Café

49346 inlägg · 1044 ämnen

Melodifestivalen 07

« · 847358 · » Till forumet

Sv: Melodifestivalen 07
Fasen Sannes, du staver ju fel.
Skall vara Du i början och inte då.... 
Kommentera

Poffa:
Då såg ju mest Carlia, Mona-Lisas och Sjukhuset när du var här, trots allt så finns det lite mer att se.
Sen är faktiskt Göteborg värre än Uddevalla när det gäller väder och vind, sådeså!
Kommentera

Sannes: Jag håller med dig, det är inte mycket att se. :-)

För övrigt förstår jag om hela västkustens befolkning går med lurviga ben, för maken till blåsigt, blött och kallt har jag aldrig varit med om.

För att citera killarna som bott i Gbg 1½ år för att färdigställa Ryaverken:

"Här är det inte bra eller dåligt väder, bara mer eller mindre blött."
Kommentera

Gidde:
Har du varit i Uddevalla, då måste du ha kört vilse för här är det inte mycket att se, men svänga våra lurviga, det kan vi....
Kommentera

Linnea:

Aha!!
Jag har ju bara varit där på sommaren :)

Blev lite orolig att Sannes hade lika håriga ben som jag har...
Kommentera

Gidde: Du får tänka på att det blir kallt i Uddevalla om vintern; ))
Kommentera

Sannes:

Lurviga?

Hmmm.... ;-)
Kommentera

claesw:
Jag tycker att Sanna sjunger bättre än Jessica och så var hennes låt mycket mycket bättre än Jessicas.
Sen har jag förstått av grabbarna på jobbet att hon Trollhättetjejen är betydligt snyggare än Sanna, men det är en helt annan historia antar jag....

Och så finns det en mycket bra bugglåt i startfältet i år, det är The Arks låt den kommer man att svänga sina lurviga till ett antal gånger i sommar.
Kommentera

Sannes:

Kan bara hålla med.

The Ark (som jag egentligen inte är så förtjust i) tror jag också tar hem tävlingen, outsiders är Måns, Sebastian & Andreas Johsson. Alla andra kan lika gärna låta bli att komma till tävlingen ;-)
Kommentera

El Maco:

Du måste missuppfattat något.

Uno & Irma OCH Nanne kunde ju inte gå vidare, eftersom dom var på samma halva ;-)

Men jag håller med dig om att Ugglas låt inte var värd att gå vidare, det var en typiskt Uggla-skriklåt, men med mycket sämre text än han brukar ha...
Kommentera

Sannes:
Klart att Sannes gillar Sannas låt!
Kommentera

El Maco:
Sannas låt var helt okej att gå vidare eftersom hennes låt är bättre än Jessicas.
Sen tycker jag inte alls om Sonjas låt, så där borde Uggla helt klart ha gått till final.

Men till sist tror jag nog att The Ark kommer att ta hem rubbet, jag kan inte riktigt se vilken låt som skall kunna hota dom.
Kanske blir Anna Book.... :)
Kommentera

El Maco: Gomorron El Maco,Ugglan rockade ju skiten av alla.
Kommentera

El Maco:

Klart svenska folket är idioter som ser på Melodifestivalen en Lördagkväll, när det finns Knyppling, NHL hockey, Alfapet, virkning eller vad fan som helst i princip utom Melodifestivalen
Kommentera

Vaärehär? Nu har jag sett min första melodifestivalsdeltävling och ingen tar upp ämnet?

jag kan bara konstatera att svenska folket är idioter.

Uno&Irma och Nanne skulle gått vidare. Det blev konstant 100 % rakt mot vad jag tyckte i alla dueller utom den första. Och jag har ju rätt.
Kommentera

Fast vad gäller denna deltävling tycker jag att det var de två bästa låtarna som gick direkt till finalen. Däremot trodde jag aldrig att Uggla skulle nå Andra Chansen, tycker att det var en av de sämre Ugglalåtar jag hört. Fast pom-pom-pom faktorn hos röstarna på en lördag ska tydligen aldrig underskattas.
Kommentera

Chief: Jag tyckte mer att det kändes som någon form av reklam för Janis Joplin på svenska av hon Flyglarmet från Stockholm. Nej, ska man tala om röster så hade ju Johan Kinde klart intressantast röst. Fast... säger någon, han var ju inte ens med i den här delfinalen. Nej, men han satt nog och fingrade på mobilen och funderade på att rösta.
Kommentera

Chief: håller med, af Ugglas är helt okej. Hon kan dock med fördel tvätta håret när hon ska vara med i teve.

