Det tionde guldet
« Föregående · 2000799 · Nästa » Till forumet
Sv: Det tionde guldet
eltifoso: Igen hade vi tur och en förjävla bra målis. Men att nå i mål med att fira guldet på tôrget räcker inte tur utan vi måste förbättra spel i egen zon.
Sv: Det tionde guldet
Svanru: Skönt med ännu en seger mot Hvblå. Denna gång satt det hårt inne, men tre välförtjänta poäng till oss bidde det
Detta innebär att vi faktiskt utökade avståndet gentemot Brynäs som oväntat tappade poäng mot riktiga loserlaget Leksand oväntat. Var väl Leksands första poäng på typ 10 matcher ?!
En bra lördag detta
Håhåjaja håhåjaja hör va de blåser ...
Detta innebär att vi faktiskt utökade avståndet gentemot Brynäs som oväntat tappade poäng mot riktiga loserlaget Leksand oväntat. Var väl Leksands första poäng på typ 10 matcher ?!
En bra lördag detta
Håhåjaja håhåjaja hör va de blåser ...
+ 1
Sv: Det tionde guldet
eltifoso: Har aldrig sett så lite skott på mål i en period någonsin 4-3. Slarv i egen zon gav HV reducering. Skärpning gubbar och hoppas att vi behåller ledningen men är osäker då vi är överdrivet släpphänta i försvarsspelet.
Sv: Det tionde guldet
+ 1
Sv: Det tionde guldet
eltifoso: Dra mig baklänges, att jag inte lärt mig att räkna ut Färjestad med den glödheta offensiven
Underläge 1-3 hämtades upp på några minuter och matchen vid full tid 3-3 och fin poäng (minst ) bärgad
Underläge 1-3 hämtades upp på några minuter och matchen vid full tid 3-3 och fin poäng (minst ) bärgad
+ 1
Sv: Det tionde guldet
Svanru: Kvällens match igång, men det har känts hela veckan som att denna match bara är en parentes inför det heta rivalmötet som är på lördag mot Hv
Hela Färjestad media pumpar ut filmer och klipp om lördagens match så det är nog den matchen som är i de flestas huvuden redan nu
Och ser man till spelet första perioden så ändrar jag inte min åsikt i den frågan. Denna matchen verkar inte betyda så mycket
Så ettan på oddset känns bra och jag räknar redan nu med ett helt annat Färjestad på lördag då vi inte möter ett bottenlag.
Hela Färjestad media pumpar ut filmer och klipp om lördagens match så det är nog den matchen som är i de flestas huvuden redan nu
Och ser man till spelet första perioden så ändrar jag inte min åsikt i den frågan. Denna matchen verkar inte betyda så mycket
Så ettan på oddset känns bra och jag räknar redan nu med ett helt annat Färjestad på lördag då vi inte möter ett bottenlag.
Sv: Det tionde guldet
eltifoso: Jo förlusten mot Lule var helt rättvis och vi fortsätter att vara relativt svaga i egen zon och denna gång var anfallet svagt. Då blir det förlust.
Såg lottningen i den sk Europacupen att vi fick Förlunda i kvarten. Det lär ju bli en kraftmätning då de tar cupen seriöst.
Såg lottningen i den sk Europacupen att vi fick Förlunda i kvarten. Det lär ju bli en kraftmätning då de tar cupen seriöst.
Sv: Det tionde guldet
Mike.F: Oj oj, var många som tråkade sig rejält i försomras och snackade om kval och annat skit för oss, men de är tystare nu 😎
Sitter väl och kollar tabellen och undrar vad som hände när Färjestad reste sig igen som vanligt
Sitter väl och kollar tabellen och undrar vad som hände när Färjestad reste sig igen som vanligt
Sv: Det tionde guldet
eltifoso: nedflyttning?? Nu fattar jag inte!!
