Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.
Bäste Helg Ernest:
Jag belyste att det fanns en annan sida på myntet i denna konflikt - någonting som finns i ALLA konfliker runt om i världen. Detta som motvikt till din något enögda vinkling.
Att du se'n har mage att blanda ihop mig med en SD-sida nöjer jag mig med att kommentera med 'hål i huvudet'.
Grattis till att gått på allting med lite propagandamaskineri ute i världen.
Oavsett vem som har rätt eller fel utav oss så kommer liv att spillas.
Före detta så har regelrätta folkmord gjorts utan att FN ens har vågat reagerat. Tänker på Rwanda, ligger ungefär lika tryggt som det som händer på Gaza.
Forna Jugoslavien som hände i i Europa var också ett ställe som inte FN vågade röra... Man kunde störa den etniska rensningen
Helg Ernest: Vad de har för ideologi vill jag inte vara med om eftersom de inte har kraften som kibbutzen. Därför får de köra med Terrors kraft.
Jag försvar ingen sida eftersom just dessa lever rövan. Men som sakt var... USA vågar inte ställa större krav. De vill väl inte föda mer fårskallar än de har gjort, typ Bin Laden mfl
65selander:En sak jag tycker är underbart är att det finns en lösning på den här 1500 åriga konflikten bara så där. Att en halvfet svensk ska tala om vad som är bäst för Gazaremsan och Israel på ett inernetforum bara så där. Inget illa riktat mot dig. Utan jag tycker det är mest fånigt att ens yttra sig.
Helg Ernest: Så du rättfärdigar Israel? folket innan staten var förtryckta och nu förtrycker dom andra. Hade inte Israel en av världens bästa underrättelsetjänster som USA är beroende utav så hade inte inte låtit kibbutzen varit.
Detta som händer nu kommer att mynna ut i något större.
Antingen så får Hamas något större att leka med, eller så så Israelstörre leksaker från USA.
ps/ Har jobbat som säkerhetsvakt åt Israel några veckor... sedan så blev det PLO villan i Djursholm. Ingen sida bryr sig....
Helg Ernest:
Om jag hade varit Palestina, så hade jag slängt ut Israel i Medelhavet för länge se'n. De hade levt där i 1500 år, när bakfryntliga engelsmän kom på den ljusblå ideén att "här planterar vi ett nytt land ovanpå ert" strax efter andra världskriget. "Och ni får väl bosätta er nån annanstans."
Det är 'igentligen' vad det hela gäller.
Det verkar som Poffa tagit mental timeout från storheter vi minns. Visst har det ljusnat två gånger nu. Jag kör den här så länge...
Född i Steinbach, men låt er nu inte förledas av detta, om ni nu inte är geografiskt rätt ute. För den här personen är det väst som gäller i dubbel bemärkelse, så det kan nog bli rätt ändå, fast det var fel tänkt. Radarpartner till tidigare angivet rätt svar, men även radarpartner till förmodad frågeställning kring storheter vi minns. Den personen har också en del ihop med tidigare rätt angivet svar. Spelade juniorhockey i jeans. Har även spelat ihop med ”den förste”, ”den store” och han som avgjorde Stanley Cup-final. Vem slår detta mandat undrar många. Tarasov? Tichonov? I dagsläget, JA, men nu börjar det brännas. Hur det än slutar så blir det en Europamästare överst.
Bissett19: Självklart. Denna storhet som gick bort alldeles för tidigt.
Än idag, drygt 23 år efter hans frånfälle, är det ingen som burit nummer 31 i Flyers. Numret är inte pensionerat, men Pelle är ett så pass respekterat namn att ingen begär det.
Och som Keenan sa efter att Pelle Lindbergh dödförklarats och hans organ hade transplanterats hos sex patienter: "Pelles final - and greatest - save".
Bissett19: Min kommande ledtrådar var i tur och ordning:
"Flyg har på två sätt betydelse för denna person."
"Kort och gott: 31"
"Mike Keenan sa 'XXXXX:s final - and greatest - save' i sitt hyllningstal."
Så ja, du är rätt ute.
Frisco: Då ska vi se om jag inte kan komma på något klurigt.
Denne svensk föddes i maj 1959.
Japp och som avslutning så är det Utomhus hockey mellan Chicago - Detroit