Fotboll

Grupper · 17564 inlägg · 45 ämnen

Superettan


Sv: Superettan
JD: För att ha chansen att se linjerna misstänker jag.

Sv: Superettan
JD:

HAHA ok

Sv: Superettan
mattias - 74: De ska ta beslut om matchen ska återupptas om ca 20 minuter enl chatten på ST.nu.

Sv: Superettan
JD:

Det snöade som fan i Dalarna idag med så frågan är om det hade blivit match om Brage haft hemmaplan idag

Sv: Superettan
mattias - 74: Beslut fattat. GIF-matchen spelas vidare imorgon.

Sv: Superettan
Rip Kirby:

Och Brage vann premiären pga ett rött kort och mål direkt efter utvisningen, annars är Superettan en tråkig serie och kolla på, det är ingen vidare underhållning spelmässigt om man säger så ;)

Sv: Superettan
Rip Kirby: Sjuk GIF-vändning på övertid :)

Sv: Superettan
puffe4: galet 3-2 mål, han skjuter från över 30 meter och målvakten lyckas inte ta den, otroligt dåligt, men ett fint skott.

Sv: Superettan
dempa: blev en konstig skruv på den, men när man läser om Nordic så är match-fixning ingen saga, men detta kändes dock genuint. Oerhörd vändning i slutminuterna, oavsett.

Sedan är det fel tråd, men surt att GAIS blev bestulna på sitt mål idag

Sv: Superettan
gillar en flagga i Ljungskile-klacken "Anti Oddevold, social Club"

Sv: Superettan
JD:

GIF Sundsvall - Brage ikväll

Viktiga poäng att spela om trots tidigt på säsongen för att man skall hänga med Peking som är laget att slå

Sv: Superettan
mattias - 74: Första målet vinner.

Sv: Superettan
JD:

Gustav Nordh som kom till Brage från Sundsvall har gjort det riktigt bra hittills

Sv: Superettan
JD:

Matchen visas på 12:an

Sv: Superettan
JD:

Då vinner Brage nu då enligt din logik ;)

Snyggt avslut

Sv: Superettan
mattias - 74: Har bara tittat nu i periodpausen., men det verkar vara för lite snö för att passa Giffarna.

Sv: Superettan
JD:

HAHA ok

Sv: Superettan
JD: 2-0 Brage och matchen förmodligen avgjord.

Sv: Superettan
mattias - 74:
Vad tror du om Örebro-Brage ikväll?
Läser att Brage saknar två viktiga och duktiga offensiva spelare i Trpcevski och Mortensen.

Sv: Superettan
ante08:

Blir tufft för Borlängegrabbarna

Nöjd med 1 pinne som det är nu

Sv: Superettan
3 lätta poäng i Örebro ;)

Sv: Superettan
mattias - 74: Grattis till segern!
Ett riktigt bottennapp av Örebro i andra halvlek.

Sv: Superettan
Rip Kirby:

Brage - Östersund ikväll och jag hade tänkte gå men det har regnat hela dagen så jag trivs bäst i soffan men en kaffekopp och en kvällsmacka ;)

Sv: Superettan
mattias - 74: Brage reducerar. Når man hela vägen ikapp? ;)

Sv: Superettan
Rip Kirby: Sagt och gjort. Brage kvitterar ;)

Sv: Superettan
Rip Kirby: Meen... Östersund ville annat...

Sv: Superettan
Rip Kirby: Giffarna är inte bra. De skapar så lite framåt så det är skrämmande.

Sv: Superettan
Hälge: I premiären lurades man tro att laget kunde vinna. Jag har slutat titta på Giffarna. Det är inte roligt någonstans.

Sv: Superettan
Rip Kirby: Jag tittar, men har inga förhoppningar. De har ändrat lite i spelet och försöker gå rakare, men det händer inte mycket.

Sv: Superettan
Rip Kirby:

Brage norpade Gustav Nord från Giffarna inför denna säsongen, han har varit Brages bästa spelare hittills, målet mot Örebro är klass

www.youtube.com/watch?v=h-O64Wp9QLI

Sv: Superettan
Giffarna sparkar Ates. Rätt eller fel kan man diskutera, men något var de nog tvungna att göra.

