Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.
jag var 4 år då jag fick min förska skiva, och det var the number of the beast, tyckte om fodralet:) på den vägen är det sedan, och jag ska få se dom igen, helt otroligt.
5:e gången, samma gåshud veckorna innan då man laddar med låtar från tidigare låtar under turnén.
Metallica var ett annat band som fastnade hårt under mina tidiga år ( man är kanske inte så gammal som ni andra) Motorbreath, var det första som fastnade och på den vägen är det. Metallica hade ju en förvirrad period med massa mjukrock som jag fortfarande förnekar, men när de kom tillbaka igen så var de fruktansvärt bra igen.. låtarna på st Anger är brutala live men lite mer tveksamma på skiva tycker jag, men känslan är ju tillbaka iallafall.
skulle man sitta och skriva om alla band man har ett starkt hjärta till skulle man få sitta i flera timmar och skriva..
Man är ju fortfarande less att det inte blev Sweden Rock iår, ståpäls hade nog varit ett ord jag kunnat använda då, där resten av alla band man lyssnade på var med...suck, men man kan inte få allt..
du friman, du glömde Under Jolly Roger med Running Wild på din lista:) 87 var året.
mattias - 74:
Vi snackar 80-tal, med allt vad det innebär. Pastellfärgade kläder, burriga hår, DM, Guns N Roses osv... Det är tillåtet en dag som denna.
Nej jag hörde det från Sweden Rock på Radion, 46 Kameror stämmer alldeles utmärkt :)
Själv skall man dit och se dem live men naturligtvis bandar man konserten.
Snackade med en kille som har fått tag på Låtlistan och ni lär inte blir besvikna, Metallovers.
Friman SR: Det är ju Human League jag menar ju.......;-) satans läder slips ju.....;-)
Det fanns lika mycket skitmusik under 80-talet som nu. Vi kommer bara ihåg det som var bra.
Salle: 80-talet...Krogmyndig, läderslips vart tack vare Human League, Depressions Mode och Duran Duran.... Ohh, Don't don't you want me... Girls on film, girls on film....å modemedveten det försökte man vara....
Ja kanske, men några andra milstenar finns allt..
1980: Judas Priest släpper British Steel..
1981: Rolling Stones släpper Tattoo you..
1982: Iron Maiden släpper The Number of the Beast..
1983: Metallica släpper Kill Em All...
1984; Bruce Springsteen släpper Born in the U.S.A ..
1985: Ulf Lundell släpper Den vassa eggen..
1986: Steve Earle släpper Guitar Town..
1987: Guns'n'Roses släpper Appetite for destruction...
1988: John Hiatt släpper Slow Turning..
1989: Aerosmith släpper Pump..
Hmmm, MSG = Michael Schenker Group, där kan det finnas vinyl i källaren...hihi... Och han Ghahanen, han i Depressions Mode som fick mig att bära läderslirre, han har bestämt tagit överdoser av heroin han...hehe.. Å drogat som bara den det har nog alla 80-talare jag räknar upp ovan gjort.. Men tänk att det skiter jag i för dom är bra ändå tycker då Jag...;-)
Depeche Mode har inte bara hållit stilen, dom har mognat från den tidiga naiva stilen på 80-talet till ett mycket mer moget band i dagsläget. Samma sak har ju hänt med U2. DM håller i skrivande stund på att slutföra ett nytt album (släpps trol i Oktober)och skall turnera USA (bla NY men inga datum än se länk) i höst och sedan Europa efter nyår. Skandinaviska datum ej släppta men de skall komma senare i sommar (se länk).
Ta med dig sambon till MSG(?) igen och vissa det största pop-bandet för henne. Dom är j-t tajta live och brukar vissa upp fina shower.
Sometimes (akustiskt) med Martin Gore. Personal Jesus med hela publiken i unison allsång/gest till "reach out and touch faith"-strofen. *flinar brett*
El Maco:
För oss som växte upp med 80-talets musik, kläder och enorma hårsvall så kommer alltid musiken att ha en speciell plats, både i minnet och i skivsamlingen. Många gånger märker man hur man har speciella minnen till vissa låtar, hur man så fort man hör dem osökt kommer och tänka på just de tillfällena.
Jag njuter faktiskt varje gång som VH1 kör 80-talshelg med musikvideos från det otroliga 80-talet. Personligen börjar jag få förståelse för föräldrarna som pratar sig varma om Beatles, Forbes, Family Four och allt vad de heter. Det förvånar mig inte ett dugg om vi om ett par årtionden förbannar våra barn och barnbarn för deras jävla musik.
"Nä, annat var det då jag var ung. Då lyssnade vi på U2, Iron Maiden, AC/DC och Gyllene Tider. Ingen respekt för de äldre har ni heller..."
