Café

Grupper · 50740 inlägg · 1049 ämnen
« · 651354 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.

Sv: (Fucking jävla) XP
65selander:

Fast frågan är väl snarare hur IE kan hindra mig från att se sidor i Eldräv.

Dream Team: IE installeras med systemet

Helg Ernest: Hur kan IE blockera fast hon inte ens har installerat IE?

knaskamilla: Inaktivera blockering popup fönster står det.

knaskamilla: Det är internet explorer som blockerar.
Ställ dig på sidan som inte öppnas och klicka på verktygsmenyn.
Välj Blockering av pop up fönster och tillåt det. så skall du se att du får fram sidan igen

Helg Ernest:

Tillägg: Jag är inte HELT korkad vad gäller datorer. ;)

Helg Ernest:

Eftersom jag kör Eldräv så har jag inga jordar eller E:n, men det står "Klar". Det är allt som står. I övrigt helt vitt överallt.

knaskamilla: x till vänster om jorden borde du ha ett öga med ett stopptecken ?

Helg Ernest:

Hur får jag bort den blockeringen, då? Jag har valt "Av" på Windows brandvägg-alternativ. Det var bland det första jag gjorde när jag hade formaterat. Borde inte det räcka?

knaskamilla: När du är på sidan som inte visas, har du någon kryptiskt tecken i råden längst ner ? ( Till höger har du en Jord som det står Internet bredvid och till vänster ett E som det borde stå klar vid ?

mok:

Fast nu har jag ju i princip inte installerat någonting, men ändå har jag till viss del samma problem som jag hade innan formateringen. Det jag hade installerat som inte följde med XP eller datorn var, när jag kollade första gången igår: Norton Internet Security, Gaim och Eldräv.

knaskamilla: Ser snarare ut som det är windows brandvägg som blockerar dig

Frella: Den brakade ihop för du gjorde fel i installationen.
Det är livsviktigt att installera sp2 exakt som det beskrivs.
Dessutom är det livsviktigt att ha sp2 om du inte vill bli utsatt för olaga intrång i din maskin.

Frella: Uppdaterar alltid alla XP datorer jag kommer över med SP2 och har på senare tid inte upplevt problem med detta så länge datorn är hyffsat ny. I vissa äldre datorer kan Sp2 ställa till det vad jag sett men med alla uppdateringfar efter SP2 samt en någorlunda ny PC så är det absolut inga problem. Ofta beror problemen inte på XP utan all annan skit användarna installerar o tror det skall fungera samt stor del SBS.

knaskamilla: Fixa en skiva med SP1 och kör alla updates utom just SP2. Funkar iaf för mig, och jag vet att folk jag känner haft liknande problem som de du nämner, men att de löst sig då de inte kört med SP2. Men det ska ju givetvis fungera i SP2 också, men är väl lite justeringar i inställningar kanske.

Frella:

Så jag ska alltså hitta någon som har en Win XP-skiva utan SP2... Eller, jag menar, jag ska alltså köpa Win XP och inte installera SP2.

knaskamilla: Håll dig ifrån SP2 så funkar allting klockrent. Iaf för mig, finns säkert någon som tycker annorlunda därute, men med SP2 så brakade hela min dator samman.

Nu har jag problem igen. Det kan vara XP-problem. Formaterade om C: igår, efter att ha haft bekymmer med många saker på sistone. Saker som bekymrat mig:

- När jag försöker gå in på en hemsida min gamla klass har (med en .tk-adress) från min dator är den bara helt blank, men går jag in från andra datorer ser den ut som den ska.
- Jag har inte kunnat logga in på MSN Messenger.
- Jag har inte kunnat logga in med min MSN-användare via Gaim.
- Jag har inte kunnat köra Trend Micros Housecall (virusscan), utan den har fastnat på "Preparing to update required resources".
- Min dator har vägrat stänga av eller starta om sig som den ska, man har måstat använda våld mot knapparna för att det ska fungera.

Saker som fortfarande bekymrar mig:
- Hemsidan med .tk-adress
- MSN via Gaim
- Housecall

Min pojkvän sa att jag inte borde ha installerat alla XP-uppdateringar på Win update, kan det stämma? Någon som har någon aning om vad mina bekymmer kan bero på?

PS. Hata datorer.