Största skrällen: Uggla utan af även utan solbrillor. I övrigt lämnade tv:n mig oberörd när jag lagade middag.
Kommentera

Albert Hall: Du är inte ensam. Jag gillar Caroline af Ugglas! Fast det var fel låt för henne tycker jag, hon har en äkta rocker-röst. Hon gjorde låten bättre än vad den var. Fan, jag gillar verkligen henne! :)
Kommentera

Albert Hall:

Det är du och brudarna på vovve.net, som sagt. Det här var en otippad finalist, men jag tycker att hon är helt okej. Hoppas Andreas tar den andra platsen i finalen. Sen tror jag på Uggla och Lindarw i andra chansen. Tyckte inte Sanna Nielsen hade något att komma med i låtväg.
Kommentera

knaskamilla:

Etta är såklart Andreas Johnson, den låten tyckte ju till och med jag var helt okey. Tvåa, en tjej med attidyd och DET, är ju Carolina af Ugglas. Fast det tror jag ju att jag är ensam om...
Kommentera

Fasiken, jag är stolt att vara svensk. Vilket startfält, vilken kvalité.

Wow!

Kommentera

Hm. Andreas Johnson måste ju i alla fall gå direkt till final. Frågan är vem mer. Jag tror att den där gula bruden, han från Sandviken och Sanna Nielsen åker ur nu.
Kommentera

knaskamilla: Ja, kanske har jag fel, jag vet inte. Jag har säkert förträngt de sämre bidragen från de tidigare delfinalerna. Lindarw var "rolig", säger du. Det kanske han var. Men det var väl Lill Lindfors på sin tid med. Ja, när hon tappade sin klänning alltså. Går det att vinna på rolighet i Helsingfors tro? Det kanske det gör. Glimten i ögat har han dock alltid haft och det gillar jag.
Bidraget som "Verona" framförde var väl alla gånger en ripoff i likhet med Paradisio det. Inget ont om det dock. Det funkar säkert på dansgolven under sommaren. Johnsson var väl en sån där låt som man glömmer lika fort som man har hört den. Äsch, varför känner jag mig så tråkig...?
Kommentera

Dream Team:

Jag tycker att du har fel. Sämst hittills måste första delfinalen vara. Lindarw var ju rolig, och den där bruden som var nyss sjöng väl ganska bra? Uggla, han är Uggla. Man vet vad man får... ;) Ska bli intressant att se vad Johnson har att komma med.
Kommentera

scim: Jag läser sällan tidningarna annat än på nätet. Det kanske är ett sätt att komma undan alla spaltmil som skrivs om det här spektaklet. Ja, då har man ju en större möjlighet att välja vad man vill ta in och inte. På tal om spektaklet Schlager-SM så var det bättre förr.
Kommentera

Lindarw, vilken hit. För första gången den här årgången kände jag en riktig lust att rösta. Mer humor i melodifestivalen.

Kommentera

knaskamilla: Jo, tanken slog förstås väl även mig. Tanken slog mig även att det är så dålig nivå på kvällens bidrag. Sämst hittills av delfinalerna?
Kommentera

scim:

Vore faktiskt intressant att höra hur de skulle trixa till det på engelska.
Kommentera

Dream Team:

Har du inte läst tidningarna de senaste dagarna eller? ;)
Kommentera

Dream Team:

Det är nog många som gör det, och...kaaaan det möjligtvis vara meningen?
Kommentera

scim: Eeh.. ja, det var inte utan att det gjorde det.
Kommentera

Dream Team: "Onani, tar saken i egna händer", eller är det bara jag som hör vad jag vill höra?
Kommentera

Dream Team:

Ja det lät ju lite raspigt...
Kommentera

Sannes: Hmm.. jag har dålig koll på hur Caroline af Ugglas låter röstmässigt annars, men kvällens insats lämnar nog ingen av hennes belackare oberörd.
Kommentera

knaskamilla:
Klart jag hade rätt...
Kommentera

Sannes:

Tänk, du hade rätt. En typisk Uggla-låt. Funkar som radiodänga, men kanske inte i ESC.
Kommentera

hellge:

Är det detta som kallas spam-reklam??

Att posta samma inlägg två gånger, där man försöker få folk att göra/tro på en viss sak?

Jag tror som dig iogfs, men jag är absolut INTE en The Ark-fan, men låten växer varje gång man hör den. Bara man slipper se Ola & the gang så är allt OK...
Kommentera

Fast den slår förståss inte;

Magnus Uggla med "Johnny The Rocker", underbara stråkar. Lyssna!

