Metallica
« Föregående · 727850 · Nästa » Till forumet
Sv: Metallica
Friman SR: Elvis är väl död?? Johnny Cash är väl död??? Nä, hjältar dör aldrig... Fråga Bon Scott, Johnny Thunder's, Phil Lynott, Johnny Van Zant, Janis Joplin, Johnny Cash eller Eva Cassidy själva så får ni höra......
Jonny Van Zant lever och är sångare i Lynyrd Skynyrd , men brodern Ronnie dod tyvärr i en flygpanskrach 20 October 1977
Jonny Van Zant lever och är sångare i Lynyrd Skynyrd , men brodern Ronnie dod tyvärr i en flygpanskrach 20 October 1977
Sv: Metallica
Förresten hehe... Jag hoppas att nu 59-årige Ronnie Wood, grattis Ronnie förresten, i dag har Ågren för att han provocerade kompisen Keith Richard's att klättra upp i en palm jagandes en cocosnöt...
STONES skulle ha vart i Göteborg idag ju......
Grattis Charlie Watts på 65-årsdagen då, det finns bara en trummis som bankar coolare än du, Josephine Forsman från Sahara Hotnights heter hon....
Keith är numera helt frisk och han rullar nu ut på turné...
July 11, 2006 Milan Italy San Siro
July 14, 2006 Vienna Austria Ernst Happel Stadion
July 16, 2006 Munich Germany Olympiastadion
July 19, 2006 Hannover Germany AWD - Arena
July 21, 2006 Berlin Germany Olympiastadion
July 23, 2006 Koln Germany Rhein - Energie Stadion
July 28, 2006 Paris France Stade de France
July 31, 2006 Amsterdam Holland Amsterdam Arena
Aug 3, 2006 Stuttgart Germany Gottlieb-Daimler Stadion
Aug 5, 2006 Zurich Switzerland Dubendorf Airfield
Aug 8, 2006 Nice France Le Palais Nikala
Aug 12, 2006 Porto Portugal Estadio do Dragao
Aug 14, 2006 Valladolid Spain Estadio Jose Zorrilla
Aug 16, 2006 El Ejido Spain Estadio Santo Domingo
Aug 20, 2006 London UK Twickenham Stadium
Aug 22, 2006 London UK Twickenham Stadium
Aug 25, 2006 Glasgow UK Hampden Park
Aug 27, 2006 Sheffield UK Don Valley Stadium
Aug 29, 2006 Cardiff UK Millennium Stadium
Sept 1, 2006 Bergen Norway Koengen
Sept 3, 2006 Horsens Denmark Forum Horsens
Jäkla Ronnie Wood, varför ser kartan ut så här när Ni borde vara i Göteborg idag????
Keep on rockin' in a free world...
Rock'n'roll can never die... Ronnie testade gränserna med en coconut och Keith gick på den lätta som blev jävligt dyrt och logistiskt tok... men lite rock'n'roll är det allt.....
Jag behåller biljetten jag redan har till nästa år eftersom jag har den redan.....hehe
Keep on rockin' in a free world...
STONES skulle ha vart i Göteborg idag ju......
Grattis Charlie Watts på 65-årsdagen då, det finns bara en trummis som bankar coolare än du, Josephine Forsman från Sahara Hotnights heter hon....
Keith är numera helt frisk och han rullar nu ut på turné...
