FBK J18
« Föregående · 655168 Till forumet
Sv: FBK J18
eltifoso: Detta är inte direkt förknippat med J18 men dock med FBK's ungdomsverksamhet som flera tror inte existerar.
Fem spelare från samma lag i landslaget.
Visst är det ett skönt kvitto på att Färjestads "nedlagda" ungdomsverksamhet frodas och mår bra.
Lägg till en sjätte spelare i juniorlandslaget och bilden blir ännu ljusare.
Titta på bilden här ovanför. Fem FBK-talanger som alla tagits ut i landslaget. Och alla spelar i samma lag!
Från vänster på bilden;
# Johan Erkgärds (89) forward, uttagen i Team 17.
# Henrik Björklund (90) forward, uttagen i Team 16.
# Emil Bejmo (89) forward, uttagen i Team 17.
# Henrik Tång (90) back, uttagen i Team 16.
# Johan Motin (89) back, utagen i Team 17.
- Det här är ett klart kvitto på att vår ungdomsverksamhet lever och mår ganska bra, säger Färjestads ungdomsansvarige Kjell Dahlin med adress den kritik Färjestad fått för att ha "lag ner" sin ungdomsverksamhet.
Till den här kvintetten kan läggas Martin Johansson, förstaårs A-junior som finns i Skåres verksamhet och som tagits ut till juniorlandslagets femnationsturnering i tyska Bad Töltz 6-13 februari.
Team 17 delatr i en fyrnationsturnering i Nyköping 8-13 februari medan Team 16 reser till Tjeckien för en fyrnationsturnering 7-13 februari.
Fem spelare från samma lag i landslaget.
Visst är det ett skönt kvitto på att Färjestads "nedlagda" ungdomsverksamhet frodas och mår bra.
Lägg till en sjätte spelare i juniorlandslaget och bilden blir ännu ljusare.
Titta på bilden här ovanför. Fem FBK-talanger som alla tagits ut i landslaget. Och alla spelar i samma lag!
Från vänster på bilden;
# Johan Erkgärds (89) forward, uttagen i Team 17.
# Henrik Björklund (90) forward, uttagen i Team 16.
# Emil Bejmo (89) forward, uttagen i Team 17.
# Henrik Tång (90) back, uttagen i Team 16.
# Johan Motin (89) back, utagen i Team 17.
- Det här är ett klart kvitto på att vår ungdomsverksamhet lever och mår ganska bra, säger Färjestads ungdomsansvarige Kjell Dahlin med adress den kritik Färjestad fått för att ha "lag ner" sin ungdomsverksamhet.
Till den här kvintetten kan läggas Martin Johansson, förstaårs A-junior som finns i Skåres verksamhet och som tagits ut till juniorlandslagets femnationsturnering i tyska Bad Töltz 6-13 februari.
Team 17 delatr i en fyrnationsturnering i Nyköping 8-13 februari medan Team 16 reser till Tjeckien för en fyrnationsturnering 7-13 februari.
Sv: FBK J18
Frisco: Det tror jag inte, Martin (den äldste av dem) lirar ju nu i Skåre, men "tillhör" ju fortfarande FBK och tränar med FBK's alag emellanåt, liksom de andra talangfulla 19åringarna. Gemene man verkar tro att de bara kastas ut på gatan när de blir för gamla för J18, de är fortsatt under FBKs beskydd men spelar seniorhockey istället för juniorliga.
Tack föresten för att du tycker de gjort ett bra jobb, Dahlin dengamle Timråiten gör ett bra jobb som ungdomsansvarig i klubben
Tack föresten för att du tycker de gjort ett bra jobb, Dahlin dengamle Timråiten gör ett bra jobb som ungdomsansvarig i klubben
Sv: FBK J18
Bengt: Ny hemmamatch idag 1230 mot Hammarby förmodligen kommer Niklas Levein tillbaka till laget efter att spelat med Skåre i Div 1 i två måndader. Ska bli intressant att se om han utvecklats något med den vistelsen, finns ju flera som inte tror det är utvecklande att spela seniorhockey i unga år.
Ska hålla ögonen öppna på honom och de andra uttagna landslagsungdomarna när de möter det skickliga Hammarby
Ska hålla ögonen öppna på honom och de andra uttagna landslagsungdomarna när de möter det skickliga Hammarby
Sv: FBK J18
eltifoso: Oj oj oj säger jag bara matchens lirare Niclas Levein, varje gång han hade pucken hände det saker framåt, speed, teknik och ändå styrka i kroppen. Det märks att det har varit utvecklande tiden i Skåre div1, han var en klass bättre (minst) än de andra på isen denna match.
Matchen vanns glädjande av FBK med hela 8-5. Skotten 48-29, inte ofta man får se 77 skott på mål i en hockeymatch.
Kommer bli ruggit skoj att följa denna Niklas, som såvitt jag vet blir kvar med J18 resten av säsongen nu.
Matchen vanns glädjande av FBK med hela 8-5. Skotten 48-29, inte ofta man får se 77 skott på mål i en hockeymatch.
Kommer bli ruggit skoj att följa denna Niklas, som såvitt jag vet blir kvar med J18 resten av säsongen nu.
« Föregående · 655168