FBK J18
« Föregående · 668326 · Nästa » Till forumet
Sv: FBK J18
eltifoso: Kollade upp siffrorna nu och FBK vann mycket riktigt med 3-1. Skotten vanns med 36-19.
Skoj för grabbarna, så sent som förra veckan pratade jag med två som inte ens visste att FBK hade ungdomsverksamhet. Kanske kanske kan de skrälla till och nå en kvartsfinalplats som som förmodligen även A-laget gör i år igen.
Skoj för grabbarna, så sent som förra veckan pratade jag med två som inte ens visste att FBK hade ungdomsverksamhet. Kanske kanske kan de skrälla till och nå en kvartsfinalplats som som förmodligen även A-laget gör i år igen.
Sv: FBK J18
mattias - 74:
Tja, för din egen del så hoppas du att FBK gråter blod om Anton flyttar till Gbg. Personligen så tror jag att FBK gör vad de kan, förutsatt att de nu vill ha honom, för att locka Anton till FBK. Om han nu väljer VF så skulle de nog tycka att det var tråkigt, men de sörjer troligtvis inte tills de avlider då det inte är Anton som avgör FBKs framtid.
Nu var ju inte detta ett nytt rykte precis, Danne... ;)
Tja, för din egen del så hoppas du att FBK gråter blod om Anton flyttar till Gbg. Personligen så tror jag att FBK gör vad de kan, förutsatt att de nu vill ha honom, för att locka Anton till FBK. Om han nu väljer VF så skulle de nog tycka att det var tråkigt, men de sörjer troligtvis inte tills de avlider då det inte är Anton som avgör FBKs framtid.
Nu var ju inte detta ett nytt rykte precis, Danne... ;)
Sv: FBK J18
Danne_l:
Enligt denna artikel så har Anton sökt till gymnasiet i Karlstad, Göteborg och Jönköping.
"- Går Karlskoga upp i ettan stannar jag gärna här även nästa säsong.
Gustafsson går ut grundskolan till sommaren. Till skillnad från pappa Bengt-Åke ämnar Anton fortsätta läsa på gymnasiet. Han har sökt till Karlstad, Göteborg och Jönköping."
Only time will tell. :)
Enligt denna artikel så har Anton sökt till gymnasiet i Karlstad, Göteborg och Jönköping.
"- Går Karlskoga upp i ettan stannar jag gärna här även nästa säsong.
Gustafsson går ut grundskolan till sommaren. Till skillnad från pappa Bengt-Åke ämnar Anton fortsätta läsa på gymnasiet. Han har sökt till Karlstad, Göteborg och Jönköping."
Only time will tell. :)
Sv: FBK J18
eltifoso:
Jag vet inte vad gymnasiet i Karlstad har för status, men
Riksintag är Västerås och Önsköldsvik.
En riktig talang måste vara ute efter något annat än det rent idrottsliga (eller ha mindre begåvade rådgivare), om han inte väljer ett gymnasium med minst regionsintag.
Säger jag, som rådgivit flera riktiga talanger i en annan lagidrott, att välja ett vanligt jävla apagymnasium med specialidrottsinriktning på pappret, framför regionsintag. Skäl = Mindre Restid.
Sv: FBK J18
Danne_l:
Nej, varför ska det vara en sådan skandal? Bara för att Anton så gärna vill spela J20?
Jag tycker att det handlar om att ge dem chansen i a-laget. Att befolka fjärdekedjan med äldre spelare som ändå inte tillför speciellt mycket känns ganska meningslöst.
Jag skulle gärna se en kedja med tex Per Åslund, Mikael Johansson och Marcus Weinstock.
Unga spelare måste få tillåtas att göra misstag för att lyckas. Det tillhör utvecklingen. Perra och Clabbe har ju sagt till tex Micke Johansson att han ska köra med sina dragningar även fast han inte lyckas hela tiden. Det är sådant förtroende de måste få. Iom att Perra tränade Skåre så har han bra koll på de unga. Man kan ju hoppas att detta gör att de lättare får chansen om han nu blir kvar även nästa säsong.
Nej, varför ska det vara en sådan skandal? Bara för att Anton så gärna vill spela J20?
Jag tycker att det handlar om att ge dem chansen i a-laget. Att befolka fjärdekedjan med äldre spelare som ändå inte tillför speciellt mycket känns ganska meningslöst.
Jag skulle gärna se en kedja med tex Per Åslund, Mikael Johansson och Marcus Weinstock.