July 11, 2006 Milan Italy San Siro
July 14, 2006 Vienna Austria Ernst Happel Stadion
July 16, 2006 Munich Germany Olympiastadion
July 19, 2006 Hannover Germany AWD - Arena
July 21, 2006 Berlin Germany Olympiastadion
July 23, 2006 Koln Germany Rhein - Energie Stadion
July 28, 2006 Paris France Stade de France
July 31, 2006 Amsterdam Holland Amsterdam Arena
Aug 3, 2006 Stuttgart Germany Gottlieb-Daimler Stadion
Aug 5, 2006 Zurich Switzerland Dubendorf Airfield
Aug 8, 2006 Nice France Le Palais Nikala
Aug 12, 2006 Porto Portugal Estadio do Dragao
Aug 14, 2006 Valladolid Spain Estadio Jose Zorrilla
Aug 16, 2006 El Ejido Spain Estadio Santo Domingo
Aug 20, 2006 London UK Twickenham Stadium
Aug 22, 2006 London UK Twickenham Stadium
Aug 25, 2006 Glasgow UK Hampden Park
Aug 27, 2006 Sheffield UK Don Valley Stadium
Aug 29, 2006 Cardiff UK Millennium Stadium
Sept 1, 2006 Bergen Norway Koengen
Sept 3, 2006 Horsens Denmark Forum Horsens
Jäkla Ronnie Wood, varför ser kartan ut så här när Ni borde vara i Göteborg idag????
Keep on rockin' in a free world...
Rock'n'roll can never die... Ronnie testade gränserna med en coconut och Keith gick på den lätta som blev jävligt dyrt och logistiskt tok... men lite rock'n'roll är det allt.....
Jag behåller biljetten jag redan har till nästa år eftersom jag har den redan.....hehe
Keep on rockin' in a free world...
Sv: Metallica
Tråden Metallica...Nu är det party...of Metallica's "Master Of Puppets" in celebration of the twentieth anniversary of the classic album's release...
Alltså 20 år sedan det BÄSTA Metallica albumet ever made was done..."Master Of Puppets" är det bästa hittills...
Men hjältar dör ju ALDRID även om vissa spekar så gällande Metallica.... Rick Rubin kommer åter stansa Metallica på kartan snart brutalt, precis som Rick gjorde med Johnny Cash..... Rock on...
Elvis är väl död?? Johnny Cash är väl död??? Nä, hjältar dör aldrig... Fråga Bon Scott, Johnny Thunder's, Phil Lynott, Johnny Van Zant, Janis Joplin, Johnny Cash eller Eva Cassidy själva så får ni höra......
Hjältar och hjältinnor dör aldrig............;-)
Alltså 20 år sedan det BÄSTA Metallica albumet ever made was done..."Master Of Puppets" är det bästa hittills...
Men hjältar dör ju ALDRID även om vissa spekar så gällande Metallica.... Rick Rubin kommer åter stansa Metallica på kartan snart brutalt, precis som Rick gjorde med Johnny Cash..... Rock on...
Elvis är väl död?? Johnny Cash är väl död??? Nä, hjältar dör aldrig... Fråga Bon Scott, Johnny Thunder's, Phil Lynott, Johnny Van Zant, Janis Joplin, Johnny Cash eller Eva Cassidy själva så får ni höra......
Hjältar och hjältinnor dör aldrig............;-)
Sv: Metallica
Deas:
Tilläg till debatten:)
Givetvis är det ju också så att man ofta börjar någonstans för att under resans gång utveckla sin musiksmak. Som med mycket annat här i livet. Musiken är väl dock en av de saker som är lättast att ta till sig och uteckla och när det gäller just hårdrock börjar nog många med band likt Hammerfall.
Själv började jag med klassisk puderrock i form av Def Leppard. Tar ibland fram en skiva för att bege mig tillbaka i tiden, inte särskilt bra men kul:)
Tilläg till debatten:)
Givetvis är det ju också så att man ofta börjar någonstans för att under resans gång utveckla sin musiksmak. Som med mycket annat här i livet. Musiken är väl dock en av de saker som är lättast att ta till sig och uteckla och när det gäller just hårdrock börjar nog många med band likt Hammerfall.
Själv började jag med klassisk puderrock i form av Def Leppard. Tar ibland fram en skiva för att bege mig tillbaka i tiden, inte särskilt bra men kul:)
Sv: Metallica
Jag glömde Manowar :D De är underbara och faktiskt, ibland, gärna på fyllan, seriöst bra :) Men allt faller ju på texterna :P Jag kan inte lyssna seriöst då han börjar sjunga om Oden, svärd och motorcyklar :)
Deras albumtitlar säger allt!