Sv: Roliga länkar
Karoliina: NU DÅ?
Annars kan du ju klicka på sök så får du massor av roliga filmer.
(I länken)

Helg Ernest: nää, inte kul. Fnissar mera åt mina egna vurpor i skrivarkonsten. När ska jag lära mig att kolla efter vad jag knakkar ner utan att det alltid ska bli till en kakka...

Karoliina: Du som kvinna kan ju njuta av detta då ?

Salle: hehe...en aaning obetänkt kyss. Och svaret kom med en högerkrok. Mera sånt och mindre lall tycker jag tralallalall..

Någon har har några fnissbidrag för ikväll?

Sv: Vilken typ är du..??
gud: Öhhh får man fråga hur du hittar till en Isrealisk site. Luktar Desinformation :-))

Helg Ernest: Jag kan nog tyvärr inte hjälpa dig, det känns inte riktigt som min bag och säger jag inget så ljuger jag ju inte heller.....;-)

Dream Team: siskar = diskar

Helg Ernest: Ett vanligt problem när man hanterar så pass stora siskar är väl att datorn inte fixar att läsa av rätt storlek i BIOS. Jag har samma bekymmer med en disk på 250 GB. Den anger nåt på 145 GB i BIOS, men huvudsaken är ju att den faktiskt ser att den finns. Detta borde således inte vara något att sprida ditt hat för just nu. ;-)

mok: Faan va bra det var i tidigare versioner

mok: Av någon mystisk anledning är inte dom 2 HD som är på 200 GB styck samma storlek ? Den med windows är på 183 GB
Den andra är bara på 32 GB hatar datorer just nu och sonen är inte hemma så¨han kan hjälpa mig

Helg Ernest: Du har meddelajnde :)

Friman SR: Jag behöver HJÄLP !!!!!
Jag har precis snickrat ihop en burk med en DVD combo och 2 HDD á 200 GB. Har fått ihop allt. tom lyckats installera XP.
Har petat i bios och talat om vilken disk han skall bota med.
För det förtsa så hittar han båda diskarna vid uppstart.
Men sedan ställer han sig och verifying pool data.
Mao. måste jag trycka F11 under uppstarten så jag kan välja att starta från HDn. När den väl kommit igång, så existerar bara HDn som windows är installerad på. Men det tror jag beror på att den andra är oformaterad.
Bra tipps hur jag hittar den anndra HDn så jag kan formatera den ?
Tacksam för svar omgående.

Sv: Tv-tipset
Frisco: Det förklarar ju varför jag inte hörde någon avblåsning eftersom det var en avvaktande från början.

65selander: Jag tror att Rögle fick straff för att målvakten kastade klubban. Jönsson var inte fri när han blev neddragen.

Hoppas ni ser på matchen ni som kan en riktigt bra match. Rögle leder med 3-1. MIF var inte med i 1:a men nu i 2:a så har dom markant press på RBK. RBK fick en straff i numerärt underläge när Jönsson drogs ned. MIF skulle haft en utvisning till också eftersom Hirsch kastade klubban i momentet efteråt. Tror att domarna hade blåst redan men jag hörde då ingenting och inte dom på Viasat heller.

Nu är det RBK-MIF på Viasat. Ett j-ä liv på läktaren får hoppas att matchen blir lika bra också.

Tror själv på en jämn match med mycket stök

Sv: Ny DM platta till hösten
Stigsson: Bänka dig framför radion imorgonkväll... Eller spela in via Screamer Radio.

[url=www.sr.se/p3/frispel/]Smärta Och Lidande i
Varierande Tempon[/url]

Helg Ernest: Ja, fast jag klarar mig alltid för jag bär alltid boots...

Friman SR: Så du menar skomakarnsbarn har sämsta skorna ?

Poffa: Ja, jag vet... Firman jag är anställd hos är en av Sveriges stora och firman jag jobbar åt är en av världens största...

Båda har koll på licenser och principer.... Men detta är just min dator och då slinter det ju lite...tyvärr...typikst mig lixom.....:-(

Friman SR: Du ! När han ute på bandet pluggar i sin MP3 spelare i datorn, så har snart hela ert nätverk det.
Så det så !

