Café

Grupper · 50740 inlägg · 1049 ämnen
« · 649506 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.

Sv: (Fucking jävla) XP
Poffa: Jaså? Och det kommer du med nu? Ja, nu har jag ju kostat på mig en licensierad XP-version, så det är lugnt för min del, men läget var inte detsamma om vi backar ett par månader. Fast det är klart, att folk inte skulle knäcka det där "licensproblemet" var väl rätt osannolikt, å andra sidan.

65selander:

Hemma har jag det inte, på jobbet kör vi OEM av 2000 Pro.

Poffa: Va har ni inte äkta vara i era burkar? hmpff..... fnys....

Dream Team:

Snack. Det finns vägar runt "Genuine Advantage" som serial-checken kallas. Sök på google eller skicka en bubbla så hjälper jag till.

Friman SR: Du skulle få viruset bara av att öppna smittade sidor och via mail. Inget antivirus hjälpte

Friman SR: Nix, din uppdatering av virusskyddet spricker, helt enkelt. Det funkar inte att hämta hem patchen (eller några andra uppdateringar från Windows) om du inte har en licensversion av XP. Too bad....

Å om ingen licens e legal å de e illegala å man inte kan gå till Windows Update för man har bara olagliga licenser, vad gör man då??? psst...företaget jag jobbar på tror, vill att jag har en laglig licens, fast det har jag inte.....Vad händer dä? Åker jag i finkan????

Friman SR: Det gäller nog båda, som jag fattade det. Dom nämnde bara XP

Helg Ernest: XP Home eller XP Professional.........jag har båda å är jag dubbelt drabbad då????? Bill Gates......ät skit....

65selander: Hörde tom. på radion om detta, det befardes en JÄTTE virus attack

Sv: Vårdad klädsel
250kg kärlek: Jeans med hål i behövr inte betyda att de egentligen är slitna. Jag har köpt ett par färdighålade jeans för över 3000 spänn, och de är fullt accepterade på krogen också.

Poffa: Nej Patchen kom i kväll serru. Snacka om att du har koll :-))

65selander:

Du är ju en vecka efter. Är det så du behandlar Kronans servrar? ;-)

Är väl inget specifikt XP problem men det är dags att köra WindowsUpdate nu igen. Patchen är släppt nu för förra veckans problem.

Blixtmeddelande från Sveriges IT-incidentcentrum - Microsoft Windows
Prioritet: Hög

Sitic id : BM05-016

Datum : 051228

Tid : 10:50

Problembeskrivning:

En sårbarhet i Microsoft Windows WMF graphics rendering engine har upptäckts. Sårbarheten beror på en bristfällig hantering av bildfiler av typen WMF.

Det finns för närvarande relativt lite information att tillgå om sårbarheten.

Sv: Tv-tipset
Lumber Jack: Church Police...Let's blame the society!

Mats Edström: The last supper.

I afton rekommenderas SVT2 22.30 och höjdaren Monty Python at the Hollywood Bowl! Samlade godbitar ur deras vansinniga historia, bl a "I came for an argument" och "silly walking", samt godbiten när John Cleese säljer albatross ute i publiken och vänder sig till några rökande åskådare och ryter; - You're not supposed to smoke THAT!

Poffa: Keps går fet bort, så tillvida att det inte är en ofrivillig blykeps. Då kan ett visst överinseende vara på sin plats, vi är ju trots allt bara människor.

Annars är det enda klädesplagg som borde förbjudas på krogen vara "taxichaufförsbyxor"... 

Vårdad klädsel för mig är när kläderna är något sålunda hela och att de är rena, kepsar och andra huvudbonader utom tupé ska tas av. Det är lite grand av min syn på det.

Alisandali: Jag förstår dom ! ( c :
Att kunna bli associerad med Hells Angels är väll inte direkt god PR.
För några år sedan var jag på Korfu och körde moppe.
Helt plöttsligt raglar en hästsvansprydd snubbe mitt ut i vägen så jag häll på pricka honom. När jag vände mig om så ståd det på ryggen på jeansvästen. Hells Angels Dysseldorf.
Då tackade man Gud att man inte tuchat i honom, då har man väll inte levt idag. ( c :

Men du måste ju begripa att den allmänna folksynen är väl ca. 50/50 mellan Aids och Hells Angels av räddsla.
Oavsett hur trevliga personerna kanske är, så är det en stämpel som sätter skräck i vanliga svensson.