Topp 4 måste det bli med det laget! Du driver med oss förstås och jag fattar! lätt att få oss alla att tro att FBK skulle få problem även om ni var bleka mot oss så är ju säsongen lång och ni ser starka ut!!
Mike.F
Topp 4 måste det bli med det laget! Du driver med oss förstås och jag fattar! lätt att få oss alla att tro att FBK skulle få problem även om ni var bleka mot oss så är ju säsongen lång och ni ser starka ut!!
Mike.F
+ 1
Sv: Det tionde guldet
eltifoso: Slutade mållöst i sista perioden och Luleå vann rättvist
Men shit vilken säsong Färjestad verkar gå mot. Om det krävs en såhär prickfri insats för att slå oss en kväll som inte riktigt allt klaffade, så blir det inte många nollpoängare denna säsong.
Ser verkligen mycket bättre ut än man kunde tro i försomras när alla lämnade och belackarna som vanligt ramlade ner oss och vissa viskade till och med om nedflyttning
Nä någon nedflyttning blir det inte denna säsong heller, dream on lallos och fokusera på era egna och era egna lags tillkortakommande
Går inte superbra för leksand längre väl?
Men shit vilken säsong Färjestad verkar gå mot. Om det krävs en såhär prickfri insats för att slå oss en kväll som inte riktigt allt klaffade, så blir det inte många nollpoängare denna säsong.
Ser verkligen mycket bättre ut än man kunde tro i försomras när alla lämnade och belackarna som vanligt ramlade ner oss och vissa viskade till och med om nedflyttning
Nä någon nedflyttning blir det inte denna säsong heller, dream on lallos och fokusera på era egna och era egna lags tillkortakommande
Går inte superbra för leksand längre väl?
Sv: Det tionde guldet
eltifoso: 2-3 inför sista och som matchen utspelat sig känns det helt ok. Underläget hade nog kunnat var ngt mål större utan protester från min sida
Vi får som vanligt hoppas och förlita oss på offensiven i sista perioden, då defensiven inte klickat på hela säsongen.
Men först lite kaffe i pausen
Luleå försvara sig och anfaller bra denna dag
Vi får som vanligt hoppas och förlita oss på offensiven i sista perioden, då defensiven inte klickat på hela säsongen.
Men först lite kaffe i pausen
Luleå försvara sig och anfaller bra denna dag
Sv: Det tionde guldet
eltifoso: Laguppställning ute för Färjestad nu. Ser att Ryno lämnar bänken för att centra fjärdelinan. Ja det kanske är bra.
Dock är det de tre första kedjorna som hoppet står till gällande produktionen framåt
Skönt med tre kedjor att lita på
1: Lindqvist- rydahl - Lilliz
2: J Olofsson - Kärki - Leskinen
3: Ejdsell - Linus J - Åslund
Game on, nu åker jag till arenan
Dock är det de tre första kedjorna som hoppet står till gällande produktionen framåt
Skönt med tre kedjor att lita på
1: Lindqvist- rydahl - Lilliz
2: J Olofsson - Kärki - Leskinen
3: Ejdsell - Linus J - Åslund
Game on, nu åker jag till arenan
Sv: Det tionde guldet
eltifoso: Match idag igen. Det går i ett högt tempo nu och detta är veckans tredje hemmamatch!?
Motståndare i eftermiddag är starka Luleå, under legenden Bulans ledning.
Vet inte vad man ska tro om möjligheter till poäng. Luleå spelar ofta kompakt både framåt och bakåt, samt att deras spelare ligger väldigt nära max i prestation
Kombinera detta med en vass målis, så inser vi nog att det blir inte någon målrik match detta tyvärr som vi vant oss med denna säsong när de grönvita hjältarna lirar.
Men sport är sport och allt kan hända, vi har trots allt poängligan etta och tvåa kamperandes i hemmalaget, så hoppet överger mig inte ännu.
