Metallica
892133 · Nästa » Till forumet
Sv: Metallica
Paddan: Stämmer bra. Efter några dagar i mp3spelaren har den växt litegran, fast mitt huvudsakliga intryck är detsamma som första gången. Några riktigt coola partier, men för lång och ojämn.
MIK 7-1: Jag gillar både gammla och nya Metallica. Mer gammla såklart och Load ReLoad är ju, även om de är bra, tråkiga för att vara gjorda av just Metallica.
St Anger gillar jag skarpt dock.
MIK 7-1: Jag gillar både gammla och nya Metallica. Mer gammla såklart och Load ReLoad är ju, även om de är bra, tråkiga för att vara gjorda av just Metallica.
St Anger gillar jag skarpt dock.
Sv: Metallica
Deas:) Jag är ett Metallica-fan eller var,
slutade lyssna på dem efter Black-Album.
Har inte hört nya låten, men nog har de sålt sig allt.
Några intressanta frågor är:
Vilket är Metallicas sound?
Vilken musikstil har de, thrash?
Behöver de en cover för att spelas på radion nu för tiden?
Hör till dem som tycker att Metallica var bättre förr.
Men svartaplattan har växt med åren.
slutade lyssna på dem efter Black-Album.
Har inte hört nya låten, men nog har de sålt sig allt.
Några intressanta frågor är:
Vilket är Metallicas sound?
Vilken musikstil har de, thrash?
Behöver de en cover för att spelas på radion nu för tiden?
Hör till dem som tycker att Metallica var bättre förr.
Men svartaplattan har växt med åren.
Sv: Metallica
MIK 7-1: Haha, lite sant :) Men ändå inte, bara på And Justice och St Anger tycker jag. Långkörare från andra album håller hela vägen tycker jag.
På nya låten känns det dock som en pricksäker sammanfattning, även om den börjat växa för mig nu :)
Lustigt dock hur många tycker som du och ändå klagar över Black och att de då sålde ut sig med mera lättsmälta låtar.
På nya låten känns det dock som en pricksäker sammanfattning, även om den börjat växa för mig nu :)
Lustigt dock hur många tycker som du och ändå klagar över Black och att de då sålde ut sig med mera lättsmälta låtar.
Sv: Metallica
Friman SR: Elvis är väl död?? Johnny Cash är väl död??? Nä, hjältar dör aldrig... Fråga Bon Scott, Johnny Thunder's, Phil Lynott, Johnny Van Zant, Janis Joplin, Johnny Cash eller Eva Cassidy själva så får ni höra......
Jonny Van Zant lever och är sångare i Lynyrd Skynyrd , men brodern Ronnie dod tyvärr i en flygpanskrach 20 October 1977
Jonny Van Zant lever och är sångare i Lynyrd Skynyrd , men brodern Ronnie dod tyvärr i en flygpanskrach 20 October 1977
Sv: Metallica
Förresten hehe... Jag hoppas att nu 59-årige Ronnie Wood, grattis Ronnie förresten, i dag har Ågren för att han provocerade kompisen Keith Richard's att klättra upp i en palm jagandes en cocosnöt...
STONES skulle ha vart i Göteborg idag ju......
Grattis Charlie Watts på 65-årsdagen då, det finns bara en trummis som bankar coolare än du, Josephine Forsman från Sahara Hotnights heter hon....
Keith är numera helt frisk och han rullar nu ut på turné...
July 11, 2006 Milan Italy San Siro
July 14, 2006 Vienna Austria Ernst Happel Stadion
July 16, 2006 Munich Germany Olympiastadion
July 19, 2006 Hannover Germany AWD - Arena
July 21, 2006 Berlin Germany Olympiastadion
July 23, 2006 Koln Germany Rhein - Energie Stadion
July 28, 2006 Paris France Stade de France
July 31, 2006 Amsterdam Holland Amsterdam Arena
Aug 3, 2006 Stuttgart Germany Gottlieb-Daimler Stadion
Aug 5, 2006 Zurich Switzerland Dubendorf Airfield
Aug 8, 2006 Nice France Le Palais Nikala
Aug 12, 2006 Porto Portugal Estadio do Dragao
Aug 14, 2006 Valladolid Spain Estadio Jose Zorrilla
Aug 16, 2006 El Ejido Spain Estadio Santo Domingo
Aug 20, 2006 London UK Twickenham Stadium
Aug 22, 2006 London UK Twickenham Stadium
Aug 25, 2006 Glasgow UK Hampden Park
Aug 27, 2006 Sheffield UK Don Valley Stadium
Aug 29, 2006 Cardiff UK Millennium Stadium
Sept 1, 2006 Bergen Norway Koengen
Sept 3, 2006 Horsens Denmark Forum Horsens
Jäkla Ronnie Wood, varför ser kartan ut så här när Ni borde vara i Göteborg idag????