250kg kärlek: Var på en krog i Västerås för några helger sen som heter Oliver Tvist och där var man tvungen att ta av sig kepsen .
Och jackan med Harley-Davidson tryck på ryggen fick man inte ha , sen när man fick av sig jackan fick dom syn på min Big Red Machine tröja (Hells Angeles ) och då var jag tvungen att låna en skjorta av en tjej som var med i sällskapet + att jag måste vända ut och in på min tröja .
Och när man efter mycket om och men tagit sig förbi entren , så blev man "rånad" på 248 Kroner för 4 starköl (62 spänn styck).
Så vårdad klädsel är nog inget för mig .

Poffa: En tävlingsrunda tar drygt en timme. Man måste hålla sig på den bana man ska spela. Oftast inga regnskydd. Men man kan ju ha paraply.
Fast man ska inte jämföra golf och golf. Inte heller tävlingsspel med skogspromenader.

Frisco:

Lätt för dig att säga som aldrig är mer än 100 meter från klubbstugan då du går en runda.

Poffa: Regnställ har jag aldrig när jag tävlar. Är det läge för att använda sånt ska man vara inomhus.

Frisco:

Då använder jag också keps. Regnar det mycket är det dock regnställets huva som får gälla.

Poffa: Jag använder endast keps när det regnar vid golfspel.

Frisco:

Keps kan vara okej, till exempel då man är ute och fiskar, går i skogen eller är ute i starkt solsken. Jag använder keps extremt sällan. Enda gångerna är i princip på golfbanan och då mest av praktiska skäl, mao för att undvika sol i ögonen.

250kg kärlek:

Visst, jag skulle aldrig gå därifrån för den sakens skull. Men jag skulle heller aldrig ha sådana kläder själv. Däremot är det trots allt så att det är upp till var och en att göra som de vill i den här frågan.

Poffa: Keps utomhus är väl också dumt.-

Poffa: Men att lämna ett ställe p.g.a. att någon råkar ha jeans på sig med ett eller annat hål i, eller en keps på skallen?

För mig känns det som att det blir en form av klasskillnad. De som beter sig och betalar ska självklart ha samma rättigheter som vilken annan. Dessa herrar som fick göra sin stämma hörd i kvällens Karlavagnen satt fast i det gamla klassamhället, Adel, präster, borgare o.s.v.

Det är okej att ogilla keps på en krog eller för den delen trasiga jeans. Men att bojkotta (eller gå p.g.a. andras klädsel som i sig är ett sätt att uttrycka sig) är oerhört åldersdigert.

Poffa: keps är väl ingen fara, tänk på nissarna som sitter med vinterluvan på sig :-)

Gammalt tillbaks så var ju jeans bannlysta på tillställningarna, iaf blåjeans som det kunde stå i annonserna.

Jobbet kräver "vårdad klädsel" utav oss civila men Militärpersonal skall bära "civil dräkt" om det inte står att alla skall bära vårdad klädsel på middagarna.

Hittills så är det ingen som har blivit utkastad för att dom har burit blåjeans, fast det är ingen som har kombinerat dom med en enkel T-shirt ännu på en middag.

250kg kärlek:

Keps inomhus är nog det dummaste som finns. Förmodligen har de den på sig för att hålla ihop det lilla de har i skallen. Vårdad klädsel för mig är rena, hela kläder. Minst jeans eller chinos, tröja eller skjorta och definitivt ingen keps.

Kalla mig gammalmodig om ni vill, men får man se ut hur faan som helst?

Vårdad klädsel
Under min hemfärd i kväll hade jag förmånen att lyssna på P4 och Karlavagnen (att det fanns kvar?!). Kvällens ämne var "ordet fritt" och en gentleman körandes lastbil diskuterade vårdad klädsel. Intressant ämne igentligen. Är det någon som vet vad vårdad klädsel innebär? Förr innebar det garanterat slipstvång för herrarna och korsett (skämtar lite) för kvinnorna.
Idag lär vårdad klädsel inte vara i närheten av slipstvång.