Oavsett vilket blir det en trevlig stund i arenan och jag är tacksam över möjligheten att kunna vara på plats
Senare ikväll är det ett viktigt bottenmöte då pånyttfödda Brynäs spelar borta mot absoluta jumbon Växjö, den matchen bör gävlelaget ta väl?
Motståndare i eftermiddag är starka Luleå, under legenden Bulans ledning.
Vet inte vad man ska tro om möjligheter till poäng. Luleå spelar ofta kompakt både framåt och bakåt, samt att deras spelare ligger väldigt nära max i prestation
Kombinera detta med en vass målis, så inser vi nog att det blir inte någon målrik match detta tyvärr som vi vant oss med denna säsong när de grönvita hjältarna lirar.
Men sport är sport och allt kan hända, vi har trots allt poängligan etta och tvåa kamperandes i hemmalaget, så hoppet överger mig inte ännu.
Oavsett vilket blir det en trevlig stund i arenan och jag är tacksam över möjligheten att kunna vara på plats
Senare ikväll är det ett viktigt bottenmöte då pånyttfödda Brynäs spelar borta mot absoluta jumbon Växjö, den matchen bör gävlelaget ta väl?
Sv: Det tionde guldet
eltifoso: CHL lottades tydligen idag, vi fick möta Gbg. Riktigt bra lottning får man säga
Sv: Det tionde guldet
Svanru: vilken underbar morgon. Seger på komfortabelt vis mot serieledarna. Dessutom fredag. Kan inte bli bättre.
Denna trupp vi har är riktigt vass, då saknas ändå några pjäser samt att vi också får in lite nyförvärv strax 😎
Ser bra ut detta som vanligt
Denna trupp vi har är riktigt vass, då saknas ändå några pjäser samt att vi också får in lite nyförvärv strax 😎
Ser bra ut detta som vanligt
Sv: Det tionde guldet
eltifoso: Ryno bänkades i tredje mot RB M och spela några byten idag. Offensiven finns inget att klaga på men vi faller då och då ner i egen zon vilket skapar onödiga baklängesmål.
Sv: Det tionde guldet
eltifoso: Håhåjaja håhåjaja håhåjaja hör va de blåser i träa idag
Krossade serieledarna, riktigt riktigt starkt
Brynäs vann också mot Oskarshamn, kul för dom
Krossade serieledarna, riktigt riktigt starkt
Brynäs vann också mot Oskarshamn, kul för dom
+ 1
Sv: Det tionde guldet
eltifoso: Offensiven räddar oss troligen igen
Två snabba i inledningen av sista perioden för att ställningen nu är mer bekväma 5-1 mot suveräna serieledarna
Två snabba i inledningen av sista perioden för att ställningen nu är mer bekväma 5-1 mot suveräna serieledarna
Sv: Det tionde guldet
eltifoso: Rögle steppar som väntat upp i denna den andra period och sköljer på sedvanligt manér över hemmalaget gång på gång.
Reduceringsmålet som hängde i luften kom också så småningom . Detta ger oss resultatet 3-1 inför sista.
Det är ett resultat jag tagit alla dagar i veckan inför match.
Kämpa nu mot överlägsna serieledarna, skulle vara så skönt att skrälla
Reduceringsmålet som hängde i luften kom också så småningom . Detta ger oss resultatet 3-1 inför sista.
Det är ett resultat jag tagit alla dagar i veckan inför match.
Kämpa nu mot överlägsna serieledarna, skulle vara så skönt att skrälla
Sv: Det tionde guldet
Svanru: Ikväll testas vi rejält när överlägsna serieledande Rögle är på besök.
