Det tionde guldet
« Föregående · 2043198 · Nästa » Till forumet
Sv: Det tionde guldet
eltifoso: men vi skall vara glada att vi håller 1-1. Men detta håller inte att bli totalt överkörda av ett uselt bottenlag.
Sv: Det tionde guldet
Svanru: Det visste vi ju innan med alla skador 😊
Hoppas på överraskande poäng och några spelare tillbaka till slutspelet
Hoppas på överraskande poäng och några spelare tillbaka till slutspelet
Sv: Det tionde guldet
Svanru: Två fina pinnar, kan garanterat bli betydelsefulla när serien sammanställs
Dessutom förlorade fiskrens
Dessutom förlorade fiskrens
Sv: Det tionde guldet
eltifoso: U16 SM-slutspel startar idag. Har tyvärr ingen bra koll på årets upplaga.
Men när jag kolla rosters i Färjestad och motståndarna Brynäs slås jag av en sak.
Färjestad har typ 17 spelare med Färjestad som moderklubb
Brynäs har 1(?) med Brynäs som moderklubb.
Inga värderingar i det, bara ett konstaterande att Färjestad inte värvat lika många till sitt lag
Kör hår grabbar i båda lagen.
Men när jag kolla rosters i Färjestad och motståndarna Brynäs slås jag av en sak.
Färjestad har typ 17 spelare med Färjestad som moderklubb
Brynäs har 1(?) med Brynäs som moderklubb.
Inga värderingar i det, bara ett konstaterande att Färjestad inte värvat lika många till sitt lag
Kör hår grabbar i båda lagen.
+ 2
Sv: Det tionde guldet
eltifoso: Rydahl tillbaka och Holm i kassen. På med de lilagula tröjorna, mer behövs inte för att enkelt städa undan formstarka poplaget Dif. 4-1 slutade det och Färjestad externa och interna belackare tystnade för denna kväll 😎
Sv: Det tionde guldet
Svanru: Blir värre idag igen, rydahl - Linus Johansson och sebbe Erixon vilar
Totalt 8 juniorer kommer lira, så nästintill ett 50% igt j20-lag skall försvara våra färger
Glad att kvartsfinal redan är klar
*edit*
NIO juniorer blir det visst och andranvakten Marcus Svensson i kassen
Ni som vill tjäna pengar kan betta Linköping , kanske svsp stänger denna då Färjestad så uppenbart vilar de tunga pjäserna inför kvarten
Totalt 8 juniorer kommer lira, så nästintill ett 50% igt j20-lag skall försvara våra färger
Glad att kvartsfinal redan är klar
*edit*
NIO juniorer blir det visst och andranvakten Marcus Svensson i kassen
Ni som vill tjäna pengar kan betta Linköping , kanske svsp stänger denna då Färjestad så uppenbart vilar de tunga pjäserna inför kvarten
Sv: Det tionde guldet
Svanru: Men nu ser 5,25 på tvåan inför match ut att vara smått felsatt av svsp, precis som jag tidigare påpekade
Skönt att kvartsfinal är klart och roligt att lufta alla duktiga juniorer 😎
Skönt att kvartsfinal är klart och roligt att lufta alla duktiga juniorer 😎
Sv: Det tionde guldet
Och om Hockey VM ställs in har vi maj och juni att spela klart. Att fundera på att ge Luleå titeln i kavaj hoppas jag är ett stort skämt.
Sv: Det tionde guldet
eltifoso: Det får vi hoppas. Annars har vi numera 10 Guld eftersom vi har 10 seriesegrar och VF tappar två guld då de har bara 2 seriesegrar.
10 Färjestad BK
8 Djurgårdens IF
5 HV 71
5 Skellefteå AIK
3 Luleå HF
3 Brynäs IF
3 Leksands IF
2 Frölunda HC
2 Växjö Lakers
2 Modo Hockey
1 Västerås IK
1 AIK
10 Färjestad BK
8 Djurgårdens IF
5 HV 71
5 Skellefteå AIK
3 Luleå HF
3 Brynäs IF
3 Leksands IF
2 Frölunda HC
2 Växjö Lakers
2 Modo Hockey
1 Västerås IK
1 AIK
Sv: Det tionde guldet
Detta var vår chans att vinna vårt 10:e sm guld. Tyvärr är det kört och nu tappar vi massor av våra krigare och behöver säkert ett par år för att bygga upp laget igen. Jag gissar att nästa säsong blir likt den som Linköping har haft. Ta hand om er
+ 1
Sv: Det tionde guldet
Svanru: Nämen tackar tackar
Jesse Virtanen tillbaka , då var årets värvning i shl avklarad då
Jesse Virtanen tillbaka , då var årets värvning i shl avklarad då
Sv: Det tionde guldet
eltifoso: Knappt har det värvningen av backarnas back Virtanen, sjunkit in. Så nås man av mycket troliga rykten att även Ikonen Per Åslund spelar för oss kommande säsong. Vilken trupp vi förfogar över nu på pappret
Målvakterna känns mest oprövat och då rankas de ändå som nummer två i ligan av initierad expert
Målvakterna känns mest oprövat och då rankas de ändå som nummer två i ligan av initierad expert
+ 1
Sv: Det tionde guldet
Svanru: Hoppas det, chanserna ökar nu för ljus i din grotta då. Vindsnabba Nygård förstärker truppen inledningsvis . Jisses hans speed och teknik blir sevärd
+ 1
Sv: Det tionde guldet
eltifoso: Nygård de första två månaderna men vågar han gå för fullt tveksamt men man kan alltid hoppas.
