wap.hockeysnack.com Helg Ernest: Har inte själv varit där eftersom det ligger fel med min semester. Är alltid på annat håll då. Polarna brukar vara där och det är skoj enl dom trots musiken :-)
65selander: Själv hållere jag på att bli intalad att åka på Country festival i Vemdal. Fast jag är väl ingen större fan av det. Men sällskapet är trevligt och säker goda pilsner. Har redan gjort upp med Greger att få ställa tillbaka vagnen på Vemvalla.
I tisdagens avsnitt av House på tv4 så använde han en sak som jag närmast kan beskriva som pianomatta, ett hoprullbart platt piano. Jag har sett ett sådant här piano förut men jag har inte kunnat få fram vad det heter för något.
Är det någon som har en aning om vad detta instrument heter är jag tacksam för svar.
Artiklens namn: "Sjukaste pokerhanden någonsin". Kontentan av det hela blir väl nåt i stil med: "Tro aldrig att du kan gå all-in med två ess på handen och räkna med att plocka hem alla stålars". Helt makalöst.
Den var ju enastående, själv är man ju uppfödd med Gasolin och hade kunna gett ett finger för att få se dem live. Jäkligt snygg och bra danska han framför föresten.
Om du söker på Youtube på "Robert Gustavsson" och "så ska det låta" så får man ihop en galet bra 3 från 1.
Frågan är om Kim Larsen kommer ihåg att han ens spelade in denna låt? Robbans imitering på låten är helt klart godkänd, han är kunnig inom många områden...
Nu är frågan: Är det någon som har ett tredje bidrag på en tolkning av denna låt?
65selander: själv ska jag på Where the Action Is här i Stockholm. De bjuder på bland annat Dinosaur Jr och framför allt världens just nu bästa band, Foo Fighters.
Drar igång den allmänna festivaltråden nu när man märker att det ploppar in lite inlägg om diverse event.
Själv drar man norrut igen till Kirunafestivalen, är väl inte musiken man åker för i första hand. Kul att träffa farsan och annat löst folk men i år är startfältet bra med The Hives som kronan på verket.
Metal Guru: Aah, wasn't that nostalgic? ;) Rundpingis. Själv minns man ju tillbaka till håltimmarna på högstadiet, där varje ledig minut, nja, nog mer varje sekund, ägnades åt denna form av tävling och utmaning, eller mer fritidssysselsättning. Den högsta vinsten drogs ju då man vann mot, vi kan kalla honom Jörgen, som då var bäst i klassen. Mest tack vare att han var duktigt snabb att springa. Själv var man lite mer beroende av nätrullare och kantbolar för att rikigt ha nån chans. Men ibland satt bollarna där. Som en smäck. Ibland saknades ju racket också. Om någon lem är dig mest ledig och allena, använd den då till pingpongracket. Det funkade ju för stunden iaf. Sen kunde men ju trots detta alltid spela bort några av småglinen i sjuan eller nåt, som ändå bara var med för att ha några vid bordet, typ.
Ambroo: Kul initiativ. Nästan så att man blir lite sugen att se dessa band/artister igen. Dyker nog inte upp sådana här tillfälligheter igen. Det där blir nog riktigt bra.
Själv nöjer jag mig med The Boss, R.E.M., Lundell och Winnerbäck (mest för att det är i staden, men ändå) framöver i konsertväg. Hyfsat även det ;)
Bissett19: Jo jag har sett det serru, men det är ju inte tal om någon "support" precis, utan här gör man gemensam sak. Iofs så tycker jag väl att Pimme gott och väl kunde ha klivit på efter, fast nu slipper man ju vänta och kan packa ihop när Kent kliver på;-)
Nu är det klart att Thåström gör gemensam sak med Kent och gör två av sina fyra exklusiva sommarspelningar tillsammans med Kent i Stockholm och Göteborg.
Thåström kommer att inleda dessa kvällar med en egen konsert som är "nästan akustisk".
Wayne Gresky: Min "Ulmer Dog" finns inte med. (Grand danoise) Men hon äter 14 dl foder/dag. så hon är inte direkt billig i drift. Men och andra sidan tycker hon om att kramas, för det är verkligen nått att krama. Ser ut ungefär som på länken
Känns jävligt underligt att ens komma på idén, såhär kort tid efter dödsfallet. Jag tycker att det känns som hittepå av någon annan, är det inte det har mamman gjort bort sig rejält.
Värt att notera att det beräknade antalet omkomna nu är jämbördigt med antalet som dog i tsunamin 2004. Det ska bli intressant att se om de insamlade pengarna också når upp i samma nivåer...doubt it!
73Sjöbba: Vi vet inte riktigt vem som tänkt vad här. Modern är antagligen fortfarande i någon form av chocktillstånd, men det borde ju finnas människor i omgivningen med någon form av omdöme.
Jag kan förstå tanken att det vore hemskt om hon förlorade sin dotter och sen sitt jobb (som mer förefaller vara någon form av livstil) kort därefter. För den där hippiefarmen hon driver förefaller vara så gott som konkursfärdig att döma av desperationen. Det som då borde kunnat formuleras på något snyggt sätt med "stötta modern-tema" får istället en bitter eftersmak när det sker i Englas namn, dessutom med luddiga villkor.
Vad jiddrar du om?Har jag på ngt sätt i mitt inlägg försökt övertygat Ambroo det. Jag köpte biljetter till Kent (28/6) på Zinkens precis när biljetterna släpptes o på mina biljetter står inget om att Kent skulle vara förband på sin egen konsert:) Däremot blev jag riktigt glad när det idag blev klart att Pimme skulle lira oxå. Den 12 Juli kommer Kent till E-tuna o då ska även Håkan Hellström uppträda med Kent,det kan bli en riktig höjdare.....
Beezer: Så otroligt vidrigt. Att man skall göra en profit på sitt barns bortgång. Var hemskt att man ville sända begravningen på TV och nu blir anledningen ännu mer grumlig.
efter ett par pilsner brukar väl de mesta som svänger vara bra.
Blir säkert kul.