Unga spelare måste få tillåtas att göra misstag för att lyckas. Det tillhör utvecklingen. Perra och Clabbe har ju sagt till tex Micke Johansson att han ska köra med sina dragningar även fast han inte lyckas hela tiden. Det är sådant förtroende de måste få. Iom att Perra tränade Skåre så har han bra koll på de unga. Man kan ju hoppas att detta gör att de lättare får chansen om han nu blir kvar även nästa säsong.
Sv: FBK J18
Metal Guru: tänk att denna avundsjuka kan vara så stor hallå skärp er klart som fan att färjestad gör helt rätt en sketen j20 serie är la inget att skrika efter när våra spelar får stentuff träning i riktiga lag se på bofors snacka om att dom får bra träning dom spelar snart kval till elitserien det ger bra mycket mer än att spela junior hockey för småbarn
Sv: FBK J18
Bengt:
Vad är det som säger att de skulle få fler chanser i ES för att de spelar i div. 1? Det handlar väl om vad man bestämmer sig för. Bestämmer man sig för att man vill skola in sina juniorer i ES så förstår jag inte varför man inte kan ha ett J20-lag i stället för att skicka iväg dem till andra klubbar.
Jag tycker att det är bra med samarbeten med div. 1-lag. MoDo har t.ex. haft möjligheten att skicka spelare som inte riktigt platsat i laget, eller varit skadade ett tag och behövt jobba in sig igen, till diverse div. 1-lag. Perfekt. Div. 1-laget får förstärkning och spelarna får matchvana.
Vad gäller geografi så sträcker sig mina geografikunskaper inte längre söderut än strax söder om Sundsvall. Av någon anledning fick vi inte lära oss alla stadsdelar i alla städer när jag gick i skolan. Är Bofors också en stadsdel i Karlstad?
Vad är det som säger att de skulle få fler chanser i ES för att de spelar i div. 1? Det handlar väl om vad man bestämmer sig för. Bestämmer man sig för att man vill skola in sina juniorer i ES så förstår jag inte varför man inte kan ha ett J20-lag i stället för att skicka iväg dem till andra klubbar.
Jag tycker att det är bra med samarbeten med div. 1-lag. MoDo har t.ex. haft möjligheten att skicka spelare som inte riktigt platsat i laget, eller varit skadade ett tag och behövt jobba in sig igen, till diverse div. 1-lag. Perfekt. Div. 1-laget får förstärkning och spelarna får matchvana.
Vad gäller geografi så sträcker sig mina geografikunskaper inte längre söderut än strax söder om Sundsvall. Av någon anledning fick vi inte lära oss alla stadsdelar i alla städer när jag gick i skolan. Är Bofors också en stadsdel i Karlstad?
Sv: FBK J18
Metal Guru: "Det går alldeles utmärkt i min värld att ha ett J20-lag O-C-H ett gott sammarbete med närliggande allsvenska och Div-1-lag."
Så skulle jag vilja att Färjestad gjorde! Hoppas nu bara att jag inte tog din åsikt, och att den förhoppningsvis kan räknas som min åsikt också, trots att den inte direkt hade nåt avvikande mönster ifrån din åsikt. lite jobbigt om man alltid måste hitta ett avvikande mönster i en åsikt som man tycker stämmer bra med sin egen, bara för att den ska räknas som min egen.
Så skulle jag vilja att Färjestad gjorde! Hoppas nu bara att jag inte tog din åsikt, och att den förhoppningsvis kan räknas som min åsikt också, trots att den inte direkt hade nåt avvikande mönster ifrån din åsikt. lite jobbigt om man alltid måste hitta ett avvikande mönster i en åsikt som man tycker stämmer bra med sin egen, bara för att den ska räknas som min egen.
Sv: FBK J18
knaskamilla:
"I stället för att skicka runt dem till andra orter för att spela div. 1-hockey, alltså."
Det var ovanstående som jag syftade på. Iom att du anmärkte just på det så förutsatte jag att du visste vilket division 1-lag som FBK samarbetade med och var laget kom ifrån.
Bofors är ju givetvis en förort till Ö-vik. Att du inte visste det...
"I stället för att skicka runt dem till andra orter för att spela div. 1-hockey, alltså."
Det var ovanstående som jag syftade på. Iom att du anmärkte just på det så förutsatte jag att du visste vilket division 1-lag som FBK samarbetade med och var laget kom ifrån.
Bofors är ju givetvis en förort till Ö-vik. Att du inte visste det...
« Föregående · 668326 · Nästa »
Matchen vanns glädjande av FBK med hela 8-5. Skotten 48-29, inte ofta man får se 77 skott på mål i en hockeymatch.
Kommer bli ruggit skoj att följa denna Niklas, som såvitt jag vet blir kvar med J18 resten av säsongen nu.