Café

Grupper · 50871 inlägg · 1049 ämnen
« · 406056 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.

Sv: Gyllene Tider!!
Mattias - 74:

Själv tycker jag att GT är ett helt ok nostalgiband, funkar fint i bilen eller till fest men inget band vars skivor jag köper. Kan hålla med om att de är aningen överskattade, i likhet med Ledin.

mangan: Kan tänka mig det:-) Amerikansk raggarrock när den är som bäst.

Frisco: Ochh vi trivdes bra, jag och övriga 64 311 som var där!

knaskamilla: Mycket publik har varit förr på Ullevi: 8 juni 1985 Bruce Springsteen & The E Street Band, 64 312 pers.

Albert Hall:

Var det inte det jag skrev? Att det var publikrekord efter ombyggnad... För övrigt borde du väl kunna skilja på k och g, trots att du är nästansame!

Poffa: Det var nog 10- 15 000 inne på festivalområdet. Hur många av dom som tittade på honom vet jag inte. Men några tusen var det nog. Samtliga under 15 plus då jag som är något över.

Albert Hall:

Ja, det var bäst du rättade dig själv, annars hade MODO:s egna språklärarinna kommit och tagit dig i örat.

Jag vet dessutom att publig faktiskt stavas med k på slutet.

Albert Hall:

Hur många drog Markoolio? Femhundra?

Efter ytterligare lite forskning så hittade jag nu ett påstående om att det bara var publigrekord EFTER ombyggnaden av Ullevi. Springsteen ska visst ha dragit femtusen fler en gång i tiden. (1985?)

Poffa: Lite avundsjuk är jag ju. Fast jag såg iofs Markoolio helgen som var... ;-)

Albert Hall:

Det där gör att jag har ännu större förhoppningar om att fredagens tillställning på arenan i Sundsvall kommer bli helt kanon.

Risken är väl bara att man har så höga förväntningar att om det blir det minsta lilla fel så kommer man att bli besviken. Som med filmer ungefär. De som jag haft högst förväntningar på har gjort mig mest besviken, medans de som jag inte haft några förhoppningar alls om har blivit riktiga kanonrullar i mina ögon.

MoK:

Var det inte så att de slog rekordet efter någon sorts ombyggnad?

Läste på GTs egen hemsida och där stog det iaf publik rekord så vi får väl anta att det stämmer helt enkelt.

Portello: Jag kan ha fel men tyckte jag läste att dom inte slog det. Nån som vet bättre?

MoK: Enligt Arne H på C+ så gjorde dom det.

250kg kärlek: Men GT slog väl inte publikekordet på Ullevi?

Mattias - 74: Själv var jag på konserten på Elmia-fältet i Jönköping, med 31 000 åskådare. Mäktigt, musik som låter som förväntat, en överraskande glad Gessle och en bra publik. Konserten i sig var som du hör lyckad, även om nu GT:s musik och texter inte är så avancerade... men enkelheten är även den en styrka ibland.

Överskattade eller inte, de går hem hos svenskarna. Även hos mig.

Enligt uppgift lär Gessle ha handplockat ljudgänget och jag tror nog att ljusgänget är av högsta kvalitet likaså. Dom gängen är nog inte så billiga och med Gessles krav inte så lätt att ersätta heller.

Dysso: Håller med!
Det måste ju vara någonting som gör att de drar fulla hus överallt. Det måste varit hur mäktigt som helst I göteborg senast. Hur många publikrekord har GT lyckas spräcka under sin turné?
Sundsvall nu på fredag, 23 000 sålda biljetter, rekord så klart.
Dessutom hjälper de giffarna att fixa det relativt nylagda konstgräset (se länk).

Mattias - 74:

Det spelar väl ingen som helst roll hur mycket Gessle tjänar? Tror du han blir sämre på att sjunga för att han tjänar lite mer, eller var ligger problemet?

Kungliga svenska avundsjukan som slår till igen?

Mattias - 74: Jo där kan man ju kanske disskutera det mer där båda utgjorde lika stpor del av bandet. Men i Gyllene Tider så e det ju bara GEssle man hör talas om i stort sett. Men dom andra medlemmarna har säkerligen innan dom drog iväg på turnen godkännt detta. Men du kan väll inte mena att Pelle som drar kablar skall ha lite mycke betalt som Gessle?

MoK:

Jaså skall inte alla dela lika =) han tog mer i gage under roxetteperioden också!! Kanske därför marie och han inte drog jämt ppå slutet...

Mattias - 74: Don efter person som man säger. Ljussnubbarna är lätta att ersätta men Gessle känns svårt att ersätta om man säger så. Sen att han har lite mer gage än resten av bandet kan jag faktiskt förstå.

Poffa:

De roliga är att Gessle tar mer i gage än de andra i bandet, varför?