Keep on rockin' in a free world...
Rock'n'roll can never die... Ronnie testade gränserna med en coconut och Keith gick på den lätta som blev jävligt dyrt och logistiskt tok... men lite rock'n'roll är det allt.....
Jag behåller biljetten jag redan har till nästa år eftersom jag har den redan.....hehe
Keep on rockin' in a free world...
STONES skulle ha vart i Göteborg idag ju......
Grattis Charlie Watts på 65-årsdagen då, det finns bara en trummis som bankar coolare än du, Josephine Forsman från Sahara Hotnights heter hon....
Keith är numera helt frisk och han rullar nu ut på turné...
July 11, 2006 Milan Italy San Siro
July 14, 2006 Vienna Austria Ernst Happel Stadion
July 16, 2006 Munich Germany Olympiastadion
July 19, 2006 Hannover Germany AWD - Arena
July 21, 2006 Berlin Germany Olympiastadion
July 23, 2006 Koln Germany Rhein - Energie Stadion
July 28, 2006 Paris France Stade de France
July 31, 2006 Amsterdam Holland Amsterdam Arena
Aug 3, 2006 Stuttgart Germany Gottlieb-Daimler Stadion
Aug 5, 2006 Zurich Switzerland Dubendorf Airfield
Aug 8, 2006 Nice France Le Palais Nikala
Aug 12, 2006 Porto Portugal Estadio do Dragao
Aug 14, 2006 Valladolid Spain Estadio Jose Zorrilla
Aug 16, 2006 El Ejido Spain Estadio Santo Domingo
Aug 20, 2006 London UK Twickenham Stadium
Aug 22, 2006 London UK Twickenham Stadium
Aug 25, 2006 Glasgow UK Hampden Park
Aug 27, 2006 Sheffield UK Don Valley Stadium
Aug 29, 2006 Cardiff UK Millennium Stadium
Sept 1, 2006 Bergen Norway Koengen
Sept 3, 2006 Horsens Denmark Forum Horsens
Jäkla Ronnie Wood, varför ser kartan ut så här när Ni borde vara i Göteborg idag????
Keep on rockin' in a free world...
Rock'n'roll can never die... Ronnie testade gränserna med en coconut och Keith gick på den lätta som blev jävligt dyrt och logistiskt tok... men lite rock'n'roll är det allt.....
Jag behåller biljetten jag redan har till nästa år eftersom jag har den redan.....hehe
Keep on rockin' in a free world...
Sv: Metallica
Tråden Metallica...Nu är det party...of Metallica's "Master Of Puppets" in celebration of the twentieth anniversary of the classic album's release...
Alltså 20 år sedan det BÄSTA Metallica albumet ever made was done..."Master Of Puppets" är det bästa hittills...
Men hjältar dör ju ALDRID även om vissa spekar så gällande Metallica.... Rick Rubin kommer åter stansa Metallica på kartan snart brutalt, precis som Rick gjorde med Johnny Cash..... Rock on...
Elvis är väl död?? Johnny Cash är väl död??? Nä, hjältar dör aldrig... Fråga Bon Scott, Johnny Thunder's, Phil Lynott, Johnny Van Zant, Janis Joplin, Johnny Cash eller Eva Cassidy själva så får ni höra......
Hjältar och hjältinnor dör aldrig............;-)
Alltså 20 år sedan det BÄSTA Metallica albumet ever made was done..."Master Of Puppets" är det bästa hittills...
Men hjältar dör ju ALDRID även om vissa spekar så gällande Metallica.... Rick Rubin kommer åter stansa Metallica på kartan snart brutalt, precis som Rick gjorde med Johnny Cash..... Rock on...
Elvis är väl död?? Johnny Cash är väl död??? Nä, hjältar dör aldrig... Fråga Bon Scott, Johnny Thunder's, Phil Lynott, Johnny Van Zant, Janis Joplin, Johnny Cash eller Eva Cassidy själva så får ni höra......
Hjältar och hjältinnor dör aldrig............;-)
Sv: Metallica
Deas:
Tilläg till debatten:)
Givetvis är det ju också så att man ofta börjar någonstans för att under resans gång utveckla sin musiksmak. Som med mycket annat här i livet. Musiken är väl dock en av de saker som är lättast att ta till sig och uteckla och när det gäller just hårdrock börjar nog många med band likt Hammerfall.