Kings of Metal
Kingdom of Steel
Blood of my enemies
Warriors of the World osv osv
"Who were these men father?"
"They were the metal kings!"
:D
Deras albumtitlar säger allt!
Kings of Metal
Kingdom of Steel
Blood of my enemies
Warriors of the World osv osv
"Who were these men father?"
"They were the metal kings!"
:D
Sv: Metallica
88Lindkvist: Heavy Metal är väl typ metal :) Alltså hårdare än hårdrock.
Kent är rock, AC/DC hårdrock, Hammerfall hårdrock/metal, heavy metal lite hårdare :P Death och Black Metal är jättehårt, och ofta med en sångare som growlar, dvs brölar ut saker ur strupen. Typ Dimmu Borgir. Skillnaden är som jag förståt det att Black Metal är grupper som är uttalade djävulsdyrkare.
Sen har du powermetal, även kallat hjälte och galopprock :D Där har du edguy, stratovarious, rhapsody osv. Powermetalband kör alltid med dubbelkaggar, gärna keyboard och jobbiga "pling-pong" gitarrer. Sångaren sjunger högt och samtliga texter är patetiskt dåliga (gärna fantasyinspirerade eller om svärd och bågar i största allmänhet).
Själv ser jag t,ex Maiden som metal som ibland gränsar till galopprock. Deras låt The Trooper (som jag älskar, eller älskade iaf) kan väl ses som ett av galopprockens flaggskepp :)
Sen ser jag gärna att jag blir rättad, för jag har säkert en massa fel här då detta bara är min allmänna uppfattning.
Kent är rock, AC/DC hårdrock, Hammerfall hårdrock/metal, heavy metal lite hårdare :P Death och Black Metal är jättehårt, och ofta med en sångare som growlar, dvs brölar ut saker ur strupen. Typ Dimmu Borgir. Skillnaden är som jag förståt det att Black Metal är grupper som är uttalade djävulsdyrkare.
Sen har du powermetal, även kallat hjälte och galopprock :D Där har du edguy, stratovarious, rhapsody osv. Powermetalband kör alltid med dubbelkaggar, gärna keyboard och jobbiga "pling-pong" gitarrer. Sångaren sjunger högt och samtliga texter är patetiskt dåliga (gärna fantasyinspirerade eller om svärd och bågar i största allmänhet).
Själv ser jag t,ex Maiden som metal som ibland gränsar till galopprock. Deras låt The Trooper (som jag älskar, eller älskade iaf) kan väl ses som ett av galopprockens flaggskepp :)
Sen ser jag gärna att jag blir rättad, för jag har säkert en massa fel här då detta bara är min allmänna uppfattning.
Sv: Metallica
Muppers: I new wave of british heavy metal-svängen så är Priest de oöverträffade konungarna. De kom väl ur den våg som Zeppelin och Sabbath inledde, och sen förde man detta vidare till nya höjder. Och dalar, för man har även haft såna. Maiden håler dock fanan högt, som jag ser det. Visserligen var man aldrig större än pre-Seventh son-plattan, vilket var några år sen, men vilket hårdrocks- eller heavy metal-band var inte det?
Sv: Metallica
mattias - 74:
Skall tilläggas att skivorna No Prayer for the dying och Fear of the dark är riktigt bra också men sedan Bailey kom med var det katastrof. Gick inte en enda konsert med dom när han var bakom micken för jag tyckte det lär för jävligt, trots att jag är ett stort maiden fan !!
Skall tilläggas att skivorna No Prayer for the dying och Fear of the dark är riktigt bra också men sedan Bailey kom med var det katastrof. Gick inte en enda konsert med dom när han var bakom micken för jag tyckte det lär för jävligt, trots att jag är ett stort maiden fan !!