Hur mycket tror du de som fixar ljud och ljus får? en korv och läsk eller ? =)

Mattias - 74:

Själv skall jag ner till Sundsvall och se dem nu på fredag. Min gissning är att jag kommer vara helt lyrisk efteråt och bara tjata om hur bra det var.

Säga vad man vill om personerna, men som artister och låtskrivare så är det få svenska grupper som är så bra. Annars skulle de inte dra fullt hus överallt de är.

Gyllene Tider!!
Kan inte låta bli att ta opp det här ämnet.

vad anser ni om Gyllen Tiders reunion?

I mitt tycke är Gessle Sveriges svar på Chelsea. ju mer pengar desto bättre!!!

Tycker de är fruktansvärt överskattade...

Sv: MSN
Carina:

Kanonbra, tackar!

danoj:

Kan det här vara något? (länk)

danoj: Du kanske kan installera Miranda och köra MSN därifrån?

danoj:
Så går det när du "bara" xxx leker på msn...;0)

MSN
Någon som vet om det finns en webbaserad version av MSN messenger, och isåfall vad URL:en är dit?
Våran chef på jobbet har nämligen spärrat användandet utav MSN på jobbet :(

Sv: Se hit, datahjälp behövs här.
MoK: Nä, detta stället ligger bakom Heartbreak. Jag, Heda och Falken var där när du valde att inte åka med på bortaturné......

Sv: Inteligenta amerikaner?
Portello: OK för att amerikaner knappt vet vart sverige o antagligen norge ligger då.... men det där med solen... ja vad säger man? Dom upphör aldrig att förvåna en.

Inteligenta amerikaner?
Man får hoppas att detta inte är generellt för alla amerikaner...... :)
Kolla länk

mangan: Vart det den pubben där vi fick så satans mycke mat så vi rullade därifrån?

Dragan 2k:
Jaha, då missade jag dig när du var här i stan, jag antar att du kanske dyker upp i september istället.

Jag tar mig ner till storstan i helgen och nästa vecka och då blir det lokalbussen för min del, iallafall på lördag, hm, undrar varför.

Läste att fler har upptäckt det eminenta stället church street saloon. Det är numer som ett måste när vi i WWS åker till Gävle. Blev fan så mätt sist så att jag knappt orkade gå därifrån.

Dragan 2k:

Missade jag dig när du var på Folkets Park i Övik? Fan!

Sannes: Hehe. Åka buss - den var änna bra:-) Åker jag någonstans blir det i min corvette eller BMW. Ska be min touring manager titta till mitt resterande sommararrangemang och avverkade sommararrangemang. Det är inte långt kvar nu. Folkparksturnén är snart slut men jag misstänker att jag redan varit i Uddevalla.

65Selander:
Jag hoppas att jag inom en (eller två månader) har bredband, jag har iallafall beställt grejerna för ett bra tag sedan, är fortfarande inte fullt utbyggt ännu påstår dom.

Jag visste väl att man inte skall in och röra i saker man inte kan. Lika bra att låta det vara som det är.

Skulle Dragan ta lokalbussen till mig, det har jag mycket svårt att tänka mig.

Frisco: Kan det vara någon från sektion H?

Vad har hänt med den hemsidan förrsten har webbis somnat :-))

65Selander: Vem tycker att Portello är söt? Portello, berätta.

Frisco: Kvarnen är schysst men det är svårt att få bära annan matchtröja än Bajens där!

Jag lyckades efter mycket tjat och gnat få ha den på efter mötet i kvalet i förr förra året!

Gillar dock inte baren på andra sidan väggen!

knaskamilla: Tycker du Portello är sötar än Parasoll drickat Trocca?

Här en liten kundundersökning iaf
www.cint.se/Sweden/asp20/Leaf.asp?id=78778

65Selander: Korv-Ingvar. Kul ställe. När Bajarna samlades på Restaurang Kvarnen på Tjärhovsgatan före matcherna samlades Gnagarna hos Korv-Ingvar.

65Selander:

Äh, Trocca är inte så svårt att få tag på. Fast på Kyrkogatsalongen är det förstås det. Portello är kanske lite svårare att få tag på, men också alldeles för sött och äckligt - så det gör ju inget.

knaskamilla: Trocca och Portello ack så goda men svåra att få tag i!

I Solna så fanns "Korv-Ingvar" förut en legendar som hyresvärden försökte jaga i väg -91 (tror att Mc Äckelburgare krävde större yta)

Han serverade Dubbel Parisare med Boston samt en Iskall Portello till.

jmm.sh.se/exjobb/2004vt/varmkorv/korvsidor/korv_ingvar_text.htm

65Selander:

900 gram var det visst. Så pinsamt av mig. Varför kräver folk alltid att man ska äta hela köttbiten om de ska betala för den? Snåla människor... I övrigt har de inte Trocca. Det är kasst.

knaskamilla: Men då skall du äta upp också utan att knorra!
Och givetvis så tar du väl Amerikanst vatten till "Bud"

« · 406056 · »