Snöoväder?
Det beror på vad man definierar som kraftigt. Här singlar det ner. (Och som vanligt åkte jag för sent hemifrån för att få snön som fallit igår och under natten bortplogad från min parkeringsplats.)
Stigsson:
Snöa kraftigt?
Från SMHI:
Prognos för nordvästra Svealand
Mulet, senare i dag måttlig snöfall, sydostlig vind och 10-15 minusgrader. I Dalafjällen tidvis frisk vind.
Utfärdad: 2006-01-19 kl 08:07
Till mig har det inte kommit men du får en bubbla när det är på väg åt Fiendeland :) om det inte kommer från dig vill säga !!!
Häromdagen när jag var ute och körde bil kom det från flera håll samtidigt. Dels snett uppifrån, dels snett nedifrån.
Jag vet inte, våra äppelträd är inte direkt överfulla av äpplen den här årstiden.
knaskamilla:
Egentligen borde du stannat bilen, klivit ur, och försökt lista ut varifrån snön kom ifrån - den där som kom snett underifrån. Det hade varit intressant att få höra.
Enligt vädertjänsten så skall det snöa här runt kl 13. Vi får väl se men helt otroligt är det nog inte.
Och kommer snön nån annanstans än uppifrån då lovar jag att slå larm:-)
Det är verkligen inget höjdarväder att köra bil i, i dessa dagar. Halt, blåsigt och snö som driver.
Fast jag vet inte hur det är i Sthlm, förstås.
Kan tala om att det inte var någon lek att passera Väsby, så jag är inte speciellt förvånad över att de smällde där.
Dock slutat snöa men glashalt.
Men om det var i verkligheten eller på kort vet jag ej.
Det är nu man skiljer bilförare från bilförare.
Nu är man lagomt stor i käften, sedan i dag ligger man väl i diket ( c :
Men det är verkligen en utmaning, som sätter skickligheten på prov
Alltid funderat över varför det är så mycket olyckor när det är något som flyger i luften men nu vet jag varför ;)
Var rädd om er man skall kramas i trafiken.
Alltid funderat över varför det är så mycket olyckor när det är något som flyger i luften men nu vet jag varför ;)
Frasse @ Stockholm
Så trodde jag du fått lära dig den hårda vägen.
Då borde man väl få svar? Vad ska man annars göra om man är insnöad, än surfa?
Blir intressant att se hur många som stannar hemma från hockeyn idag p.g.a. vädret. Jag gissar på några.
Är inte möjlighet att ta sig ut någon sorts förutsättning för att man ska kunna skotta? Jag trodde att insnöad innebar att man inte tog sig någonstans.
knaskamilla:
Man tar sig ingenstans som insnöad innan man börjat skotta.
Efter att man skottat klart, har insnöat-tillståndet upphört se'n en oklar tid tillbaka, och man kan nu börja ta sig nånstans.
Vilken tur att vi försöker reda ut detta här och nu, så att Stigsson kan få klart för sig om han varit insnöad eller inte, när han väl når fram till en Internet-terminal.
Nejdå, knaskamilla:
Om dörren öppnas inåt, snöskoveln finns i farstun och ens familj inte har åsikter om snötransport till badkaret är det bara att sätta igång.
Jag skulle vilja se den på Vasaloppets kansli som klagar nu.
Köp en traktor och skotta en gång om dygnet i stället. Alternativt skaffa kompisar som har en traktor och tycker det är kul att skotta snö.
Tur med övervåningen!
Var själv i Hudik igår och det var mycke snö, men inte en meter som sagts.´
Satt i kö vid gladahudik korset i en timme på min väg hem från Luleå, några bilar blocka vägen.
Det ligger ca 1 meter snö totalt nu i Hudik, så närmare sanningen är väl att det kommit ca 60-70 cm på det föregående dygnet.
Som det sades i radion så var det väldigt lokalt, en mil söder Hudik var det knappt nån nysnö alls.