Kanske skulle gräva fram dem...

MorganaLefaey:
Här är omslaget till DVD'n, som nu getts ut på CD.

Hawkwind - In Concert: Out Of The Shadows

MorganaLefaey:
Han har gjort en drös framsidor till Yes, men den fridfullaste är innanmätet till den helt gröna 'Close to the Edge' plus Uriah Heeps siraps-action-laddade 'Magicians Birthday'.

Yes 'Relayer' som också finns på länken är en annan favorit.

Metal Guru: Får man fråga vilken skiva det var? Roger Dean har gjort en så otroligt snygg framsida åt Yes men jag lyckas inte hitta den jag tänker på. Kanske vore enklare om man minns vad skivan hette.

MorganaLefaey:
Köpte faktiskt en skiva igår, som släpptes nu i juni - med Rodney Matthews som cover artist. Roger Dean är en annan favorit inom skrået, men han är nog inte aktiv längre.

Helg Ernest:

Nazareth har gjort otroligt många bra låtar och var lite småfavoriter när man skulle göra hångelband när man var ung. De spelade faktiskt på brux förra året här i övik. Så snacket om att de spelar på småbarar mm stämmer nog till 100%. Man får flashbacks och tänker på Dream on, Moonlight eyes, Games och Where are you now. Hade en period då det nästan bara var Magnum och Nazareth man lyssnade på. Så tror jag måste köra en liten Magnum 3 från 1 om jag nu kan komma på vilka tre låtar som jag skall välja bland alla bra.

Just kommit på att det är en omöjlighet. För många bra låtar och för mycket dåligt material på youtube. Men här kommer ett litet axplock.

[url=
www.youtube.com/watch?v=xwVQmkE2AzQ&feature=related]Wild Swan[/url]

[url=
www.youtube.com/watch?v=dTrKw83m_FQ]Don't wake the lion[/url]

[url=
www.youtube.com/watch?v=MCrqpV1zfCU]On a storytellers night[/url]

Kände mig tvingad att lägga till några bonusspår.

[url=
www.youtube.com/watch?v=1n17OK52i9k]Need a lot of Love[/url]

[url=
www.youtube.com/watch?v=ye11d28H588]The Spirit[/url]

Klickade direkt för mig med detta band vilket man köpte för att man gick förbi en LP med Rodney Matthews poster på framsidan. Tror att jag i mitt äldsta pojkrum fortfarande har kvar alla bildskivor på väggen. Roligt att man har två stycket rum sparade hos föräldrarna så gott som orörda. Sen om man skall skämmas över jeansjackor och bildskivor så här i efterhand låter jag vara osagt.

Några som kommer ihåg Nazareth ?
Dom svängde på 70 talet.

www.youtube.com/watch?v=iINA6fOXlFY

Vem har inte hört denna?
www.youtube.com/watch?v=L2BjJbKQkgc&feature=related

Samma fast nu nerdekade ser det ut som, spelar tydligen på små barer osv. Allafall den uppfattningen jag fick ( c :

www.youtube.com/watch?v=r_IKq9PiPyk

Ny nyhetskanal på nätet.
Håll till godo!

Inte lätt att vara anställd av FOOOORD!

Sv: Roliga länkar
Metal Guru: när man ser killar som denna vet man att man är en vinnare...

Imorgon drar det äntligen igång.

Manu Chao skall tydligen vara en höjdare enligt många. Kan nån berätta om dom sett han nån gång. Skall tydligen vara jättestor men jag hade aldrig hört talas om honom :/

band jag garanterat skall se är In Flames WASP samt Nationalteatern.

65selander: Kanske dax att införskaffa ett lås till draget på husvagnen, så den inte är borta rätt vad det är.

Lumber Jack: Kan för övrigt berätta att denna ICa har har en förträfflig Chark. Utan att gissa så trodde jag att det var Ester som var i farten men det var väl gamla S.Pålsson med kompisar ;-)

Det finns som bekant idioter, men lokalbefolkning visade på uppfinningsrikedom.

www.op.se/parser.php?level1=157&level2=701&id=924886

« · 1047350 · »