Helg Ernest: Med det konstiga viruset jobbar ni inte i samma bransch som mig ändå... Jag ser till att den drivande firman i Sverige, Volvo.. säljer lastbilar över hela världen så att valutaunionen e tajt å bruttonationalprodukten går upp å så att alla får barnbidrag å Göran Persson har råd att bygga slott och så att hon Anitra blir nöjd... fast Anitra hon har nog jag sett till att hon bli rik.......

Ni som inte har Canal+ och kan glo på NHL kan förlusta er med finalen i Junior VM förutsatt att ni har Finlands Tv. Sändningen börjar 0140 och refereras på finska utav Niki Juusela

Friman SR:

Jag har beredskap denna vecka, vilket betyder nyktert och städat. Skönt att det finns sådana veckor också.

Vad det gäller din dator så borde ni på firman definitivt köra riktiga licenser. Det är höga böter om de kommer på er. I övrigt borde du när du fått dessa licenser se till att använda dem som det är tänkt. In med den nya licensierade versionen, uppdatera via Microsoft Update och känn dig sedan trygg.

Friman SR: Kör du firma så bör du nog köra legalt. Messa mig namnet så jag kan tjäna lite semesterkosing ;-)

Man kan få belöning om man tipsar [url=www.bsa.org/sweden/report]BSA[/url]

65selander: Har du jour?? Det har jag......;-)

65selander:

Vi är inne i samma fas. På servrarna kör vi 2003 Server Enterprise, medans alla nya datorer och alla som måste installeras om får XP Pro. Men alla kvarvarande kör 2000 Pro så länge. 2000 är faktiskt extremt stabilt och säkert än, så det är ingen ko på isen.

Dream Team: Vill du ha det så har du viruset här ! ( c :

It has been reported that the following Web sites may contain malicious files that trigger the exploit:

[]h0nest.org/[REMOVED]/12.exe (IP address 195.0.210.192)
[]kube.isa-geek.com/[REMOVED]/wen/up.exe (IP address not found)
[]charmedmadgic.free.fr/[REMOVED]/sdbot05b.jpg (IP address 212.27.63.117)
[]69.50.171.122/[REMOVED]/test1.php
[]www.jerrynews.com/[REMOVED]/calc.exe (IP address 211.100.26.169)
[]apperception.biz/[REMOVED]/main.exe (IP address 66.226.64.19)
[]apperception.biz/[REMOVED]/calc.exe (IP address 66.226.64.19)
[]sploso.com/[REMOVED]/starter2.exe (IP address 72.5.54.36)
[ftp://]x.www2.ninoa.com/[REMOVED]/pub/ied.exe (IP address 205.177.28.180)
[ftp://]x.www2.ninoa.com/[REMOVED]/pub/epl.exe (IP address 205.177.28.180)
[]www.freecat.biz/[REMOVED]/tr/pawn005.exe (IP address not found)
[]www.freecat.biz/[REMOVED]/tr/pawn002.exe (IP address not found)
[]fullchain.net/[REMOVED]/apa/dex.exe (IP address 192.225.177.21)
[]235.regvista.com/[REMOVED]/liveupdate.exe (IP address 85.255.115.197)
[]fiv.bestswf.com/[REMOVED]/zob.exe (IP address 62.214.98.56)
[]imkportedoor.com/[REMOVED]/images/ny.wmf
[]www.studiolacase.com/[REMOVED]/images/msits.exe
[]123greetings.2mydns.com/[REMOVED]/up.exe
hunggar.info/[REMOVED]/e.exe
card.twbbs.biz/[REMOVED]/up.exe
tftp –i 86.135.149.130 GET h1.exe
[]luckyboy2000.go2.icpcn.com/[REMOVED]/1230.exe
[]expl.us/[REMOVED]/web.exe
[]expl.us/[REMOVED]/bin/file1.exe
[]regtop.info/[REMOVED]/tur.exe

Poffa: Jag har ju jobbat som programmerare sedan '82 och gör det fortfarande.... Behöver jag göra något nu??? Förutom att se över mina licenser och se till att firman shejpar upp dom......... eller behöver jag gör etter mer? oxå??

Poffa: Va lever ni i stenåldern fortfarande. ;-)

Är bara min antispamserver som går på 2000 nu om man räknar serverparken. Däremot så har vi väl en ca 800 klienter med 2000 men dom kommer att fasas ut eftersom dom studerande muckar.

Dream Team:

Det knäcktes inom 24 timmar efter att det kom. Så länge behövde man inte vänta.

« · 651354 · »