Frölunda HC

60404 inlägg · 3401 ämnen

Frölunda - Brynäs Kvartsfinal 2

« · 689829 · » Till forumet

Sv: Frölunda - Brynäs Kvartsfinal 2
65selander:
Det blir match på Lördag Selander. Nattåget från Göteborg vart försenat med 10 timmar. Fick vända i Skutskär i natt o åka till Uppsala.
Kom hem till Sundsvall 13.15.
Fick tillbaka mina biljettpengar 808:- o nattkonduktören lovade mig match även på Lördag.
Litar helt o fullt på SJ, alltid:-)
Kommentera

mangan: Blir det match på lördag så är du välkommen :-)

Kommentera

65selander: Jag kan ta med min stora tröja på lördag om du är sugen på att konvertera en kort stund....
Kommentera

65selander: Jag är inte mycket för att stå i kö jag :)
Kommentera

mattias - 74: Kan jag lova du inte får göra :)
Kommentera

65selander:

Skulle vilja se mok i en brynäströja.. :-)
Kommentera

mok: Det är bara att ställa sig på kö på lördag vid en ev match :-)
Kommentera

65selander: Att det alltid skall bytas tröjor :)
Kommentera

65selander:
Äh, inget att ha kort på, och eftersom jag är lika bred som jag är lång så fixar din kamera aldrig något kort på mig... :)
Kommentera

Sannes: Typ :-))
Kommentera

65selander:
Hm, är det mig du syftar på eller?
Kommentera

65selander: På gränsen till landsförräderi under slutspelstider...
Kommentera

I väntat på något bättre så får ni glo på en snygg matchtröja. Tyvvärr så var det en annan HS'are som missade chansen att testa en riktigt snygg tröja. själv var jag för fet för Frölundatröjan :-)

Kommentera

Huge: Slutsålt är det ofta i Scandinaviium men fullsatt är det inte lika ofta som du säger mycke förbetalda biljetter som inte hämtas etc men likväl så skall siffran stämma. Och i matchen i Gävle sade dom ju bara 4800 trots att det ryms 5-6000 så det kan inte vart slutsålt.
Kommentera

GävleLasse: I allmänhet så benämns väl även utdelade sponsorsbiljetter som "sålda" biljetter, även om dom är utdelade och inte betalade i vanlig bemärkelse. Var är det som är så otroligt konstigt med det?
Huvudsaken är ju att benämningen "sålda", i sig visar på att platsen är upptagen av ngn som i ngn form betalat för densamma.
Eller hur menar du att man annars ska uttrycka sig varje gång man vill uppge en publiksiffra?

"Publiksiffran idag var 5500 personer: 1000 var sponsorer"

Låter lite opraktiskt, tycker du inte det?

Hur det sedan drabbar klubben ekonomiskt är ju en helt annan diskussion.
Kommentera

Dream Team: I Huges värld så är biljetter som lämnats till sponsorer som inte ids ta sig till matchen "sålda". I de flestas fall är detta ett nödvändigt ont vilket endast ses som en förlust rent ekonomiskt. Att behöva dela ut gratisbiljetter till sponsorer kan aldrig ses som en vinst.

Det ska bli spännande och se hur det ser ut på tisdag... Det är ju troligen den sista matchen som någonsin spelas i gamla anrika Gavlerinken.
Kommentera

Huge: Så alltså räknade man inte de biljetter som hade sålts på förhand, men som av någon anledning inte utnyttjades, visst? Det innebär väl heller inte att det var slutsålt, som du säger.
Kommentera

FreddanVF:

Nu för tiden räknar man sålda biljetter. Spärrarna har man nog främst för säkerhetens skull. Så man vet hur många som är inne i arenan vid exempelvis utrymning och liknande händelser.
Kommentera

Huge: Ja.. dom har ju spärrar man passerar som räknar. Det har dom iaf i Scandinavium. tror knappast dom räknar bortrivna lappar ;-)
Kommentera

Paddan:

Har ryktet nått ända upp till er där i tomteland så kan det mycket väl stämma.
Kommentera

Dream Team: "Varför angavs "bara" ca. 4 800 som officiell siffra om det ändå var slutsålt?"

Ingen aning.
Men vad jag förstått så var det väl den siffran som speakern uppgav under matchen och jag förmodar att han då menade antalet insläppta åskådare.
Typ...
Kommentera

Danne_l: Stämmer det att man i Frölunda remixat Disneys tecknade Tomteverkstad så att det nu hörs:

-Sei Kola!

Istället för Say Mama...

Kommentera

51 Roger: Tack för ett klart och upplysande svar på biljettfrågan.
Kommentera

Huge: Men om det är slutsålt så är det väl brukligt att man officiellt anger den maximala publiksiffran. Ex. 12 044 i Scandinavium. Gavlerinken tar väl in runt 5 500 nu när man bygger om. Varför angavs "bara" ca. 4 800 som officiell siffra om det ändå var slutsålt?
Kommentera

Paddan:

Du ska inte fundera så mycket;)

Den fyndigaste kom för några veckor sedan:

"Joels favoritKrog heter Jason"
Kommentera

Danne_l: Märkligt, jag har för mig att man säger att idrott och alkohol inte hänger ihop, men hur går det då ihop med detta?

