Bataille: Har också mina farhågor. Tränare som kommer in och gapar och pekar med hela handen har väl aldrig haft jätteframgångar hos oss. Men nu är det som det är. Det lär synas om en 5, 6 matcher vartåt det barkar.
janersa: Trodde du var intresserad av att få information om botten* efter din kommentar "Cam Abbott minns jag bara vagt från Rögle och er i Luleå. Hur han är som tränare har jag ingen aning om."
*spelarna i Luleå definierade vokabulären i laget och under de sex säsonger Cam och Chris spelade för oss gällde botten = Abbotten bottarna = Chris och Cam du kan väl kolla med perpersa eller Ludvig van Wittgenstein om det hör hemma här. Själv lämnar jag dig nu eftersom jag har viktigare för mig - funderar på att peta mig i örat,
Sven.Savage: Jag tackar för infon och önskar dig lycka och välgång i dina viktigare förehavanden. (Jag kan rekommendera "Original Topz cotton sticks" vilka är skonsamma mot hörselgången.)
Charliejfz: Pelle Bäckman har coachat FBK vid två tillfällen och tagit oss till guld, men jag vill minnas att han hade relationsproblem med både spelarna och ledningen eftersom han var rättfram och hade en bitvis tuff jargong. Kanske lite som Abbott.
Kellman går till Rögle nästa säsong enligt Expressen. Hur motiverad i FBK kommer han att vara resten av den här säsongen?
Abbott (klosterföreståndaren enligt Svensk ordbok) är på plats. Enligt SR är hans mål "att skapa fler målchanser genom att stressa motståndaren". Vidare säger han att "passion är viktigt och att han inte bekymrar sig över resultat".
eltifoso: Tycker väl ändå att matchen varit i vår hand så här långt. Vi har haft en del chanser, men vi möter också ett ganska svagt lag. Tempot lite segt tycker jag.
Gårdagens match visar att vi har ett skört lag utan självförtroende i kris. Minsta motgång och vi viker ner oss. De sista målen HV gjorde i slutet av andra gjordes på ett icke-existerande försvar där förvirringen var total.
10:e plats nu och bara 7 poäng ner till kval, ett gap som kan ätas upp snabbare än vi tror. Det är inte länge sedan vi ojade oss över att vi hade 5 poäng ner till plats 11. Abbott har en del att göra för att få styrfart på skutan och det är bråttom.
Titta på analysen av läget med bl.a. Håkan Loob i länken. Vi har ett stort problem som inte endast kan knytas till JJ utan som går längre än så.
janersa: Stark seger för damerna igår hemma mot Modo. Avståndet till strecket ökar och man får nog säga att premiärsäsong ser ut att bli en godkänd sådan i högsta serien
eltifoso: Håller med dig om tjejerna men LHC har två matcher mindre spelade och de har Modo och ett dubbelmöte mot HV den närmaste tiden. Jag skulle inte ropa hej än. När det gäller killarna är det bara att beskåda raset.
Sköna tv-bilder efter matchen där Jack Berglund dirigerar hejaklacken och resten av laget hänger på.
Vågar man börja hoppas nu, lite grann...? Vi har trots allt vunnit några sköna matcher den här säsongen, men nu känns det som något helt annorlunda utspelade sig, något nytt.
Men ingen får slå sig till ro och tro att nu har allt ordnat sig. Brynäs är inte det vassaste laget vi kan möta. Det finns massor att fortsätta att jobba med. Men känns det inte som en början ikväll?
10 poäng ner till kval nu. Och 5 upp till plats 6.