Ryno bänkas
Rögle gör en riktigt bra första period tycker jag, men Färjestads offensiv är fortsatt het och vi leder efter första med hela 3-0
Det ser lovande ut detta. Får vi bara powerplay någon gång så kan det nog komma mera
Ryno bänkas
Rögle gör en riktigt bra första period tycker jag, men Färjestads offensiv är fortsatt het och vi leder efter första med hela 3-0
Det ser lovande ut detta. Får vi bara powerplay någon gång så kan det nog komma mera
Sv: Det tionde guldet
eltifoso: Vände ännu ett tvåmålsunderlöge alltså. Riktigt starkt
Med denna seger utökade vi avståndet ner till Brynäs med tre starka pinnar. Det kan komma att behövas
En fin lördag detta
Skotten blev kross trots bortais Typ 34-17😎
Med denna seger utökade vi avståndet ner till Brynäs med tre starka pinnar. Det kan komma att behövas
En fin lördag detta
Skotten blev kross trots bortais Typ 34-17😎
Sv: Det tionde guldet
eltifoso: Som jag skrev inför sista så ska man inte räkna bort Färjestad med deras offensiv
1-3 vändes till seger med 4-3 genom enkla
3-0 i sista
Rydahl tremålskytt 😎
Ser lovande ut detta
1-3 vändes till seger med 4-3 genom enkla
3-0 i sista
Rydahl tremålskytt 😎
Ser lovande ut detta
Sv: Det tionde guldet
eltifoso: Nu börjar det täta matchandet visa sig som väntat och Hv lyckas göra två mål i andra perioden
Hade det varit en vanlig motståndare hade matchen nog varit klar nu, men FBK har denna säsong en förmåga att få in puckarna så offensiven kanske kanske kan rädda en pinne
Vi får se
Hade det varit en vanlig motståndare hade matchen nog varit klar nu, men FBK har denna säsong en förmåga att få in puckarna så offensiven kanske kanske kan rädda en pinne
Vi får se
Sv: Det tionde guldet
Svanru: Tuff match denna lördag mot ett Hv på bortais som fått vila, medans våra hjältar spelat match i Tyskland i tisdags och mot leksand i torsdags
Hv spelar riktigt bra, men oj oj vad starka Färjestad är just nu. Utskjuter detta starka hemmalag med 18-4
Japp 18-4 skotten i första på bortais nere i Jerusalem
Målen leder dock Hv med 1-0 lite slumpmässigt
Fortsätter vi så här finns goda chanser på en överraskande poäng
I Skellefteå ligger Brynäs oväntat under, trodde de hade pratat ihop sig och bestämt sig för att komma rejält uppkukade denna match!?
Hv spelar riktigt bra, men oj oj vad starka Färjestad är just nu. Utskjuter detta starka hemmalag med 18-4
Japp 18-4 skotten i första på bortais nere i Jerusalem
Målen leder dock Hv med 1-0 lite slumpmässigt
Fortsätter vi så här finns goda chanser på en överraskande poäng
I Skellefteå ligger Brynäs oväntat under, trodde de hade pratat ihop sig och bestämt sig för att komma rejält uppkukade denna match!?