"Krog avgjorde för Frölunda"

Kommentera

Huge: Ticnet och Brynäs uppgav att 5100 biljetter hade sålts inför matchen i fredags,sedan om man inte hämtar ut en del av dessa biljetter faller de tillbaka i systemet.Alltså,om man beställer biljetter,så behöver man ej betala för dem,om man ändrar sig och inte vill gå.Gavlerinken tar 5 500 idagsläget
Kommentera

Huge: brukar inte vara fullsatt första kvarten. Som många sagt. Men ett stort fenomen med tanke på att många nära 10 eller fler seriematcher var fullsatta.
Kommentera

brynästigern: Ja, det var en bra fråga som jag tyvärr inte kan svara på så där på rak arm. Men ngn annan kanske kan hjälpa till?
Det finns gott om kalenderbitare och statistiknördar som bara väntar på att få rycka in.... ;-)
Kommentera

Danne_l: Skulle tro att det till största delen handlade om ej uthämtade sponsorbiljetter. Resten kan man väl bara spekulera i, men samma fenomen förekom ju i Luleå senast och även hos er idag.
Kommentera

Huge: Först o främst: Gratulerar alla Frölundasupportrar till segern !
Sedan vill jag bara fråga dig Huge: Hur mycket tar Gavlerinken in som max nu under ombyggnaden?
Kommentera

Huge:

Men, det var ju stora luckor bakom mål. Inte kan detta bara vara sponsorbiljetter som inte är uthämtade?
Kommentera

Danne_l: Det var slutsålt i Gävle. Frågan är bara på vilket sätt man definierar ordet "slutsålt".
Att ex sponsorer inte dyker upp av en eller annan anledning gör ju att det blir luckor i på åskådarplatserna.
Sponsorsbiljetter räknas ju ändå som betalda, i en eller annan form.
Kommentera

Danne_l: Folk sparar sej ofta till senare matcher men underligt ändå som du säger. Sen är det väl det gamla vanliga syndromet att folk tror dte är fullsatt o skiter att åka o spana så finns det massa biljetter kvar.
Kommentera

mok:

Lite underligt kan tyckas egentligen. Det är ju faktiskt inte många kronor dyrare än i grundserien.
Fast det är kanske mer märkligt att det inte är slutsålt i dom arenorna där det inte varit slutspel på ett par år. Som t ex Brynäs.

På torsdag bör det vara lapp på luckan.
Kommentera

mok:
Kan ju så vara, men eftersom det var Brynäs som man mötte, så inbillade jag mig att det skulle dra fullt hus och dessutom så trodde jag att det skulle vara betydligt fler "Gevalia folk" på plats.
Kommentera

Sannes: Mycket sällan faktiskt som första kvartsfinalen brukar vara slutsåld.
Kommentera

Paddan:
Han påstod att han i en av pauserna var vid sektion M, men jag kunde inte hitta han där, så jag ger mig tusan på att han redan var upplockad av polisen. :)
Kommentera

Sannes: Träffade Selander säger du. Han blev inte hämtad av polisen? ;)
Kommentera

Linnea:
Kul att se dig, igen.
Men du, det var inte mycket till match, det var en seg historia. Idag träffade jag dessutom Selandergrabben innan matchen, bara en sån sak. :)
Och på min jakt efter nya släktingar, så hittade jag några stycken på Göteborgs Stadsbibliotek.
Så det har varit en rätt så bra söndag, kan man ha en förhoppning om att nästa vecka blir lika bra....

Förresten, mycket egendmligt att det inte var slutsålt i Scandinavium idag, jag som trodde att denna match skulle dra fullt hus.

Kommentera

Linnea: Tyvärr inte.....:-)
Kommentera

Bissett19: Ja jag får väl ge mig då=) Du vann tippningen och vi vann matchen. Känns som en helt okej fördelning; )
Kommentera

mattias - 74: Ja han var ju det ende som tog skott idag. Med några få undantag...
Kommentera

Linnea: "Så målsnålt?"

Japp......:-)
Kommentera

Linnea:

Kul och se Seikola. Undrar när Leksand skall få en sådan där bra back * suck *
Kommentera

GävleLasse: Det satt långt inne. Det såg rejält bedrövligt ut i tredje perioden och där kunde det gått hur som helst. Jag var riktigt laddad inför matchen och trodde att spelarna skulle vara det också. Det här såg nästan ut att vara en av Frölundas sämsta matcher som jag sett den här matchen. Ingen skärpa i passningarna och huvudet under armen i egen zon. Man utnyttjar inte sin snabbhet. Vi hade tur som vann. Det såg ut som det skulle bli en typisk bortaförlust i Scandinavium.
Kommentera

GävleLasse: Ja men det var inte mer heller. En av de absolut sämsta matcherna jag har sett Frölunda göra i år. Ointresserat, oinspirerat och likgiltigt. Men två minuter kvar av tredje vaknade de till med det var ju så dags då. Sen 18 minuters väntan för ett avgörande 1.30 in i förlängningen.
Sällan jag har skådat så många felpass i mittzon. Men en vinst är en vinst. Man fåt vara nöjd med det, även om jag hoppas spelet tar sig med tiden.
Kommentera

FreddanVF: Det är bara att lyfta på hatten å gratta till vinsten...
Kommentera

Grattis Frölunda, nu blir det tufft för oss men vi gav er allt en ordentlig match idag.
Kommentera

mattias - 74:

verkar som om det är nåt knas med matchen. i period paus har endast joels första 2:a registrerats
Kommentera

« · 689829 · »