Café

Grupper · 50539 inlägg · 1049 ämnen
« · 997977 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.

Sv: Roliga länkar
Gidde: Du läser tydligen inte rubriksättningstråden på officiella? Annars hade du kunnat skratta åt samma sak för drygt 1,5 år sen. :)

Paddan:

Hehe, jo den där är en riktig klassiker!
Vi postade vi en massa länkar till alla möjliga japanska gameshows här för ett bra tag sedan?

Här finns annars många av dom bästa samlade (se länk)

Gidde: Tror att man kanske kan se den minen här någonstans.

www.youtube.com/watch?v=VQ2P0ssGAk4

Paddan:

Jag skulle givit nästan vad som helst för att fått se hans min när han försökte resa sig upp ;-)

LOL

Gidde: Det där ger en ny infallsvinkel på ordet bollträ

Sv: 3 från 1 idag
En 3 från 1 med kanske den allra hetaste av alla artister på youtube idag: Patrick Swayze

She's Like The Wind
youtube.com/watch?v=OnJUNUQtcHU

Hungry Eyes
youtube.com/watch?v=8qiFzgxSObM

Och så tar vi en bra låt också, även om den inte är hans, men han är ju med i videon iaf, fast det är han ju egentligen inte på riktigt iaf...jaja, han får väl satsa på att återuppta rollen om några veckor...

Righteous Brothers - Unchained Melody
youtube.com/watch?v=OZQKqju2Trg

Vi får väl hålla tummarna för ett mirakulöst tillfrisknande.

knaskamilla:

Då var det nog inte samma resa.
Tror hennes var 1 max 2 år sedan...

Hon är inte flygrädd, men var rätt skärrad när hon kom hem faktiskt..

Gidde:

Ja, det var på Gideå International. Fast det är ganska många år sen nu, typ kanske...många. Jag satt bredvid en kompis som var flygrädd och hade lagt ner en hel del tid på att övertyga henne om att det inte var farligt. Det var tur att det var på hemvägen och inte ditvägen det hände, kan man säga.

Mattias:

Jag var definitivt varken dräng eller full. Men det tillförde liksom lite spänning till tillvaron.

Frisco: Äääh, har man lite tåga i kroppen så är bredställslandningar ingenting.

Touch-and-go har jag varit med om när vi landade i Jönköping. Skyways Fokker 50 var lite instabil i den kraftiga sidvinden. En kraftig kastvind precis då vi skulle landa tvingade piloten att ge fult gaspådrag och avbryta, precis då bakre hjulen dunsade i marken.

knaskamilla:

Kul ?? Säkert roligt om man är drängfull och inte känner nånting? Jag som är flygrädd hade fått panik och löpt amok på planet.

Gidde: De borde vara räls på landningsbanan.

knaskamilla:

Var det när ni landade på Gideå International?

I sådana fall var min fru med på det planet också.
Det stannade stående snett, delvis utanför landningsbanan.

Huga!

mangan:

En gång när jag flög fick planet typ nästan bredställ vid landning. Det var kul.

Salle: Påminner lite om vår landning på Landvetter häromveckan. Vingen slog aldrig i men vi landade helt klart något sidledes. Resultat: 3 panikslagna passagerare, spontanapplåd och 8 spypåsar.....

Sv: Nyhetstorka?
Lumber Jack:
dom tycker jag mest synd om

Per HApps: Själv ser jag idioterna på Ettan.

spana in idioterna på femman.

Per HApps:
Ja, den var ju frostfri i varje fall...

LL:
Nåja. Det var så en stund i varje fall...

Metal Guru: Fantastiska 1-2,1-2,1-2...

Metal Guru: marschtakten. LHF marscherar rakt mot kvalet.

Fast nu pajade Linköping de siffrorna.

Vad är det för likhet mellan kvällens elitserieomgång, och Olle Nordins VM?

Sv: Det finns idioter
Avdelningen "do it the american way, lock 'n' load grandma-stile"...

Salle: men hur f-n kunde de ens få landningstillstånd med så starka sidvindar?

Gidde: Äh dom hade ju redan gjort på sig så det var nog lugnt.