Sv: Metallica
Lumber Jack: Det kan ju också vara så att de som gillade Metallica 83 har blivit 23-år äldre och inte tycker att Metallica anno 83 är speciellt exalterande längre. Det finns säkert både de som övergett Metallica, åldrats med dem och just upptäckt dem. Inget utesluter det andra vilet tydligt framgår om man går på konsert med "stenåldersband" som Ac/Dc, Kiss, Sabbath osv.
Sv: Metallica
Lumber Jack:
Personligen tycker jag "...and justice for all" är en av de bättre skivorna. Sedan blev det väldig mainstream, men visst jag lyssnade även på "the Black Album" och hittade flera favoriter där. Men med "St Anger" så fick jag lite ståpäls igen, tyckte de kom tillbaka till de rötter som de byggde"...and justice for all" på.
Sv: Metallica
Lumber Jack: "Gör man som Metallica fyra riktigt bra skivor och sedan börjar häva ur sig en massa skit så tappar man de trogna hardcore-fansen. Likadant med Maiden, rasade fullständigt ihop efter 7:e son."
Så de som anser att "skiten" är bra kan inte kallashardcorefans? Även om de köper alla de skivorna? Kan köpa att de tappade de ursrungliga harcorefansen.
Så de som anser att "skiten" är bra kan inte kallashardcorefans? Även om de köper alla de skivorna? Kan köpa att de tappade de ursrungliga harcorefansen.
Sv: Metallica
Lumber Jack: Ja delvis sant, jag menar det säljs faktiskt dansbandsmusik trots att det väl knappast kan kallas musik. Jag tror dessutom inte att de som köper skiten bara använder den för att dansa till då takten väl fyller sin funktion.
Finns givetvis folk som trycker att dansband är den ultimata musiken. Jag förstår det inte men som sagt...smaken är som.
Men i stort sett säljer du inga skivor om du inte tilltalar någon grupp av människor. Du fyller definitivt inga stadions om du inte tilltalar en grupp människor.
Finns givetvis folk som trycker att dansband är den ultimata musiken. Jag förstår det inte men som sagt...smaken är som.
Men i stort sett säljer du inga skivor om du inte tilltalar någon grupp av människor. Du fyller definitivt inga stadions om du inte tilltalar en grupp människor.
Sv: Metallica
Magnus: Enkelt. Gör man som Metallica fyra riktigt bra skivor och sedan börjar häva ur sig en massa skit så tappar man de trogna hardcore-fansen. Likadant med Maiden, rasade fullständigt ihop efter 7:e son.
Det finns (ofta) ett samband mellan dålig musik och musik som säljer. Musik som säljer är oftast musik som spelas för människor som inte lyssnar utan bara hör på musiken. En jävla skillnad.
Fråga Bröderna Hårdrock.
Det finns (ofta) ett samband mellan dålig musik och musik som säljer. Musik som säljer är oftast musik som spelas för människor som inte lyssnar utan bara hör på musiken. En jävla skillnad.
Fråga Bröderna Hårdrock.
Sv: Metallica
Danne_l: Det är alltid politiskt korrekt att avsky populära band och/eller band som uppfattas som (svordom kommer!) mainstream. Har aldrig fattat hur ett band kan vara bäst i världen ena dagen och suga häst k*k nästa när de sålt platina några gånger.
Jag gillar det jag gillar oavsett om de är "mainstream" eller ej. Det är musiken som är viktig, inte hur rika/fattiga artisterna råkar vara för dagen.
Samma som att diskutera huruvida en musiker är bra eller dålig. De som är framgångsrika har en tendens att bli toksågade och utsedda till historiens mest inkompetenta av "pöbeln". Avundsjuka alltså, för man säljer inte tonvis med skivor eller drar 10.000-tals åskådare/gig på att vara usel.
Jag gillar det jag gillar oavsett om de är "mainstream" eller ej. Det är musiken som är viktig, inte hur rika/fattiga artisterna råkar vara för dagen.