1979 var året, strax därefter kommer Mikko Leinonen stänka in en balja från blå i Scandinavium.

www.youtube.com/watch?v=xgaEUuFCw1g
Kommentera

Sannes:

The Ark kommer vinna finalen samt att de kommer vinna den internationella. Förmodligen är det den bästa och proffsigaste låt som någonsin ställt upp i Sverige.
Kommentera

Morgondagens låtar har jag nu lyssnat på en gång, och har en klar favorit, det är Andreas Johnsons låt, den är bra.
Magnus Uggla har en typisk Uggla låt, och den där andra Ugglan som är med, af Ugglas, jag har ju så grymt svårt för den människan vilket gör att låten kommer i andra hand när jag lyssnar, jag trodde att låten skulle vara urkass men jag har helt klart hört sämre låtar än denna men...
After Dark, Azar och Verona, nja..
Sanna Nielsen har en bra röst och låten är en typiskt Sanna låt, när det gäller Sarah Dawn Finers låt så är det en bra låt, den kommer jag att tycka om ju mer jag lyssnar på den.
Andreas Johnson går direkt till Globen, men vem som följer med han, tja....

Kommentera

hellge: Tyvärr så är youtube spärrat från jobbet så jag kan inte höra den. Men visst finns det vissa positiva inslag i tävlingen speciellt nu när det blivit andra saker än schlager.
Kommentera

MorganaLefaey:

Nog neggar du lite väl mycket nu va.

Jag sätter på Turkiets bidrag från 2004 för att få dig på lite bättre humör. Säg till om det inte hjälpte (:

www.youtube.com/watch?v=3zOPR7_m44A&mode=related&search=
Kommentera

scim: Nu är jag milsvida ifrån att gilla detta spektakel och jag har insett att de låtar jag tyckt varit ok i tidigare deltävlingar inte gått vidare. Även fast jag tyckte den där lugna låten från Göteborg var en perfekt snyft/tycka synd om sig låt så har den inte minsta lilla chans att slå under Eurovision.

Här kommer min bedömning.

1.Måns ++, En låt utan känsla och som kändes fånig värre.

2. MissMatch -, Ja snacka om missmatchat.

3. Magnus +++, Som du skrev så var det lite Alphaville i fast forward. Tror den skulle gjort sig helt ok i Finland.

4. Sheida +, Coolt bidrag som aldrig hade någon chans att gå vidare men dock en skön klick i något så tråkigt som melodifestivalen.

5. The Attic ?, Somnade under den här låten.

6. Sebastian ++++, Skön låt som blev bättre och bättre. Bästa låten under kvällen.

7. Sonja ++, Även om det var en ok låt så kändes framförandet och inlevelsen som tomt, zip, zero, nada.

8. Nanne -, Om man kan överspela framförandet på låtar så lyckas hon alltid göra det. Halvtaskig låt och heltaskigt framförande.
Kommentera

Har sett reprisen av spektaklet nu och skillnaden i hur man upplever låtarna är milsvid. Det var riktigt bra ös igår, stämningen var kanon från start till mål. Tyckte faktiskt musiken var riktigt bra, skulle man slänga in The Ark så hade det här varit en tänkbar final-final. Så här tycker jag om låtarna iaf:

1. +++++
Märktes verkligen vem det var som skrivit låten och vilket ABBA-komplex han lider av ;) Hursomhelst en rivig låt som framfördes perfekt av en karismatisk Måns.
2. ++
Ett obligatoriskt nonsens bidrag som glöms bort samtidigt som man lyssnar.
3. +++
Alphaville i fast forward, tillräckligt bra för att åtminstone få gå till andra chansen.
4. -
Pisspaus.
5. +++
En halvtjusig Kylie-imitation som säkert kommer gå varm hos Rix framövers. Var dock för tam för att intressera.
6. ++++
Blev besviken när jag hörde den först men den växer rejält när man hört på den nån gång. Sebastian är grym.
7. +++
En härlig ballad som nog förtjänar en plats i finalen. Kändes lite Celine Dion sådär...
8. ++
Skicka Nanne på avgiftning.
Kommentera

Paddan: Ja det kommer och går en del "skojiga" grupper måsta man säga.
Kommentera

mok: Själv förstår jag inte vad man tänkte på när Addis Black Widow blev ett av bidragen. Skulle det tilltala alla utan sångröst men med en sån där bokstavskombinationsdiagnos?
Kommentera

NuMo: Fascinerande måste jag säga hur dom ens trodde den låten skulle funka.
Kommentera

Poffa: Jag tycker i alla fall att det är fantastiskt att man försöker vinna svenska melodifestivalen med internatonella klassiker som den här.

www.kramgo.com/ansiktsburk/
Kommentera

Uppenbarligen är det stor skillnad på hur man upplever låtarna live, jämfört med TV. För väldigt många var helt eniga om att Måns och Sebastian var klart bäst. Sedan hade väldigt många Nanne på femte plats och Magnus Carlsson och Sonja till andra chansen.

Att Måns och Sebastian var bäst råder det dock inget som helst tvivel om.
Kommentera

« · 847358 · »