Salle:

Man undrar ju bara hur det kändes för dom i planet när dom skulle ner för sitt ANDRA landningsförsök?!

Huga!

Sv: Kent
T T: Svårt att säga hur många biljetter som är sålda. Men verkar bara ta in 3500 eller nåt per konsert. Trots att arenorna tar betydligt mer. Men man har ju stora problem i Sundsvall att få folk att gå på musik. Enda gången folk sliter sig från soffan är när man tar hit lik som Rod Stewart eller vid bra väder på gatufesten, men då är det mer ölen som lockar.

T T: 2900 ca sålda till Ö-vik

T T: Till Läkerol var det på Ticnet bara ett fåtal biljetter kvar endast timmar efter släppet.

Någon som vet hur försäljningen går till Swedbank och Läkerol? Jag har en känsla av att det går halvknackigt till Eon, biljetter som lottas ut här och var.

Sv: 3 från 1 idag
Efter att ha sett den tråkiga Calaisa-låten i melodifestivalen igår så vill jag ha lite intressantare countrytongångar. Därför tar vi tre låtar med Sheryl Crow och Dixie Chicks tillsammans. Den första är bäst, det måste vara banjon som gör den så bra. :)

It Don't Hurt
youtube.com/watch?v=_SJpDiX9jjM

Den här är också rätt ok.

Strong Enough
youtube.com/watch?v=IgjXdkbWRNg

Jag kan inte påstå att jag är något större dylanfan, men var gör man inte för att få ihop en trippel!

Mississippi
youtube.com/watch?v=KQFMeEPaU-g

Sv: Dagen's youtube'ar låt!
Metal Guru: Fräck som få slänger jag in en MySpacelänk istället, dagen till ära. Synd bara att de inte hade med Dimma över Mångsbodarna på låtlistan.

www.myspace.com/sportlov

Det finns möjligen någon ofrälse som inte hänger med i sången så jag länkar väl till de helt fantastiska texterna också.

www.lyricsmania.com/lyrics/sportlov_lyrics_7107/

Cool, Paddan:
Albino Rock'n Rool.

Sv: Melodifestivalen 08 sverige
AM:

Jag läste i tidningen att det gör ont med tajta kläder. Jag undrar hur mycket som vällde ut när Charlotte klädde av sig. (Nä, jag skojar bara, jag har läst att hon väger typ mindre än vad jag gör.)

Frisco: Bäst att "ta tillbaks" den här tråden med denna monsterhit.

Edgar Winter Group - Frankenstein

AM: Äntligen vet vi vem vi ska rösta på nästa lördag. ALLA lägger in sina röster på Nordman mot Kristi brud.

knaskamilla: Perelli säger att spänningarna börjar släppa, skulle tro att det är botoxen som gjort sitt...

Wayne Gresky:

Nu tror jag att du stavade lite fel. Jag har redan glömt hennes låt, men det är precis en sådan där låt som alla dansband kommer att spela snart.

knaskamilla: Påminner inte Bensins intro lite om Micas Grace Kelly?

Åh, vad tråkigt att Björn tog till det gamla tricket att spela full. Han är ju så rolig utan att göra sådant.

Paddan: Björn Gustavsson sjunger en sång.

knaskamilla: Jag tyckte mig läsa något om att Niklas Strömstedt tyckte att hans låt stack ut jämfört med de andra bidragen. Ska i sådana fall vara att den låter precis som allt annat som han framträtt med och att man därför måste sticka ut något för att orka höra på eländet.

knaskamilla: Haha det bidde en Morgan Pålsson istället för BG:)

Jag är glatt överraskad av Fronda, trodde det skulle vara hip hop-skit men det svängde ju faktiskt. Fast vad hjälpte det. Kul att jokern (visst var Strömstedt joker?) hamnade sist.

Nu ser jag fram emot Björn.

Sv: Allmän skriv vad du vill tråd.
Skön lirare på postkodsmiljonären nu, chansat sig till en miljonfråga.

Paddan: Jag sa ju att jag missat det som låg närmast!

« · 997977 · »