Intressant ändå, och lite förvånande, var de som verkligen uttryckte sin avsky för dem som inte, enligt dessa herrar, hade vårdad klädsel. Keps eller trasiga jeans innebar för dessa personer att de skulle lämna den restaurang eller krog de befann sig på. Alltså min fråga till er andra är: Är det så jävla allvarligt om någon råkar ha ett par jeans på sig, helt tidsenlig d.v.s. med lite hål och urtvättad? Eller om någon, rent imagemässigt, har en keps på sig?

Stenåldern har väl varit?

Sv: Hetaste lokala nyheten?
Metal Guru:

Jag tänkte kontra med tuggumirånaren i Råneå (!) men inser ju att jag är chanslös. Fast du får länken ändå.

Sv: Hetaste lokala nyheten?
Metal Guru: jadu, det där måste väl resultera i stora journalistpriset?

Hetaste lokala nyheten?

Här kommer en länk till en lokal nyhet, utsprunngen i en lantlig miljö någonstans mellan Mora och Leksand.

Kan någon bräcka denna skildring av Sverige utanför de urbaniserade områden, med avseende på dramatik, ögonblicksnärvarooch kulturell särprägel? 

(Länken har Marc på mik.se funnit)

Sv: Å vart tog backhoppningen vägen?????? Grrrrrrrr.......
Dream Team:

Helt klart är OS och fotbolls-VM större, men eftersom friidrotten går på hemmaplan så är jag rätt säker på att SVT kommer att plöja ner mycket, väldigt mycket pengar på detta "spektakel".

Sannes: Nejdå, inte alls. Den valde jag bort, faktiskt. Den är inte alls jämförbar med varken OS eller fotbolls-VM, som jag ser det.

Dream Team:

Du glömde friidrotten från Göteborg. :)

Friman SR: Så du väljer alltså backhoppningen från Garmisch framför både de Olympiska vinterspelen och Fotbolls-VM, är det riktigt? Visst, jag kan hålla med om att backhoppningen är en klassiker, och det hade säkert varit något som jag hade kunnat slökollat på allt medan oordningen i lägenheten sedan gårdagen städas bort. Dock är det väl en relativt smal sport både profilmässigt och vad gäller svenskintressen. Kan du nämna vilka som är favoriter inför dagens tävlingar? Hur har det gått de senaste åren i den tysk-österrikiska backhopparveckan? Nej, betydligt bättre då att vi får se hockeyn från Turin och fotbollen från Tyskland. Det valet kommer flera E.ONer före hopp i nån j-vla 90-metersbacke, faktiskt.. ;-)

Sannes: Nej, jag köper inte SVT:s argument... Dom e ju slö, dom vill ju inte jobba på nyårsdagen helt enkelt... Å nu, eftersom dom tror att dom mätt att ingen tittar då kapar dom benen rakt av på traditionerna bara....

Kapa Nyårskonserten från Wien istället, det är väl ingen som tittar på det heller.... Inför någon smaskigt intellegent såpa istället. eller bygg om något rackarns rum istället på fräckaste sätt...

Snälla Plex, ryt till och ta tillbaka i etern Nu......

Friman SR: vad hette det sa du??

Friman SR:

Skulle du ta några skutt hipp som happ, nja låt mig slippa se det iallafall. :)

Sen kan jag på ett sätt förstå SVT att de inte sänder, för det är inte många själar som har kollat på det de senaste åren, det är bättre att lägga dom pengarna på OS, VM, EM och allt vad det nu är under 2006.

Bissett19: Ja, tydligen så vill jag se å jag betalar licensavgiften serru....

Sannes: Nej... SVT och ComHem... Ja, norrmännen har ju backhoppartraditioner sen annodaxomal och världsstjärnor så klart är det väl att dom sänder traditionerna...

Faaan, vi, Sverige, behöver alltså en Ingemar Stenmark i backhopparbranschen... Man kanske skulle snöra på sig pjäxorna, valla laggen och ta några skutt hipp som happ.......;-)

Sannes: Bra initiativ av SVT o slopa backhoppningen,vem fan vill se en massa anorektiker hoppa långt på ett par lagg?

Friman SR:

Har du inte tillgång till norska NRK1, de sänder backhoppningen direkt.

« · 649506 · »