Jag följde med min sambo på Duran Duran i Madison Square Garden för ett par månader sedan. Duran var aldrig riktigt min påse när det begav sig. Förra gången hon såg dem live skrek hon sig hes i Scandinavium -85. Hon hängde utanför hotellet och fick en autograf och en kram av Simon Le Bon. Jag tror fortfarande att det är det största som hänt henne.
I alla fall, konserten var en intresant upplevelse. För det första var de riktigt bra, och låtarnas från deras nysläppta skiva är helt okej. För det andra var publiken som var 80 % kvinnor i extas, kunde alla texter, skrek gällt. Det roliga var att alla skrikande tjejer var i min ålder och inte femton år. Många som återupplevde tonårsminnen där. Bara en sån sak som att de gamla gubbarna sålde ut MSG år 2005, imponerande.
Jag kan bara komma på två åttiotalsartister i Sverige som fortfarande gör något de får respons på och det är Per Gessle och Tomas Di Leva.
OBS rätt stor filmfil på längsam server. Finns mindre storlekar under filmrutan om man inte har tålamodet.
[url=svt.se/svt/jsp/Crosslink.jsp?d=8745&c3a1=411539&c5a1=411539&c5a1showtime=true&selectedDate=20050716&shortVersion=false&searchDep=8744]80-talsnatt[/url] med 12 timmar (21.15 till 09.15) musik, konserter, rockumentärer mm. Så puffa upp axelvaddarna, kamma till snedbenan och damma av vinylsamlingen.
Let's Go Crazy tilsammans med Prince, Depeche Mode, U2 mfl.
Om den blev det så önskar jag en riktig fornbild , en matchbild från när Leksands if vann sitt senaste (och kanske sista SM-guld).
Syns bättre [url=www.airliners.net/open.file/854178/L/]här[/url] fast nu är racingbanan till vänster på nåt konstigt sett.
Önska på...
Ah, äntligen! Då vill jag se Udd...nä, det vill jag inte. Jag vill se en bild på Julia Stiles där hon ler.
Jag tycker det är granntanten hemifån, Eva Antonsson, som syns mest. Det är allt rätt stuga som finns i bakgrunden, så jag får godkänna din bild, även om det tar emot, för annars kommer du väl med någon "dålig" förklaring på att det är rätt bild.
Jag tycker att det ser ut som en vägg, bara. Jag tänker mig att hon vill se en stuga - men jag har kanske fel.
Det blir inte alltid som man tänkt sig.
Vaktarstugan finns det bild på, så fortsätt att leta, den stugan blev rikskänd för många herrans år sedan.
www.ur.se/ramp/historia1/pic/framtid_personMain2.jpg
Vad fanken. Jag som ville se Uddevallabron! (Dessutom hittar jag ingen bild på den där vaktstugan...)
Det är inget fel på min Uddevallabro, sådeså! Jag kan väl inte hjälpa att det sitter HS-folk och söker på gamla inlägg....
Nu bryter jag mot alla regler och bestämmelser som finns när det gäller Hitta bilden-tråden men..äh, Vaktarstugan på Kynnefjäll, vill jag se en bild på.
Äh, önska du då. Alla sitter säkert redan laddade med bilder på Uddevallabron ändå. =)
Önska du istället, då kommer tråden helt klart igång på allvar, eller? Känns som du är lite otålig? :)
Äh. Önska du, så det blir någon fart här i tråden. Men gör önskningen lätt!
Jobbar nämligen natt hela helgen.
Trevlig Midsommar....:-)
Jag tankade häromdagen och då kostade det 9,86 kr/litern. Idag har det pendlat mellan 9,56 och 9,86, detta pris gäller på Shell Express och i Trollhättan. Åker jag 3 mil hem till Uddevalla får jag surt betala över 11 spänn, fast jag hörde någon sa att de hade sänkt det till 10,74 för någon dag sedan.
Tänk om man kunde åka buss till jobbet, men det finns inte en enda buss som passar ihop med mina arbetstider.
Jag vill varken ha P-plats i Sthlm eller fastighet i Mellansel. Däremot kan jag tänka mig bilen i länken. Får man den för en tjuga, tro?
Metallica upptäckte jag först senare, förmodligen 1986, när dom släppte Master of.... och från Kill ´em all-plattan som du nämner var det nog både Motorbreath och Whiplash jag lyssnade på mest.
Själv såg jag ju Maiden på Roskilde 2003, ja, både Maiden och Metallica spelade ju detta år vilket var helt totalt grymt. När jag hittade en inspelning på nätet som Danmarks radio gjort från Metallica-spelningen håll jag på att dö av lycka. Väldigt bra ljud är det på upptagningen också.
Själv är det nog New wave of Britsh heavy metal som jag gått igång på mest. Enormt mycket Priest, Madien, Saxon m.fl har det blivit.
Från 1985 måste ju ytterligare ett album nämnas - Invasion of your privacy med Ratt... vilka låtar... ;)