Sv: Superettan
JD:

Skulle gärna se Brage spöa Norrköping idag men jag jobbar natt så det får bli tv soffan ;)

Dessutom spöregnar det i Borlänge

Brage brukar studsa tillbaks efter en förlust och sedan mot Östersund var det mycket som inte stämde och Peking är ju inget vidare trots storsegern i premiären så har de verkligen inte varit så bra som många trodde inför säsongen

Får se om det blir match på " vallen " det fullkomligen vräker ner nu ;)

Sv: Superettan
ante08:

Brage tog precis ledningen genom Nordh, en spelare som varit fullkomligt lysande sedan han kom till stålstaden ;)

11 min kvar plus tillägg

Sv: Superettan
JD: Spel mot ett mål för Örebro under hela den första halvleken, men man kan inte göra mål. I andra halvlek kommer Giffarna ut som ett helt annat lag och kan pressa Örebro högre upp i banan och undviker därigenom att bli lika tillbakapressade. Örebro gör två mål i den andra halvleken men båda vinkas det offside på. Giffarna gör ett godkänt mål i den 83:e minuten och där är vi nu. Spel i den 92:a minuten. 5 min. återstår.

Sv: Superettan
Rip Kirby: Får se om de växer lite av den här vinsten.

Sv: Superettan
Rip Kirby: Sedan får de gärna behålla Finey på topp och helst i straffområdet eller strax utanför. Gillar inte när han ska spela mer tillbakadraget.

Sv: Superettan
Hälge: Tränareffekten är märkbar här. Visst, GIF får inte låna bollen första 45. Men här försöker man ju inte ens. Men ett lag totalt utan självförtroende spelar inte bättre än så.

Sv: Superettan
Rip Kirby:

GIF Sundsvall - Öster 0 -2 efter 13 minuter spelade

Tycker synd om fansen som skall genomlida denna säsongen

Sv: Superettan
mattias - 74: De är faktiskt usla, 0-4 och det har inte gått 30 min...

Sv: Superettan
mattias - 74: 0-4 efter en halvtimme. Det finns inget som pekar på att det ska bli bättre heller.

Sv: Superettan
mattias - 74: bryr mig inte om fotboll förutom Sverige CL PL men Bajenfans håller flera på Leksand märkte det på hemma vm ifjol

Sv: Superettan
TD: bryr mig inte om fotboll förutom Sverige CL PL

Jamen det var ju ganska mycket det.

Sv: Superettan
Hälge: Efter tidig press från Helsingborg lyckas Giffarna ta ledningen. HIF kvitterar strax innan halvtid och i den andra halvleken rasar GIF ihop fullständigt där HIF gör 3 mål på 7 minuter.

Sv: Superettan
Rip Kirby: Ska de hålla sig kvar så behövs en fantastisk höst för dem.

Sv: Superettan
Rip Kirby: snacka om haveri.

Sv: Superettan
Bengt Ramen:

Den snart 39 årige Messi gjorde precis 2 - 0 för Argentina som också blev segerresultatet och har nu gjort lagets samtliga 5 mål i turneringen

Vilken fantastisk fotbollsspelare

Maradona jublar i graven över sin arvtagare

Sv: Superettan
mattias - 74: 18 mål i VM totalt och 5 i detta på två matcher!!
Vilken spelare.

Sv: Superettan
Bengt Ramen:

Helt sjukt imponerande att hålla denna nivån vid snart 39 års ålder.

Sv: Superettan
mattias - 74: Ani gen bättre än Ronaldo just nu.

Sv: Superettan
Bengt Ramen:

Han har alltid varit bättre än Fjonaldo

Ronaldo tappar mycket av min respekt pga alla filmningar och gnäll han sysslat med genom åren

Messi är verkligen den komplette fotbollsspelaren.

« · 3016765 · »
Sv: Fotbolls VM 2026
-Sputnik-: Jag lyssnade på nån brittisk podcast och där tycker de att Sverige gjorde en bra match och skyllde det mesta på Hien.
Vi får se men jag tror på ett tightare lag som inte är 60 meter långt denna gång.
Sen måste ju Bergvall ... | Läs mer
Sidan sköts av: Forumledarna