Samma som att diskutera huruvida en musiker är bra eller dålig. De som är framgångsrika har en tendens att bli toksågade och utsedda till historiens mest inkompetenta av "pöbeln". Avundsjuka alltså, för man säljer inte tonvis med skivor eller drar 10.000-tals åskådare/gig på att vara usel.
Sv: Metallica
Deas:
"Men jag vet inte vad jag kan få ut av att föra den här disskutionen med en kille som gillar Sonata Arctica och Hammerfall ;) De tillhör båda en lätthånad genre :)"
Många hånar för att andra gör det. J
ag gjorde ett test på en kompis en gång(han avskydde Hammerfall innan).
Jag skjutsade han hem från stan och satte på en bränd skiva i cd-spelaren. Det gick två låtar innan han frågade vad det där var för något.
Gillar du det? Frågade jag.
Ja det är riktigt bra, aldrig hört innan. Vilka är det?
Jag svarade Hammerfall och han blev genast lite blek. Bara någon dag innan hade han förklarat hur illa han tyckte om dom.
Hur som helst, efter det har jag faktiskt aldrig hört han säga något illa om dom. Han hade helt enkelt inte gett dom chansen innan utan bara hängt med strömmen. Och så tror jag det är, eller jag är övertygad om att det är så, bland många andra Hammerfall-"hatare".
"Men jag vet inte vad jag kan få ut av att föra den här disskutionen med en kille som gillar Sonata Arctica och Hammerfall ;) De tillhör båda en lätthånad genre :)"
Många hånar för att andra gör det. J
ag gjorde ett test på en kompis en gång(han avskydde Hammerfall innan).
Jag skjutsade han hem från stan och satte på en bränd skiva i cd-spelaren. Det gick två låtar innan han frågade vad det där var för något.
Gillar du det? Frågade jag.
Ja det är riktigt bra, aldrig hört innan. Vilka är det?
Jag svarade Hammerfall och han blev genast lite blek. Bara någon dag innan hade han förklarat hur illa han tyckte om dom.
Hur som helst, efter det har jag faktiskt aldrig hört han säga något illa om dom. Han hade helt enkelt inte gett dom chansen innan utan bara hängt med strömmen. Och så tror jag det är, eller jag är övertygad om att det är så, bland många andra Hammerfall-"hatare".
Sv: Metallica
mattias - 74: Load och ReLoad har båda riktigt bra låtar. På ReLoad tycker jag samtliga 4 singlar är jättebra. Load är lite jämnare men hade varit bättre om en annan grupp än Metallica gjort den :P
Har du lyssnat på St Anger mer än en gång?
Jag tycker den är bättre än sina två föregångare, och definitivt ett steg i rätt riktning.
Frantic, St Anger, Unnamed Feeling och Dirty Window är jättebra. Sweet Amber, Shoot me again, Some Kind of Monster, Invisible Kid och My World är bra. Purify däremot kan nog vara Metallicas sämsta låt någonsin, så det gäller att vara beredd då Unnamed Feeling går mot sitt slut :D
Men jag vet inte vad jag kan få ut av att föra den här disskutionen med en kille som gillar Sonata Arctica och Hammerfall ;) De tillhör båda en lätthånad genre :)
Har du lyssnat på St Anger mer än en gång?
Jag tycker den är bättre än sina två föregångare, och definitivt ett steg i rätt riktning.
Frantic, St Anger, Unnamed Feeling och Dirty Window är jättebra. Sweet Amber, Shoot me again, Some Kind of Monster, Invisible Kid och My World är bra. Purify däremot kan nog vara Metallicas sämsta låt någonsin, så det gäller att vara beredd då Unnamed Feeling går mot sitt slut :D
Men jag vet inte vad jag kan få ut av att föra den här disskutionen med en kille som gillar Sonata Arctica och Hammerfall ;) De tillhör båda en lätthånad genre :)
« Föregående · 727850 · Nästa »
När släpps den ?? har du nåt smakprov du kan skicka * host *