Sv: Det tionde guldet
eltifoso:Bra match men försvaret suger man får inte slarva så mycket i egen zon. Om det inte händer något kommer vi problem med tuffare motstånd. Eloge till Linus och Lukas
Sv: Det tionde guldet
eltifoso: Offensiven bärgade ytterligare tre fräscha poäng
Skönt att ha en kapten att lita på. Linus stänker in de två sista puckarna och stänger matchen
Spelet sitter inte riktigt än, det märks tydligt. Men poängen trillar ändå in, tacksamt
Skönt att ha en kapten att lita på. Linus stänker in de två sista puckarna och stänger matchen
Spelet sitter inte riktigt än, det märks tydligt. Men poängen trillar ändå in, tacksamt
Sv: Det tionde guldet
eltifoso: Färjestad offensiv är att lita på tycks det
Vände underläge till ledning 4-3 inför sista, de senaste åtta perioderna har resulterat i 21 mål
Sopa på FBK
Vände underläge till ledning 4-3 inför sista, de senaste åtta perioderna har resulterat i 21 mål
Sopa på FBK
Sv: Det tionde guldet
eltifoso: Leksand mycket blekare än jag befarade och Färjestad för spelet komfortabelt och leder även skotten med typ 17-6
Men leksand leder matchen lite slumpmässigt med 2-1
Ser dock bättre ut än förväntat och än finns chansen på poäng trots att leksand köpt på sig ett par duktiga knektar
Men leksand leder matchen lite slumpmässigt med 2-1
Ser dock bättre ut än förväntat och än finns chansen på poäng trots att leksand köpt på sig ett par duktiga knektar
Sv: Det tionde guldet
eltifoso: Tuff match ikväll mot det klassiska jojolaget från Dalarna
Vi kommer från förlust i tisdags och säkert trötta efter resan. Men hoppas på en god insats trots allt
Vi kommer från förlust i tisdags och säkert trötta efter resan. Men hoppas på en god insats trots allt
Sv: Det tionde guldet
Svanru: riktigt skön seger igår. Detta trots att vår förstecenter ej kunde vara med
5 poäng av 6 möjliga nu på de sista två matcherna och hela 17 gjorda mål
Det börjar ljusna
5 poäng av 6 möjliga nu på de sista två matcherna och hela 17 gjorda mål
Det börjar ljusna
Sv: Det tionde guldet
Charliejfz: Kan sträcka mig till att känna för Oskarshamns tillresta fans.. spelarna i laget går vidare fort från detta och har med all säkerhet rejält betalt för detta.
+ 2
Sv: Det tionde guldet
Svanru: Riktigt skön och stark seger idag borta mot Djurgården
Sa ju redan i förrgår att dif var blekt och att de skulle studsa upp idag och som de gjorde det.
De var snabba, starka och riktigt på hugget jämfört med deras förra match, ett riktigt bra Djurgården ikväll. Men det räckte inte till mot Färjestad som vann och tog därmed två viktigt pinnar.
Brynäs då som slog den bleka varianten av Dif i förra omgången? Ja ikväll fick de möta ett motstånd som var mer i sin normala form och då piskades Brynäs rejält
6-1 till Örebro denna kväll, aj aj. Rödin hade dessutom lovat att något sådant skulle aldrig mer ske, efter Leksandsdebaclet, men jag tror nog Brynäs studsar upp. De ska ju ta fyra guld kommande tio år
I övrigt en del rejält fula tacklingar och armbågar denna afton, verkar aldrig ta slut
För oss väntar nu en riktigt svår match på lördag , hemma mot hajpade Oskarshamn
Sa ju redan i förrgår att dif var blekt och att de skulle studsa upp idag och som de gjorde det.
De var snabba, starka och riktigt på hugget jämfört med deras förra match, ett riktigt bra Djurgården ikväll. Men det räckte inte till mot Färjestad som vann och tog därmed två viktigt pinnar.
Brynäs då som slog den bleka varianten av Dif i förra omgången? Ja ikväll fick de möta ett motstånd som var mer i sin normala form och då piskades Brynäs rejält
6-1 till Örebro denna kväll, aj aj. Rödin hade dessutom lovat att något sådant skulle aldrig mer ske, efter Leksandsdebaclet, men jag tror nog Brynäs studsar upp. De ska ju ta fyra guld kommande tio år
I övrigt en del rejält fula tacklingar och armbågar denna afton, verkar aldrig ta slut
För oss väntar nu en riktigt svår match på lördag , hemma mot hajpade Oskarshamn
+ 1
Sv: Det tionde guldet
Bonuspoäng idag efter 24!!! straffar dock än en gång ett mål godkänt när vår målvakt blir överkörd och bekräftar regeln att olika regler gäller för olika lag.
Stark insats där vi kämpade tillbaka efter ett flertal underlägen.
Stark insats där vi kämpade tillbaka efter ett flertal underlägen.
+ 1
Sv: Det tionde guldet
eltifoso: Ja, det blev ju en bedömningssituation för Brynäs, som gör ett solklart mål men dömdes bort.