Själv började jag med klassisk puderrock i form av Def Leppard. Tar ibland fram en skiva för att bege mig tillbaka i tiden, inte särskilt bra men kul:)
Tilläg till debatten:)
Givetvis är det ju också så att man ofta börjar någonstans för att under resans gång utveckla sin musiksmak. Som med mycket annat här i livet. Musiken är väl dock en av de saker som är lättast att ta till sig och uteckla och när det gäller just hårdrock börjar nog många med band likt Hammerfall.
Själv började jag med klassisk puderrock i form av Def Leppard. Tar ibland fram en skiva för att bege mig tillbaka i tiden, inte särskilt bra men kul:)
Sv: Metallica
Jag glömde Manowar :D De är underbara och faktiskt, ibland, gärna på fyllan, seriöst bra :) Men allt faller ju på texterna :P Jag kan inte lyssna seriöst då han börjar sjunga om Oden, svärd och motorcyklar :)
Deras albumtitlar säger allt!
Kings of Metal
Kingdom of Steel
Blood of my enemies
Warriors of the World osv osv
"Who were these men father?"
"They were the metal kings!"
:D
Deras albumtitlar säger allt!
Kings of Metal
Kingdom of Steel
Blood of my enemies
Warriors of the World osv osv
"Who were these men father?"
"They were the metal kings!"
:D
Sv: Metallica
88Lindkvist: Heavy Metal är väl typ metal :) Alltså hårdare än hårdrock.
Kent är rock, AC/DC hårdrock, Hammerfall hårdrock/metal, heavy metal lite hårdare :P Death och Black Metal är jättehårt, och ofta med en sångare som growlar, dvs brölar ut saker ur strupen. Typ Dimmu Borgir. Skillnaden är som jag förståt det att Black Metal är grupper som är uttalade djävulsdyrkare.
Sen har du powermetal, även kallat hjälte och galopprock :D Där har du edguy, stratovarious, rhapsody osv. Powermetalband kör alltid med dubbelkaggar, gärna keyboard och jobbiga "pling-pong" gitarrer. Sångaren sjunger högt och samtliga texter är patetiskt dåliga (gärna fantasyinspirerade eller om svärd och bågar i största allmänhet).
Själv ser jag t,ex Maiden som metal som ibland gränsar till galopprock. Deras låt The Trooper (som jag älskar, eller älskade iaf) kan väl ses som ett av galopprockens flaggskepp :)
Sen ser jag gärna att jag blir rättad, för jag har säkert en massa fel här då detta bara är min allmänna uppfattning.
Kent är rock, AC/DC hårdrock, Hammerfall hårdrock/metal, heavy metal lite hårdare :P Death och Black Metal är jättehårt, och ofta med en sångare som growlar, dvs brölar ut saker ur strupen. Typ Dimmu Borgir. Skillnaden är som jag förståt det att Black Metal är grupper som är uttalade djävulsdyrkare.
Sen har du powermetal, även kallat hjälte och galopprock :D Där har du edguy, stratovarious, rhapsody osv. Powermetalband kör alltid med dubbelkaggar, gärna keyboard och jobbiga "pling-pong" gitarrer. Sångaren sjunger högt och samtliga texter är patetiskt dåliga (gärna fantasyinspirerade eller om svärd och bågar i största allmänhet).
Själv ser jag t,ex Maiden som metal som ibland gränsar till galopprock. Deras låt The Trooper (som jag älskar, eller älskade iaf) kan väl ses som ett av galopprockens flaggskepp :)
Sen ser jag gärna att jag blir rättad, för jag har säkert en massa fel här då detta bara är min allmänna uppfattning.
Sv: Metallica
Muppers: I new wave of british heavy metal-svängen så är Priest de oöverträffade konungarna. De kom väl ur den våg som Zeppelin och Sabbath inledde, och sen förde man detta vidare till nya höjder. Och dalar, för man har även haft såna. Maiden håler dock fanan högt, som jag ser det. Visserligen var man aldrig större än pre-Seventh son-plattan, vilket var några år sen, men vilket hårdrocks- eller heavy metal-band var inte det?
Sv: Metallica
mattias - 74:
Skall tilläggas att skivorna No Prayer for the dying och Fear of the dark är riktigt bra också men sedan Bailey kom med var det katastrof. Gick inte en enda konsert med dom när han var bakom micken för jag tyckte det lär för jävligt, trots att jag är ett stort maiden fan !!
Skall tilläggas att skivorna No Prayer for the dying och Fear of the dark är riktigt bra också men sedan Bailey kom med var det katastrof. Gick inte en enda konsert med dom när han var bakom micken för jag tyckte det lär för jävligt, trots att jag är ett stort maiden fan !!
På tal om Metallica =)