Sv: Det tionde guldet
Svanru: Tror inte han går för fullt, risk att han åker dit för osportsligt uppträdande då, han får gå på halvfart för så det inte blir så orättvist 😎
+ 1
Sv: Det tionde guldet
eltifoso: Då skall vi upp till Nôrrbôtten. En kamp mot de STORA favoriterna och vi som hoppas att komma bland de sex första kan väl bara sluta på ett sätt.
Sv: Det tionde guldet
Svanru: Ja herregud, som tur är relativt ointressant match dock för utgången av serien. En premiär är inte mycket mer än just en premiär. Vi saknar väl dessutom fortsatt Linkan!? Vilket är ett avbräck i nivå med Rödin i Brynäs
Sv: Det tionde guldet
eltifoso: Idag blev vi överkörda av ett fantastiskt spelande Lule med stor hjälp av de svartvita. Vi fick några kompensationer men nivån var oerhört låg till Lules fördel. Men det jämnar ut sig får vi hoppas.
Sv: Det tionde guldet
eltifoso: Två pinnar mot Läjkers en positiv nyhet efter nollan mot Lule.
Viksten räddaren :) Och Haukeland förstås
Viksten räddaren :) Och Haukeland förstås
Sv: Det tionde guldet
Svanru: Syns att vi inte är riktigt i form om man säger så, samt skadedrabbat.
Trots det två poäng före guldfavoriterna Hv trots en match mindre spelad
Tung start får man säga gör Jerusalem
Många bortasegrar .. tecken på avsaknad av publik?
Trots det två poäng före guldfavoriterna Hv trots en match mindre spelad
Tung start får man säga gör Jerusalem
Många bortasegrar .. tecken på avsaknad av publik?
Sv: Det tionde guldet
eltifoso:
Ja jämför man med 00-tal så är det ju så. När ni hade Jonssonligan, Rhodin, Kåberg, Ledin etc..
Men med det sagt finns ju det många bra spelare i truppen nu med. Men inte lika stora personligheter längre.
Jag hade ändå gärna sett Virtanen, Rydahl, Blum, Viksten och Edjdsell i Brynäs.
Ja jämför man med 00-tal så är det ju så. När ni hade Jonssonligan, Rhodin, Kåberg, Ledin etc..
Men med det sagt finns ju det många bra spelare i truppen nu med. Men inte lika stora personligheter längre.
Jag hade ändå gärna sett Virtanen, Rydahl, Blum, Viksten och Edjdsell i Brynäs.
Sv: Det tionde guldet
Berge: Och Lindqvist troligen?
Ja allt beror på betraktarens ögon. Är mest nyfiken på vilken säsong han som skrev menade att vi hade mer kända namn.
Samt om hela årets trupp i hans ögon bara var en grå massa så är det ju så. Allt är subjektivt såklart.
Glömde ju Åslund också, verkligen en grå spelare som trots denna gråhet kom sjua i förra årets poängliga, grått så det förslår . Det köper jag 🤩
Förövrigt en helt ok inledning ändå detta med tanke på skadorna.
Förra årets seriesegrare på bortaplan
Tunga och starka Växjö på bortaplan
Samt Brynäs som experten Nyström tippar som mästare på hemmais
Trots dessa svåra matcher ändå två poäng plockade 💪
Ja allt beror på betraktarens ögon. Är mest nyfiken på vilken säsong han som skrev menade att vi hade mer kända namn.
Samt om hela årets trupp i hans ögon bara var en grå massa så är det ju så. Allt är subjektivt såklart.
Glömde ju Åslund också, verkligen en grå spelare som trots denna gråhet kom sjua i förra årets poängliga, grått så det förslår . Det köper jag 🤩
Förövrigt en helt ok inledning ändå detta med tanke på skadorna.
Förra årets seriesegrare på bortaplan
Tunga och starka Växjö på bortaplan
Samt Brynäs som experten Nyström tippar som mästare på hemmais
Trots dessa svåra matcher ändå två poäng plockade 💪
Sv: Det tionde guldet
eltifoso: Rydahl förmodligen borta i flera månader efter överfallet. Brunsåsspelaren fick TRE matchers avstängning patetiskt.
+ 1
Sv: Det tionde guldet
Svanru: Ja tråkigt med Rydahl.
Fick rensa lite trams tidigare här i tråden. En skribent som vräkte ur sig påståenden men kunde inte följa upp med argument trots uppmaningar och ett dygn på sig. Då raderas tramset och får anses som trollande bara
Fick rensa lite trams tidigare här i tråden. En skribent som vräkte ur sig påståenden men kunde inte följa upp med argument trots uppmaningar och ett dygn på sig. Då raderas tramset och får anses som trollande bara
+ 1
Sv: Det tionde guldet
eltifoso: Jo Semer abonnemang men är orolig när våra profiler blir attackerade och får knappt karantän. Avstängningen borde vara i paritet med skadan helst betydligt längre. Tydligen lönar det sig att medvetet skada spelare.