Aja får väl hoppas på att bedömningsnivån höjs en hel del.
Bra att dom åtminstone kunde pudla, inte för att det hjälper. Men dom kanske känner mer press på att göra konsekventa bedömningar.
Ska dom fixa till detta så får dom bli bättre på att blåsa av när det är offensiv spelare i målgården. För att kunna minimera svårbedömda situationer som kan uppstå i ett senare skede.
Aja får väl hoppas på att bedömningsnivån höjs en hel del.
Bra att dom åtminstone kunde pudla, inte för att det hjälper. Men dom kanske känner mer press på att göra konsekventa bedömningar.
Ska dom fixa till detta så får dom bli bättre på att blåsa av när det är offensiv spelare i målgården. För att kunna minimera svårbedömda situationer som kan uppstå i ett senare skede.
Sv: Det tionde guldet
eltifoso: Brynäs hänger precis 3-0 mot ett djurgården som är blekare än sina tröjor
Det syns tydligt att djurgården inte riktigt är där idag och det får med all säkerhet kommande motståndare sota för, ja just det, det är ju Färjestad 😕
Blir samma effekt som man ser på Brynäs idag efter överkörningen de råkade ut för av nykomlingen leksand i förra
Ja ja, på lördag har vi iaf troligen chans på poäng mot den andra nykomlingen Oskar
Det syns tydligt att djurgården inte riktigt är där idag och det får med all säkerhet kommande motståndare sota för, ja just det, det är ju Färjestad 😕
Blir samma effekt som man ser på Brynäs idag efter överkörningen de råkade ut för av nykomlingen leksand i förra
Ja ja, på lördag har vi iaf troligen chans på poäng mot den andra nykomlingen Oskar
Sv: Det tionde guldet
{8846}: Skönt att höra av domarchefen att Frölundas mål skulle dömts bort.
Det visste ju alla utom sillätarna iofs, men nu fick vi det även bekräftat av högste domarbasen.
1-0 till rättvisan gentemot sillarna😎
Det visste ju alla utom sillätarna iofs, men nu fick vi det även bekräftat av högste domarbasen.
1-0 till rättvisan gentemot sillarna😎
+ 1
Sv: Det tionde guldet
eltifoso: Hockeykväll utan FBK denna kväll, då får klassikermötet mellan Brynäs och DIF duga sol underhållning
2-0 till hemmalaget efter första, alltid roligt när ett bottenlag överraskar, blir det månne en skräll här. Inte mig emot om DIF tappar poäng😁
2-0 till hemmalaget efter första, alltid roligt när ett bottenlag överraskar, blir det månne en skräll här. Inte mig emot om DIF tappar poäng😁
Sv: Det tionde guldet
{8846}: Man blir inte förvånad längre som fbk fan. Minns fortsatt målen i slutspelet
Och nere i Gbg händer det titt som tätt det ena och andra
Och nere i Gbg händer det titt som tätt det ena och andra
Sv: Det tionde guldet
eltifoso: Frölunda skulle ha haft ett bortdömt mål.
Man trodde att det skulle bli tydligare och mer konsekvent bedömning gällande spelare i målgården denna säsong. Men det verkar fortfarande vara ett lotteri om det blir godkänt mål eller ej.
Man trodde att det skulle bli tydligare och mer konsekvent bedömning gällande spelare i målgården denna säsong. Men det verkar fortfarande vara ett lotteri om det blir godkänt mål eller ej.
+ 2
Sv: Det tionde guldet
eltifoso: Torsk som väntat idag, men ändå en bättre prestation än förväntat med tanke på skador och annat.
Detta kan bli ett bra år igen känns det som😎🥂
Detta kan bli ett bra år igen känns det som😎🥂
« Föregående · 2000799 · Nästa »
Det kunde kännas värre för dig , du kunde hållt på Brynäs som just torskade mot Oskarshamn .. du vet det där laget som var här och torskade med 12-0