Sv: Det tionde guldet
Svanru: Du kan ju inte sitta där och påstå att det är ett överfall som gick ut på att skada Rydahl. Här är Anderséns förklaring till DN:
"Min upplevelse är att Rydahl går mot lös puck i sarghörnet, och jag går ut med syfte att vinna puck. Han skickar iväg pucken i samband med att jag kommer fram. Enligt video som är bifogad ser vi att det är 0,4 sekunder mellan att Rydahl skickar pucken till jag tar kontakt. Jag har mina bägge skridskor i riktning mot situationen, med vikt på bägge fötterna och riktar min kraft rakt mot kropp, varpå Rydahl hoppar undan efter han spelat bort pucken. Med andra ord har jag mindre än 0,2 sekunder på mig att avbryta mitt tacklingsförsök vilket måste anses fullständigt orimligt att begära av mig."
Det går fort därute, och timingen på tacklingen blir fel. Men medvetet? Med risk att åka på en 5:a plus game och en avstängning efteråt?
Tror du ens på det där själv?
"Min upplevelse är att Rydahl går mot lös puck i sarghörnet, och jag går ut med syfte att vinna puck. Han skickar iväg pucken i samband med att jag kommer fram. Enligt video som är bifogad ser vi att det är 0,4 sekunder mellan att Rydahl skickar pucken till jag tar kontakt. Jag har mina bägge skridskor i riktning mot situationen, med vikt på bägge fötterna och riktar min kraft rakt mot kropp, varpå Rydahl hoppar undan efter han spelat bort pucken. Med andra ord har jag mindre än 0,2 sekunder på mig att avbryta mitt tacklingsförsök vilket måste anses fullständigt orimligt att begära av mig."
Det går fort därute, och timingen på tacklingen blir fel. Men medvetet? Med risk att åka på en 5:a plus game och en avstängning efteråt?
Tror du ens på det där själv?
+ 3
Sv: Det tionde guldet
Svanru: 3-1 efter första. Är väl ungefär vad jag förväntade mig. Detta starka Oskarshamn slog ju enkelt Brynäs som i sin tur segrade mot oss
Nu saknar vi Nygård - kapten rydahl också
Samt att finurlige Nilsson blev knätacklad ur matchen i denna period , ser knackigt ut inledningsvis denna säsong
Spännande att Hv ligger under och även guldtippad Brynäs ligger visst under nu
Nu saknar vi Nygård - kapten rydahl också
Samt att finurlige Nilsson blev knätacklad ur matchen i denna period , ser knackigt ut inledningsvis denna säsong
Spännande att Hv ligger under och även guldtippad Brynäs ligger visst under nu
Sv: Det tionde guldet
Zappaholic: Jo det var ett överfall. Han gick in med full kraft med en oerhört ful knätackling. Dina bortförklaringar om millisekunder hit eller dit spelar ingen roll. Klar medveten handling om nu inte brunsås spelaren lider av ett stort antal bokstavskombinationer.
+ 1
Sv: Det tionde guldet
eltifoso: Ja du det blir en tröstlös säsong. 2 pinnar på 4 matcher gör inte mig på speciellt bra humör. Även om vi är skadeskjutna så är detta en katastrofstart även om våra blivande bottenkollegor LIF och Brunsås jublar. Nej ner i i grottan för deppning.
Sv: Det tionde guldet
Svanru: Tror bestämt det är någon härinne som lider av en eller flera bokstavskombinationer😂
+ 1
Sv: Det tionde guldet
Zappaholic: Är det bara jag som extremt svårt för att ta matcherna på allvar när det inte är publik på plats. Blir ju varken glad eller sur under matcherna
Imponerad att spelarna bryr sig, men det är ju deras jobb iofs
Imponerad att spelarna bryr sig, men det är ju deras jobb iofs
Sv: Det tionde guldet
eltifoso: Ny match och ny chans att förhoppningsvis bli engagerad
Färjestad har restaurangen öppen. Välkommet tilllskott i kassan.
Fyndpris 499kr för biljett och högrevsburgare, och näst intill garanti på att slippa skånska bortafans
Matchen då? Ja jag vete tusan med tre toppforwards skadade..
Färjestad har restaurangen öppen. Välkommet tilllskott i kassan.
Fyndpris 499kr för biljett och högrevsburgare, och näst intill garanti på att slippa skånska bortafans
Matchen då? Ja jag vete tusan med tre toppforwards skadade..
Sv: Det tionde guldet
eltifoso: Det hela känns väldigt konstigt. Inte alls samma engagemang när man tittar. Detta blir en parentessäsong...
+ 1
Sv: Det tionde guldet
Zappaholic: ja det känns som en parentes som enbart går ut på att överleva ekonomiskt
« Föregående · 2043198 · Nästa »